Monza 2.8 accelleratie

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277534

    Hallo allemaal,

    Ik heb een 1979 Monza 2.8 H. Motor is (zover ik weet) in prima staat. Carburateur idem dito (geheel gereviseerd en ben zelf goed bekend met de 4A1’s). Ontsteking is in orde (vervroeging functioneert). Ontsteking en contacthoek staan netjes op respectievelijk 5 en 38 graden. Echter, in het algemeen vind ik dat de wagen langzaam accelereert. Ik weet, het is geen 3.0 E, maar toch. Ik tank (nog steeds) 98 benzine. Heeft iemand een idee of misschien de ontsteking toch iets anders afgesteld dient te worden tegenwoordig?

    Mvg,

    Rotyale.

    #18323944

    Wat is langzaam?

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    #18323945

    Kleppen gesteld? is de compressie goed? Luchtfilter nieuw? Wat is de kleur van de bougies?

    #18323946

    Hij heeft hydraulische klepstoters. Compressie is goed: 11,2 – 10,5 – 10,7 – 10,3 – 10,8 – 11,3. Luchtfilter is haast nieuw. Kleur van de bougies moet ik checken.

    #18323947

    Ook hydraulische klepstoters dienen om de zoveel tijd gesteld te worden. Spreek uit ervaring, kan een wereld van verschil opleveren.

    CO is ook goed?

    #18323948

    Is dat afstellen moeilijk? CO zal ik volgende maand bij de APK laten meten.

    #18323949

    Ik heb een foto van de bougies gemaakt. Hoe kan ik deze toevoegen aan het forum?

    #18323950

    Zwarte bougies is rijk mengsel
    Bruin tot lichtbruin is OK.

    ;) :thumb :jerry :kewlpics

    #18323951

    Te langzaam?
    Test ff van o -100 km/h, is in………………seconden?
    Let wel met bedrijfswarme motor = minimaal 15 minuten mee rijden.
    En das zijn geen stadskilometers. ;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.