MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop

24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #17483665

    1.9 Systeem is geheel anders dan de 2.2 diesel.

    #17483666

    vandaag is er nieuwe software in gezet

    zal strak weer even een stukkie rijden met een zware aanhanger

    en dan kijken of hij er weer invliegt

    zit nu software van 2005 in

    als dat het ook niet is proberen we de turboregelklep en hj gaf van de week ook nog de egr aan

    dus we houden vol

    kijken wat hij straks doet

    #17483667

    keep it up :angel

    #17483668

    nou ben weer thuis

    en de nieuwe software is het ook niet

    gaan het weekend de turboklepregeling proberen

    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

    #17483669

    morgen turboklepregeling vernieuwen

    hoop dat dat het is want anders gaat hij in de wilgen

    :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

    #17483670

    Die noodloop problemen zijn inderdaad veel voorkomend en kunnen blijkbaar te wijten zijn aan tal van dingen. Ik heb al gelezen:

    – Turbo
    – Vacuumslangen en turboslangen
    – EGR klep en Vacuumactuatoren.
    – Boost sensor

    Het eerste wat ik ga doen is de EGR-klep eens poetsen omdat dit toch is moet gebeuren. En alle slangen en de boost sensor controleren. En dan hopen dat het daar al mee opgelost is.

    Groeten Jan,
    Jij ook nog veel succes !!

    #17483671

    Net vacuumleidingkje met een scheurtje ingekort en terug vastgezet. Hij trekt weer stevig door en voorlopig geen foutcode of noodloop te bespeuren. Misschien nog eens dubbelchecken of de leidingkjes wel goed zitten?

    Groeten Jan

    #17483672

    dat denk ik van niet maat heb het ook al allemaal gedaan maaaaarrrrrrrr nnnnoooooppppeeeessss:thumbdown

    #17483673

    turboregeling vernieuwd

    dat potje

    maar dat is het ook niet

    morgen andere egr klep erop en weer kijken
    en dat houd het bijna op

    we zullen weer zien

    #17483674

    EGR klep is het ook niet

    mijn hoop is bijna wel

    zullen eens allemaal nieuwe vacuum slangetjes erop zetten

    en anders wordt hij ingeruild
    en komt er niet weer een vectra voor terug
    denk dat ik zelfs overstap op een ander merk

    maar de corsa blijft

    #17483675

    het is gwoon zwaar klote heb het ook laatst gehad met een aanhanger toen werd ik wel pist moet ik weer op de vlugstrook gaan staan om ff contact uit/aan te doen voel me zo focking zielig….

    #17483676

    we gaan nog 2 dingen proberen anders weten we het niet meer

    en je kan wel gewoon onder het rijden het contact uit en aan doen

    doe ik ook altijd

    hoef je niet aan de kant

    #17483677

    origineel gepost door Dietrich Concept

    en je kan wel gewoon onder het rijden het contact uit en aan doen

    doe ik ook altijd

    hoef je niet aan de kant

    Doe ik ook. Belachelijk dat het nodig is, maar het werkt prima.

    #17483678

    haha… ja dat kan ook maar me vriendin is daar niet zo opgesteld … normaal doe ik het ook met vrienden of als ik alleen zit maar raar dat vrouwen dar neit van houden.

    BTW ik heb er weining last nu nog van.. merkte wel dat ie het alleen deed als die koud is.

    #17483679

    eureka heb het gevonden

    we hebben de turbodruk een beetje lager gezet en nu gaat hij niet in zijn noodloop

    dus hoop dat het zo blijft

    :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

    #17483680

    :thumbup:thumbup:thumbupdas helemaal top.

    soms kun je met sommige dingen gigantisch lang aan het zoeken zijn:swear

    #17483681

    hoe zet je turbodruk wat lager dan??

    #17483682

    origineel gepost door Dietrich Concept

    @da Prutser wrote:

    Waarschijnlijk is je turbodruk korte tijd te hoog.
    Komt vaak voor bij een Y22DTR.
    Je krijgt dan foutcode P0234, negatieve afwijking circuit laaddrukregeling.
    De gevraagde turbodruk is bijvoorbeeld 200kPa en de werkelijke druk 240kPa.
    Normaal wordt de turbodruk dan teruggeregeld door de schoepen van de turbo te verstellen.
    Als dit te lang duurt grijpt de ECU in en gaat de motor in noodloop.
    Met als gevolg dat je helemaal geen turbodruk meer hebt!
    Laat je dealer eens met de auto rijden en kijken of de turbodruk inderdaad te hoog is.
    Ik weet voor 99% zeker dat het zo is.
    Het komt vooral voor als de motor zwaarder belast wordt zoals in jouw geval bij het rijden met een sleurhut.

    Ik heb het al diverse malen verholpen door een extra veer te plaatsen tussen de vacuumdoos en het moertje (hier geel geverfd) wat op de stang gemonteerd zit.
    Hiervoor gebruik ik een veertje waarmee je remschoenen tegen de ankerplaat gemonteerd zit bij een Corsa, Astra enz.
    Hierdoor heeft het stangetje een soort van voorspanning om sneller terug te komen.
    Ik monteer de veer en een carrosserieringetje (om de veer tegen te houden) en een extra moertje (om de ruimte op te vullen).
    Let er op dat je het geverfde moertje weer op de zelfde plaats terugschroeft.
    Als je dit niet doet heb je kans dat je turbodruk juist te laag blijft en dat wil je ook niet.
    Het best is om met de Tech2 te rijden en te zien hoe hoog de turbodruk blijft.
    Ik vind het een beetje lastig uit te leggen maar ik hoop dat je er wat van begrijpt.
    Succes.

    dit was het probleem

    wij hebben het een beetje anders gedaan zal morgen nog even foto’s maken

    #17483683

    Helemaal top, goed dat je het gevonden hebt, ik heb het bij mijn 2.2DTI ook twee keer gehad, de eerste keer op de Autobahn net buiten Dortmund. Autoabulance erachter en daar een Golfje2 bovenop. Sta je wel even raar te kijken op de vluchtstrook. De tweede keer met mijn vorgige Caravan ( Eifeland 5.20 meter opbouw ) erachter in de buurt van Heerenveen, 140+ op het klokkie en de Vec vond het even goed, toen gewoon de sleuten omgredraaid en weer gestart en het was weer weg. Ik had het ook alleen bij het trekken van zware last, maar heb het niet vaker dan twee keer gehad en dgaf er dus verder geen aandacht aan..

    Wieuwwwww, morgen de 1.9CDTI met 150 PKtjes GTS ophalen:D

    #17483684

    ja ben ook blij dat het nu weg is

    ik stoorde mij er verschrikkelijk aan

    maar kan nu ook een 30 cdti v6 kopen
    zijn daar ook rara dingen mee weet iemand daar ook wat van

    #17483685

    alleen de eerste lichting bleek niet al te best te zijn.

    Wij hebben op de zaak een V6 CDTI gehad.

    deze heeft op 1 storing na, altijd goed gereden. storing was geen storing, en dat was de storing, na Chippen door de opel opgelost.

    Willem

    #17483686

    die 30 cdti v6 is van 2005 wim
    dus die is al wat later dan toch

    #17483687

    origineel gepost door Dietrich Concept

    wij hebben het een beetje anders gedaan zal morgen nog even foto’s maken

    Nog steeds tevreden? Turbodruk = minder vermogen? Ben benieuwd wat jullie precies gedaan hebben, kan ik er misschien ook vanaf komen!

    Groet, Eric

    #17483688

    Naw nu heb ik ook zelfde probleem ,ik was onderweg naar turkije op vakantie ,de probleem kreeg ik 2 keer in 3500 km .Eerste in duitsland en andere in Turkije moest toen klimmen .Als ik onder de 2000 toeren kom en geef gas ging in noodloop ,even aan de kant ,motor uit en opnieuw starten geen probleem meer .(maar bij mij is het zonder caravan achter ,alleen auto was wel beladen )

    dus als mensen oplossing hebben gevonden wil ik ook even proberen of het bij mij ook kan

24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.