MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #17483640

    ik ben vandaag weer bij een garage geweest en die kon het probleem

    het zit 90 % in het vacuum systeem zei hij

    hij had een keer een zafira met het zelfde probleem

    toen stond er een andere zafira voor de export klaar met de zelfde motor
    ze hebben toen de vucuumkleppen overgezet en het probleem was weg

    hij zij tegen mij kijk maar eens op een sloop voor vacuumkleppen en probeer dat maar
    kosten zijn dan ook niet echt groot

    dus dat ga ik binnenkort maar eens mee bezig

    wil dit jaar wel in de 5 rijden naar kroatie met de caravan

    king:king:king:king:king:king:

    #17483641

    zal van de week eerst de kleppen eens schoonmaken

    misschien scheeld dat ook wel een stuk

    :D:D:D:D:D

    #17483642

    laat me iets weten dan jongen dan kan ik het ook eens proberen

    #17483643

    origineel gepost door DCAT
    laat me iets weten dan jongen dan kan ik het ook eens proberen

    ja doe ik

    het moet toch op te lossen zijn he

    :P:P:P:P:P:P:P

    #17483644

    waar zitten de vaucuum kleppen allemaal

    kan iemand dat vertelllen
    :kewlpics:kewlpics:kewlpics

    #17483645

    waar zitten de kleppen jongens

    zijn er meer toch

    #17483646

    kunnen we het niet bij opel nederland neerleggen

    want het is toch een kwaal

    ze moeten toch weten wat het is

    en het is lekker makkelijk om te zeggen vervang dat maar en dat maar

    ik ben inmiddels al 2000 eurie lichter en heb nog steeds het zelfde probleem

    #17483647

    Magneetklep voor vacuümtank-turboladerregeling

    zou het waarschijnlijk kunnen zijn

    #17483648

    ik had de vacuumklep stuk , zit bij mij links voor.Hij gaf geen storing aan bij uitlezen ( komt niet altijd storing uit ) .Zelfde probleem als jij,en nu is die weer klaar,hij is te omzeilen,dan weet je gelijk of die stuk is.Ik bel mijn garage houder even,hoe hij dat gedaan heeft,is geen opel dealer.Maar hij wist het meteen,en hij had gelijk ook.Hoop dat je mijn antwoord nog wilt afwachten.

    #17483649

    origineel gepost door new guy
    ik had de vacuumklep stuk , zit bij mij links voor.Hij gaf geen storing aan bij uitlezen ( komt niet altijd storing uit ) .Zelfde probleem als jij,en nu is die weer klaar,hij is te omzeilen,dan weet je gelijk of die stuk is.Ik bel mijn garage houder even,hoe hij dat gedaan heeft,is geen opel dealer.Maar hij wist het meteen,en hij had gelijk ook.Hoop dat je mijn antwoord nog wilt afwachten.

    ja zou graag het antwoordt willen hebben
    ik had nog iets gevonden wat het kan wezen
    maar als dat het niet is wil graag dat van jou ook proberen

    #17483650

    @da Prutser wrote:

    Waarschijnlijk is je turbodruk korte tijd te hoog.
    Komt vaak voor bij een Y22DTR.
    Je krijgt dan foutcode P0234, negatieve afwijking circuit laaddrukregeling.
    De gevraagde turbodruk is bijvoorbeeld 200kPa en de werkelijke druk 240kPa.
    Normaal wordt de turbodruk dan teruggeregeld door de schoepen van de turbo te verstellen.
    Als dit te lang duurt grijpt de ECU in en gaat de motor in noodloop.
    Met als gevolg dat je helemaal geen turbodruk meer hebt!
    Laat je dealer eens met de auto rijden en kijken of de turbodruk inderdaad te hoog is.
    Ik weet voor 99% zeker dat het zo is.
    Het komt vooral voor als de motor zwaarder belast wordt zoals in jouw geval bij het rijden met een sleurhut.

    Ik heb het al diverse malen verholpen door een extra veer te plaatsen tussen de vacuumdoos en het moertje (hier geel geverfd) wat op de stang gemonteerd zit.
    Hiervoor gebruik ik een veertje waarmee je remschoenen tegen de ankerplaat gemonteerd zit bij een Corsa, Astra enz.
    Hierdoor heeft het stangetje een soort van voorspanning om sneller terug te komen.
    Ik monteer de veer en een carrosserieringetje (om de veer tegen te houden) en een extra moertje (om de ruimte op te vullen).
    Let er op dat je het geverfde moertje weer op de zelfde plaats terugschroeft.
    Als je dit niet doet heb je kans dat je turbodruk juist te laag blijft en dat wil je ook niet.
    Het best is om met de Tech2 te rijden en te zien hoe hoog de turbodruk blijft.
    Ik vind het een beetje lastig uit te leggen maar ik hoop dat je er wat van begrijpt.
    Succes.

    ik heb dit nog gevonden op het vectra GTS forum

    #17483651

    dus met andere woorden de wastegate reageert niet snel genoeg:o dat wordt knutselen in het weekend:jerry

    #17483652

    ik ga er morgen mee bezig

    ik hoop dat dit het is

    #17483653

    heb het geprobeerd

    maar dit was ook niet de oplossing

    ik heb ook nog de druksensor vernieuwd en de luchtmassameter

    dat is het ook niet

    dus we moeten weer verder zoeken

    zet de oude onderdelen er weer op
    en de nieuwe kunnen weer terug gelukkig

    dus maar tips zijn welkom

    gr

    dietrich

    #17483654

    tjonge tjonge zullen mischien moeten overstappen naar een ander duits merk :fy1 ik ga het straks toch ook eens proberen de spanning van de veer moet mischien stranger zijn(strakker)

    #17483655

    die van mij zat super strak dus dat zal het probleem niet zijn

    als je hemn start moet hij hem aan trekken
    dan is het goed

    druk er maar eens op met een schroevendraaier dan voel je wel dat hij strak gaat of niet

    bij mij ging hij alk super dus dat was het probleem niet

    dus daarom dat andere geprobeert

    woensdag andere software proberen

    en dan ook nog eens de vacuumklep

    we zullen er uit komen nu

    anders gaat hij op de schroot hoop

    die dingen wat ik nu kost gelukkig niks dus we kunnen mooi experimenteren

    we lossen het op

    als jij het hebt gevonden dan hoor ik het wel he

    #17483656

    de code is P0234 A5

    kom op monteurs onder ons

    #17483657

    kom op monteurs

    moet echt van dit probleem af anders gaat hij weg

    en koop ik geen nieuwe vectra weer

    dan stap ik over op een ander merk

    de corsa blijft natuurlijk eeuwig ;););););) maar daar heb je die electronika shit ook niet in gelukiig

    dus help ons aub

    #17483658

    dinsdag komt er nieuwe software in

    en we zullen nog een paar dingen veranderen

    :angel:angel:angel:angel:angel

    #17483659

    Dietrich,bij mij was het een regelklep voor de turbo,linksvoor als je voor de auto staat.Klein zwart ding.

    Wij hebben ook eerst de slangen e.d gecontroleerd.Eerst slangen en koppelingen los gemaakt om te ontluchten,hielp niks,toen de regelklep vervangen en klaar ( kostte mij 152 euro )

    En hij gaf geen STORING aan bij het uitlezen.

    Staar je daar niet blind op,niet alles word geregistreerd.

    Die klep kan je zelf ook wel vervangen,snelste manier ,oude er tussen laten ( wel afkoppelen ),nieuwe monteren en vast zetten met kabel bandjes.Of gewoon oude er tussen uit halen ( wat jij wilt )

    Jouw probleem komt overeen met wat ik had,kijk een op de sloop voor zo’n regelklep,je zet m er zo tussen.Probeer je m even,en als die klaar is koop je m over van de sloop boer.
    Links bovenin,heb je anders mail adres waar ik foto heen kan sturen,dan maak ik een foto voor je,kan je precies zien waar die zit. Duidelijker kan ik het niet maken voor je,

    #17483660

    mijn mail is dietrichconcept@gmail.com

    mail de foto’s daar maar heen

    alvast weer bedankt

    #17483661

    je hebt u2u new gay

    #17483662

    ik heb een soort gelijk probleem met een 1.9 cdti 150 pk,de dealer zegt dat het de wervelkleppen zijn in de inlaat,hun oplossing is inlaatspruitstuk vervangen,kosten 800 nogwat euro,dat gaan we niet doen dus,misschien spruitstuk er een x afdraaien en proberen te reinigen ofzo.

    ik weet niet of er in een 2.2 ook wervelkleppen zitten,mijn kennis beperkt zich tot CIH blokken:agent

    #17483663

    De 1.9 en 2.2 diesel motor kan je niet met elkaar vergelijken.

    zijn 2 TOTAAL verschillende motor.

    zo komt de 1.9 bij fiat vandaan en de 2.2 bij opel zelf.

    Wervel kleppen bij de 110kw 1.9 CDTi komt veel voor.

    weet niet of reinigen zal helpen, hier op het forum heeft al een zijn inlaat vervangen van de 1.9CDTi 110kw (paazhaaz dacht ik)

    Willem

    #17483664

    dat de 1.9 bij fiat weg komt weet ik,maar is dat alleen het blok of ook alle aanbouwdelen?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 74)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.