MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209895

    hallo

    ik heb een probleem met mijn gts

    ik heb een 2.2 dti

    als ik onder de 2000 toeren kom in zijn 5
    met een en ik trap de gas in dat slaat hij in zijn noodloop

    dan moet hij even uit en aan en dan kan ik weer verder

    hebben er meer deze problemen met de gts of andere types met deze motor erin

    heb bijna alle slangen shit al vernieuwd
    ze kunnen het bij de dealer ook niet vinden

    wie kan mij verder helpen

    :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

    #17483616

    hallo

    ik had zoiets met mijn oude vectra b,toen bleek de katalisator helemaal vol te zitten,zou eens kunnen kijken of dat het is?

    gr vectra vlammen

    #17483617

    hei dietrich heb net een een trip naar franrijk achter de rug en moet zeggen ik zit ook nog altijd met dat probleem om de haverklap viel ie mij in noodloop en zeker als de auto een heuvel zag :(

    #17483618

    Ik vermoed dat er een turboslang gescheurd is.
    Dat je lucht verliest ergens.
    Op dat moment dat je gas geeft gaat de turbo druk opbouwen en door het luchtlek ziet hij een verschil in de aangezogen hoeveelheid lucht en wat er werkelijk in de motor terechtkomt.
    En dat is een reden voor de noodloop.

    Even iemand achter het stuur zetten die hem steeds ff van 2000 volgas wegtrapt naar de 5000 rpm. En ondertussen dat die turbo flink aan het blazen is even voelen aan de turboslangen en luisteren en voelen of je hem ergens voelt blazen.

    #17483619

    origineel gepost door Laagvlieger
    Ik vermoed dat er een turboslang gescheurd is.
    Dat je lucht verliest ergens.
    Op dat moment dat je gas geeft gaat de turbo druk opbouwen en door het luchtlek ziet hij een verschil in de aangezogen hoeveelheid lucht en wat er werkelijk in de motor terechtkomt.
    En dat is een reden voor de noodloop.

    Even iemand achter het stuur zetten die hem steeds ff van 2000 volgas wegtrapt naar de 5000 rpm. En ondertussen dat die turbo flink aan het blazen is even voelen aan de turboslangen en luisteren en voelen of je hem ergens voelt blazen.

    is al 100 keer bij de dealer geweest
    en alle turbo slangen zijn al vernieuwd

    dus dat is het probleem niet

    het moet ergens anders zitten maar waar

    wie heeft er meer ideen

    :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

    #17483620

    Ik had dat met mijn vectra uit 97, was een klep,alleen als ik m opnieuw op contact zette,dan had ik ook mijn vermogen niet terug.Nieuwe klep en nu is het weer zo als het hoort.Maar dat was niet uit te lezen,computer gaf geen fout aan ( dus als die is uitgelezen , dan kan het nog steeds iets anders zijn ). Bij mij deed die het boven 3000 toeren,lampje ging wel uit na opnieuw contact zetten.

    #17483621

    wat voor klep was dat dan

    #17483622

    Zit links voor , als je voor de auto staat.Hij zit bovenin , weet zo de benaming niet,maar die weten ze hier wel,ik kijk het na voor je.

    #17483623

    ja jij bedoeld de ERG klep

    die is het ook niet ook al veranderd

    #17483624

    denk toch als het de egr klep is dat die foutcode uit te lezen is of niet soms ,ik heb ook al van alles geprobeerd en als ik bij de vod kom dan krabben ze zich in hun haren want dan is het chinees voor hun :swear

    #17483625

    ja er moet toch een oplossing zijn

    zijn vast meer met het probleem

    niet alleen wij twee

    mijne gaat van de week weer even op bezoek bij een garage

    daar was iemand geweest met een zafira ook met dat probleem
    daar waren het geloof ik een paar rubbers

    ik zal daar van de week eens langs rijden

    misschien weten die het

    #17483626

    ik weet wel dat het probleem alleen voorkomt als ik iets onder de 3 duizend toeren zit en als hij druk moet opbouwen en als de temperatuur meter richting de 90 graden loopt ik heb wel een turbo drukmeter geplaatst en zie nu wanneer het noodloop proces gaat gebeuren want dan krijg ik een piek over de 20 psi en dan valt de turbo uit.
    nu zou ik graag willen weten hoe mijn turbo precies wordt aangestuurd of is het allemaal vacuum shit

    #17483627

    origineel gepost door DCAT
    ik weet wel dat het probleem alleen voorkomt als ik iets onder de 3 duizend toeren zit en als hij druk moet opbouwen en als de temperatuur meter richting de 90 graden loopt ik heb wel een turbo drukmeter geplaatst en zie nu wanneer het noodloop proces gaat gebeuren want dan krijg ik een piek over de 20 psi en dan valt de turbo uit.
    nu zou ik graag willen weten hoe mijn turbo precies wordt aangestuurd of is het allemaal vacuum shit

    ja monteurs onder ons help ons hier mee
    want het is echt zwaar klote

    #17483628

    ik denk zo van monteurs mmmm:sleeping dat ze denken van ga toch naar de vod (betaal maar lekker )maar als ik iets weet over het een en ander dan zet ik het toch ook op het forum we zijn er toch om elkaar te helpen hier daarom wordt er toch een forum opgericht (aan alle zogezegde monteurs wordt wakker en ik heb al genoeg geld uitgegeven aan die vod):swear-offtopic

    #17483629

    Niet alle storingen zijn uit te lezen,mischien dat willem hier een antwoord op heeft.Maar hier zitten meer liefhebbers dan monteurs he!!!!

    #17483630

    als ik het zo lees lijkt het alsof de wastegate actuator of turboregelklep niet goed wordt aan gestuurd. vervang eerst die vacuumklepjes maar eens, blijft groot probleem bij deze motoren.

    #17483631

    hebben er meer deze problemen met de gts of andere types met deze motor erin

    heb bijna alle slangen shit al vernieuwd
    ze kunnen het bij de dealer ook niet vinden

    wie kan mij verder helpen

    :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz [/quote]

    Hallo,

    Ik ben niet zo op de hoogte met diesels, maar het komt vaker voor bij deze 2.2 motoren.

    Ik denk dat het de gasklepsensor is, de sensor is niet los te verkrijgen, dus moeten alle verwante delen vervangen worden.

    Vervangen op zich, stelt niet zo veel voor.

    Zoek maar eens op het Duitse MotorTalk-forum naar drosselkappensensor = gasklepsensor, dan kom je deze problemen meerdere malen tegen.

    Moet je natuurlijk wel, een beetje Duits kunnen:);)

    Groetjes, Joche

    #17483632

    origineel gepost door Opel4all

    hebben er meer deze problemen met de gts of andere types met deze motor erin

    heb bijna alle slangen shit al vernieuwd
    ze kunnen het bij de dealer ook niet vinden

    wie kan mij verder helpen

    :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

    Hallo,

    Ik ben niet zo op de hoogte met diesels, maar het komt vaker voor bij deze 2.2 motoren.

    Ik denk dat het de gasklepsensor is, de sensor is niet los te verkrijgen, dus moeten alle verwante delen vervangen worden.

    Vervangen op zich, stelt niet zo veel voor.

    Zoek maar eens op het Duitse MotorTalk-forum naar drosselkappensensor = gasklepsensor, dan kom je deze problemen meerdere malen tegen.

    Moet je natuurlijk wel, een beetje Duits kunnen:);)

    Groetjes, Joche
    [/quote]

    oke dan zal ik daar ook eens gaan kijken

    meine deutsch ist nicht ganz super oder

    maar ik kan mij wel goed redden daar

    gr

    dietrich

    #17483633
    #17483634
    #17483635

    origineel gepost door new guy
    Niet alle storingen zijn uit te lezen,mischien dat willem hier een antwoord op heeft.Maar hier zitten meer liefhebbers dan monteurs he!!!!

    Ok, maar hij gaat aan de hand van een probleem in de noodloop, dat moet toch te achterhalen zijn?

    #17483636

    ben in heel europa al bij dealers geweest maar ze wisten het allemaal niet
    geeft ook geen storing aan
    ja een storing wat van alles kan zijn
    maar het heeft met de druk te maken das wel duidelijk

    heb op problemcar gezocht en daar vondt ik dit

    http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=84916

    ga morgen weer even bij de garage kijken
    en het kan dus wel een heel simpel probleem zijn
    hoop dat dat het is
    want heb bijna allles al gedaan en heeft al een vermogen gekost allemaal

    #17483637

    Ik heb er ook genoeg tijd en geld aan besteed. Steeds weer bij de VOD en niks kunnen vinden. Op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven en schakel nu terug ipv gasgeven onder de 2000 rpm.

    Ben ondertussen ook erg goed in het aan-en uitzetten van de vec bij 120 km/u :o

    #17483638

    origineel gepost door rickytt3
    Ik heb er ook genoeg tijd en geld aan besteed. Steeds weer bij de VOD en niks kunnen vinden. Op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven en schakel nu terug ipv gasgeven onder de 2000 rpm.

    Ben ondertussen ook erg goed in het aan-en uitzetten van de vec bij 120 km/u :o

    jij hebt dus ook dat zelfde probleem

    ik vindt dat niet normaal hoor

    koop je een auto met een zware motor
    en dan kan hij hte in de vijf niet trekken

    op de duitse forum kom ik allemaal uit op de gasklepsensor

    maar dan moet het wel over zijn
    want dan ben ik weer 500 euro lichter
    en het vertrouwen is wel een beetje weg
    alles wat je doet helpt niet

    maar zal morgen nog eens bij de garage kijken naar een paar vacuumslagen

    en anders op zoek naar een gasklepsensor op de sloop

    dingen zijn niet los te leveren

    moet een hele set hebben dan

    dus we wachten maar weer af

    :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

    #17483639

    Je krijgt van mij in ieder geval kudo’s :wors voor je vasthoudendheid :P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 74)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.