montage inspuitmodule manta B opgelost!

Forumindex Forums Modellen Manta montage inspuitmodule manta B opgelost!

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213552

    kan iemand mij vertellen hoe en waar die stuurmodule/ vierkante doos voor de injectie gemonteerd hoort te zitten?

    aangezien hij kortsluiting maakt zodra de buitenkant de carrosserie raakt.
    normaal gesproken zou ik zeggen achter de bult van het rechter voet paneel onderaan de A stijl…ik kan na 10 jaar los liggen niet meer achterhalen hoe het zat :angel
    ook spookt er iets van achter de houten plank bij de voeten door mijn hoofd….

    ik weet het echt niet meer….wie o wie kan me met info voorzien om deze cc weer afgewerkt te krijgen?

    grtz. guidoking:

    #17542404

    Hé Guido…………leef je nog?

    Houten plank zit alleen bij de passagierskant. Hier zit niets achter.

    Ontstekingsmodule is een heel klein zwart boxje welke op de voetplaat zit van de bobine. Hiervandaan gaat een kabel met stekker rechtstreeks op je verdelerhuis.

    #17542405

    Heb je het over de stuureenheid van een injectie?
    Zo’n metalen doos met een grote stekkerverbinding ?
    Die zit namelijk aan de passagierszijde tegen de zijkant onder je a-stijl onder
    een voorgevormde kartonnen bekleding…

    #17542406

    origineel gepost door H-400
    Heb je het over de stuureenheid van een injectie?
    Zo’n metalen doos met een grote stekkerverbinding ?
    Die zit namelijk aan de passagierszijde tegen de zijkant onder je a-stijl onder
    een voorgevormde kartonnen bekleding…

    ja dat dacht ik ook al maakt deze vet kortsluiting als deze tegen mijn carrosserie komt!
    zeer vreemd iig…maar wat nu? zit deze mss geïsoleerd bevestigd?

    #17542407

    origineel gepost door postbusmanta
    Hé Guido…………leef je nog?

    Houten plank zit alleen bij de passagierskant. Hier zit niets achter.

    Ontstekingsmodule is een heel klein zwart boxje welke op de voetplaat zit van de bobine. Hiervandaan gaat een kabel met stekker rechtstreeks op je verdelerhuis.

    ik bedoel idd de stuureenheid van de injectie…
    zodra deze de carosserie raakt staakt de motor bij mijn CC:cry

    wanneer kan ik jou eens bellen ik heb wat vragen aan jou!king:

    #17542408

    Je kunt mij altijd bellen. Op het nummer dat voorin het clubblad staat. Als het maar niet na 21:00 uur is.

    #17542409

    Antwoord op je vraag:

    Computer zit niet geïsoleerd bevestigd.

    Als hij met zwevende computer wel loopt, ga je toch denken dat er iets in de computer niet goed zit.

    Met verwisselde + en – geloof ik niet dat de boel dan gaat lopen.

    Bij die duitsers is bruin de massa hè.

    Wel eens verwarrend, omdat in een huisinstallatie de bruin de fase is.

    #17542410

    origineel gepost door postbusmanta
    Antwoord op je vraag:

    Computer zit niet geïsoleerd bevestigd.

    Als hij met zwevende computer wel loopt, ga je toch denken dat er iets in de computer niet goed zit.

    Met verwisselde + en – geloof ik niet dat de boel dan gaat lopen.

    Bij die duitsers is bruin de massa hè.

    Wel eens verwarrend, omdat in een huisinstallatie de bruin de fase is.

    ik zal er eens een andere aan hangen….
    mss dat het ergens anders zit want ik heb de laatste eigenaar ooit eens kunnen achterhalen en die zij ook dat de auto er plots mee kon stoppen…
    mss zit er een draadje niet goed en dus aan de carrosserie dat er niet hoort te zitten….die dan kortsluiting maakt…
    mss kom ik volgende week zaterdag naar lelystad om iets van marktplaats op te pikken en ik vraag me af of jij me aan wat manta B spulletjes kon helpen…
    ik vind niks meer na de verhuizing vorig jaar…..:swear

    wat ik vooral mis is;
    -een stel raam slingers voor het laatste type met de grove vertanding.
    -4 grote zwarte naafdoppen (lijken zwarte kunstof mokken)voor de stalen velgen. ik ben de mijne kwijtgeraakt ergens.
    -1 ruitenwisser arm laatste type of alleen het kunststof kapje daarvan.
    -1 rubberen geluidsdempingsmat voor onder de vloerbedekking.

    sommige dingen vind ik momenteel gewoon niet meer anderen heb ik niet…
    mss heb jij nog wat voor mij liggen?

    #17542411

    Ik heb waarschijnlijk wel raamslingers en ruitenwisser-arm.

    Helaas ben ik op die dag afwezig i.v.m. vergadering voor de evenementen van 2010.

    #17542412

    om de raamslingers zit ik wel erg verlegen…ik neem aan dat het grijze zijn? of heb je zwarte?

    de wisserarm is luxe het kapje is kapot..
    zou je me die slingers zsm kunnen toesturen?

    #17542413

    Ik ga even voor je zoeken.

    #17542414

    Nou, ik heb net alles door-geworsteld.

    Ik heb geen raamslingers met grove vertanding over. Alleen nog twee voor m’n eigen Manta.

    Zwarte met chromen rand en fijne vertanding heb ik ruim voldoende, maar daar heb je niets aan.

    Sorry :cry

    #17542415

    ja die heb ikzelf ook genoeg….jammer:(
    het probleem met de inspuit computer is idd in het kastje, want met een andere maakt hij geen kortsluiting.
    het enige dat ik me dan kan voorstellen (na openen) is de het mica plaatje achter een transistor, die zich koelt aan het alu. van het huis, doorgeslagen is.
    met deze andere computer is het probleem iig weg:jerry:wors

    ik heb er maar een oudere slinger op gemept voor de apk..hopelijk blijft die nog ff zitten…:angel

    weet jij waar de tank vlotter gemonteerd zit? de tank meter doet het ook niet, mss ligt het draadje er naast:swear

    ook mis ik een van de 2 kapjes van het achterbank slot(iig om de pen ervan)
    pff balen dat ik die door de verhuizing niet meer vind net als de dopjes van alle binnen bekledingen:cry
    ik denk dat ik het te goed heb opgeborgen en na 10 jaar denkend dat het in de auto ligt blijkt nu van niet:swear

    iig bedankt voor je moeite:wors

    #17542416

    Vlotteraansluiting zit naast je slangaansluiting welke naar je brandstofpomp gaat.

    Je kan hem op de foto net zien:

    #17542417

    dat kleine pinnetje net voor je rubberen slang bedoel je?

    en hoe zit jouw dikke benzine slang daar zo haaks? zit daar een haakse slang verbinder?
    daardoor zat mijn slang ook dubbel omdat die de bocht niet lekker neemt daar..zelfs niet met overdreven krul er in..

    morgen ff kijken kan me niet herinneren dat daar iets van kabel aan zat… behalve die van de pomp…

    #17542418

    Ja, kleine pinnetje.

    Ja, er zit een haakse slangverbinder tussen.

    :D

    #17542419

    origineel gepost door postbusmanta
    Ja, kleine pinnetje.

    Ja, er zit een haakse slangverbinder tussen.

    :D

    nou de cc is iig goedgekeurd:jerry

    verder denk ik dat de tankmeter RIP is..

    het kortsluiten van de draadjes bij de tank gaf geen reactie terwijl er wel 12v op staat al is dat geen constante 12v, echter de koelwater meter krijgt , volgens schema, dezelfde spanning en die doet het wel.
    het voltage fluctueert op een of andere manier….maar aangezien de andere meter er wel op werkt zal het wel goed zijn ik heb ook een andere spanningsregelaar geprobeerd geen verschil….
    morgen eens een andere meter proberen….
    ik hoop iig niet dat het de tank vlotter is want die heb ik niet<_<

    #17542420

    Draadjes kort gesloten???

    Je bedoelt “dat ene draadje even tegen de massa aangehouden” denk ik?

    Het metertje krijgt achter het dashboard een voeding +12 volt. De massa is geregeld door de weerstand in de vlotter.

    Het kan ook zijn dat je tankmetertje geen goed contact maakt met de printplaat in je dashboard.

    #17542421

    ik heb 2 draadjes vanuit de kabelboom aan mijn tankvlotter..een eigen massa draadje en het pinnetje…:hmmz

    iig heb ik de blauw-zwarte en bruine tegen elkaar gehouden en het metertje werkt dus wel!
    alleen bij dit klokkenstel reageren de meters tergend langzaam<_<

    en ik heb een vlotter van een gewone tank geprobeerd en het werkt dus wel!

    ik heb dus een andere cc-vlotter /tank nodig!

    #17542422

    overigens zie ik een aan passing aan het slangetjes gebeuren tov van de jouwe.
    het ontluchting slangetje dat strak onder de chassis balk doorloopt naar de vulpijp heeft bij mij een T-stukje en een open slangetje naar de felsrand van de tank lopen en dan met klemmetjes langs die rand tot bijna bij de uitlaat (een ander slang pilaartje op de hoek bij de uitlaat)en dan gewoon open….:hmmz

    UPDATE!!! dat losse slangetje hoort op een slangpilaartje te zitten! nl. op de hoogste punt zitten 3 slangpilaartjes, 2 bij elkaar meer aan de voorzijde en 1!!! meer aan de achterzijde!

    #17542423

    Probleem gevonden.

    Tussen je koelelement en dat dikke metaal stuk waar die mee bevestigd wordt, hoort een plastic plaatje te zitten.

    Die mist dus bij de jouwe, vandaar die kortsluiting. Verders issie nog goed.

    #17542424

    raamslingers heb ik hier misschien nog liggen, ik zal vandeweek even kijken voor de zekerheid als je interesse hebt?

    #17542425

    goh ben ik nou goed of ben ik helderziende!!!????
    :angel:angel:angel:angel:angel:angel king:
    beetje ervaren storingsmonteur schat zoiets goed in al ben ik geen vonketrekkerT:P
    mica plaatje met pasta en een kunststof schroefje doen wonderen hè Christiaan?:P

    origineel gepost door Freestyler
    Probleem gevonden.

    Tussen je koelelement en dat dikke metaal stuk waar die mee bevestigd wordt, hoort een plastic plaatje te zitten.

    Die mist dus bij de jouwe, vandaar die kortsluiting. Verders issie nog goed.

    #17542426

    nieuwe vlotter (type 1, korte aanzuigbuis) is binnen!
    voor mijn chassisnummer zou al type 2(lange aanzuigbuis) van toepassing zijn ff kijken als ik de oude eruit haal hoe die loopt mss kan ik hem verlengen met een koppeling en stukje leiding.:hmmz
    eerst maar eens de tank verder leeg rijden:angel

    origineel gepost door postbusmanta
    Draadjes kort gesloten???

    Je bedoelt “dat ene draadje even tegen de massa aangehouden” denk ik?

    Het metertje krijgt achter het dashboard een voeding +12 volt. De massa is geregeld door de weerstand in de vlotter.

    Het kan ook zijn dat je tankmetertje geen goed contact maakt met de printplaat in je dashboard.

    #17542427

    origineel gepost door MantasticB1
    overigens zie ik een aan passing aan het slangetjes gebeuren tov van de jouwe.
    het ontluchting slangetje dat strak onder de chassis balk doorloopt naar de vulpijp heeft bij mij een T-stukje en een open slangetje naar de felsrand van de tank lopen en dan met klemmetjes langs die rand tot bijna bij de uitlaat (een ander slang pilaartje op de hoek bij de uitlaat)en dan gewoon open….:hmmz

    UPDATE!!! dat losse slangetje hoort op een slangpilaartje te zitten! nl. op de hoogste punt zitten 3 slangpilaartjes, 2 bij elkaar meer aan de voorzijde en 1!!! meer aan de achterzijde!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.