momentsleutel tot 210nm zwaar genoeg?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen momentsleutel tot 210nm zwaar genoeg?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208782

    Ik wil een momentsleutel kopen, aangezien mijn hele auto (ooit) weer in elkaar moet (incl. blok) Maar is een momentsleutel tot 210nm zwaar genoeg?

    #17465263

    lijkt me wel :thumbup

    #17465264

    gaat die van 0 tot 210 Nm of begint hij ergens bij 50 ofzo??

    #17465265

    origineel gepost door corsaracer
    gaat die van 0 tot 210 Nm of begint hij ergens bij 50 ofzo??

    De meeste beginnen rond de 25nm, maar mocht het nodig zijn dan koop ik er een kleintje bij. De sleutel zal hoofdzakelijk gebruikt worden om de motor op te bouwen

    #17465266

    Aanhaalmomenten lager dan 20Nm kom je haast niet tegen in een auto.
    Ja vooruit kleppendekselboutjes maar dat komt niet zo precies.

    #17465267

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door corsaracer
    gaat die van 0 tot 210 Nm of begint hij ergens bij 50 ofzo??

    De meeste beginnen rond de 25nm, maar mocht het nodig zijn dan koop ik er een kleintje bij. De sleutel zal hoofdzakelijk gebruikt worden om de motor op te bouwen

    130Nm zou al ruimschoots zwaar genoeg zijn.

    #17465268

    k heb er 3 liggen

    van 4 tot 300 nm :P

    #17465269

    Maar de bout van de krukaspoelie moet op 250NM !!

    #17465270

    origineel gepost door Orang-pinda
    Maar de bout van de krukaspoelie moet op 250NM !!

    lucht sleutel……

    belachelijk hoog aandraaimoment:sleeping:sleeping:sleeping

    #17465271

    Ja die dingen doe ik ook altijd met de luchtsleutel hoor, evenals de asmoeren op de homokineet.

    Heb zelf zon momentsleutel van mannesman in de schuur.
    van 10 tot 200nogwat.
    Gebruik hem alleen voor cilinderkoppen vastdraaien.

    (die sleutels staan wel op marktplaats te koop voor weinig)

    Altijd terugdraaien he die sleutels, anders gaat de rek uit de veer en klopt het moment niet meer!

    #17465272

    origineel gepost door Orang-pinda
    Maar de bout van de krukaspoelie moet op 250NM !!

    Zet jij die met het juiste moment vast dan?
    Dan ben je de eerste die ik tegenkom die dat doet, ver uit de meeste gebruiken de luchtsleutel.

    #17465273

    Ik wou het wel op 250NM zetten, dan 45 graden natrekken. Alleen het moment is echt zo hoog, dat het allemaal niet zo makkelijk gaat.

    Ik ga het dan ook wel met de luchtsleutel doen, heb nu voor het eerst een motor vanaf kaal weer opgebouwd(c20let) dus voor mij zijn veel dingen ook weer nieuw!

    #17465274

    Het probleem is dat je het haast niet kunt tegenhouden om het voldoende vast te kunnen draaien, dus de luchtsleutel is al snel je enige optie.

    #17465275

    k heb de mijne op 250 vast gezet met sleutel en zonder moeite

    gewoon blok in de steun en vliegwiel blokkeren dmv een strip op t vliegwiel te monteren

    #17465276

    origineel gepost door jblfreak
    k heb de mijne op 250 vast gezet met sleutel en zonder moeite

    gewoon blok in de steun en vliegwiel blokkeren dmv een strip op t vliegwiel te monteren

    Ben je dan niet bang dat het krukas enigzins tordeerd? Want die bout zit echt vast

    #17465277

    jupzz van mijn vectra-B V6 ook netjes (met nieuwe bout) op moment vast gezet (250Nm + 15 graden) dan wel in de auto..

    Willem

    #17465278

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door jblfreak
    k heb de mijne op 250 vast gezet met sleutel en zonder moeite

    gewoon blok in de steun en vliegwiel blokkeren dmv een strip op t vliegwiel te monteren

    Ben je dan niet bang dat het krukas enigzins tordeerd? Want die bout zit echt vast

    denk dat eerder 2 boutjes m6 de geest geven ipv een krukas

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.