mogelijke prestaties..NIEUWE VRAAG!

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) mogelijke prestaties..NIEUWE VRAAG!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212503

    ik ben bezig een blokje op te bouwen voor de cross
    ik doe dat zelf omdat ik dat leuk en leerzaam vind, en als het goed uitpakt ook nog scheelt in de beurs

    ik zit met wat vragen

    ik heb een goed onderblok en een kop met andere nokkenassen, ik twijfel nog of ik de kop ook moet laten flowen.

    -wat kost dit?
    – wat levert dit op aan pk’s
    – en wat zijn de mogelijke prestaties van de totale setup,

    ik laat een chip op maat schrijven als alles af is,
    maar wat zijn de mogelijke prestaties van dit geheel.

    er is vast wel iemand die met wat vergelijkbaars rond rijd

    mvg

    #17527578

    :wtf

    #17527579

    denk dat ie wil weten wat de mogelijke prestaties van een C20XE zijn of kunnen worden :P

    #17527580

    ja foutje,, moet kunnen

    het is nu aangepast

    #17527581

    Ik zou persoonlijk niet gaan lopen “kutten” aan de flow van de kop.

    In mijn ogen is de flow origineel al goed genoeg om over de 200 pk heen te komen.

    Mijn tips:

    halve maan van de gasklep eraf halen
    brandstofdruk op 3 bar zetten
    chip van geert666 in de ecu
    lassen binnenin het uitlaat spruitstuk eruit frezen

    #17527582

    zou je dat kunnen toelichten “halve maan van de gasklep eraf halen?”

    de uitlaat heb ik al uitgefreesd met een tolletje

    origineel gepost door freek corsa
    Ik zou persoonlijk niet gaan lopen “kutten” aan de flow van de kop.

    In mijn ogen is de flow origineel al goed genoeg om over de 200 pk heen te komen.

    en kun je bij geert ook banken?

    Mijn tips:

    halve maan van de gasklep eraf halen
    brandstofdruk op 3 bar zetten
    chip van geert666 in de ecu
    lassen binnenin het uitlaat spruitstuk eruit frezen

    #17527583

    kijk even hier http://www.corsa-novatuning.nl/nl/Tuningc20xe.htm staan erg nuttige tips en duidelijk beschreven :vertag

    Suc6 greetz Arnold

    #17527584

    Ik zou zeggen boor het onderblok op, en plaats carburateurs

    #17527585

    origineel gepost door bbg_gendt
    Ik zou zeggen boor het onderblok op, en plaats carburateurs

    als je kleinere carburateurs neemt passen ze zonder boren in het blok :jerry

    #17527586

    origineel gepost door bbg_gendt
    Ik zou zeggen boor het onderblok op, en plaats carburateurs

    ja.. maar jou projecten kennen we…

    #17527587

    flowen heeft niet zo heel veel nut;of je moet extreem gaan flowen maar dan moet je je blok ook extreem aan gaan pakken.
    had mijn 16v een beetje laten flowen;kost flink wat euro’s toch en won er denk ik 2 pk mee.

    #17527588

    okee dan laten we dat maar varen

    en aangezien het voor de cross is heeft opboren en carbs er op totaal geen zin,

    ze willen het blok nog wel eens uitliteren, je moet het meer zoeken in de kleine dingen die niet zo opvallen

    #17527589

    als t gewoon voor de cross is:

    SFI VV/3.5bar brandstofdruk/ Geert Chippie…

    kost misschien 250eurie…

    #17527590

    origineel gepost door lenblij
    okee dan laten we dat maar varen

    en aangezien het voor de cross is heeft opboren en carbs er op totaal geen zin,

    ze willen het blok nog wel eens uitliteren, je moet het meer zoeken in de kleine dingen die niet zo opvallen

    Je kunt inderdaad alle bewegende delen gaan balanceren dan heb je minder verliezen in de motor.

    Het uitliteren is ook een manier van minder verliezen creëren.

    #17527591

    het uitliteren is in dit geval een manier om opvoeren van de motor op te sporen,

    maar brandstof druk halve maantje, en een chip op maat icm.. met revicie en nokkenassen

    daar ga ik me oprichten denk ik

    #17527592

    Ach en die 100cc extra(met alle risicos) is niet echt zaligmakend.
    en ze zien echt alles,die blokken zijn al 22jr oud en hebben weinig geheimen meer;)
    gr

    #17527593

    ze niet alles, maar wel bijna alles,

    de toppers op het NK, worden ook niet gepakt, en die rijden heel wat sneller met de opel als jij en ik,
    ik ben laatst een keer gecontroleerd en het viel mij tegen, ze wisselden allen computers,

    #17527594

    Laat het blok voor wat het is als er geen problemen mee zijn, met 2000€ win je mss een beetje, als je die 2000€ in een goede bak steekt win je veel meer!!!

    #17527595

    origineel gepost door freek corsa
    Ik zou persoonlijk niet gaan lopen “kutten” aan de flow van de kop.

    In mijn ogen is de flow origineel al goed genoeg om over de 200 pk heen te komen.

    Mijn tips:

    halve maan van de gasklep eraf halen
    brandstofdruk op 3 bar zetten
    chip van geert666 in de ecu
    lassen binnenin het uitlaat spruitstuk eruit frezen

    Ik dacht precies hetzelfde => dat je tot 200 pk niet aan de kop moet komen.

    Maar toch de stoute schoenen aan getrokken en een kapotte kop door midden gezaagt.
    Gekeken waar ik materiaal kon weg halen en waar niet.

    Drie dagen met de hand aan het frazen geweest.
    Alle zo gelijk mogelijk gemaakt door steeds de binnenmaten goed te meten.
    Ik heb de inlaat meer geflowd dan de uitlaat.

    Uiteindelijk op de testbank getest.
    Voorheen had ik 162 Pk op de wielen naar het flowen 179Pk.
    Zo goed als geen koppel verloren. Vanaf 5200 toeren tot te toerenbegrenzer (7600)
    dik boven het vorige vermogen:vertag:vertag

    Wel natuurlijk de chip zelf weer op maat geschreven anders kwam het niet goed.

    #17527596

    Wel natuurlijk de chip zelf weer op maat geschreven anders kwam het niet goed.

    [/quote]

    niet meer weggeven hé

    anders gaat er weer iemand anders mee pronken:vertag

    #17527597

    hehe, maar je hebt hem nadien afgesteld en dat vermogen behaald?
    als dat zo is ,dan is het niet helemaal relevant om te zeggen dat je dat vermogen ERBIJ hebt gehaald door die aanpassingen

    #17527598

    origineel gepost door sw16v
    hehe, maar je hebt hem nadien afgesteld en dat vermogen behaald?
    als dat zo is ,dan is het niet helemaal relevant om te zeggen dat je dat vermogen ERBIJ hebt gehaald door die aanpassingen

    tuurlijk wel de auto is voor de aanpassingen aan de kop met verders de zelfde setup ook op de bank geweest.
    en wat je ook doet het zal toch weer afgesteld moeten worden.

    #17527599

    Ja en wie zegt dan dat het door het bewerken komt of juist door de aanpassingen in de ecu ;)

    bedoel er niks verkeerds mee verder hoor!

    ps. twijvel helemaal niet aan rudy zn kennis en kennen:vertag

    #17527600

    Ik begrijp je SW, hij had hem ook moeten chippen toen de kop niet bewerkt was.
    Dan weet je pas echt het verschil!

    #17527601

    Sorry dat ik het wat verkeerd uitlegde.
    Maar rudi had zijn auto al op de bank afgesteld.
    Dat bedoelde ik met weer afstellen;)
    Maakt verder ook niet uit,ik zou persoonlijk vd kop afblijven.
    De kans dat je wat verknald is erg groot!
    gr

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.