Mogelijk of onmogelijk?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Mogelijk of onmogelijk?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Berichten
  • #17992786

    http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Attachment&attachmentID=93293″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    de eenige echte hier in 10 j x 17 en van achter geschroefd al vanaf 2008 die van edeltraudt en rs velgen zijn niks anders als mee lopers

    #17992787

    @louwe

    Beide, ik heb ff zitten lezen op de site van t bedrijf die ze voor edeltraut maakt.
    Harten worden uit een plaat alu gesneden.

    #17992788

    @mayhem wrote:

    @louwe

    Beide, ik heb ff zitten lezen op de site van t bedrijf die ze voor edeltraut maakt.
    Harten worden uit een plaat alu gesneden.

    ja dat bedoel ik dus
    die van edeltraut dat zijn de 5 gaats ronals

    over deze 4 gaats ronals ben ik nog niet cker van dat dat nieuw gefreezde harten zijn
    of dat die uit de 14″ manta wielen gedraaid zijn :hmmz

    #17992789

    Kan haast niet anders, is vele malen meer werk, en die uren zullen toch moeten worden betaald.

    Heb wel meer gehoord over bestaande wielen meerdelige te maken, maar heb nooit het productie proces ervan gezien.

    #17992790

    ik wel

    #17992791

    @mayhem wrote:

    Kan haast niet anders, is vele malen meer werk, en die uren zullen toch moeten worden betaald.

    Heb wel meer gehoord over bestaande wielen meerdelige te maken, maar heb nooit het productie proces ervan gezien.

    ok moet haast wel is voor mij te vaag :shock:
    t kwam bij me over dat je het wist ;)

    maar das niet geheel zo dus

    maakt niet uit
    zou enkelgraag weten of en zoja hoe de originele alu wielen 3 delig gemaakt zijn

    ;)

    mischien dat rekordhem wat duidelijkheid kan geven??

    #17992792

    die van mijn zijn gegoten hiervoor moet een gietmal gemaakt worden en dit is niet goedkoop daarna worden ze bewerkt op een draaibank en er komt een boor programma aan te pas en daar de mijne van achter zijn verschroefd kommen er ook nog eens speciale gewinden bussen aan te pas.
    de andere zijn gefreesd uit een stuk aluminiumplaat en er zijn er die de originele wielen afdraaien en er dan een buiten ring oplassen voor de driedelige bevestiging of zoals de driedelig fusch velgen hier wordt alleen de velg af gefreest.

    #17992793

    @rekordherm wrote:

    die van mijn zijn gegoten hiervoor moet een gietmal gemaakt worden en dit is niet goedkoop daarna worden ze bewerkt op een draaibank en er komt een boor programma aan te pas en daar de mijne van achter zijn verschroefd kommen er ook nog eens speciale gewinden bussen aan te pas.
    de andere zijn gefreesd uit een stuk aluminiumplaat en er zijn er die de originele wielen afdraaien en er dan een buiten ring oplassen voor de driedelige bevestiging of zoals de driedelig fusch velgen hier wordt alleen de velg af gefreest.

    wel zo,n beetje wat ik al verwacht had ;)
    heb je toevallig ook een foto van jou wielen??? ;) :thumb

    of heb ik die al ergens gemist??

    #17992795

    nee want op het ogenblik worden de velg harten gespoten in zilvergrijs. wel een paar foto,s van deze velgen


    91/5 x 17 met 245 er banden

    10j x 17 ook met 245 er banden om te testen op mijn rekord past goed alleen de mijne krijgen dan een grijs hart.

    #17992796

    @rekordherm wrote:

    nee want op het ogenblik worden de velg harten gespoten in zilvergrijs. wel een paar foto,s van deze velgen


    91/5 x 17 met 245 er banden

    10j x 17 ook met 245 er banden om te testen op mijn rekord past goed alleen de mijne krijgen dan een grijs hart.

    :wors :wors :wors :wors

    prachttig
    heb zelf een set originele gehad

    8j x 15 en 10 j x 15
    zaten toen onder m,n manta 400 r
    heb de manta verkocht zonder de wielen

    en kreeg later een erg mooi bod op de set wielen
    heb ze dus weggedaan

    maar blijf het heel erg mooie wielen vinden
    mischien voor mij wel t mooiste wiel ooit ;)
    heb ze zelfs ff onder een d rekord / commodore gehad

    #17992794

    ja ik weet het het drie deelige idee stamt al af 2005 en in 2008 waren de eerste klaar helaas voor ons die de kleine man is werd dit idee al snel over genomen door de grotere mannen met geld zoals edeltraut en rs velgenshop en ook helaas werken deze sneller rs had maar twee maanden nodig om het idee te gebruiken en een velg te maken maar we gaan verder en hebben alweer nieuwe ideeën

    #17992797

    @rekordherm wrote:

    ja ik weet het het drie deelige idee stamt al af 2005 en in 2008 waren de eerste klaar helaas voor ons die de kleine man is werd dit idee al snel over genomen door de grotere mannen met geld zoals edeltraut en rs velgenshop en ook helaas werken deze sneller rs had maar twee maanden nodig om het idee te gebruiken en een velg te maken maar we gaan verder en hebben alweer nieuwe ideeën

    :thumbup :thumb

    heb zelf ook nog
    van de ronal racings (honingraat)
    de harten liggen
    heb al jaren het idee om daar een stalen velg bij te maken op de breedte die ik wil
    en daar eeen ring in lassen waar het hart op gemonteerd wordt
    2 delige velg van maken zeg maar

    de losse randen voor deze wielen zijn ook nog al zeldzaam
    omdat het aantal boutjes afwijkt van de veel voorkomende
    daardoor zijn die randen zeldzaam en dus redelijk duur

    tzt wil ik m,n ascona 400RR op t circuit en voor driften inzetten
    dan wil ik niet van die dure randen kapot rijden

    ook n reden dat ik m,n ronals toch maar weggedaan heb
    zou t zonde vinden als ik daar 1 van kapot had gereden ;)

    #17992798

    ja drie deelige ronal racing heb ik ook nog in de maat 9j x16 op bbs schotels en met 120 x 5 schroef bevesting.

    #17992799

    @rekordherm wrote:

    ja drie deelige ronal racing heb ik ook nog in de maat 9j x16 op bbs schotels en met 120 x 5 schroef bevesting.

    komt dat aantal boutjes over een dan bij jou??
    meende dat de bbs schotels meer boutjes hadden dan de harten die ik heb liggen

    zijn wel 5×120 inderdaad ;)

    oud plaatje
    maar ze zien er nog net zo uit ;)

    #17992800

    ook de ronal harten van mij zijn nieuw gegoten en dan bewerkt op een draaibank en daarna zijn de gaten geboord maar ik heb dan ook weer andere zal er eens een foto van maken.

    #17992801

    @rekordherm wrote:

    ook de ronal harten van mij zijn nieuw gegoten en dan bewerkt op een draaibank en daarna zijn de gaten geboord maar ik heb dan ook weer andere zal er eens een foto van maken.

    ok dan heb je dus dat gaten
    aangepast aan de bbs randen
    dat verklaart wel t 1 en ander ;)

    plaatje is welkom :thumb

    #17992802

    hier nog wat foto,s.


    kijken of een 10j x 17 past


    dit is dan weer de 91/2 j x 17 met 245 er banden.


    en de ronal racing velgen in opbouw.

    #17992803

    ze zijn nu klaar en gemonteerd.


    #17992804

    @DriesV wrote:

    Ik zat met een zeer interrasante vraag :D
    Is het mogelijk om het hart van een gewone velg te laten uitdraaien zodat je enkel het hart nog overhoudt, het hart dan laten boren zodat je rondom boutjes kan zetten en dit hart dan monteren op de binnen en buitenringen van een 3-delige velg?

    Zal er even foto bijzetten om het duidelijk te maken :D

    ik denk van deze niet als je de hele rand wegdraait en alleen het hart over wilt houden draai je dus ook wat van de spaak weg en die is hol aan de achterzijde :hmmz

    #17992805

    met genoeg geld is alles mogelijk ik weet dat dat zet met de zwarte sterren er in over de 5000 euro kost en die van mij zijn compleet nieuw en zit er niet ver onder.

    #17992806

    Soms is het weer eens tijd voor een projectje tussendoor om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn.

    hierbij het resultaat









    Maw ik kan je waarschijnlijk wel helpen.

    #17992807

    Volgens mij zijn ze met die custom velgen gewoon een inchmaat hoger (van 14 naar 15 inch volgens mij?) gegaan en hebben ze gewoon alleen randen van verchroomd staal op de originele velgranden geschroefd. Misschien hebben ze er een piepdun randje af gedraaid, maar op de rand zelf zit volgens mij zat vlees om te boren en te tappen.

    EDIT: oh dacht dat ik er was met pagina 1, maar moet nog een pagina 2 helemaal lezen… :sleeping

    #17992808

    Maar geintresseerden om van 1 naar 3 delig te gaan kunnen zich melden

    #17992809

    ziet er wel vet uit ook al zijn het beren velgen haha wel dikke beren haha

    #17992810

    @richardkoe stuur mij maar eens een pm met prijzen.
    ik ga binnenkort met een maat tweedelige stelen velgen proberen te maken
    weer eens wat anders

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 65)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.