Moer los of vastdraaien schokdemper achteraan opel astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Moer los of vastdraaien schokdemper achteraan opel astra F

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272583

    Hallo,
    Ik heb een Opel Astra F 1700TD diesel ,bj 97

    Hoe kan men gemakkelijk de moer van een schokdemper los of vast draaien achteraan in de koffer?
    wanneer je aan de moer probeert te draaien dan draait de schokdemper zelf mee .

    #18289038

    steeksleutel op de moer en een waterpomptang of een kleine steeksleutel boven op de schekdemper vast houden.. dan blijft het midden staan en kun je de moer draaien

    #18289039

    50% kans dat de sleutel overheen glijdt aangezien die niet veel vlees heeft om vast te houden.

    en anders een griptang er echt goed klem opzetten, dan lukt het meestal wel

    #18289040

    Een inwendige moersleutel op de moer en als het goed is kan er een inbus of een platte schroevendraaier op het gedeelte van de schroevendraaier

    #18289041

    @johanhummer9 wrote:

    50% kans dat de sleutel overheen glijdt aangezien die niet veel vlees heeft om vast te houden.

    en anders een griptang er echt goed klem opzetten, dan lukt het meestal wel

    bedankt voor de snelle reactie.
    Ik had er even overgekeken het was tijdens mijn middag pauze .
    Ik heb zojuist de moer proberen nog meer aan te spannen maar deze staat al keihard vast.
    Mijn wagen was gisteren in de garage binnen geweest om achteraan te lassen in de koffer waar de schokdemper binnen komt niet omdat het daar roest was maar puur omdat daar het metaal gescheurd was.
    Alles is mooie gelast ,alleen wanneer ik aan de bout van links naar rechts beweeg zit de schokdemper nog los en deze maakt lawaai(een tikkend geluid als je de bout waarop de moer zit van links naar rechts beweegt) en ook tijdens het rijden. Ik dacht eerst de moer zit niet goed vast maar dat is het niet.
    Wat kan hiervan de oorzaak nog zijn en wat kan ik hieraan doen ?

    #18289042

    ik denk dat normaal onder die bout ook iets van rubber zit om dat bewegen en tikken op te vangen… die moer zit volgens mij nooit metaal op metaal gedraaid….

    #18289043

    Er zitten indd wel wat stootrubbers en/of ringen?

    Is het bij beide kanten? Zo nee andere kant loshalen en kijken hoe het zit

    #18289044

    @bart-gsi wrote:

    ik denk dat normaal onder die bout ook iets van rubber zit om dat bewegen en tikken op te vangen… die moer zit volgens mij nooit metaal op metaal gedraaid….

    Dat is juist er zit rubber onder .Ik denk dat de rubber teveel beschadigd is.
    Aan de andere kant die niet gelast is zie je een soort schotel zitten aan de gelaste kant niet meer.
    zou het nut hebben om die rubbers te vervangen als daar geen schotel meer zit ?
    Is het een probleem dat er geen schotel meer in de koffer is waar ik de rubbers zou vervangen. Gaat dan alles terug goed aansluiten en vast komen te zitten zonder die schotel ?

    #18289045

    ik heb geen idee omtrend de schotels.. maar de rubbers vervangen met nieuwe ( vooral als ze weg zijn ) zou veel goeds doen…

    is daar gewoon een stuk metaal in gelast met een gat voor de schokdemper of is er een reparatie paneel in gezet??

    #18289046

    @bart-gsi wrote:

    ik heb geen idee omtrend de schotels.. maar de rubbers vervangen met nieuwe ( vooral als ze weg zijn ) zou veel goeds doen…

    is daar gewoon een stuk metaal in gelast met een gat voor de schokdemper of is er een reparatie paneel in gezet??

    zo te zien een stuk metaal in gelast met een gat voor de schokdemper.

    De gelaste kant :
    http://www.mupload.nl/img/mumx3zmfsdv.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Dat zwart die los zit aan de rubber aan de gelaste kant is rutex

    De kant die nog origineel is :
    http://www.mupload.nl/img/0ge6ylmclst.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18289047

    dan is dat bagger gerepareert… als er een schotel zat.. zal die ook vervangen moeten worden met een schotel..
    zou er zo uit moeten zien…

    en dan zou je dit over je schokdemper moeten zetten voordat je je schokdemper in de wielkast beweegt…
    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/steun-schokbreker-opel-astra-f.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18289048

    @bart-gsi wrote:

    dan is dat bagger gerepareert… als er een schotel zat.. zal die ook vervangen moeten worden met een schotel..
    zou er zo uit moeten zien…

    en dan zou je dit over je schokdemper moeten zetten voordat je je schokdemper in de wielkast beweegt…
    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/steun-schokbreker-opel-astra-f.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    bij mij zitten er geen gaten aan de goede kant.
    ik denk dat je meer kan omschrijven als soort metalen klip dan een soort schotel

    #18289049

    als je wil morgen een foto van maken en hier even uploaden..

    #18289050

    De rubber onder en boven van het schokdemper mist, plaatje van bart is een onjuist plaatje!

    #18289051

    Aaahh ok… Oops… Maargoed we kwamen wel in de goede richting… Messed up at the end

    #18289052

    Moet dat dan het zelfde zijn. Als bij een corsa b?? AangeIen de corsa b en astra f veel met elkaar delen qua onderdele …

    #18289053

    @Haasje17 wrote:

    De rubber onder en boven van het schokdemper mist, plaatje van bart is een onjuist plaatje!

    kan ik zo een plaatje nieuw kopen zoals de rubbers ?
    Hoe heet dit stuk van de wagen ?

    Mag ik met mijn wagen zo blijven rijden nu ?
    Wanneer ik geen plaatje vind of rubbers vind kan dit dan voor problemen zorgen als ik naar de autokeuring moet gaan en mijn schokdempers worden getest ?

    Nu dit gelast is kan dit later voor problemen zorgen als ik naar de autokeuring moet gaan en mijn schokdemper worden getest ?

    #18289054

    ja zoon plaatje kan je kopen gewoon op kenteken zoeken/bestellen of, motor type.

    dat heet een toplager.

    ik denk dat je deze moet hebben, dat is een deksel en, het lijkt erop dat dit een rubberen ring is met lager erin
    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/kogellager-schokbreker-deksel-opel-astra-f.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18289055

    of op kenteken zoek ook voor belgen werkt weet ik niet. ( denk het niet in zuiden is kenteken persoonlijk)
    de onderkant is de bovenkant van de schokbreker als dat niet verrot is.
    de bovenkant lijkt op de fotos nog aan wezig.
    vermoed dat het rubber weggesmolten is bij het lassen.

    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/schokbrekerrubber-achterzijde-opel-astra-calibra.html

    #18289056

    neem aan dat ze in Belgie ook wel auto site’s hebben waar je kan zoeken :D

    #18289057

    @b07 wrote:

    ja zoon plaatje kan je kopen gewoon op kenteken zoeken/bestellen of, motor type.

    dat heet een toplager.

    ik denk dat je deze moet hebben, dat is een deksel en, het lijkt erop dat dit een rubberen ring is met lager erin
    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/kogellager-schokbreker-deksel-opel-astra-f.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Bij mij ziet dit er anders uit zie link foto van de originele kant hieronder aangegeven met rode pijl. http://www.mupload.nl/img/uvypmscl2cw.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    heet dit dan ook nog toplager ?
    Zit deze ring vast gelast in de koffer of kan je deze los erop plaatsen. ik heb een vraagbaak van mijn wagen maar daar staan geen foto’s of tekeningen in hoe dit erin gedemonteerde toestand eruit ziet heeft iemand daar foto,s of figuren van ?
    Mag ik tijdelijk zo blijven verder rijden met mijn wagen ?

    @theunm wrote:

    of op kenteken zoek ook voor belgen werkt weet ik niet. ( denk het niet in zuiden is kenteken persoonlijk)
    de onderkant is de bovenkant van de schokbreker als dat niet verrot is.
    de bovenkant lijkt op de fotos nog aan wezig.
    vermoed dat het rubber weggesmolten is bij het lassen.

    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/schokbrekerrubber-achterzijde-opel-astra-calibra.html

    Ja dat is de rubber die ik moet hebben.
    Alleen nu nog de ring of de toplager als dit zo heet?
    zie link foto van de originele kant hieronder aangegeven met rode pijl. http://www.mupload.nl/img/uvypmscl2cw.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Er was niks rot maar het metaal waar de ring (toplager) zit was afgescheurd aan het metaal was geen roest te zien.ik denk afgescheurd door metaalmoeheid. Dit was aan de binnenkant van de wagen in de koffer daar heeft de garage gelast.De buitenzijde in de wielkasten was niks aan.
    Mag ik tijdelijk zo blijven verder rijden met mijn wagen ?

    #18289058

    Ik heb het even los gedaan en een filmpje van gemaakt.
    Ik denk dat de rubber te groot is en de opening ook waar de stang met schroefdraad door het koetswerk komt .
    zie link filmpje:
    http://nl.tinypic.com/r/2nkkkjo/8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18289059

    pak het wiel er maar eens af.
    waarschijnlijk is het onderste rubber weggesmolten bij het lassen

    #18289060

    @theunm wrote:

    pak het wiel er maar eens af.
    waarschijnlijk is het onderste rubber weggesmolten bij het lassen

    rubber onderaan is in veel betere toestand dan de bovenste rubber .
    is het normaal dat die rubber bovenaan zo wijd is van binnendiameter en de opening in het koetswerk waar de stang van de schokdemper binnenkomt in de koffer, teveel speling denk ik ?

    #18289061

    wees nou verstandig en, ga is wat nieuwe onderdelen halen, ga naar een dealer met je kenteken papieren, die kan je zo vertellen wat je nodig heb, haal die rommel eraf en, neem die mee voor de zekerheid.

    zoals het nu zit hoort het niet dat is versleten/gesmolten rommel wat gewoon vervangen moet worden, daar moet je niet eens mee willen rijden dat is niet veilig.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.