Moeilijk starten Astra h

Forumindex Forums Modellen Astra Moeilijk starten Astra h

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Goedemorgen,

ik heb een probleem met mijn Astra h 1.6 benzine. De laatste paar weken had die al moeite met starten. Het duurde het een aantal seconde voor dat die aansloeg. Maar nu start die helemaal niet meer, gister met remreiniger gestart en dan slaat die wel direct aan.
    accu en temperatuur sensor zijn vervangen.

groetjes Björn

Auto is ook uitgelezen, en geeft verder geen storingen.

trek de bougies er eens uit en kijk hoe die zijn

De bougie zijn ook nieuw

heb je de compressie al eens nagemeten van de cilinders ?

compressie is goed

heb ondertussen ook de brandstofpomp en de nokkenassensor vervangen, maar helaas geen resultaat. Maar het rare is wanneer ik hem start met start pilot. Start die gelijk en rijdt die verder ook normaal.

toch maar eens de compressie nameten

Compressie is gemeten en is goed. Het lijkt of die te weinig benzine krijgt om te starten.

pomp is vervangen dus kan het daar niet aan liggen, als hij gestart is dan loopt hij goed dus dan zou het ook niet aan de injectoren liggen, dus het vermoeden gaat dan uit naar een verkeerde verhouding benzine/lucht wat mij doet denken aan de lucht massa meter, dat is maar een gokje maar dat idee krijg ik.

Wij hadden het zelfde idee, vanavond word er een nieuwe lucht massa meter gemonteerd.
    hopelijk is hier mee het probleem opgelost.

Helaas heeft de nieuwe luchtmassa meter ook niet geholpen….

Krijgt de motor wel (genoeg) brandstof, met andere woorden, is je brandstoffilter niet verstopt?

je hebt niet toevallig een lekke koppakking waardoor er tijdens het stilstaan een klein beetje koelvloeistof in de verbrandingskamer komt ?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.