mm lampje brand OPGELOST!!!

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) mm lampje brand OPGELOST!!!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240942

    Omdat ik al een week met het mm lampje aan rij, heb ik hem vandaag maar eens uitgelezen via de paperclipmethode

    stond me toch een rits foutcodes in!
    dus eerst maar even de accu los en resetten.
    lampje uit.
    stukje rijden, bleef uit.
    vrij baan, flink doorgetrokken. Pats, lampje aan.
    terug naar huis.
    opnieuw uitlezen.

    code 42 en 113

    42 = Geschwindigkeitssensor – Spannung zu hoch
    113 = Ladedruckregelung – Ladedruck zu hoch (kan misschien met de andere storing te maken hebben)

    mijn belangrijkste vraag is nu, is die foutcode 42 afkomstig van de krukassensor???

    #17913683

    42 is herkenning 1e versnelling en ook snelheids signaal.

    113 is Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik

    #17913684

    dus die 42 code hoef ik me niks van aan te trekken?

    113 is dus map sensor.
    deze zit in de computer, toch?
    via die dikke vacuumslang die naar de gasklep gaat.
    deze lekt heel minimaal bij de computer heb ik gemerkt. best kans dat dat het is

    #17913685

    @GSI Racer wrote:

    dus die 42 code hoef ik me niks van aan te trekken?

    113 is dus map sensor.
    deze zit in de computer, toch?
    via die dikke vacuumslang die naar de gasklep gaat.
    deze lekt heel minimaal bij de computer heb ik gemerkt. best kans dat dat het is

    of dat je druk te hoog is.

    #17913686

    op het GSi Forum hoor ik dat je de wasegate kunt bijstellen.
    maar kun je daar zomaar aan gaan draaien?

    #17913687

    code 42 gaat die wel van in nood loop

    #17913688

    en waarmee kan ik die code oplossen?

    #17913689

    stekker in de f28 bak doen.
    of rij je met een andere bak?
    dan zijn er geloof ik ook andere oplossing, zijn er genoeg hier de met een 20 of 18 bak rijden.
    code 42 kan ook zijn dat de ecu geen snelheids signaal terug krijgt.

    #17913690

    als t goed is dan moet die 1e versnellingsherkenning uitgeschakeld zijn met het chippen?
    Hoeveel turbodruk rijd je, heb je er een (betrouwbare) meter aanhangen?

    Lampje ging bij mij nooit branden als ik met teveel druk reed, kreeg alleen fuel cut .

    #17913691

    Laadruk storing heeft er ook mee te maken als de slangetjes van af de Amal Valve naar de Turbo verkeerd om zitten.Ook de Amal stroomdraadjes die bij jou niet gestekkerd zijn kunnen verkeerd om zitten.

    #17913692

    wissel de draadjes van de amal valve maar om ik had ze ook verkeerd zitten
    laaddruk was nog maar 0,3 bar en mm lampje brande verder liep ie wel normaal
    toen ik de draadjes omdraaide ging de druk weer omhoog en bleef het lampje uit
    mocht dat niet helpen……verder zoeken :jerry

    #17913693

    @david,
    ik heb de draadjes nu op deze manier zitten:

    (voorbeeldfoto)

    zou de goede manier moeten zijn??


    @Armando
    ,
    slangen vanaf de amal valve naar de turbo heb ik aangesloten zoals op het vacuumschema staat.
    dus zou goed moeten zijn :thumb

    #17913694

    ik kan het niet meer controleren voor je heb sinds een paar dagen mijn vems er
    weer op zitten en dan komt de amal valve te vervallen
    welke druk draaid ie nu dan?

    #17913695

    ben nog aan het wachten op de turbodrukmeter.
    Volgens Niels van DHZ zou de wasegate niet goed afgesteld zijn, hier ga ik morgen ff heen kijken.

    ik hou jullie op de hoogte!

    #17913696

    1e versnellingsherkenning ook gelijk fixen, anders gaat die alsnog in de noodloop.

    #17913697

    en hoe kan ik dat oplossen??

    #17913698

    ik gaa nu ook een let in mijn c kadett hangen en zag dat m tech een chip daar voor heeft koste 50euro
    om de 1e versnellingsherkenning optelosen

    #17913699

    probleem met de turbodruk is opgelost.
    bleek een andere wasegate op te zitten.
    deze eraf gehaald, orginele erop.
    klaar!

    foutcode komt niet meer terug, wel die van de 1e versnellingsherkenning.
    moet ff kijken of de computer uberhaupt gechipt is, maar volgens mij niet.

    #17913700

    vandaag een chipje van M Tech geplaatst voor de de-activering 1e versnelling.
    foutcode komt helaas gewoon terug.
    Computer is wel gechipt, maar weet niet waar.
    op 1 chip stond ‘Oben 220’ op de andere ‘Boden 221’
    zal dus bij een Duitse firma gedaan zijn.

    hoe moet ik nu verder?
    kan ik niet die schakelaar van de 1e versnelling doorlussen o.i.d?
    ik heb daar volgens mij zowiezo geen stekker meer voor? :shock:

    #17913682

    jongens! ik ben er al uit.

    vanmiddag in de pauze even een helder moment.
    toch nog maar eens de draden door gelopen, en ja hoor. bleek dat ik een stekker heel mooi weggestopt had tussen het kvs reservoir
    dat moest hem wel zijn!
    doorverbonden, gaan rijden, lampie uit!!!

    eindelijk storingsvrij nu

    dank voor jullie meedenken

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.