mistlampen Astra G voorbereid??

Forumindex Forums Modellen Astra mistlampen Astra G voorbereid??

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #18182510

    Beter zo eerst kijken kabelboom moet je geluk mee hebben dat je geen kabelbreuk hebt

    #18182511

    Nouja dat zal wel meevallen… 90% van de kabel beweegt nooit omdat die vast zitten ( 10% van de kabel beweegt bij het wisselen van de lampen)

    #18182512

    moet een weten van welke type er nog meer past

    #18182513

    nou ben vandaag bij de opel dealer het enige wat ze me kunnen zeggen dat het een gl is en verderdat het een astra g
    en verder hadden ze het druk en geen tijd om het uit te zoeken dus als er iemand is die het me kan vertellen graag

    #18182514

    Van Astra g n joy past zeker

    #18182516

    na verschilende sloop geweest en geen een die er een joy heeft staan
    of wat er op lijkt zeg maar
    dus zoek nu naar een schemas om zelf maar een kabel te leggen die ik uit een kabelboom van een andere astra g r
    en leg die er bij in naar de zekering kast
    iemand die me een beetje op weg kan helpen waar ik het moet sluiten
    zal ik op prijs stellen met foto s

    #18182517

    Beter Bouw je ze dan in en pak je ergens stroom van af en zet je aan de binnen kant schakelaar tussen zodat je hem aan en uit kan zetten is stuk makkelijker

    #18182518

    Accu ==> zekering ==> schakelaar ==> lampen ==> massa

    En dan netjes aan de kabelboom voor je lampen vastmaken

    Is idd ook een optie

    #18182519

    ga de draad achter de schakelaar zoeken die vandaar verder meten kijken hoe ver ik kom

    #18182520

    @bart-gsi wrote:

    Accu ==> zekering ==> schakelaar ==> lampen ==> massa

    En dan netjes aan de kabelboom voor je lampen vastmaken

    Is idd ook een optie

    Dan loopt er zat amperage over je schakelaar! Kan beter met een relais werken. Je wil liever geen 10A over een schakelaar heen waar je met je handen aan zit. zekering met juiste waarde gebruiken en amp stekkertjes om aan relais te maken. Kun je zelfs dunnere draadjes gebruiken naar binnen naar de schakelaar.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    #18182521

    @littlebird wrote:

    @bart-gsi wrote:

    Accu ==> zekering ==> schakelaar ==> lampen ==> massa

    En dan netjes aan de kabelboom voor je lampen vastmaken

    Is idd ook een optie

    Dan loopt er zat amperage over je schakelaar! Kan beter met een relais werken. Je wil liever geen 10A over een schakelaar heen waar je met je handen aan zit. zekering met juiste waarde gebruiken en amp stekkertjes om aan relais te maken. Kun je zelfs dunnere draadjes gebruiken naar binnen naar de schakelaar.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    dan zat ik in de goede richting voor iemand die niet vele van electronica weet :P
    relais is dan idd beter. eentje waar je een geschakelde spanning op kan zetten zodat het relais geactiveert wordt net als met een grootlicht relais

    #18182522

    Geschakelde van de radio afpakken. Of sig aansteker.
    Die naar schakelaar. Schakelaar naar relais. Relais aan massa.
    Zo schakelt het relais alvast aan en uit op moment dat contact aan is.
    Dan een dikkere draad van je accu naar zekering naar relais. En dan je relais naar mistlampen. (Gebruik 2.5mm² draad minimaal!)
    Mistlampen aan de massa en klaar is het feestje. Mooi led lampje erin. Pilsje pakken. En genieten van je resultaat.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    #18182523

    nouja.. 1 ding niet vergeten.. voor de keuring heb je dan ook een controlle lichtje nodig zodat je kan zien of je mistlampen aan staan of niet.. ( bij mij was het lampje kapot en werd er dus op afgekeurd)

    #18182524

    keuring haal ik de lampen er wel uit vind gewoon jammer dar ik de orginele knop niet kan gebruiken heb veel spul gekocht ook de hendel voor cruise control en heb nog een lampknop met mistlampen knop er in ook op resereve

    #18182515

    de lichtschakelaar kun je wel gebruiken.. je moet er alleen zelf een aparte kabel heen trekken… en op de pennetjes achter op de schakelaar aansluiten
    moet je alleen wel achter de schakelaar in de houder een paar gaatjes boren zodat de connectors aan de schakelaar kunnen

    dan tussen de spanning uitgaand ( naar het relais) een kabeltje trekken naar je dashboard en op het spoor/kabeltje aansluiten voor het controlle lampje en dan weer naar de massa

    #18182525

    weet je toevalig ook welke kleur hij zijn

    #18182526

    Welke kleur wat is??

    #18182527

    die van de mistlampen zijn van voor zeg maar

    #18182528

    Is gewoon in wit T5 lampje… Er zit een kleurlensje bij je tellers.. Dus die zal al de juiste kleur hebben
    Volgens mij was het geel achter en groen/blauw voor als controlle lampje

    #18182529

    iemand een schema van de licht knop van een astra g

    #18182530

    Controle lampje maakt niet veel uit. Is idnerdasd geel groen achtig. Maar gewoon zekering eruit of amp stekketje ertussen zetten en die losmaken. Als niet werkt maakt ook niet uit.
    Tenzij je graag moeilijk wil maken en je controle lampje in het dashboard ook aan wil sluiten. Dan mort je een extra draadje van je schakelaar naar de tellerbak leggen en daar een t5 lampje insteken als die er nog niet zit. Alles kan gemaakt worden. Kan het ook allemaal nameten als je wil. Ik woon in Brabant. Alleen schema heb ik niet voor je. Succes!

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    #18182531

    gaan we gewoon meten want het lampje brand als ik hem aam zet dus wil het aleen er op aan sluiten

    #18182532

    Dan zul je inderdaad moeten meten in het grijze blok. Ene kant van de meter op de massa(min) houden. Andere ga je zoeken welk draadje spanning krijgt als je schakelaar indrukt.
    Die tak je af naar een relais onder de motor kap ergens. En dan vanaf je accu naar zekering naar relais toe. Aftakken gewoon stukje kabel blootleggen. Daar een nieuwe draad omheen draaien en goed solderen en tapen. Dan hoef je niet te knippen. En met een dun kabeltje naar buiten naar je relais.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    #18182533

    zo mistlampen branden nu ook draad gevolgd tot onder de motor kan en van daar uit de rest er in gelegd en aan gesloten

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.