mistlampen Astra G voorbereid??

Forumindex Forums Modellen Astra mistlampen Astra G voorbereid??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Auteur

Een maatje van mij heeft een Astra G Z16XE Njoy uit 2003 en nu voor de 2de keer in een jaar zn voorbumper aan puin (door een ander).
    Aangezien de spuitkosten toch wel duur zijn gezocht en uiteindelijk een bumper in de juiste kleur gevonden,echter,deze heeft mistlampen.
    In hoeverre is dit voorbedraad??
    Uiteraard moeten we een lichtschakelaar met mistlampschakelaar erin hebben,maar verder?
    Kan het natuurlijk non-functioneel maken,maar ik vindt wel dat het moet werken eigenlijk.

Ik knip en plak even wat fotos uit diverse topics op het forum:

Als het goed is zie je twee blauwe stekker met een tiewrap achter je bumper weggebonden, hier kunnen je mistlampen op aangesloten worden.

Dan idd. de lichtschakelaar vervangen door een versie met een knop voor mistlicht voor

en een relais plaatsen in je zekeringen kast op positie 6

Check eventjes dit topic:
    viewtopic.php?f=5&t=168224

Daarin staat e.e.a. over de mistlampen.
    Wil ze zelf ook nog een keer gaan plaatsen :)

top man!!! thnx. gaat helemaal goedkomen.

Ik zelf heb ook een Njoy uitvoering en heb pas geleden ook mislampen in de voorbumper laten inbouwen.

Mijn garage deed dit gratis voor mij omdat ik een voorbumper had besteld. Hun stonden versteld dat het zo gemakkelijk ging.
    De juiste relais, schakelaar en de stekkers aansluiten.

Zover ik zelf heb gezien bij mijzelf en andere astra g’s zijn bij de facelift modellen veel opties al voorbereid.

dat is van de eerste de leeg vak en dan neem ik aan vanuit daar de 6e zon zwarte?

opel astra g 2003

Kijk wel even bij de zekering en relais of alle plekken wel een contactjes hebben zitten. Er zijn namelijk ook astra waar wel de stekkers onderdeel motorkap lagen maar dat de draden in de auto zelf ontbraken

zij er ook astra g waar het in de auto wel is zelf er wil is en bij de bumper geen stekker zijn
    en hoe dit op te lossen is

Stekker moet er wel zijn.. Verlichting kabelboom van een astra g is voor alle G’s het zelfde.. Hebben allemaal de zelfde verlichting.. Op de dimlicht fittingen na…

Nee niet alle Astra’s zijn voorbereid
    Mij Astra had dat wel uit 2003 en ik had nog een Astra uit 1999 die was niet voor bereid

Is er van de astra ook geen facelift generatie geweest??

Zover ik weet niet
    Alleen je had opc 1 en 2 sportedition 1 en 2

Alleen Somige hadden geen luxe opties
    De mijne was over al op voor bereid
    Maar die kwam wel uit 2003 en dan een 1.6 8v enjoy

ik heb zelf een astra uit 99 1.6 achter de schakelaar zit wel de groen zwarte kabel waar ze het over hebben en het lampje gaat ook aan als ik de schakelaar aan zet dus wil graag weten wat ik er wel op zit om dat ik ook nog cruise control en n wil zetten om dat ik de hendel al heb

Dat kan dan dan moet je alleen een rails plaatsen en een zekering

En voor je cruise Control moet je wel je gaskabel op aansluiten zover ik weet

das dan de volgen de stap eerst maar een zien of ik het op kan lossen met de mistlampen om dat er geen kabels liggen en ook zo niet weet waar ik wat tussen moet solderen zeg maar dacht dat ik wel een luxe auto had

Dan zou je een draad van jou mistlamp naar jou schakelaar moeten maken.

Of een schakelaar ergens maken zodat je hem gewoon aan en uit kan zetten.

Of op je koplampen aansluiten met schakelaar er tussen dat is het makkelijkste

wil hem graag op de origineel schakelaar aansluiten als ik maar weer welke draaden ik moet hebben dan moet het goed komen andere heb ik de schakelaars ook voor niks gekocht heb er al een te veel

Heb je denk ik als je je mistlamp origineel wil houden een kabelboom van een voorbereide astra pakken… Kun je de schakelaar erin prikken

@bart-gsi wrote:

Is er van de astra ook geen facelift generatie geweest??

Zeker wel, X en Z motoren is qua kabelboom de Facelift. 2000 (mj 2001).

Optisch 2001 (mj 2002)

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Mistlamp voordereiding in mijn moeder haar 1999-er Club 1.6-16V, en onze sloper 1998 club 1.8-16V

@wim-v6 wrote:

Zeker wel, X en Z motoren is qua kabelboom de Facelift. 2000 (mj 2001).

Optisch 2001 (mj 2002)

Vandaar de vraag.. Misschien anders verwoord…

Mistlampen kun je via origineel schakelaar pakken. Als je weet welke draden. En daar een relais tussen prikken. Dan gaat het wel lukken als die niet voorbereid is.
    Maar kijk toch maar eens heel goed met bumper eraf. Soms zitten ze erg hoog of weg ge tiewrapt. Cruise control kan als die is voorbereid andere stengel halen. Heb je een gaskabel of elektrisch gas klep huis? Aan gaspedaal zit er stekkers aan of gaskabel? Als je in Brabant woont wil ik wel eens meehelpen met knutselen of even een blik werpen

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

Met electrisch gas heb je ook opcom nodig voor cruise control..

dan gaan we op zoek naar een kabelboom waar we de draaden uit kunnen halen van 2000

Of gewoon helemaal overhangen.. Zit toch in gewikkeld… Scheelt plakzooi en zoeken…
    Enige wat je dan moet doen is de voorbumper loshalen

zal eens kijken welke type ik moet hebben voor mijn auto
    dit type motor heb ik nu

OPEL
    Model ASTRA-G-CC; X1.6SZR
    1.6 I
    bj 1999

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.