Mistlampen afstellen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Mistlampen afstellen

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur

Sindskort heb ik afslagverlichting door de HLS-module die ik geinstalleerd heb.

Ik heb fellere lampen in mijn mistlampen geplaatst, omdat ik het idee had dat ze overstemd werden door mijn xenon. Maar het valt mij nu op dat ik een heel vreemd lichtbeeld heb van mijn mistlampen. Kan ik dit ook op de een of andere manier verstellen, dat ik het licht naar buiten, richting de berm richt?

Dit is het beeld van alleen de mistlampen (en stadslicht, maar daar komt niet zo veel licht vanaf):

Het lijkt er nu op alsof het licht naar binnen en omhoog gereflecteerd wordt.

ja er zitten 2 stelbouten op je mistlamp units 1 voor hoogte/diepte 1 voor links en rechts.
    kan je eventueel bij de dealer laten afstellen kost je ongeveer 30 euro

Weet je ook waar deze zitten? Wil het eigenlijk wel eerst zelf proberen…:angel

Steek je hoofd onder de bumper en je ziet ze zitten !! :sleeping

zitten de lampen er wel goed in?

Hmm is mn kop te dik voor denk ik :P Maar ik ga mn best doen! (als het weer licht en droog is)

Kan ik er trouwens aan prutsen als ze branden? Of heb ik dan kans om met zo’n haarbos te eindigen? :afro

dat voel je van zelf —> :D

Nee, je meent het…:hmmz

ach het is niet meer dan 12v

klopt, 12v. Maar zo’n pruik zou toch wat zijn!!:jerry

[rquote=1870681&tid=142855&author=CAlberts]Hmm is mn kop te dik voor denk ik :P Maar ik ga mn best doen! (als het weer licht en droog is)

Kan ik er trouwens aan prutsen als ze branden? Of heb ik dan kans om met zo’n haarbos te eindigen? :afro[/rquote]

zolang je bij een lopende motor van de bougie kabels afblijft en geen stalen voorwerpen bij startmotor, dynamo en accu houd, kan je bij een auto niet geëlektrocuteerd worden. (heb ik het niet over een hybride) :thumbup

Nu alleen nog bedenken hoe ik mn hoofd er onder ga steken… :hmmz Hoe doen jullie dat dan? Ik neem toch niet aan dat jullie allemaal een brug in de achtertuin hebben staan… :P

[rquote=1870825&tid=142855&author=CAlberts]Nu alleen nog bedenken hoe ik mn hoofd er onder ga steken… :hmmz Hoe doen jullie dat dan? Ik neem toch niet aan dat jullie allemaal een brug in de achtertuin hebben staan… :P[/rquote]

ik heb geen brug in de achtertuin nee, maar op mijn werk wel.:P

Je kan ook de auto opkrikken, en de auto op bokkjes zetten.
    ga nooit onder een auto liggen die alleen is opgekrikt.

uhhhh, er zit gewoon een stelknop aan de voorkant naast je mistlamp in je mistlamprooster, kwestie van draaien. Heb ze alleen nog nooit gebruikt dus welke kant op je kan stellen weet ik niet maar denk alleen naar boven of naar beneden omdat de lens van je mistlamp volgens mij al een starre hoek naar buiten heeft. Maar ’t lijkt er idd op dat jij je mistlampen in das blauwe hinein laat stralen:P

Dit is bij een C1 maar zo werkt het volgens mij ook bij een C2

Safe driving Jurgen.

Zou ook kunnen Jurgen.

Maar vind het een beetje apart dat iemand wel de moeite neemt om een foto te maken , te uploaden en een topic te openen , maar niet ff 1 minuutje op zijn knieen voor z’n auto gaat zitten om te kijken hoe het in elkaar zit.

No offence Coos !

[rquote=1870908&tid=142855&author=speaker]Zou ook kunnen Jurgen.

Maar vind het een beetje apart dat iemand wel de moeite neemt om een foto te maken , te uploaden en een topic te openen , maar niet ff 1 minuutje op zijn knieen voor z’n auto gaat zitten om te kijken hoe het in elkaar zit.

No offence Coos ! [/rquote]

Dacht ook….Hoe kun je dat nu missen als je er toch al onder ligt ten tijde van de lampen wissel. Maar ik kan het natuurlijk ook helemaal fout hebben. Zo als ik zeide…kheb nog nooit aan dat stelschroefje gedraaid…….

Safe driving Jurgen

Hebben jullie helemaal gelijk in jongens, maar ik ben het allemaal nog een beetje aan het ontdekken eigenlijk en het was echt *** koud en donker en zag eigenlijk niet veel. Ik kan bijna alleen maar ’s avonds bezig en heb weinig licht. Daarbij dacht ik dat het aan de binnenkant van de auto zou zitten, net zoals bij je andere lampen… :angel

Alleen ben ik nu mn imbussleutels kwijt… zucht…

Inmiddels heb ik een plekje gevonden om mn huis waar ik de auto zo neer kan zetten dat ik dr met mn hoofd onder kan :P Ik had inderdaad de linker lamp niet goed vastzitten, die veroorzaakte volgens mij het meeste strooilicht.

Verder lijkt er nog een soort dopje op steller achterop de mistlampen te zitten… Je kunt hem ronddraaien, maar geen idee wat je er mee kunt.. :P

Volgens mij kun je de lamp idd niet naar buiten richten en bovendien heb je nog een klein randje aan de buitenkant zitten, zodat het nooit echt bermverlichting kan worden… Maar goed, daar is het dan ook niet voor bedoelt.

Zou ik ook het beschermpakje aannde voorzijde van de lamp (dus binnenin) kunnen verwijderen om zo meer licht te krijgen? Ik stel de lampen dan wel ver naar beneden af. Of ‘mag’ dat niet omdat het zou verblinden?

[rquote=1870908&tid=142855&author=speaker]Zou ook kunnen Jurgen.

No offence Coos ! [/rquote]

Ach Peter je hebt ook van die mensen die een foto van een stelschroefje langs de mistlamp gaan maken en dat dan uploaden,dus wat zal ik ervan zeggen :jerry:jerry

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.