mijne c20ne wilt niet starten hij krijgt naft en onsteking

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) mijne c20ne wilt niet starten hij krijgt naft en onsteking

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261251

    hij ik heb een opel astra gsi met c20ne motor mer c20xe zuigers en 18e celinderkop en nokkenas
    maar ik krijg hen niet aan de praat hij krijgt onsteking en naft en de injectoren spuiten een fijne straal van 1 meter ongeveer als ik er remreiniger in de inlaat spuit start die wel

    #18179852

    dan krijgt ie toch geen benzine,
    wanneer die op remmenreiniger wel loopt dan blijven je injectoren echt dicht staan of je brandstofpomp is niet geactiveerd.

    Werkt je brandstof/ontstekings relais wel naar behoren?

    Heb je nog wat gewijzigd aan de kabelboom?

    #18179853

    ik heb de injectoren uit het spruistuk gehaalt en dan spuit die alle 4 benzine van 1 ne meter ongeveer en hij krijgt onsteking

    #18179854

    Spuiten ze continu in of wel pulserend?

    #18179855

    Maar hij loopt alleen op remmenreiniger zeg je.
    Dus vonk is er.

    Een straal van 1 meter zegt me nix. Is er wel voldoende druk om ook het volume aan te kunnen. En heb je genoeg opbrengst van de injectoren.

    Massa kabels allemaal gecontroleerd??

    Heb je nog een andere ecu liggen?

    #18179856

    hoe weet je dat de injectoren genoeg op brengst heeft

    #18179857

    heb je die 16v zuigers ook nog bewerkt ?

    #18179858

    nee dat niet

    #18179859

    Tja als de motor loopt krijg je iig een uitdaging.
    Althans als de 1.8 kop net als de 2.0 kop ook een deel van de verbrandingskamer dicht heeft zitten.

    Werkt namelijk niet een klepinkeping en die halve maan in de kop.

    #18179860

    het komt toch niet door die 16v zuigers dat hem niet start

    #18179861

    wil niet lullig doen maar die zuigers gaan stuk
    ze gaan scheuren op de klep inkepingen voor de 16v.

    welke gasklep schakelaar heb je gebruikt
    het is wel een beetje een frankenstein motor

    #18179862

    Krijgt die dan niet gewoon veel te veel benzine? Want als die echt loopt op remreiniger heb je echt een brandstofprobleem.

    Of op het verkeerde tijdstip benzine?

    #18179863

    de zuigers gaar niet schuren want ne 8 klepper raken nooit te piston ik heb de kabelboom moeten aan pasen want de komt van ne kadett cabrio

    #18179864

    Zuigers gaan wel degelijk scheuren. Niet omdat hij wat zou raken maar omdat de klepinkeping van een 16v zuiger precies in de halve maan terecht komt van de kop.

    Waardoor je een erg vreemde ontbranding krijgt.

    Dit is alleen op te lossen door de zuigers af te draaien of de verbrandingskamers aan te passen.

    Ik heb ervaring met het scheuren vsn de zuigers.
    Freek heeft de kop bewerkt en bij zijn motor gaat het goed.

    Wat heb je allemaal aangepast aan de kabelboom. Je hebt echt ergens wat raars. Welke spanning meet je op de aansluitingen van de injectoren. Heb ook laatst een raar probleem gehad hiermee.

    Te weinig spanning en dus niet lopen.
    Wel op remmenreiniger.

    #18179865

    ik heb de astra zonder motor gekocht en had toen vele onderdelen van c2one en xe en 18e daarom heb ik alles verrander en nieuwe gestokken de kabelboom komt van 20ne moter met 3 rijen tonder landasonde en zonder klopsensor ik hab de kabelboom verbonden kleur aan kleur ik heb 2kabeltje over binnen de auto naast de computer en bij de ronde vies in de moterruimte

    #18179866

    ik heb binnen ne zwart bruine en ne blauwe en ne blauwe gele over voor wat diene deze kabels

    #18179867

    Blauw is watertemp voor je dashboard.
    Blauw/geel geloof ik oliedruk uit mijn hoofd.

    Kijk ff op corsa-novatuning.nl bij de 2 liter ombouw in corsa b. staat ut bij

    #18179868

    hoeveel moet ik mijn zuiger laten vlakken en de hoeveel heid dat ge vlakt is moet ik dandat niet van de onderblok latenafdoen

    #18179869

    misschien dat je je voor kunt stellen wie je bent en wat je plannen met de motor zijn.

    wat ik er van begrijp is dat je wat onderdelen bij elkaar hebt gezocht en daar een motor van hebt gebouwd
    wij willen graag weten wat je bij elkaar hebt geknutseld

    #18179870

    bij mij is voor straat gebruik de blok heeft een 18e kopem 16v zuigers en 18e nokkenas en alles is vernieuwt

    #18179871

    @werner dielkens wrote:

    hoeveel moet ik mijn zuiger laten vlakken en de hoeveel heid dat ge vlakt is moet ik dandat niet van de onderblok latenafdoen

    Om hogere compressie te behouden zou je dat kunnen doen, maar is niet noodzakelijk.
    Zou ze mooi vlak laten afdraaien, gezien dat je met xe zuigers naar mijn weten al hogere compressie bereikt.
    Zal na afdraaien je niet veel lager uitkomen dan een originele ne.

    #18179872

    @werner dielkens wrote:

    bij mij is voor straat gebruik de blok heeft een 18e kopem 16v zuigers en 18e nokkenas en alles is vernieuwt

    a je bent echt van het informatie delen

    welke inlaat heb je gebruikt
    welke injectoren
    galsklep schakelaar
    luchtweger
    computer en lettercode

    heb je je brandstofdruk al eens gemeten

    #18179873

    Ik denk alles van een 20NE (injectoren, ecu inlaat enz, de Kop, van een 18E en de nokkenas van een 18E en zuigers van een C20XE.
    Zuigers zijn in iedergeval niet het probleem waardoor die niet loopt. Dat heeft echt iets met benzine, tijdstip, verhouding vonk temaken.

    #18179874

    @Haasje17 wrote:

    Ik denk alles van een 20NE (injectoren, ecu inlaat enz, de Kop, van een 18E en de nokkenas van een 18E en zuigers van een C20XE.
    Zuigers zijn in iedergeval niet het probleem waardoor die niet loopt. Dat heeft echt iets met benzine, tijdstip, verhouding vonk temaken.

    gissen is missen

    #18179875

    hij start all ik heb een andere benize pomp gestokken en die restreeks aan gesloten en andere drukregelaar maar hij blijft nog niet op rolentie draaien

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.