Mijn Saabscona-B 400R

Forumindex Forums Modellen Ascona Mijn Saabscona-B 400R

25 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,900 (van in totaal 1,959)
  • Auteur
    Berichten
  • #17566641

    Grote klasse :wors :wors
    Goed bezig ga zo door!! :thumbup :thumbup

    Is dit niet een mooi blok voor die asconaB2.0 ;) king: :agent

    :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics

    #17566642

    Hoi,Heb jij je deck laten vlakken??

    #17566643

    Ja, bovenkant onderblok is heel licht gevlakt omdat deze t.p.v. de koelkanalen wat gecorrodeerd was.

    #17566644

    Omdat het topic behoorlijk groot geworden is….INHOUDSOPGAVE: (staat ook in het openingsschrijven op pagina 1)

    Verzetten schokbrekerbevestiging achteras pag. 1 + 19
    Verhogen schokbrekertoren vóór pag. 1 + 19
    Vooras verstevigen pag. 2 + 21
    Afgezaagd 3.0CIH inlaatspruitsuk aan 2.2CIH-kop pag. 2
    Achteras met 2 stabilisatoren pag. 3
    Stalen disselasbuis pag. 3
    Volvo 240 achteras pag. 4 – 7
    C20XE met TB’s pag. 7
    Kuipstoelbevestiging op bodem pag. 7 + 32
    2.2CIH met ZF S5-18/3 pag. 8
    Uitlaatspruitstuk(ken) c20XE pag. 8, 10 + 11
    Verschillen 2.2CIH-c20XE pag. 8
    ZF S5-18/3 details pag. 9
    Aandrijfas Volvo 240 achteras pag. 9
    Kachelhuis omdraaien pag. 10
    Hydraulische handrem pag. 11
    Testbank c20XE met TB’s pag. 12
    Versnellingsbakken – verhoudingen Getrag 262/265, Aisin W57/58 pag. 13 + 22
    Veren pag. 13
    Distributieriem c20XE stuk pag. 14
    c20XE met Omega-Pistons pag. 15
    Oliepomp c20XE Z20LET pag. 15
    Filmpjes GP-Strecke c20XE pag. 15 + 16
    Filmpjes TT-Assen c20XE pag. 16
    FilmpjesNordschleife c20XE pag. 17
    Ombouw Aisin W57 versnellingsbak Toyota Supra MK2 pag. 17 +35 – 36
    Velgen Team Dynamics Pro-race 1.2 pag. 18-19
    Stabilisatorstang aan Volvo 240 achteras pag. 19
    Dubbele stabilisator vooras pag. 19
    Remklauwen Peugeot 607 3.0-24V pag. 21 – 24
    Z20LET ombouw pag. 25, 28-31
    Camber vóór instelbaar maken pag. 25
    Motorkap snelsluitingen pag. 28
    Benzine catchtank met vul- en opvoerpomp pag. 33
    Testbank z20LET pag. 33
    Turbo stuk pag. 34 – 35
    z20LET stuk pag. 36
    Saab B204L turbo ombouw pag. 38 – 46
    Testbank Saab B204L turbo pag. 47
    “lage oliedruk” Saab B204L motor pag. 47 – 53
    Filmpjes Spa Francorchamps pag. 54 – 55
    Filmpjes Zolder pag. 55
    Filmpjes Nordschleife pag. 57
    Ford Granada fusees Commodore-B pag. 57, 61 – 62
    PU-bussen in Rekord-E achterlangsdragers pag. 57 – 58
    Stuurbekrachtiging electrisch Corsa-B pag. 57, 66
    Bilstein schokdemper types pag. 58
    Filmpje TT-Assen pag. 59
    400 Breedbouw pag. 60, 62 – 65
    Remklauwen Audi TT-RS Brembo pag. 62, 64
    Deurpennen verwijderen pag. 63
    Saab B206 motor pag. 67, 71, 75 – ….
    Filmpjes Nordschleife pag. 68 – 69
    Filmpjes Spa Francorchamps pag.70, 72
    Aluminium oliecarter onder Saabmotor pag. 70, 72
    (BMW E30-M3 met Saab B206) pag. 71
    Intercooler wissel BMW E46 -> Audi RS3 pag. 72, 73
    Filmpje Spa Francorchamps pag. 74
    Legend Twente Rally pag. 74, 75

    #17566645

    bedankt voor al deze duidelijke info, en veel race plezier in 2016 :thumb

    #17566646

    @RacesconaB204 wrote:

    Ja, bovenkant onderblok is heel licht gevlakt omdat deze t.p.v. de koelkanalen wat gecorrodeerd was.

    Heb je ook de distributie kap mee laten vlakken?
    Ooit een CIH gezien zonder de distri kap er op te zetten,lekte behoorlijk op de kop pakking

    #17566647

    Altijd handig een inhoudsopgave! Vooral zo doorgaan zou ik zeggen.

    #17566648

    @remo 07 wrote:

    @RacesconaB204 wrote:

    Ja, bovenkant onderblok is heel licht gevlakt omdat deze t.p.v. de koelkanalen wat gecorrodeerd was.

    Heb je ook de distributie kap mee laten vlakken?
    Ooit een CIH gezien zonder de distri kap er op te zetten,lekte behoorlijk op de kop pakking

    Beetje vloeibare pakking gebruiken daar, had ik ergens gelezen.

    #17566649

    Wat Remo bedoelt is dat wanneer je het onderblok echt vlakt en er bijvoorbeeld een 0,1mm of meer afhaalt, dan steekt de distributiekap boven het onderblok uit. De kop gaat dan aanliggen op de distributiekap en dicht eventueel niet meer af op het onderblok. In zo’n geval dien je de distributiekap mee te vlakken.
    In mijn geval is er een paar honderdste af gegaan (net iets meer dan schuurpapier), dat kun je op de overgang met de vingers niet eens voelen (dat drukt ie wel weg).
    Maar correct, normaal gesproken wanneer je echt wat van je onderblok afhaalt dan moet dit met gemonteerde distributiekap. :thumb

    #17566650

    Och ja natuurlijk…begreep het al wat verkeerd.

    Zo is het met mijne ook gegaan. Deck iets geskimmed. Nu staan de zuigers iets boven het deck. Daarbij is het deksel ook meegegaan.

    #17566651

    Cilinderkop Saab B2*4 op CIH onderblok?
    Ik heb geen CIH koppakking of cilinderkop meer om te controleren en ik weet dat de kans heel, heel klein is, maar ik was gewoon even benieuwd in hoeverre het pasvlak van een cilinderkop van een Saab B2*4 in de buurt komt van een CIH (?)

    Even voor het idee een paar afmetingen en foto’s:

    Saab cilinder-steek is 103mm, cilinderkopbouten zitten op 89mm in de breedte en koppakking is 140-142mm breed…

    Misschien heeft iemand een CIH koppakking liggen en kan dit even checken

    #17566652

    heb ik ook niets van liggen
    wel weer interessant wie weet komt het overeen ;)

    #17566653

    Stel dat het een beetje overeenkomt dan valt er natuurlijk nog wel wat te checken / op te lossen, maar als dit al niet overeenkomt dan hoef je er verder niet naar te kijken. (schoot mij gewoon even te binnen, zou in het gunstige geval wel een heel wat goedkopere oplossing kunnen zijn dan een afgezaagde 4-kleps kop van Opel en het is een oerdegelijk ding). Maar kans is natuurlijk veel groter dat het niet past

    #17566654

    Ben benieuwd, zo is een crossflow blok nog eens makkelijk te maken. :thumbup

    #17566655

    Ik heb hier een CIH koppakking liggen, cilindersteek 105mm, koppakking is 136mm breed en de bouten
    zitten spijtig genoeg op verschillende breedtematen, dwz ze zijn niet mooi gelijndt. Was te mooi om
    waar te zijn…

    #17566656

    @H-400 wrote:

    …..en de bouten
    zitten spijtig genoeg op verschillende breedtematen, dwz ze zijn niet mooi gelijnd…….

    Is bij de Saab ook zo, de middelste 6 zitten dichter bij elkaar :hmmz

    Ik moet maar eens zien dat ik er een CIH pakking bij krijg en deze gewoon eens op elkaar leggen. Ga binnenkort nog wel een keer naar Dries Bosch; die heeft er vast nog wel eentje liggen en dan neem ik een Saab-pakking mee. Dan zie je het in één oogopslag zonder te meten. (voor de zekerheid ;) )

    #17566657

    @RacesconaB204 wrote:

    Cilinderkop Saab B2*4 op CIH onderblok?
    Ik heb geen CIH koppakking of cilinderkop meer om te controleren en ik weet dat de kans heel, heel klein is, maar ik was gewoon even benieuwd in hoeverre het pasvlak van een cilinderkop van een Saab B2*4 in de buurt komt van een CIH (?)

    Even voor het idee een paar afmetingen en foto’s:

    Saab cilinder-steek is 103mm, cilinderkopbouten zitten op 89mm in de breedte en koppakking is 140-142mm breed…

    Misschien heeft iemand een CIH koppakking liggen en kan dit even checken

    als ik t plaatje bekijk
    zou ik zeggen dat er bij de saab kop meer ruimte is tussen de cilinders
    dan bij een cih die staan vrij dicht op elkaar…..

    #17566658


    Plaatje bij een praatje:
    is idd meer ruimte tussen de cil. van de Saab, en als je kijkt naar de koppakking zie je duidelijk dat de eerste boutgaten meer naar binnen liggen.

    #17566659

    @louwe 16 klepper wrote:

    als ik t plaatje bekijk
    zou ik zeggen dat er bij de saab kop meer ruimte is tussen de cilinders
    dan bij een cih die staan vrij dicht op elkaar…..

    Dat komt vooral omdat een 2.0 & 2.3 Saab een nominale boring heeft van 90mm en een 2.0-2.4 CIH 95mm.

    #17566660

    @H-400 wrote:

    en als je kijkt naar de koppakking zie je duidelijk dat de eerste boutgaten meer naar binnen liggen.

    Dat lijkt inderdaad een verschil

    #17566661

    Zondag leuke middag gehad op circuit van Zolder in Belgie (trackday georganiseerd door Skylimitevents). Ascona deed het prima. Alleen benzine erin (120 liter in 3 sessies :shock: ) en verder gaan met de banaan.

    Filmpje vanuit prachtig geprepareerde BMW E46-M3:

    #17566662

    Schitterend Filmpje :thumb :thumb :thumb

    #17566663

    die bmw rijder zal ook wel vreemd uit z’n ogen hebben gekeken.

    dat ie wel enige moeite moest doen om het rode gevaar in te halen.

    #17566664

    Paar plaatjes van afgelopen zondag in Zolder:

    ….iets te vroeg op het gas:

    Was een mooie dag :D

    #17566665

    dat is best meer dan moeite moeten doen om in te halen, loopt prima zo een Opel moet hij gedacht hebben!
    Doet mij denken aan zalig you tubeke :

25 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,900 (van in totaal 1,959)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.