Mijn Saabscona-B 400R

Forumindex Forums Modellen Ascona Mijn Saabscona-B 400R

25 berichten aan het bekijken - 1,826 tot 1,850 (van in totaal 1,959)
  • Auteur
    Berichten
  • #17566593

    Alweer een tijd geleden dat de Ascona bij de spuiter stond en sinds die tijd niks gehoord…
    De nieuwe motor zit er al in?
    ;)

    #17566594

    blijft een dikke ascona en super snel :thumb :jerry

    #17566592

    De Ascona is wel snel, maar deze Franse ‘piloot’ kon een aardig potje sturen. Afgelopen zondag op Spa-Francorchamps tijdens Public Driving Experience:

    Ascona haalt voor aanremmen La Combe 220km/h (echte) en hij wil ook goed de berg op vanuit Stavelot richting de chicane. Was weer erg leuk.
    Met de nieuwe intercooler (Audi RS3) blijft de laaddruk 1,4-1,5 bar tot 6.500 rpm, daarboven zakt ie iets in maar nog steeds >1,2 bij 7.200 rpm.

    #17566595

    Zondag 1 november ga ik met de Ascona deelnemen aan de Legend Twente Rally

    http://www.twenterally.nl/site/wp-content/uploads/2015/10/19-10-2015-Deelnemers-Legend-Twente-Rally-2015.pdf;

    Zal mij benieuwen, gaat niet om de snelste tijd (maar om de fun wat mij betreft)

    #17566596

    En nog een stukje van mijn eerste stuk ochtends op de baan:

    #17566597

    @RacesconaB204 wrote:

    Zondag 1 november ga ik met de Ascona deelnemen aan de Legend Twente Rally

    http://www.twenterally.nl/site/wp-content/uploads/2015/10/19-10-2015-Deelnemers-Legend-Twente-Rally-2015.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Zal mij benieuwen, gaat niet om de snelste tijd (maar om de fun wat mij betreft)

    Gaaf man dat je met je circuit Ascona B mee gaat doen aan een rally. Moet je daar veel voor aanpassen ?

    #17566598

    weer mooie beelden
    had je nog ontdekt wat voor motor er in die fransman z,n bmw lag??

    en je onboard wel weer laten draaien tijdens de rallye he :thumb ;)

    #17566599

    @JvV wrote:

    Gaaf man dat je met je circuit Ascona B mee gaat doen aan een rally. Moet je daar veel voor aanpassen ?

    Misschien wel, maar dat doe ik niet ;) . Deze rally is bijna geheel op verhard, daarom ga ik voor de asfalt-afstelling……nee hoor, ik verander niets en ik zie wel.

    Ik denk dat ik nog het liefst zachtere compound banden zou willen hebben, want het is natuurlijk niet ondenkbaar dat het nat en relatief koud zal zijn…. en die banden heb ik wel, maar mogen er niet onder want de banden moeten toegelaten zijn op de openbare weg. Op de mijne staat “For competition use only”

    #17566600

    @louwe 16 klepper wrote:

    had je nog ontdekt wat voor motor er in die fransman z,n bmw lag??

    Ik denk een 3,2 Evo met 321PK want een 3,0 M3 is geen partij voor de Ascona.

    Normaal gesproken moet je al een heel goede E46-M3 hebben om de Ascona bij te houden.

    Maar deze Fransoos had een fenomenale wagenbeheersing en ging gewoon snoeihard rond

    #17566601

    Die BMW reed inderdaad strak maar jij weet ook wel raad met de Ascona op het circuit, mooi om te zien die onboard filmpjes. :thumb

    #17566602

    Dit was de laatste run die middag (run 13) voor mij de 5e die dag met wat minder verkeer. 7 rondjes in 21min 25, dus gemiddelde rondetijden van 3:03-3:04 met bijrijder.

    #17566603

    Man wat gaat dat hard zeg… :thumb

    #17566604

    Ben wel benieuwd hoe de rally je afgaat.. Geen grindbakken en curbstones hoor! gewoon stoeprandjes en lantaarnpalen langs de weg :shock: king:

    #17566605

    Ik zag je staan op de startlijst ja wij rijden ook mee met de manta maar rally is echt heel wat anders dan circuit.
    Staat de auto te stug hou je op heel veel wegen geen rug meer over of hij begint je te springen en gek te doen.
    Zorg ervoor dat je een carterplaat er onder hebt (hebben Hengelo 3 keer gereden en zitten wat slechte wegen bij ) en ja t verschil tussen circuit en rally is onder de bomen kan het glad zijn en bladeren etc klinkers asfalt in de bochten stoepranden en varkensruggen etc
    Maar k weet zeker eenmaal rally gereden te hebben smaakt naar meer .!!

    #17566606

    Ik zie wel.
    Zo stug is mijn Ascona niet, dat gaat vast wel goed.
    Wanneer blijkt dat ik echt een carterschild nodig heb ‘ga ik wel een blokje om’. Aan dat soort omstandigheden heb ik niet zoveel zin.

    #17566465

    Dan eerst alles verkennen met de benenwagen en of de fiets. :D king:

    Maar dat zit er niet meer in heden ten dage.

    :jerry :thumb

    #17566607

    Schitterende films weer! en wat blijft het toch een magistraal circuit dat Spa Franchorchamps :thumbup

    #17566608

    Was een leuke ervaring die Legend Twente Rally. De drie verschillende proeven zouden we vandaag 2 keer rijden. Helaas werd de 3e en langste proef die ook in Hengelo op het industrieterrein als rondkoers verreden werd de eerste keer op de dag geneutraliseerd vanwege een ernstig ongeval. Niets aan te doen maar wel jammer.
    Een eerste foto:

    On-board video volgt ;)

    Gisteren spoedcursus verkennen, notes maken en navigeren gehad van Harry Meijers en Hans Hengstman :thumbup .

    Het ging best aardig en we zijn zonder een schrammetje weer huiswaarts gereden (ook niet onbelangrijk)

    #17566609

    Ons rally-debuut! ;)

    Zoals beloofd:

    #17566610

    Door de neutralisatie maar 1 doorkomst gezien helaas maar hij gaat als een kanon king:
    Heb je je trouwens niks aan getrokken van de tijden aangezien je zo ver van de normtijd afzit?

    Hopelijk ga je dit nog vaker doen :thumb

    #17566611

    prachtig :thumb :wors

    ook mooi dat je dit avontuur zonder kleerscheuren hebt doorstaan king:

    kun je nu al zeggen wat je mooier vind
    circuitrijden of rally proef???

    #17566612

    @louwe 16 klepper wrote:

    kun je nu al zeggen wat je mooier vind
    circuitrijden of rally proef???

    Tja, hoe zal ik dit eens beantwoorden?
    Het rijden van rallyproeven is echt heel leuk, echt een kick….dus echt heel mooi om te doen. Maar er is meer dat meeweegt voor mij om te beslissen of ik voor de rally ga of voor het racen op circuits. Het grote verschil is natuurlijk dat rally’s uitsluitend in wedstrijdverband georganiseeerd worden (waar een organisatie over gaat) en trackday racen kun je gewoon puur voor de lol doen zonder wedstrijdelement. Het is natuurlijk helemaal persoonlijk, maar wanneer ik Rally/trackday racen vergelijk op grond van:

    1. Echte rijtijd voor ca. €350,- (dus het er echt mee bezig zijn)
    2. Veiligheid
    3. ‘Overgeleverd aan’ allerlei regels (kosten)
    4. Vrijheid t.a.v. auto zelf (homologatie-gebonden of niet)

    …dan slaat bij mij de wijzer toch door naar trackday racen.

    1. Wij hebben afgelopen zondag 5 x ca. 8 minuten op snelheid gereden (had 6x zullen zijn, maar 1 proef werd geneutraliseerd), zeg maar 45 minuten tot een uurtje. Op een trackday (middag) zit ik toch al snel minimaal 2 tot 4 uur te sturen voor 250,- tot 300,-
    2. Al die dikke bomen en andere obstakels langs de proeven ervaar ik als een groter gezondheidsrisico dan tussen vangrails rijden, nog afgezien van de ‘dynamische’ omstandigheden van de ondergrond waar je op rijdt; maar dit kun je natuurlijk ook juist als DE kick zien.
    3. Brandblussystemen, gordels, stoelen, kleding, helm, allemaal met houdbaarheidsdatum, licentie etc.
    4. Beperkte vrijheid t.a.v. de opbouw van de auto (zou ik rally willen gaan rijden dan blijft er van mijn huidige Ascona nagenoeg niets over en zou ik een nieuwe veel duurdere auto (bijv Ascona) moeten gaan bouwen en zelfs dan kom ik nog niet aan het vermogen/koppel van mijn huidige Ascona.

    Deze Legend Rally was een zogenaamde regularity rally waar ik dit keer met mijn beestje aan mee mocht doen. Dit is ook niet het eerste concept waar ik aan denk (ik wil gewoon hard gaan, zonder de auto ergens aan het eind van de proef stil te hoeven zetten om op de ideale tijd door de finish te gaan), maar dit bood nu mooi de gelegenheid eens te ervaren hoe het is om een rally te rijden. Heeel leuk hoor, absoluut! maar gezien mijn omstandigheden kies ik uiteindelijk toch voor het circuit.

    #17566613

    Deze vond ik ook wel leuk :thumb

    (even de toerenbegrenzer aangetikt)

    #17566614

    Met Knal heerlijk :thumb :wors

    #17566615

    het zijn natuurlijk twee verschillende disciplines die moeilijk te combineren zijn met één en dezelfde auto
    wel moedig van u om je hieraan te wagen :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 1,826 tot 1,850 (van in totaal 1,959)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.