Mijn Saabscona-B 400R

Forumindex Forums Modellen Ascona Mijn Saabscona-B 400R

25 berichten aan het bekijken - 1,801 tot 1,825 (van in totaal 1,959)
  • Auteur
    Berichten
  • #17566571

    Koelers allemaal weer gemonteerd. Nu de oliekoeler onder de intercooler.

    Eens kijken hoe dit werkt 3 augustus op Spa Francorchamps.

    #17566572

    Mooi stukje werk Rik,Ook jij weer een grote stap verder :thumb

    #17566573

    @remo 07 wrote:

    Mooi stukje werk Rik,Ook jij weer een grote stap verder :thumb

    Dat moet nog blijken :thumb

    #17566574

    Afgelopen maandag ging erg goed op Spa. De laaddruk bleef ondanks de 34,5°C toch altijd tussen 1,3-1,4 bar. Dit resulteerde in – voor mijn doen – snelle rondetijden (3:01min). Er waren er niet zoveel die dit bij konden houden met heel wat nieuwer materiaal. Ik heb ook wat meer aandacht besteed aan bandenspanning en gezorgd dat ze warm niet te hoog werden, waardoor de auto wel erg mooi stuurde moet ik zeggen (wel de moeite waard om dit goed te doen).
    Laatste sessie werd ik alleen nog even van achteren aangetikt door een Zwitser met een nieuwe BMW M3 die vast van plan was me eruit te remmen voor de bus-stop chicane (voor start-finish). Hij vergiste zich…Bumper eraf en een deuk rechtsachter. Risico van het vak zullen we maar zeggen. Ben er wel om doorgereden en komt wel weer goed. Bumper is alweer besteld en binnenkort maar eens even naar de spuiter ;)

    #17566575

    tjah net wat je zegt
    dat risico hoort erbij

    denk dat hij meer schade had???

    mooi dat je zo tevreden bent
    over de wagen
    en ook de meeste voorblijven kan
    die met nieuwere en waarschijnlijk ook wel veeel duurder materiaal rond rijden
    dat alleen al moet n fijn gevoel geven :thumb :jerry

    #17566576

    Tja, ik heb nog geluk bij een ongeluk gehad dat hij me precies tegen de zijkant van de bumper raakte zodat de bumpersteuntjes opzij zijn gebogen en de schroefdraad eruit is gestroopt zonder dat de achterplaat er ook maar iets van gevoeld heeft (die kan normaalgesproken niets hebben bij een tik van achteren). Schade valt wat dat betreft mee.

    De BMW had een nieuwe voorbumper en een rechter koplamp-unit (meesturende bi-xenon $$$) nodig en de motorkap kan gerepareerd.

    #17566577

    Wat plaatjes van 3 augustus op Spa Francorchamps:

    En dit plaatje was ongeveer 1 seconde voordat ik ‘aangetikt’ werd:

    #17566578

    Niet leuk ?
    Dus ik kan het plaatsen van foto’s verder wel achterwege laten ;)

    #17566535

    Neeeeeeee, bij mijn foto’s wordt ook bijna niet gereageerd hoor….

    #17566558

    lees hier met veel plezier mee.
    maar wil niet de ramptoerist uithangen.
    die bmw rijder had waarschijnlijk een beetje verkeken op het RODE monster

    #17566536

    hier net zo, al vanaf pagina 1 :thumb

    #17566510

    Dat is weer zo.n nadeel
    Van die like functie………

    Als niemand reageerd
    Betekend dat niet dat niemand het wardeerd

    T is hier Gelukkig geen facebook

    Gewoon blijven postten dus
    Foto.s filmpjes update.s

    #17566579

    :thumb Toch vind ik iets van een reactie wel leuk!

    #17566580

    Zoals hiervoor ook al opgemerkt: fantastische wagen, prachtig topic dat velen inspireert!

    Misschien is het gezichtsbedrog, maar kan je monster niet nog iets lager?

    #17566581

    :D Zeker kan de Ascona nog wel wat lager. Dat heb ik in het verleden ook al wel geprobeerd, maar dan zit je continu in de bump stops. De voorste draagarmen zitten nu al omhoog richting de wielen en achter houdt je niets te veren over. Het is nu eenmaal een auto uit een heel andere tijd (en lager is dan niet per definitie beter).
    Dan zou je al heel rigoureus de wielophanging moeten aanpassen zoals vaak bij Bergrennen auto’s gebeurd (wie weet ga ik me nog eens vervelen).

    #17566582

    Oeh ja, met tubular control arms en uniballs :wub

    #17566583

    Tja, waar houdt het op! ;)
    Eerst nog maar eens die nieuwe dikke 2,3 met gesmede zuigers en Verdi drijfstangen erin. Dan gaat ie pas echt hard (weet ik nu ik er zo eentje in een E30 M3 heb gehangen 370PK/500Nm) maar dat is iets voor de komende winter; blok ligt klaar in onderdelen.

    #17566584
    RacesconaB204 wrote:
    :thumb Toch vind ik iets van een reactie wel leuk!

    Heb ook vaak het idee dat ik alle foto’s voor jan joker er op zet. :swear
    Zal ook wel komen door het Opel forum op Facebook denk ik.
    Ik krijg van elke reactie op jou topic een E-Mail dus blijf altijd bij. :thumb

    #17566585

    Gewoon door gaan boy’s want daar kijken meer mensen naar jullie topic dan je vermoed.

    Het is leuk als je reactie krijgt maar uiteindelijk doe je het toch voor je zelf wat een ander er ook van vindt.

    Dus ik zeg van deze kant ga doorrrrrr :thumb

    #17566586

    Gewoon doorgaan idd, zeker wanneer je met de 2.3 aan de gang gaat!

    #17566587

    Als ik dit topic voorbij zie komen dan denk ik: hé, wat zal ie nu weer ge-upgrade hebben? Altijd leuk om dit soort dingen (al jaren) te volgen.

    #17566588

    Ascona staat nu bij de spuiter om de deuk rechtsachter te herstellen en om een nieuwe bumper te spuiten. Hopelijk deze week weer klaar.

    #17566589

    Als die M3 jouw eruit wou remmen had hij er wel effe dichter op moeten zitten op de foto is hij nog best ver weg :thumbup

    #17566590

    @RacesconaB204 wrote:

    :D Zeker kan de Ascona nog wel wat lager. Dat heb ik in het verleden ook al wel geprobeerd, maar dan zit je continu in de bump stops. De voorste draagarmen zitten nu al omhoog richting de wielen en achter houdt je niets te veren over. Het is nu eenmaal een auto uit een heel andere tijd (en lager is dan niet per definitie beter).
    Dan zou je al heel rigoureus de wielophanging moeten aanpassen zoals vaak bij Bergrennen auto’s gebeurd (wie weet ga ik me nog eens vervelen).

    Hoeveel is je ascona nu eigenlijk verlaagd, ik vind het wel mooi in verhouding zo. Mooi dat je nu zoveel plezier hebt met de wagen, dat is ook wel eens anders geweest. Toen was je van plan om de hele boel te verkopen.

    #17566591

    Hij zal nooit verwacht hebben dat er zo een goede remmen op “een oude ascona” zouden staan.
    Niet bedoeld als belediging, enkel hoe anderen over een ascona denken.
    Hij blijft maar evolueren. Waar haal je het toch maar allemaal? :hmmz
    Alles is wel professioneel gemaakt. :thumb
    Door autos als deze blijven wij ook gemotiveerd om eens iets anders te proberen. ;)

25 berichten aan het bekijken - 1,801 tot 1,825 (van in totaal 1,959)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.