Mijn Saabscona-B 400R

Forumindex Forums Modellen Ascona Mijn Saabscona-B 400R

25 berichten aan het bekijken - 1,776 tot 1,800 (van in totaal 1,959)
  • Auteur
    Berichten
  • #17566546

    Allereerst bedankt voor dit topic Rik,
    1 van de topics die me in al die jaren van zoek en denkwerk een heel eind op weg hebben geholpen bij mijn manta projectje.

    Even een vraagje, aangezien ik de bovenliggende stabi’s van de volvo as even lang wil hebben als de onderliggers (commo c / rekord e), komen deze van een specifiek model vandaan of heb je deze zelf op maat gemaakt?
    En sorry dat ik het zeg maar, een E30 M3 verdiend het op geen enkele manier om voorzien te worden van een andere motor..
    Pak van mijn part elk ander type BMW M waar je iets anders in hangt, maar dit is gewoon vloeken in de kerk :swear :angel

    #17566547

    ..en jij denkt nog wel een antwoord van mij te krijgen ;)

    Bovenste draagarmen heb ik zelf op zelfde lengte gemaakt.

    Ik vind/vond een S14-motor ook super hoor, maar deze 265pk sterke versie was al ‘geen koopje’ en als je dan compleet zoek gereden wordt door een Ascona-B met een Saab-motor, wat doe je dan? Komt sowieso geen enkele zelfaanzuigende S14 aan mee. En met zo’n lange 6 cilinder gaat zo’n E30 zeker niet beter sturen. De Saab-motor is wel mooi kort, sterk en relatief goedkoop. Vind ervan wat je wilt , maar dit wordt een echt snelle M3 :D

    #17566548

    Tjah vind zo.n M3

    Met originele motor ook wel mooi
    Maar als je mee wild komen

    Dan is het niet erg om er n andere motor in te hangen….
    Zeker als je de nodige aanpassingen niet aan de auto maar aan de motorzijde kunt doen….

    Zodat je weer terug kan…..

    Onlangs op techno classica
    Nog wel E30 M 3,s. En ook 190 evo.s te koop zien staan…….
    Prijzen gaan daar ook nergens meer over……

    Voor 1 e30 m3 koop je zo 4 of 5 e36 m3,s
    ……….maar goed die vind ik ook niet interesant…

    #17566549

    Gaaf Rick !!

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #17566550

    @louwe 16 klepper wrote:

    Tjah vind zo.n M3

    Met originele motor ook wel mooi
    Maar als je mee wild komen

    Dan is het niet erg om er n andere motor in te hangen….
    Zeker als je de nodige aanpassingen niet aan de auto maar aan de motorzijde kunt doen….

    Zodat je weer terug kan…..

    Onlangs op techno classica
    Nog wel E30 M 3,s. En ook 190 evo.s te koop zien staan…….
    Prijzen gaan daar ook nergens meer over……

    Voor 1 e30 m3 koop je zo 4 of 5 e36 m3,s
    ……….maar goed die vind ik ook niet interesant…

    Klopt inderdaad,
    Liep in hal 2 tegen een e30 m3 aan die van de 2e eigenaar zou zijn. Daar vroegen ze doodleuk bijna €70.000,- voor :shock:
    Dat gaat echt nergens meer over..


    @Rik
    , thnx voor je antwoord :thumb

    #17566542

    @Emiel-Manta wrote:

    @louwe 16 klepper wrote:

    Tjah vind zo.n M3

    Met originele motor ook wel mooi
    Maar als je mee wild komen

    Dan is het niet erg om er n andere motor in te hangen….
    Zeker als je de nodige aanpassingen niet aan de auto maar aan de motorzijde kunt doen….

    Zodat je weer terug kan…..

    Onlangs op techno classica
    Nog wel E30 M 3,s. En ook 190 evo.s te koop zien staan…….
    Prijzen gaan daar ook nergens meer over……

    Voor 1 e30 m3 koop je zo 4 of 5 e36 m3,s
    ……….maar goed die vind ik ook niet interesant…

    Klopt inderdaad,
    Liep in hal 2 tegen een e30 m3 aan die van de 2e eigenaar zou zijn. Daar vroegen ze doodleuk bijna €70.000,- voor :shock:
    Dat gaat echt nergens meer over..
    klopt in de kelder stond een witte voor de zelfde prijs……

    of bedoelde je die ??
    ik heb er 2 gezien emt weinig km,s en beide ronde de 70.000

    anyway back on topic :thumb

    @Rik
    , thnx voor je antwoord :thumb

    #17566551

    Nee, was een zwarte ;)
    Maar idd back ontopic :thumb

    #17566552

    Hey,

    even een oude koe uit de sloot halen..

    Heb je met je EPS systeem die losse potmeter gebruikt om hem te kunnen regelen?
    Is dat wat?
    Ik heb ze nu ook gezien die het signaal vanaf de tellerkabel pakken. Dat lijkt me ook wel leuk.
    Heb een Corsa C huis liggen compleet met kabels en kastjes, nu die regelunit nog…

    #17566553

    @Fearless wrote:

    Hey,

    even een oude koe uit de sloot halen..

    Heb je met je EPS systeem die losse potmeter gebruikt om hem te kunnen regelen?
    Is dat wat?
    Ik heb ze nu ook gezien die het signaal vanaf de tellerkabel pakken. Dat lijkt me ook wel leuk.
    Heb een Corsa C huis liggen compleet met kabels en kastjes, nu die regelunit nog…

    Ik heb de losse potmeter en dat is prima wat mij betreft. Snelheidsafhankelijk lijkt me ook wel wat, maar ik heb geen snelheidssignaal (sensorschijf op het dif van de Volvo 240-as zit er niet meer in).

    #17566554

    Ik heb het nu ook zo klaar liggen.
    Al met al nog geen 100 euro voor beide delen, engels stuurdeel en de potmeter uit portugal.
    En makkelijk aan te sluiten. :wors

    Binnenkort maar eens pasmaken in de 66er rekord.

    Als jij het al prima vind op het circuit, dan moet dat voor gewoon rijden toch ook prima zijn dacht ik zo :thumbup

    #17566555

    Zo, de BMW even aan de kant gezet (brandstoftoevoer, bedrading en gaskabel moet nog maar verder lijkt die er ook al heel aardig op nu).

    Eerst de Ascona weer circuit-klaar maken. Twee zaken aanpakken:

    1. Het nieuwe oliecarter met de olievoorraad aan de voorkant nu monteren.
    2. Stuurhuis compleet vervangen i.v.m. speling (klapperen).

    Plaatstalen carter is intussen verwijderd

    ‘Nieuw’ origineel GM Opel stuurhuis bemachtigd

    Aan beide kanten weer nieuwe bussen

    Ook een nog heel mooi (weinig) gebruikt compleet huis op de kop getikt. Alle onderdelen er uit gehaald en schoon gemaakt. Klaar voor montage:

    #17566556

    Nieuwe oliecarter met de oliepan aan de voorkant, direct onder de oliepomp, zit eronder. …..en het werkt perfect. Oliedruk is prima en bij het starten is oliedruk er meteen (dat is een verschil).

    Het nieuwe stuurhuis is heel mooi stil. Geen geklapper meer op slechte wegen.

    #17566557

    Mooi bouw werkje weer Rik.
    ik zelf ga morgen naar de spuiterij om alles te bespreken.
    Wanner en waar ga je weer rijden?

    #17566559

    Het nieuwe carter werkt echt perfect!
    Oliedruk staat als een huis, hoe je ook rijdt, remt of bochten neemt. Ook stationair met warme motor die bijna half uur lang vrijwel op vol gas heeft gedraaid perfect. 18 juni uitvoerig op de proef gesteld op Spa-Francorchamps.
    Weer voor de nodige verbaasde blikken gezorgd
    Heel erg mooi nu en prima afgestemd op de auto. Echt een genot deze – nog steeds B204 met standaard internals (behalve de nokkenassen en klepveren).
    Daar ga ik vooreerst dit seizoen nog wel mooi even van genieten voordat ik de B206-uitvoering erin hang.

    Morgenmiddag vanaf 13:00 uur op slicks op het TT-circuit (of het moet regenen, dan komen de intermediate-regenbanden eronder). ‘K heb er zin aan!

    #17566560

    Vanuit 300pk/528Nm Volvo 850T5; eerste rondje even rustig aftasten en daarna er vol tegenaan tegen een razendsnelle Italiaan met een 420kg lichte kitcar met een 200pk Suzuki blok met 6 versnellingen sequentie die vol gas zonder te koppelen over kan schakelen (in 6 miliseconde). Stuivertje wisselen was het uiteindelijk (had ik ook niet gedacht dat ik daar nog partij kon zijn; alleen al het geluid van dat ding bij 11.500 rpm) Prachtige dag gehad daar op Spa

    #17566561

    Zo zag dat er vanaf de tribune in Eau Rouge uit:

    Wanneer je net iets te vroeg op het gas gaat geven zelfs 255 brede Michelin Sportcups niet voldoende grip en leg je er zo een metertje of 30 zwarte strepen neer:

    Dat wordt nog wat met die B206 met 300cc extra (in de BMW M3 die nu klaar is levert deze nog eens +70pk en + 100Nm ;)

    #17566562

    Super Rik ascona ligt ook superstrak op de weg , ook bij snelle links rechts bochten blijft die mooi stabiel :thumb

    #17566563

    Prachtig,Wat gaat dat hard zeg :thumb
    Mag ik vragen welt type velgen jij nu hebt rik?

    #17566564

    Azev-A velgen met 5x120mm steekcirkel.
    Achter 10×17 et17 met 255/40-R17 banden
    Vóór 8,5×17 et13 met 235/40-R17 banden

    Oorspronkelijk van een BMW E34 5-serie

    #17566565

    Die gaat lekker zeg! en volgend jaar nog sneller lees ik.. leuke filmpjes! nog veel speelplezier dit jaar!

    #17566566

    Oké thanks Rik, eens kijken of ik ook zoiets op de kop kan tikken.

    Ga hem iig ombouwen naar 5 gaats, achter is al 5 gaats.alleen ff andere naven halen

    #17566567

    Beetje jammer dat ze bij een Ascona-B geen rekening hebben gehouden met ruimte voor een wat grotere intercooler ;)

    Eens kijken of ik deze erin krijg (eigenlijk is ie net iets te groot; dan maar ruimte maken, maar wel zo dat ie achter de originele gril past):

    Eentje van een nieuwe Audi RS3 2.5 turbo

    Behoorlijk verschil met die van een BMW E46 diesel.

    Begin is er…..Zal wel het nodige weggezaagd moeten worden.

    Reden dat ik dit wil is dat de BMW intercooler niet op deze taak in de Ascona berekend is. Al heel snel worden de inlaattemperaturen te hoog.

    #17566568

    Kan toch prima zo boven op de bumper? :jerry

    #17566569

    kan je dan niet beter een universele intercooler pakken en hiervan de buizen op de eindtanks verplaatsen?

    #17566570

    @bd. wrote:

    kan je dan niet beter een universele intercooler pakken en hiervan de buizen op de eindtanks verplaatsen?

    Ik kon niet wat vinden wat mooi in de buurt zou komen

25 berichten aan het bekijken - 1,776 tot 1,800 (van in totaal 1,959)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.