Mijn Saabscona-B 400R

Forumindex Forums Modellen Ascona Mijn Saabscona-B 400R

25 berichten aan het bekijken - 1,676 tot 1,700 (van in totaal 1,959)
  • Auteur
    Berichten
  • #17566441

    gaat als een kanon zo, :thumb :thumb :thumb :thumbup

    #17566442

    gaaf hoor

    #17566443

    Nu de Ascona redelijk ‘klaar’ is wil ik ook wat spullen opruimen die nu overcompleet zijn geworden. Zie Marktplaats sectie:
    – Team Dynamics 8×17 velgen 4×100 et25
    – Bilstein rally schokdempers
    – Irmscher 5-gaats voorwielnaven
    – Z20LE* ombouwset
    – Compomotive 8×17 velgen 5×120 et30

    #17566444

    Oops, ik was de Compomotive velgen vergeten te plaatsen; staan nu wel onder Marktplaats velgen en banden.

    #17566445

    Een prachtige zondagmiddag VrijRijden op het TT-circuit in Assen….

    Ik vond de foto die ze gemaakt heeft goed gelukt in ieder geval :thumbup

    ..en ja er is ook on-board film materiaal van, maar dat moet nog eerst in ‘hap-klare’ stukken (niet mijn hobby; een cassettebandje was nog wel soms net zo handig)

    #17566446

    Hij is echt heeel mooi. :wors

    #17566447

    Hoe voelde de wagen aan met het bredere spoor en de andere stuurarmen?
    Is er een groot verschil merkbaar tegen vroeger?
    En hoe valt het elektrisch sturen mee?

    #17566448

    Sorry, foutje van mij. Ik had de vorige pagina nog niet gelezen.
    Antwoord stond er al op.

    #17566449

    @pierrekrik wrote:

    Sorry, foutje van mij. Ik had de vorige pagina nog niet gelezen.
    Antwoord stond er al op.

    Haha, geen punt. Ik ben er 4 seconden per rondje sneller mee dan in smalle uitvoering met het zelfde merk/type banden, alleen achter 2cm breder.

    Ik heb intussen wel gezien dat de auto bij het hard aanremmen van achteren fiks omhoog komt (niet te verwarren met duiken aan de voorkant). Hij stond ook heel ietsje voorover, wat niet echt gunstig is voor het zwaartepunt dat zo meer boven de vooras ligt dan wanneer ie achter lager is (of voor wat hoger). Ik heb ‘m daarom nu achter 3cm laten zakken.

    Filmpje vanuit een BMW-E46 M3 in race trim op volle slicks en extra korte eindoverbrenging (echt een perfecte auto :wors ). Hier kun je wel goed zien dat het met de Ascona op straat legale Federals en 1,0 barlaaddruk niet veel sneller wil.

    #17566450

    Holy moses!!! :thumb dat ziet er geweldig uit………respect

    #17566451

    Kwispelt lekker :thumb :wors

    #17566452

    Die bmw zit echt aan de weg geplakt als je zijn lijnen ziet!!
    Misschien zie ik het niet goed hoor, en ik ben ook maar een chauffeur aan wal ;)
    Maar waarom rij je niet net als hij veel meer over de curbes om de bocht scherper aan te kunnen sturen?
    Ziet er zeker wel heel lekker uit zo! De ascona. :thumb
    Heb je er nou eigenlijk last van dat hij zo dicht achter je zit? Ik bedoel, voel je dat flink? wordt ie dan achter lichter?

    #17566453

    mooie beelden
    :thumb :thumb

    je vermaakt je zo te zien uitstekend king: :wors

    #17566454

    Zo, eindelijk een filmpje vanuit de Ascona. Achter de super geprepareerde Volvo 850 T5R van een vriend (met sperdif en slicks….en een prachtig geluid)

    Vanuit die Volvo ziet dat er dan zo uit (wat minder toeren, maar een mega koppel):

    #17566455

    Mooi hoor. Beide. Ben meer een volvo man maar je ascona doet t perfect. Credits.

    #17566456

    Hij loopt echt mooi, valt me op dat je de turbo bijna niet hoort.
    Maar je hebt achter echt meer grip nodig inderdaad.

    Je zou wat onderdelen naar de kofferbak kunnen verplaatsen king:

    #17566457

    De nieuwe achterbandjes (Michelin Sport Cup 255/40-R17) vallen ietsje breder uit dan de Federals, ook al hebben ze de zelfde maat. Deze hebben een loopvlak van ruim 26cm en zijn overall 28,5cm breed…..en het past en loopt nog mooi vrij ook (getest op zeer oneffen straat op hoge snelheid ). Nu zijn de achterspatborden weer mooi vol. Overall spoorbreedte nu 1740mm.

    Het is me ook gelukt om een klein beetje camber op de achteras te krijgen hoewel het een starre aangedreven as is (kan eigenlijk niet zou je zeggen). Het was me al een paar keer opgevallen toen ik zelf achter de ascona aan reed dat het net leek of de achterwielen iets uit elkaar stonden van onder naar boven (zoals een postkoets :thumbdown ). Eerst dacht ik dat het verbeelding was, maar het waterpas bevestigde het vermoeden. Dit is veroorzaakt toen ik de extra schoren onder de achteras heb gelast (krimpen van de lassen). Ik heb daarop beide schoren doorgeslepen en M16 draad en moeren tussen gezet. Dit uit elkaar gedraaid, zover dat ik een vergelijkbaar camber kreeg, maar nu de andere kant uit; de ene kant uit heeft de achteras/dif tot nu toe prima overleefd, dus waarom de andere kant uit ook niet (komt vast een boel commentaar op :D ).

    #17566458

    echt een top wagen zo, mooie sloffen eronder
    hoe gaat dat met de lagers dan?
    die krijgen nu goed op hun donder als je de hele as “uit fatsoen” trekt, lijk mij zo.
    maar als het werkt en het heel blijft, waarom niet :D

    #17566459

    Wat apart, maar weer leuk opgelost :thumbup
    Gewoon zien hoelang die het vol houd idd :thumb

    #17566460

    De wiellagers merken daar niet echt iets van; de achterasbuizen en steekassen blijven parallel. De (heel kleine) hoek zit tussen de spline van de steekassen en de boringen waar de steekassen in het differentieel zitten. De kleine speling tussen de steekassen en het dif laat dit toe. De hoek is ook maar klein, maar wel op het oog zichtbaar.
    Ik zal het eens opmeten met het waterpas hoeveel het is.

    #17566461

    3mm op een 385mm lang waterpas, dus zo’n 0,45 graden (en dat stonden ze eerst de andere kant op, dus daarmee is het verschil wel bijna 1 graad)

    #17566462

    Denk inderdaad ook dat de lagers er vrij weinig van merken. Eerder de steekassen zelf welke een grotere radiale belasting krijgen. Maar als dat materiaal taai genoeg is zal dat ook wel meevallen, vooral over zo’n afstand.

    #17566463

    Ik zou het voor de zekerheid weer op 0 graden zetten. Het zal je maar gebeuren dat in een snelle bocht op de ring er splines afbreken o.i.d. :shock:

    #17566464

    Komende zondagmiddag een paar rondjes hoop ik en maandag de track-day op de Nordschleife :thumb ‘k heb er zin aan. Slicks mee.

    #17566466

    whahahaha goed bezig
    camber op n starre as :thumb

    tjah de lagers blijven echte wel op de zelfde manier op de steekas
    net al al gezegd kan zijn dat de vertanding van je steekassen in het diff
    het op de lange duur niet lekker vinden

    maar dat merk je dan vanzelf ;)

    mischien dat na verloop van tijd het zich zelf wel wat aanpast en er n groef in de vertanding komt op de grens waar de steekas net uit het diff komt
    ;) :D

    ik zou wel af en toe even de olie van de as chekken
    of heeft deze as ook zo,n magneet stopje??? :thumb

25 berichten aan het bekijken - 1,676 tot 1,700 (van in totaal 1,959)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.