Mijn Saabscona-B 400R

Forumindex Forums Modellen Ascona Mijn Saabscona-B 400R

25 berichten aan het bekijken - 1,626 tot 1,650 (van in totaal 1,959)
  • Auteur
    Berichten
  • #17566391

    Echt een super mooie 400rr geworden !!

    #17566392

    @louwe 16 klepper wrote:

    mooi hoor

    tjah voor t gros was het gewoon een oude opel

    voor de kenners n wolf in schaapskleren
    nu is het meer een wolf in uitgaanskledij ;) :thumb

    :thumbup

    Hij was al prachtig, en nu nog vetter :wub

    #17566393

    Nu de voorwielen er zo breed aan staan in combinatie met een kort stuurhuis is het sturen haast niet meer te doen zo zwaar…..daarom de volgende klus: elektrische stuurbekrachtiging inbouwen van een Corsa.

    Ik heb 3 varianten; van links naar rechts: Corsa-B links gestuurd, Corsa-B rechts gestuurd en Corsa-C rechts gestuurd.

    De rechts gestuurde versies lijken mij mooier omdat dan de zekeringkast niet hoeft te wijken voor de elektromotor.

    We zullen zien :hmmz

    (…en de stickers zitten erop, maar de achterbumpers was nog niet klaar. Wordt vervolgd.)

    #17566394

    Links gestuurd kan ook, dan moet je een stukje met de klok mee draaien
    Let niet teveel op de bovenste las , die verdient geen schoonheidsprijs…

    #17566395

    ‘Mr-turbo’ bedankt voor de info. Foto’s zeggen vaak meer dan duizend worden. Super!

    #17566396

    Optisch nu zo goed als klaar….

    #17566397

    @RacesconaB204 wrote:

    Nu de voorwielen er zo breed aan staan in combinatie met een kort stuurhuis is het sturen haast niet meer te doen zo zwaar…..daarom de volgende klus: elektrische stuurbekrachtiging inbouwen van een Corsa.

    Ik heb 3 varianten; van links naar rechts: Corsa-B links gestuurd, Corsa-B rechts gestuurd en Corsa-C rechts gestuurd.

    De rechts gestuurde versies lijken mij mooier omdat dan de zekeringkast niet hoeft te wijken voor de elektromotor.

    We zullen zien :hmmz

    (…en de stickers zitten erop, maar de achterbumpers was nog niet klaar. Wordt vervolgd.)

    Hey dit wil ik ook in mijn camper zie topic viewtopic.php?f=82&t=183772
    Is dit makkelijk te doen zonder canbus of wat dan ook ?

    #17566398

    Erg mooi geworden. Mocht je nog windsplitters zoeken, misschien heeft louwe nog wat liggen :jerry

    #17566399

    Rik,
    Ziet er geweldig uit. Zoals altijd weer super gedaan. Het gezegde van een “wolf in schaapskleren” kun je nu echt wel achter je laten, hiermee krijg je aandacht genoeg denk ik.

    #17566400

    Wat een plaatje Rik!zeer mooi geworden…… :jerry

    #17566401

    Vet gaaf, elektrische stuurbekrachtiging er in. :thumbup

    Weet je toevallig of het mogelijk is om deze te testen op de werkbank? Ik heb er 1 liggen maar weet niet of ie defect is of niet. Ligt al jaren in het magazijn op het werk. Als die het doet, pik ik m in.

    #17566402

    Wil ik er ook nog graag in hebben………Ook in de Kadett City… :thumb

    #17566403

    ziet er weer super netjes :thumb

    #17566404

    @2000 wrote:

    Erg mooi geworden. Mocht je nog windsplitters zoeken, misschien heeft louwe nog wat liggen :jerry

    had wel het 1 en ander
    alles is verkauft

    rik is m,n voorraad al doorgeweest
    1 van die corsa stuurbekrachtigingen komt hier ook weg ;)

    #17566405

    Hele mooie Ascona geworden!! Diepe respect! Na al die teleurstellingen, doorzetten en dit bereiken, GAAF!!

    #17566406

    @louwe 16 klepper wrote:

    @2000 wrote:

    Erg mooi geworden. Mocht je nog windsplitters zoeken, misschien heeft louwe nog wat liggen :jerry

    had wel het 1 en ander
    alles is verkauft

    rik is m,n voorraad al doorgeweest
    1 van die corsa stuurbekrachtigingen komt hier ook weg ;)

    Weet ik, het ontbreken van de windsplitters waren toch de reden voor verkoop van het geheel :D

    #17566407

    Asjemenoelaa. Mooiiii!!!!! :shock: :thumb

    #17566408

    @2000
    nee hoor dat was niet de reden :D

    dat in m,n onderschrift is met n knipoog ;)
    bovendien kun je de splitters tegenwoordig weer nieuw bestellen ;)

    #17566409

    pfff mooie ascona , die had ook wel mooi bij mij in de garage gestaan.

    #17566410

    @Fearless wrote:

    Vet gaaf, elektrische stuurbekrachtiging er in. :thumbup

    Weet je toevallig of het mogelijk is om deze te testen op de werkbank? Ik heb er 1 liggen maar weet niet of ie defect is of niet. Ligt al jaren in het magazijn op het werk. Als die het doet, pik ik m in.

    Hoort natuurlijk wel een ECU bij. Bij een Corsa-C zit deze bij op de stuurkolom geschroefd, bij Corsa-B zit ie los bij. Je kunt hem zeker wel testen op de werkbank. Gewoon 12V op zetten. Gaan veel indianen verhalen over dat ze vaak kapot gaan en dan bijvoorbeeld maar een kant om wil helpen draaien. Dit ligt dan meestal aan de afstelling van de bewegingsdetector schakelaar (zit een klein blikken kapje overheen). Bevestigingschroefjes los draaien, dan schakelaar zover naar links of rechts draaien tot exact het moment dat de motor begint te draaien (dit punt afkrassen/merken), dan de schakelaar de andere kant uit verdraaien totdat elektromotor weer begint te draaien (ook dit punt merken). Daarna de schakelaar precies midden tussen deze twee merktekens weer vast zetten; dan is het goed.

    #17566411

    Weer wat geleerd!!!!!

    Zijn ze alle 3 van jou Rik,Als je er 1 overhebt als je klaar bent hou ik me aanbevolen.

    Is dan voor de C kadett van die zieke MS vriendin van mij.

    Greetzz

    #17566412

    Heel erg mooi geworden!!
    De aanhouder heeft gewonnen :thumb

    Mvg Patrick

    #17566413

    Bedankt! Ik ga ermee aan de slag.

    #17566414

    Is een hele nette bak geworden

    Verstuurd vanaf mijn LG-P700 met Tapatalk

    #17566415

    De stuurbekrachtiging: ik heb gekozen voor de rechts gestuurde Corsa-B (uit de UK). Zo kon de motor mooi in het vrijwel lege compartiment rechts van de stuurkolom.

    Hier is te zien welke delen van de Corsa en welke delen van de Ascona/Manta gebruikt zijn, met wat afmetingen:

    Het stuk Corsa-buis past perfect in de Ascona/Manta bovenkant; pas aan elkaar vast lassen nadat je de meest ideale hoek van de elektromotor hebt bepaald (ingebouwd). De stuurpen zelf is aan de bovenkant ook identiek:

    De complete nieuwe stuurkolom; uitgangspunt is dat deze exact net zo lang moet worden als de originele: 804mm
    Om dit te bereiken dien je het onderste massieve stuk van de Ascona/Manta stuurpen uit het buisdeel te halen en af te slijpen op 315mm (275mm uitsteek en 40mm in het Corsa buisdeel (met kruiskoppeling).

    Eenmaal ingebouwd kun je ook de achterste steun maken:

    Begint er intussen aardig op te lijken :hmmz

25 berichten aan het bekijken - 1,626 tot 1,650 (van in totaal 1,959)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.