Mijn Saabscona-B 400R

Forumindex Forums Modellen Ascona Mijn Saabscona-B 400R

25 berichten aan het bekijken - 1,526 tot 1,550 (van in totaal 1,959)
  • Auteur
    Berichten
  • #17565199

    @McLambo wrote:

    … dus kun je nu wel of niet veilig een dubbele antirolbar installeren met een niet doorgelaste koets? :jerry

    als je de wagen goed op bokken hebt staan
    of n brug
    zal t instaleren wel veilig kunnen ;)

    maar we gaan -offtopic

    #17566292

    Update;

    Aan de achterkant:
    -Andere steekassen met origineel Volvo STC 5×108
    -Nieuwe remschijven origineel Volvo 240
    -Nieuwe remklauwen en blokken Volvo 240
    -Steekcirkeladapters/spoorplaten STC5x108/5×120, 40mm per kant, aluminium (eigen ontwerp)

    Met velg 10×17 en et17 past het dan precies :D

    Aan de voorkant:

    -Commodore fusees met speciale stuurarmpjes (400)
    -Nieuwe remschijven MB W204/212, 322x32mm, 64,5mm hoog, tegen Commodore naven (5mm in hoogte afgedraaid van 22mm naar 17mm aan achterkant zodat schijven op zelfde positie draaien als in Commodore setup)

    Nu nog de Brembo VW/Audi RS-klauwen monteren (nog even puzzelen) ;)

    #17566293

    Dat wordt weer netjes :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup

    Gelijk ook een kandidaat voor het 400 treffen 2015 king: king: king:

    #17566294

    :shock:

    #17566295

    als je e.v.t adapters zoekt voor die klauwen moet je eens kijken op http://www.epytec.de
    heb ik ze ook vandaan :thumb

    verder weer goed bezig!

    #17566296

    Veel van die adapters zijn voor Corsa, Kadett, Calibra, Manta, Ascona. Die hebben echter een andere steek als deze fuseestukken van een Commodore B.

    #17566297

    Ik zou ze gewoon bij Harry Schippan laten maken.

    Die is op de eerste plaats goedkoop, verder geef je gewoon aan wat je wilt en dan wordt dat voor je gemaakt.

    http://www.schippan-shop.de

    #17566298

    ;) …of je maakt ze gewoon zelf; lekker goedkoop en sneller dan de pakketdienst

    Remklauw links zit er intussen aan.

    Remklauw loopt net mooi vrij (4 a 5 mm speling in de velg)

    Was even puzzelen maar zit prima zo, ben er tevreden over.

    #17566299

    Wat voor materiaal zijn de schijven?

    #17566300

    @McLambo wrote:

    Wat voor materiaal zijn de schijven?

    Gewoon koolstof staal; zijn normale remschijven van Ate. Zit een laagje zink op om roesten tegen te gaan.

    #17566301

    :hmmz Als ik eerlijk mag zijn vind ik je adapters niet zo mooi. En dan kijk ik naar de verdeling van de kracht die erop komt, maar ik neem aan dat jij er goed over nagedacht hebt.

    #17566302

    @cuupi wrote:

    :hmmz Als ik eerlijk mag zijn vind ik je adapters niet zo mooi. En dan kijk ik naar de verdeling van de kracht die erop komt, maar ik neem aan dat jij er goed over nagedacht hebt.

    Als je er zo naar kijkt – de verhoudingen – kan ik me jouw mening wel een beetje voorstellen, echter de bracket is origineel Audi en hoort bij de klauw (is van staal, min 18×14 massief). De afstand tussen de twee originele remklauwbevestigingen aan het fusee is al 89 (terwijl origineel Ascona 72 of 76mm is). Misschien omdat de klauwen zo lang/groot zijn ..en die schijven, lijkt het wat vreemd in verhouding….maar stevig is het zeker wel, daar twijfel ik niet aan. Voor het bovenste oog heb ik een deel van de originele Commodore stuurarmpjes gebruikt; overal V-naden aan geslepen en met 180A gelast. Dat zit wel vast. Ik zou zo ook niet weten hoe het anders moest. De klauw kan niet op ’10 over’ gemonteerd zoals bij een Commodore, dan komen de klauwen te hoog en raken ze bij insturen de bovenste draagarm.

    #17566303

    ziet er wederom goed uit

    ik zie uit naar de foto,s dat die weer op z,n wielen staat
    zal wel :wors zijn

    ik had bij de meine die nokjes waar t dekseltje meevastzit weggeslepen uit de velgen
    staat net ff mooier vind ik ;)

    #17566304

    vet zeg!
    zal wel lekker gaan remmen zo :jerry

    #17566305

    Hoe lukt het met het plaatsen van de uitbouw?

    #17566306

    Ja Louwe die nokjes wil ik er ook nog uitslijpen zoals jij dat had gedaan en dan ook nog even laten spuiten.

    McLambo, die uitbouwset van mij zal er vast niet veel anders/beter aan komen dan bij jou. Zitten ook wel kleine dingetjes in, maar het eindresultaat zal vast wel ‘acceptabel’ zijn voor mij. Ik moet eerst de blanke delen nog in de epoxyhars zetten en met nadenkit afwerken, voordat ik ze uiteindelijk helemaal vastpop.
    Deze kunststof kap heb ik pas ook nog gescoord.

    Zit ook nog wel wat werk in; moet in ieder geval een stukje binnenwerk uit i.v.m. hoogte Saab-kleppendeksel. clips monteren etc. Nog werk zat :thumb

    #17566307

    mooie kap :thumb

    mocht je nog over willen naar stahlflexremslangen
    heb nog n setje liggen ;)

    #17566308

    Ziet er goed uit :thumb

    #17566309

    Nu de ombouw naar 5×120 inclusief remmen zo’n beetje klaar is, heb ik wel weer wat onderdelen ‘over’. Bijvoorbeeld een complete ombouwset grote voorremmen (334x32mm) met 4 zuiger aluminium Brembo klauwen met naven 4×100 en fuseestuk. Bij een Ascona/Manta-B een kwestie van monteren en klaar.

    Om deze remmen te laten passen moet de inwendige diameter van de velg ter plaatse van je originele remschijf wel minstens 385mm zijn (390mm is mooier). Bij sommige 16″ velgen kan dit, de meeste 17″, maar wel beter eerst controleren (weet ik intussen).

    Daarnaast ook Volvo 240 steekassen 4×100 met 24mm spoorplaten (en schijven/klauwen) om op originele breedte van Ascona/Manta-B te komen.

    Zal het ook even op marktplaats zetten.

    #17566310

    ziet er weer super dik zal nu nog harder remmen jammer dat ik niet met 17 inch wil rijden onder mijn coupe anders waren het mooie klauwen voor mijn geweest :thumb

    #17566311

    Hier heb ik er ook 8 stuks van: Team Dynamics ProRace 1.2, 8Jx17″ et25, 4×100, voor de verkoop ook met nog 4 heel goede Pirelli P Zero Nero 215/40-R17, twee redelijke- en twee 2/3 versleten straat legale semi-slicks Kumho v70A 205/40-R17 (harde compound).

    #17566312

    waar heb je de stuur armpjes gekocht?
    zoek een setje om na te maken,

    #17566313

    staan wel te koop op mplaats ;)

    namaken is zo simpel nog niet complexe vorm
    als je 1 setje voor jezelf zoekt

    dan maar ven op de tanden bijten en n setje kopen
    voor de handel heeft t weinig zin
    te weinig klanten en al meerdere aanbieders

    #17566314

    Remmerij rondom klaar. Remslangen aan de voorkant uiteindelijk kinderlijk eenvoudig: twee remslangen van een Commodore-A/Rekord-C tussen de achteras en de carrosserie (onderdeelnr. 562428, 562453 – 370mm) In werkelijkheid zijn de remslangen wat langer, maar dit past perfect, met de juiste koppelingen

    Ook heb ik naar voorbeeld van Louwe de nokjes uit de Azev-velgen geslepen, want de bijbehorende deksels komen er niet meer op.

    Nu velgen nog spuiten en de banden erop (vóór 235/40-R17, achter 255/40-R17 Federal 595 RS-R straat-legale Semi-slick; goede prijs/kwaliteit verhouding als je een beetje goed zoekt)

    #17566315

    Kleine update:

    Al het blanke ijzer in de epoxy-primer gezet

    De hele uitbouw zit er nu aan met grote popnagels (5-14mm kop), definitief:

    Alleen die 3-delige voorbumper zit nu (nog) alleen maar vast met de twee steunen die de kokers in steken. Dit lijkt mij eigenlijk niet voldoende; is toch een behoorlijk oppervlak waar bij 200+km/h fikse krachten op komen. Weet iemand of deze normaal gesproken nog ergens anders aan vast zit (geschoord?). Ik wil het zo in ieder geval niet laten.

25 berichten aan het bekijken - 1,526 tot 1,550 (van in totaal 1,959)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.