Mijn Saabscona-B 400R

Forumindex Forums Modellen Ascona Mijn Saabscona-B 400R

25 berichten aan het bekijken - 1,301 tot 1,325 (van in totaal 1,959)
  • Auteur
    Berichten
  • #17566070

    :thumbup Wel kinky zo die pijp buitenom :wub

    #17566071

    Dat is mooi! Ziet er weer goed uit! Het is dus net als snorkelen met een te lange snorkel. Op een gegeven moment moet de diameter vergroot worden, anders krijg je geen zuurstof.

    #17566072

    Ben op dit moment de vooras weer aan het monteren. Als er geen gekke dingen gebeuren ga ik hem zondag 30 juni meteen ‘uitlaten’ op Spa Francorchamps tijdens een Driving Experience dag aldaar.

    Kan het niet afwachten,…..eindelijk weer.

    #17566073

    :jerry :jerry :jerry

    #17566074

    Mooi Rik…..EN WAAG HET NOOIT MEER OM HEM/HAAR TE KOOP TE ZETTEN :fy1 :swear :wtf ……..Dussss

    Hahaha Nee geintje Rik,Ik hoop dat het nu klaar is….

    We wachten in spanning af :thumb

    #17566075

    Ik hoop dat je het zo voor elkaar hebt, maar je hebt de olie denk ik nog niet echt heet gehad…. kun je dat niet simuleren?

    #17566076

    @McLambo wrote:

    Ik hoop dat je het zo voor elkaar hebt, maar je hebt de olie denk ik nog niet echt heet gehad…. kun je dat niet simuleren?

    Klopt, maar hij heeft wel bijna een uur gelopen en ik weet wel heel zeker dat de druk nu gewoon een heel stuk hoger is. Maar je hebt gelijk, de praktijk zal het uitwijzen.

    #17566077

    Ik zal duimen voor je!

    Is die overgang van de aanzuigbuis via carterbodem naar het blok ook goed afgedicht rondom? zodat je daar geen druk verliest?

    Overigens: wat is backinggas?

    #17566078

    Is een formeergas, die je aan de binnenkant van het te lassen onderdeel zet. Dus zoals hier dop je de buis
    af en zet je er formeergas op (kan ook gewoon met argon). Zorgt ervoor dat de las aan de binnenkant net
    zo mooi vloeit als aan de buitenkant. Anders wordt de binnenkant poreus en is de buitenkant wel mooi.

    #17566079

    Mooie berichten Rik :thumb

    #17566080

    Dat is ff mooi gefikst dan!!
    (mag ook wel na zo’n lange tijd van problemen) :???:

    Ben benieuwd wat hij op Spa doet!! :wors

    #17566081

    @RacesconaB204 wrote:

    Ben op dit moment de vooras weer aan het monteren. Als er geen gekke dingen gebeuren ga ik hem zondag 30 juni meteen ‘uitlaten’ op Spa Francorchamps tijdens een Driving Experience dag aldaar.

    Kan het niet afwachten,…..eindelijk weer.

    heb je ook wel verdiend zeg :thumb
    hoop dat je er meer plezier aan beleefd
    dan je aan tegenslagen hebt meegemaakt

    dan maakt dat alles weer goed en ben je de “ellende”
    zo weer vergeten ;) :wors :wors :wors :wors

    wel je onboard cam meenemen he :thumb

    #17566082

    Mooi eindelijk goeie berichten Rik

    Hoop voor je dat alles nu goed blijft

    Aanhouder wint. Prachtig stukje werk

    #17566083

    Mooi dat het weer goed is, hopen dat dit het laatste probleem was voor lange tijd.
    Een ding scheelt je kan de motor nu wel dromen haha.
    Succes dr mee.

    #17566084

    kijk goede berichten top :thumb :thumb :thumb hopen dat hij op het circuit dan ook goed blijft dan kan je weer vlammen aan houder wint

    #17566085

    Vanavond weer testrit gemaakt. Het houdt nog steeds niet over. Na een beetje plagen toch weer naar 1,5-1,7bar bij 1120rpm. Bij 2000rpm wel de gespecificeerde 2,7bar.
    Wanneer ik de motor met slippende koppeling terug rem tot 850-900rpm (Saab standaard stationair), dan ziet het er alweer zorgelijk uit. Als de ogenschijnlijke verbetering nu maar niet toegeschreven moet worden aan de huidige 5W50 (?). Daarvoor had ik er namelijk 10W40 op.

    Voor de zekerheid kiep ik er morgen toch maar 10W60 op. En als het niet anders wil schroef ik zondag het stationair op tot net onder de 2.000rpm.

    Wordt toch nog weer spannend ben ik bang voor :???:

    het lijkt wel bijna een soap-serie

    #17566086

    Ehhhh?????? :wtf Dit is te bizar voor woorden………..

    #17566087

    Wat is ongeveer de temperatuur die de olie bereikt? Wat ik bedoelde was dat de gaten in de spatplaat mischien wat klein zijn en daardoor er te hoge onderdruk in het carter ontstaat.

    #17566088

    VEEL plezier gewenst voor vandaag en we :thumbup voor je

    #17566089

    Have fun today!!!!Hoop dat alles goed gaat Rik :thumb

    #17566090

    Ik heb gewoon een beetje last van spanning, totdat we iets van Rik terughoren king: :jerry

    #17566091

    Nou idd……afwachten…… :sleeping :sleeping :sleeping :hmmz

    #17566092

    Ben ook erg benieuwd! Heb er al een aantal keer aan gedacht vandaag en gister.

    #17566093

    oeeeeehoeeeeeeee?????????? RIK ????????? :jerry

    #17566094

    @RacesconaB204 wrote:

    Wanneer ik de motor met slippende koppeling terug rem tot 850-900rpm (Saab standaard stationair), dan ziet het er alweer zorgelijk uit. Als de ogenschijnlijke verbetering nu maar niet toegeschreven moet worden aan de huidige 5W50 (?). Daarvoor had ik er namelijk 10W40 op.

    Ik heb dat ook met mijn C14NZ in een Corsa A, als deze stationair draait staat mijn metertje ook grotendeels naar links (naar rood) bij een warme motor. Met koude olie staat ie ver naar rechts. Wil hier best eens een fotootje van maken, sinds ik die oliedrukgever erin gedraaid heb doet ie dit al. Dus ik weet eigenlijk niet beter :-)

    Hopelijk valt ’t bij jou ook mee :)

25 berichten aan het bekijken - 1,301 tot 1,325 (van in totaal 1,959)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.