Mijn Saabscona-B 400R

Forumindex Forums Modellen Ascona Mijn Saabscona-B 400R

25 berichten aan het bekijken - 1,251 tot 1,275 (van in totaal 1,959)
  • Auteur
    Berichten
  • #17566020

    Das mooi dat je wat gevonden hebt Rik.Aangezien je de motor er nu toch uit hebt…… :thumbup

    Kan je hem niet ergens laten testen op een water rem bank oid VOOR je het blok weer terug hangt???

    Dat kan een hoop “gedoe”besparen denk ik. :swear

    Zo als ik hier altijd zeg: komt goed!!!!! :thumb

    #17566021

    goed gevonden !.

    wat je ook kan doen en dat is nog mooier en ga ik zelf ook doen,

    en atmosferisch onderblok zoeken (b206 ) en hier zitten geen balans assen in gemonteerd,
    hierin de b204 zuigers en kop monteren :thumbup

    ik heb ook een montage handleiding van het blok liggen hier, als je iets specifieks wil weten kan ik altijd even iets voor je inscannen
    dan kan je mailen naar n.vaneker@ziggo.nl

    #17566022

    @blue-mission wrote:

    goed gevonden !.

    wat je ook kan doen en dat is nog mooier en ga ik zelf ook doen,

    en atmosferisch onderblok zoeken (b206 ) en hier zitten geen balans assen in gemonteerd,

    Heb je zo’n blok gevonden dan? Niet alle zelfaanzuigende motoren zijn ook 206, sterker nog, verreweg de meeste zijn dan B204i. Zo’n 206 schijnt nogal zeldzaam.

    Ik ga het zeker niet doen (en weer van voren af aan beginnen). Het zou ook moeten willen met een B204.

    #17566023

    Ik ben nog opzoek, maar doe alles rustig aan heb alletijd, het was ook maar een idee

    #17566024

    top dat het dan nu opgelost is!! :thumbup :thumbup

    we moesten er niet aan denken dat de auto in onderdelen weg ging…..

    #17566025

    @GSI Racer wrote:

    top dat het dan nu opgelost is!! :thumbup :thumbup

    we moesten er niet aan denken dat de auto in onderdelen weg ging…..

    Nou idd zeg…….. :thumb Rik

    #17566026

    HoHo, eerst even testen voordat we die conclusie trekken :vertag

    Rik is al eerder blij gemaakt met een dooie mus.. king:

    #17566027

    @blue-mission wrote:

    Ik ben nog opzoek, maar doe alles rustig aan heb alletijd, het was ook maar een idee

    Staan vaak zat op ebay.de
    Vorige week nog 2 stuks ;)

    #17566028

    Aluminium assen i.p.v. balansassen zitten erin.

    #17566029

    Mooi!

    Die balansassen dienen normaal om trilling tegen te gaan?

    #17566030

    Heb je die met een pers passing gemaakt zodat ze nu vast zitten?

    #17566031

    @McLambo wrote:

    Mooi!

    Die balansassen dienen normaal om trilling tegen te gaan?

    Ja, een tweede orde onbalans (balansassen draaien ook twee keer zo snel als de krukas; tot 12.000-15.000 rpm aangedreven door een kleine rollenketting). Volgens mij vooral voor een mooie rustige stationair loop zonder dat de motor/auto schudt/trilt.

    #17566032

    @cuupi wrote:

    Heb je die met een pers passing gemaakt zodat ze nu vast zitten?

    Schuifpassing 43,99-44,00 en 44,99-45,00mm. Moest ze er met een ringsleutel op een M12 bout in ‘draaien’. Zit wat vloeibare pakking tussen en nog een borgstrip aan de voorkant; dat blijft wel zitten zo.

    #17566033

    Als het blok opwarmt zullen ze ook wel vaster komen te zitten gok ik, alu zet meer uit als gietijzer meen ik. ;)

    #17566034

    Behalve het vliegwiel en de koppeling klaar om terug te plaatsen…

    Een ander kleppendeksel om drie redenen :angel
    1. Deze is bijna 1 cm lager aan de voorkant, waardoor net iets meer ruimte tussen motorkap en kleppendeksel.
    2. Persoonlijk vind ik ‘m gewoon mooier….
    3. Begin van een nieuw tijdperk (hoop ik ;) )

    #17566035

    Wens je veel sucses
    Hopen dat nu op gelost is
    Respect voor het werk [THUMBS UP SIGN][THUMBS UP SIGN]

    #17566036

    Die is zeker een stuk mooier.. :thumb Helaas nog wel zo’n achterlijk aflopend ding.

    Op de oude 9000 serie heb je ook nog zoiets alleen dan geheel recht, die is nog mooier. ;)

    Bij de nieuwere motoren zit je met die DI cassette te kijken, die past niet met dit oude type kleppendeksel. ik heb ook zo’n oud deksel en ik heb een DI cassette helemaal rondom afgeslepen om hem passend te krijgen. nu nog afwachten of hij heel blijft, schijnt hij niet zo goed tegen te kunnen heb ik gehoord namelijk…

    Ik wil het oude deksel aan de bovenkant glad laten frezen, dan zie je ook niet meer wat voor een motor het is. ;)

    #17566037

    Erg mooi deksel, past veel beter bij de auto. Beetje dezelfde stijl als de oude CIH deksels.

    Spannende dagen Rik, succes nog even en hopelijk eindelijk veel plezier na al die tegenslagen. :thumb

    #17566038

    rap gedaan alweer :thumb

    mooi dekseltje indd!
    beetje BMW stijl, wat ook niet verkeerd is :jerry

    #17566039

    :( nou je gelooft het niet…nog steeds het zelfde probleem. Oliedruk is marginaal hoger, maar eenmaal goed op temperatuur stationair veel te laag. Morgen wil ik nog een olie-restrictiebout op de turbo proberen (had ik echter voor de ‘revisie’ ook al, dus ik ben er bang voor). Weet het dan ook even niet meer…

    #17566040

    grrrrr….. daar wordt je toch helemaal krankjorum van zeg…….

    #17566041

    Heb je de oliesproeiers tbv zuigerbodemkoeling ook gecontroleerd? deze behoren op 1.5bar te openen

    #17566042

    @mantamarkie wrote:

    Heb je de oliesproeiers tbv zuigerbodemkoeling ook gecontroleerd? deze behoren op 1.5bar te openen

    Nee, die heb ik laten zitten (bij 1.5 bar openen (?); hoe zou dat moeten werken dan?

    Olierestrictiebout in turbo brengt ook niets, hoogstens dat de wijzer van de oliedrukmeter wat stabieler is.

    #17566043

    Als ik het me goed herinner zit hier een plunjertje in de bout, heb er wat over gevonden daarnet:

    http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=48925″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17566044

    Dit type (waar Mark aan refereert) zuigerbodemkoeling wil nog weleens defect raken bij getunde C20LET motoren. Of het daar precies hetzelfde type/merk betreft weet ik niet. Het gebeurt wel dat de veertjes van dit drukventieltje breken, waardoor deze altijd open staan. Dit heeft tot gevolg dat er stationair teveel druk ontsnapt. Terwijl deze uitaard voornamelijk bij hoge toerentallen dienen open te gaan. Ik meen dat ze op 2 of 2.5 bar zaten.

    Groeten,

    Jurgen

25 berichten aan het bekijken - 1,251 tot 1,275 (van in totaal 1,959)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.