Mijn Saabscona-B 400R

Forumindex Forums Modellen Ascona Mijn Saabscona-B 400R

25 berichten aan het bekijken - 776 tot 800 (van in totaal 1,959)
  • Auteur
    Berichten
  • #17565623

    @2000 wrote:

    Dat is typisch, wilde net het 1 en ander vragen over de brug.
    Maar ik blijf het een mooie ombouw vinden, en het is zeker geen half werk :thumbup
    Ok, de brug, hoe hoog is ie op zijn laagst, ik bedoel dus eigenlijk: kan je er over heen met een lage auto? het is toch een soort van poetsbrug? Waar heb je hem vandaan? En tenslotte: zit er een mechanische beveiliging op voor als de hydrauliek uit valt, want ik ga liever niet onder (chinees neem ik aan?) zoiets liggen zonder een degelijke beveiliging.
    Maar het ziet er wel ideaal uit, neemt niet te veel ruimte in, en je kan er toch redelijk lekker onder werken :thumbup

    Wanneer de brug helemaal neer is dan is ie 105mm boven de vloer. Mijn Ascona is behoorlijk laag maar dan kan er nog 4cm multiplex onder de kriksteunen; geen enkel probleem.

    Het mooie van dit type is dat dwarsverbindingen tussen de rijplaten ontbreken en de aandrijflijn en uitlaat etc. goed bereikbaar zijn.

    Het ding is echt wel veilig. Er zitten een soort tandheugels onder met rasterhaken. Wanneer de brug omhoog gaat klikken ze telkens een tand verder en kan ie nooit onbedoeld zomaar ineens naar beneden gaan (mechanisch vergrendeld). Om de brug te laten zakken moeten twee pneumatische cilindertjes bediend worden die de haken uit de tandheugel lichten. Je hebt dus een klein beetje perslucht nodig om de brug te kunnen laten zakken. Het ding moet uiteindelijk ook wel veilig genoeg zijn, omdat ie anders niet eens in de handel mag worden gebracht in de Europese Unie (i.v.m. verplichte CE-Markering).

    Deze is het: http://www.welink.de/shop/Hebebuehnen/Hebebuehne-Scherenhebebuehne-Hydraulisch-mit-Schaltpult-S2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Over de prijs valt nog wel wat te onderhandelen, zeker wanneer je hem zelf gaat halen op een aanhanger/autotrailer (Eur 1.500,-).

    Er zat wel een echte fout in het ‘ontwerp’. Om de brug vast te zetten op de vloer worden vloerankers meegeleverd en hiervoor zijn gaten in de onderplaten voorgeboord. Nou deze gaten zitten op twee na allemaal fout :thumbdown . Daar kwam ik achter toen naderhand bleek dat de brug bij lange na niet meer helemaal neer wilde gaan. Komen de draadeinden en moeren precies uit onder de scharende strippen die horizontaal moeten kunnen tot op de bodem. Hoe dom gemaakt…. Dus even op beter geschikte plekken tussen de scharen gaten boren (dan hoef je ze naderhand niet af te slijpen :swear )

    #17565624

    Oh ja, ik heb ook al voorbeelden gezien waarbij ze zo een schaarhefbrug gewoon iets in de vloer hadden laten zakken. Maar dit zal meestal niet nodig zijn en met bijvoorbeeld een steigerplank ervoor en erachter bereik je het zelfde mocht het anders een keer echt niet willen. ;)

    #17565625

    Even een vraagje over de stoel bevestigingen:

    * klopt het dat de balkjes voor de bijrijder verder naar achteren zitten dan voor de bestuurder?
    * Is er een standaardplek voor deze balken, of is dat een kwestie van passen en meten?
    * Ik zie dat je de balkjes eerst op een grondplaat gelast hebt, en deze weer tegen de auto aan?
    * Heb je de binnenkant van de dorpel nog behandeld nadat je gelast hebt?

    bvd!

    #17565626

    De plaatsing van de stoelbevestiging is afhankelijk van twee dingen: 1 de gebruikte stoel (die moet er natuurlijk wel oppassen) 2 de gewenste zitpositie van de rijder (grootte van de rijder, sommige zitten graag laag, andere weer hoog) dit is weer afhankelijk van de plaatsing van pedalen en stuur.
    De bijrijder stoel wordt vaak iets verder naar achteren (afstand zwaartepunt v.d. passagier tot het zwaartepunt van de auto) en zo laag mogelijk (zwaartepunt) geplaatst.
    Het is een goede gewoonte om dat soort bevestigingsbalkjes te monteren op een verstevigingsplaat zodat de krachten op de bodemplaat beter verdeelt worden.

    #17565627

    Supervet project Rik!!!

    en nog vetter dat hij loopt.
    met dat koppel ga je een hele dikke smile krijgen op de Ring!
    ik trek gewoon in z’n 5 dat stuk bij Kesselchen (gedeelte Nordschleife) omhoog.
    met de XE hing ik altijd in zn 4 te janken :jerry

    Zie ik jou dit jaar nog op de Ring??? :angel

    #17565628

    @mr-turbo wrote:

    @arrowboy wrote:

    gaan je verhoudingen niet te kort zijn met zo’n groot koppel ?
    grtn

    Dat zal vast ook niet lang duren :-)

    :thumb dat klopt!
    Soms moet je ook een beetje geluk hebben….en dat had ik vanavond;kijk ik vanavond even op eBay onder Autoteile – Motorsport ohne Strassenzulassung en Volvo 240, staat daar zomaar een splinternieuw origineel sperdif in de zwaarste uitvoering voor een Volvo 240/740 met olie inbouwhandleiding en alle benodigdheden :shock: . Ik dacht toen, moet gek gaan maar anders wordt die van mij………en het is gelukt en voor een heel mooi prijsje :thumb

    Nu even op zoek naar een 240-as met een 3,54 eindoverbrenging en dan maak ik er gewoon eentje bij (kan ik toch blijven rijden).
    Ben ik helemaal mee in mijn nopjes!

    #17565629

    @GSI Racer wrote:

    Supervet project Rik!!!

    en nog vetter dat hij loopt.
    met dat koppel ga je een hele dikke smile krijgen op de Ring!
    ik trek gewoon in z’n 5 dat stuk bij Kesselchen (gedeelte Nordschleife) omhoog.
    met de XE hing ik altijd in zn 4 te janken :jerry

    Zie ik jou dit jaar nog op de Ring??? :angel

    Die dikke smile is er al wel (zelfs nu ie nog niet op de testbank is geweest).
    Ik wil binnenkort eerst even een keer naar Assen. Voordat ik er mee naar de ring ga, moet eerst de eindoverbrenging langer, anders zit ik iedere keer overal op de toerenbegrenzer :D

    Op zich ook wel bijzonder nu dat je de hand niet van de versnellingspook af hoeft/kan terug aan het stuur bij accelereren. Het zijn telkens maar een paar seconden per versnelling.

    #17565630

    @Rik Ophuis wrote:

    @mr-turbo wrote:

    @arrowboy wrote:

    gaan je verhoudingen niet te kort zijn met zo’n groot koppel ?
    grtn

    Dat zal vast ook niet lang duren :-)

    :thumb dat klopt!
    Soms moet je ook een beetje geluk hebben….en dat had ik vanavond;kijk ik vanavond even op eBay onder Autoteile – Motorsport ohne Strassenzulassung en Volvo 240, staat daar zomaar een splinternieuw origineel sperdif in de zwaarste uitvoering voor een Volvo 240/740 met olie inbouwhandleiding en alle benodigdheden :shock: . Ik dacht toen, moet gek gaan maar anders wordt die van mij………en het is gelukt en voor een heel mooi prijsje :thumb

    Nu even op zoek naar een 240-as met een 3,54 eindoverbrenging en dan maak ik er gewoon eentje bij (kan ik toch blijven rijden).
    Ben ik helemaal mee in mijn nopjes!

    Mazzelaar weer! :-)

    Mocht je de ‘korte’ as ooit willen verkopen, houd ik me bij deze aanbevolen king:

    #17565631

    @Rik Ophuis wrote:

    @GSI Racer wrote:

    Supervet project Rik!!!

    en nog vetter dat hij loopt.
    met dat koppel ga je een hele dikke smile krijgen op de Ring!
    ik trek gewoon in z’n 5 dat stuk bij Kesselchen (gedeelte Nordschleife) omhoog.
    met de XE hing ik altijd in zn 4 te janken :jerry

    Zie ik jou dit jaar nog op de Ring??? :angel

    Die dikke smile is er al wel (zelfs nu ie nog niet op de testbank is geweest).
    Ik wil binnenkort eerst even een keer naar Assen. Voordat ik er mee naar de ring ga, moet eerst de eindoverbrenging langer, anders zit ik iedere keer overal op de toerenbegrenzer :D

    Op zich ook wel bijzonder nu dat je de hand niet van de versnellingspook af hoeft/kan terug aan het stuur bij accelereren. Het zijn telkens maar een paar seconden per versnelling.

    GAAF!! :thumbup

    #17565632

    @Rik Ophuis wrote:

    @mr-turbo wrote:

    @arrowboy wrote:

    gaan je verhoudingen niet te kort zijn met zo’n groot koppel ?
    grtn

    Dat zal vast ook niet lang duren :-)

    :thumb dat klopt!
    Soms moet je ook een beetje geluk hebben….en dat had ik vanavond;kijk ik vanavond even op eBay onder Autoteile – Motorsport ohne Strassenzulassung en Volvo 240, staat daar zomaar een splinternieuw origineel sperdif in de zwaarste uitvoering voor een Volvo 240/740 met olie inbouwhandleiding en alle benodigdheden :shock: . Ik dacht toen, moet gek gaan maar anders wordt die van mij………en het is gelukt en voor een heel mooi prijsje :thumb

    Nu even op zoek naar een 240-as met een 3,54 eindoverbrenging en dan maak ik er gewoon eentje bij (kan ik toch blijven rijden).
    Ben ik helemaal mee in mijn nopjes!

    da’s mazzel hebben !
    die zoeken wij ook al een tijdje :D

    leuk spul !!

    #17565633

    @Rik Ophuis wrote:

    @mr-turbo wrote:

    @arrowboy wrote:

    gaan je verhoudingen niet te kort zijn met zo’n groot koppel ?
    grtn

    Dat zal vast ook niet lang duren :-)

    :thumb dat klopt!
    Soms moet je ook een beetje geluk hebben….en dat had ik vanavond;kijk ik vanavond even op eBay onder Autoteile – Motorsport ohne Strassenzulassung en Volvo 240, staat daar zomaar een splinternieuw origineel sperdif in de zwaarste uitvoering voor een Volvo 240/740 met olie inbouwhandleiding en alle benodigdheden :shock: . Ik dacht toen, moet gek gaan maar anders wordt die van mij………en het is gelukt en voor een heel mooi prijsje :thumb

    Nu even op zoek naar een 240-as met een 3,54 eindoverbrenging en dan maak ik er gewoon eentje bij (kan ik toch blijven rijden).
    Ben ik helemaal mee in mijn nopjes!

    mooi man
    ach t heeft al geld zat gekost dan mag een gelukje ook wel n keer

    in noordhorn groningen zat altijd een volvo sloperij
    weet niet of die er nog zit
    vorig jaar is er wel n andere eigenaar opgekomen

    (zou zelfs onder zuidhorn kunnen staan sloperij zat op de grens nord/zuidhorn)

    mischien kun je daar een as scoren ;)

    http://www.siegersautodemontage.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    had snelff gegoogld ;)

    #17565634

    :thumbup king:

    The package has arrived!

    #17565635

    Very nice!

    Kun jij dit zelf inbouwen? Of moet je dat laten doen? Ik zag je al eerder met zo’n spelingsmeter aan de gang, geloof ik.

    #17565636

    dik!! :wors

    #17565637

    :wors :thumb

    #17565638

    Let op dat als Je hem uit elkaar haalt, het is linkse schroefdraad… :vertag

    #17565639

    @mr-turbo wrote:

    Let op dat als Je hem uit elkaar haalt, het is linkse schroefdraad… :vertag

    :wtf Als ik ‘wat’ uit elkaar haal?

    #17565640

    Vandaag een eerste afstel-run op de testbank bij Dries Bosch gemaakt……

    ….. bij 240 pk en 310Nm bleek de benzinepomp de beperkende factor. Bij hoger toerentallen zakte de benzinedruk onderuit. Wil nu (met originele Manta GSI-pomp) geen 3 bar houden, maar kwam tussen 2 en 2,5 bar. Daardoor niet genoeg brandstof. Had dus ook geen zin om door te gaan. Dus nu eerst nieuwe brandstofleiding leggen (groter) en een zwaardere benzinepomp monteren,…en dan nog maar een keer.

    :thumb Maar hij gaat ook nu al als een speer, …en ik (maar ook Dries Bosch) verbaasde zich over de enorme toerenband van de motor. Vanaf 2500rpm alle hens aan dek en hij knalt zo over de 7000 en dan doet ie het nog steeds. Indrukwekkend, ik kende wel oudere turbomotoren en die zakten altijd vrij snel in,…deze niet :thumbup Hij is zeg maar ‘goed wakker’! Wanneer het een beetje heel wil blijven dan lijkt ie me daardoor erg geschikt voor ciruit-werk.

    Ik ben nu al blij :D

    #17565641

    Wat voor auto komt deze motor nou uit? Een calibra achtig? Of nieuwer?

    Wat brandstofpomp betreft: Ik heb een unit gekocht uit een Mercedes 190E, is fors groter dan die van een manta, en levert 5 bar druk. Misschien dat dit iets voor je is, ze staan zat te koop op marktplaats.

    #17565642

    @McLambo wrote:

    Wat voor auto komt deze motor nou uit? Een calibra achtig? Of nieuwer?

    Wat brandstofpomp betreft: Ik heb een unit gekocht uit een Mercedes 190E, is fors groter dan die van een manta, en levert 5 bar druk. Misschien dat dit iets voor je is, ze staan zat te koop op marktplaats.

    Uit een Astra-G van 2003, dus wat nieuwer type uit de ECO-tec reeks. De meest zweren bij de c20-serie met coscast kop, maar ik was eigenwijs ;) . Er zit al wel een turbolader en injecteurs van een LEH op (zo’n ‘OPC-ding’ met standaard geloof ik ook al 240pk).

    Zo stond ie er vanochtend bij:

    De nieuwe brandstofpomp een Bosch ****044 is al onderweg, evenals 12mm brandstofleiding, catchtank etc. heb ik misschien morgen al :roll:

    Kan ik ook eindelijk eens wat meer de totale tankinhoud benutten. I.v.m. lucht aanzuigen in lange bochten moest ik tot nu toe eigenlijk altijd al tanken terwijl er nog zo’n 18 tot 20 liter in de tank zou moeten zitten (kreeg er altijd zo’n 32-33 liter in, wanneer ie voor het eerst af en toe inhield). Dat was na 5 rondjes Nordschleife altijd het geval (105km). Ik ben ‘bang’ dat ik nu anders geen 5 rondjes ga halen ;) .

    #17565643

    zeer vet man!
    en het resultaat is nu al prima eigenlijk. Op die paar kilo wat de Ascona maar weegt :wors

    maar meer is altijd leuker…

    #17565644

    @GSI Racer wrote:

    zeer vet man!
    en het resultaat is nu al prima eigenlijk. Op die paar kilo wat de Ascona maar weegt :wors

    maar meer is altijd leuker…

    Wat is bij die van jou het maximale toerental (waarbij het nog zin heeft om door te gaan)?

    Ik had namelijk niet verwacht dat zo’n turbo-motor nog zo elastisch is.

    #17565645

    ik schakel meestal zo rond de 6000 toeren, kan nog wel doortrekken, maar heeft weinig zin vind ik.
    mijn koppel kakt in na zo’n 5000 a 5500 toeren. moet nog heen gekeken worden op de bank.
    eerst de koppeling maken, want dat schiet niet op om zo te meten ;)

    vol doortrekken tot 7000 of 7500 toeren vind ik onnodig. spaart de techniek ook een beetje he :thumb

    #17565646

    @Rik Ophuis wrote:

    @mr-turbo wrote:

    Let op dat als Je hem uit elkaar haalt, het is linkse schroefdraad… :vertag

    :wtf Als ik ‘wat’ uit elkaar haal?

    Ik neem aan dat Je de sper toch eerst nog ff naloopt voordat Je hem in de as zet ?
    Nog even los van het feit of ze hem wel juist in elkaar hebben gezet, lag dat ding misschien ergens al 15 jaar op de plank, dan zit er niet zoveel olie meer tussen de frictieplaatjes

    #17565647

    @mr-turbo wrote:

    @Rik Ophuis wrote:

    @mr-turbo wrote:

    Let op dat als Je hem uit elkaar haalt, het is linkse schroefdraad… :vertag

    :wtf Als ik ‘wat’ uit elkaar haal?

    Ik neem aan dat Je de sper toch eerst nog ff naloopt voordat Je hem in de as zet ?
    Nog even los van het feit of ze hem wel juist in elkaar hebben gezet, lag dat ding misschien ergens al 15 jaar op de plank, dan zit er niet zoveel olie meer tussen de frictieplaatjes

    Die imbusbouten in de boutkrans – linkse draad ? Is dat wat je bedoeld?

25 berichten aan het bekijken - 776 tot 800 (van in totaal 1,959)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.