mijn opel monza

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227466


    dit is mijn monza het was een 28h maar is omgebouwd naar een A2 gse 30e look;)
    bouwjaar 09 01 1981
    rijdt op LPG:D

    #17746455

    dat is een mooie rijtje!:thumbup

    #17746456

    mooi exemplaar!! blijven echt prachtige wagens! :afro

    #17746457

    mooie kleur…:wors

    #17746458

    Volgens mij ben ik jouw vorige week tegen gekomen t.h.v. kruising rijksstraatweg/nieuwe ziekenhuis…..ik zat in een knalgroene kadett c sedan

    Mooie waqens trouwens:thumbup

    #17746459

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    mooi exemplaar!! blijven echt prachtige wagens! :afro

    :jerry

    daar sluit ik me bij aan :wors

    btw: die stickers horen er niet op, voor de rest een geweldige Monza ;)

    #17746460

    :thumbup mooi ding

    #17746461

    prachtige monza :D

    mooi omgebouwd ook, alleen het chroom verraad dat het een A1 is geweest ;)

    #17746462

    zeker zeer mooie wagens.

    Is het niet mogelijk om het chroom matzwart te spuiten? dan komt de gse look nog beter tot zijn recht.

    Als je nog geen gse recaro interieur hebt. Er staat er nog 1 op MP

    #17746463

    Wit staat een Monza goed. Mooi exemplaar, deze, houden zo !! En idd, voor een totale GSE look, moeten de chroomdelen antraciet zijn, en een Recaro interieur erin.

    #17746464

    origineel gepost door rinus de boer
    Wit staat een Monza goed. Mooi exemplaar, deze, houden zo !! En idd, voor een totale GSE look, moeten de chroomdelen antraciet zijn, en een Recaro interieur erin.

    en de GSE velgen niet vegeten ;)

    Nogmaals, wees er trots op,
    tis nu nog, op de stickers na, een echte mooie Monza A2 :wub

    heb je ook nog foto’s van binnen :kewlpics

    #17746465

    Ik heb nog wel stoelen + achterbank van GSE liggen. En ook de originele velgen nog wel dacht ik.
    Dus als je misschien nog belangstelling hebt?

    #17746466

    Da’s een kei vette Monza ! super gave in het wit !! :kewlpics

    #17746467

    By the way….Ik zie dat je een windvanger voor je schuifdak hebt staan. Ik heb dat altijd een mooie accessoire gevonden. Werkt dat nou een beetje?

    #17746468

    uit ervaring weet ik dat het goed werkt . helaas werkt de schuifdak van deze wagen niet goed .;(
    hij gaat wel omhoog maar hij schuift niet naar achter,
    hij wil wel maar hij schuift niet door
    ik heb de auto pas:D en moet het een en ander nog nakijken.

    #17746469

    Ja mooie Witte Monza:):):
    houden zo.

    #17746470

    origineel gepost door winny
    uit ervaring weet ik dat het goed werkt . helaas werkt de schuifdak van deze wagen niet goed .;(
    hij gaat wel omhoog maar hij schuift niet naar achter,
    hij wil wel maar hij schuift niet door
    ik heb de auto pas:D en moet het een en ander nog nakijken.

    Errst het dak openzetten op de schuine stand.
    Dan de geleiderails en de glijblokjes inspuiten met WD40.
    Kabels aan de zijkanten goed inspuiten met WD40
    Tijdje laten staan, en dan voorzichting, stukje bij beetje, proberen.
    Zodra het weer niet gaat, gewoon weer inspuiten, enz. Vooral niks forceren, of kracht zetten.
    Eenmaal een stukje open, de geleiderails schoonmaken en inspuiten.

    Zo kreeg ik het schuifdak van m’n Rekord ook weer operationeel.

    #17746471

    of de bekleding er ff af halen,
    daarna de schroefkes aan de zij los draaien,
    dan wip je het dakje er zo uit :thumbup

    zo heb je meer ruimte om bij de geleiders te komen ;)

    #17746472

    je bedoeld de bekleding van het schuifdak zelf:) of het hemeltje in z’n geheel.:cry
    niet dat ik het meteen doe, want als ik hem niet meer dicht krijg met dit weer :hmmz

    #17746473

    origineel gepost door winny
    je bedoeld de bekleding van het schuifdak zelf:)

    Yep, die demonteren van het dakje,
    daarna het verhaal zoals boven beschreven vervolgen :thumbup

    na grondige schoomaak en evt nieuw insmeren
    met vet/olie eerst ff testen of het systeem beter werkt.

    daarna het dakkie er weer in monteren,
    [lees dan het verhaal van achter naar voren :D ]

    btw: wel even opletten bij het evt afstellen nadien ;)

    #17746474

    Ken dat gekloot met die schuifdaken:

    Mijn advies is druk de handel met beleid naar achteren zodat ie vol geopend is,haal de schroefjes lost (stuk of 10 11 12) en pak het dak er met 2 man uit,leg wat doeken op het dak om krassen te voorkomen,dat paneel met rails kun je der dan zo uitpakken,en met perslucht en ontvetter schoonmaken..

    Is een 10 min werkje maar je kunt dan wel overal goed bij,en derin zetten is hetzelfde werk,stelt niet veel voor.

    #17746475

    hier een blik aan de binnenkant van zo’n dakje


    na demontage van de bekleding ziet de binnenkant er zo uit,
    die veertjes, daar zit je bekleding achter geklemd.

    die 4 zijdelingse en de 4 achtersten schoefkes losmaken,
    daarna wip je het dakje er zo uit :thumbup

    #17746476

    origineel gepost door winny
    uit ervaring weet ik dat het goed werkt . helaas werkt de schuifdak van deze wagen niet goed .;(
    hij gaat wel omhoog maar hij schuift niet naar achter,
    hij wil wel maar hij schuift niet door
    ik heb de auto pas:D en moet het een en ander nog nakijken.

    Ik heb anders nog wel een ander motertje liggen, die komt uit een donor, en hij doet het goed.
    Ik heb zelf geen schijfdak en wil er ook geen.

    #17746477

    Hou der rekening mee dat een Senator motortje niet past,het dak van een Sennie is ook iets groter als van een Monza,de motor opzich past wel,maar de overbrenging is anders dacht ik..

    Der was wat mee dat je niet Monza en Senator onderling kon uitwisselen..

    #17746478

    die monza ziet er strak uit die je daar hebt!

    de rest van de wagens ook wel trouwens:thumbup

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.