mijn Opel Astra GTC enjoy 1.6 wil soms niet starten?

Forumindex Forums Modellen Astra mijn Opel Astra GTC enjoy 1.6 wil soms niet starten?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Hallo,

Ik zal mijzelf eerst even voorstellen. Ik ben Eric 21 jaar en heb sinds begin dit jaar een Opel Astra GTC enjoy 1.6 in mijn bezit. Een heerlijke auto en tot nu toe heb ik er nog niet eerder problemen me gehad. Nu heb ik echter sinds een tijdje het probleem dat hij soms niet wil starten. Wanneer ik mijn sleutel in het contact doe en deze omdraai gebeurd er niks, wel gaat het onderhoud lampje knipperen.

Na een kaar keer opnieuw proberen start hij weer gewoon ook help het als ik mijn reserve sleutel gebruik dan start hij zonder problemen.
    Ik weet van een collega van mij die exact de zelfde auto heeft dat hij het zelfde probleem heeft.

Iemand ervaring met dit probleem of een idee wat het zou kunnen zijn dan hoor ik het graag.

Bedankt!

Ik neem aan dat het een Astra H is?

Dan is het probleem waarschijnlijk dat er nog oude software in je cim zit, deze kun je via de dealer laten updaten naar de nieuwste versie.

Probeer eerst eens of het met de reservesleutel het probleem zich ook voordoet, zo niet dan ligt het aan de sleutel, zo wel dan ff de eerder genoemde programmering laten uitvoeren

Astra H heeft geen onderhouds lampje geeft alleen insp aan voor onderhoud.

Dus dat lampje wat je ziet knipperen is van je immobiliser zodra het lampje knipperd herkent hij je sleutel niet en zal hij niet aanslaan.

dus zoals paulastra al zei CIM laten updaten is het dan niet over grote kans dat je transponder niet helemaal jopper meer is.

Ik heb zelf ook het probleem dat het lampje van MM dan gaat snipperen en na sleutel in het uit contact te halen wil hij wel goed starten. Heb hem toen uit laten lezen en daar kwam uit de transponder in de sleutel.
    Betekent dus dat de transponder in de sleutel geen contact maakt met de CIM module in je stuur kolom en dus de auto niet gestart kan worden.
    Heb het zelf nog niet laten laten verhelpen, maar heb er ook af en toe nog steeds last van! soms best irritant als je de auto wil starten.
    Waarschijnlijk helpt het opnieuw inleren van je sleutels. of een CIM modificatie waar wel is over gesproken wordt.

Groeten Michael

Voor dat af en toe niet herkennen is dus nieuwe software voor je cim beschikbaar. Heel enkel is de sleutel defect…

Cim updaten, sleutels laten wissen en opnieuw programmeren

bedankt voor de reacties! ik zal van de week even lang rijden bij de garage om er naar te laten kijken.

In de vroege astra h modellen dient er soms ook een andere sim module geplaatst te worden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.