Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Mijn nieuwe werkpaard
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2013 om 09:48 #17254408
Na heel lang gekeken te hebben is de kogel door de kerk. Ik heb mijn Astra G Diesel omgeruild voor een zwarte Vectra C 1.8.:D Heb nog nooit een zwarte auto gehad. Zal hem vast vaak moeten wassen. Ben er wel blij mee, het is toch een slag luxer en groter dan de Astra.

– De plannen die ik heb zijn wel verlagen. Deze Vectra staat nog recht en is niet achterovergezakt. Toch mag de ruimte in de spatborden wel iets minder. Waar kan ik het beste een verenset halen en moet ik dan een set hebben van een sedan? En hoeveel gaat het me kosten?
– En de muziek zit ingebouwd, kan alleen een CD erin duwen, geen USB. De auto heeft wel bluetooth. Zijn er apparaten ( naast een smartphone) waarmee je makkelijk muziek kan streamen naar deze radio?
– De banden zijn wat minder en waarschijnlijk zal het niet lang duren dat de 215/50-17 vervangen worden door 225/45-17. Welk merk maakt het minste geluid en gaat ook lang mee? Wegligging komt pas op de 3e plaats. Is sowieso toch al een wereld beter dan de Astra.
13 januari 2013 om 09:56 #18094875Hele mooie Vectra, om eerlijk te zijn mis ik die van mij soms ook wel.
Banden, ik denk dat je naar Michelin of Bridgestone moet gaan kijken. De Vectra is heel goevoelig qua banden. Ik heb er toen nieuwe Vredesteins op laten leggen maar binnen het jaar weer onderweg gedaan, was niet mee te rijden. Heb toen Maxxis genomen en die stuurden ook perfect maar dat is een B-merk band.
13 januari 2013 om 11:35 #18094876Muziek, je hebt niet veel opties, ik doe het momenteel met een fm streamer, daar zit een SD kaartje in, hij zit in de aansteker aansluiting en streamt muziek op een FM kanaal wat je instelt. Stoort soms, maar je hebt wat eigen muziek.
Ik ga proberen om via de howto een jackplug te solderen, zodat je een mp3 speler of je telefoon kunt aansluiten.. http://www.css-haupt.de/vectra/english.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Meerdere leden hebben dit al gedaan en het werkt..
13 januari 2013 om 11:59 #18094877:thumb mooie vec have fun
13 januari 2013 om 12:04 #18094878Ik adviseer Hifly. veel mensen zullen nu wel denken WAT?
Het is een ondermerk van Michelin, alleen stukken goedkoper :D, ik vind ze heel fijn rijden en je hoort ze bijna niet (en ik heb dan 17 inch onder me astra liggen :) en zelfs daar zijn ze comfortabel op! ook een zeer goede wegligging vind ik, plakken lekker op het asfalt :D En ze gaan langer mee dan michelin zelf :D
13 januari 2013 om 12:04 #18094879Ik adviseer Hifly. veel mensen zullen nu wel denken WAT?
Het is een ondermerk van Michelin, alleen stukken goedkoper :D, ik vind ze heel fijn rijden en je hoort ze bijna niet (en ik heb dan 17 inch onder me astra liggen :) en zelfs daar zijn ze comfortabel op! ook een zeer goede wegligging vind ik, plakken lekker op het asfalt :D En ze gaan langer mee dan michelin zelf :D
13 januari 2013 om 12:18 #18094880voor verlaging even mp kijken…
ik heb een signum en reeds verlaagd met alleen veren ( ivm met sport stand geen schroefset )
de signum is ongeveer 4cm gezakt….niet te dus en wegligging was / is stukken beter……
ik heb op mp een setje NIEUWE hr veren gekocht voor 130 euro incl verzenden…..
maar eibach staan ook zeer hoog aangeschreven dus even prijs vergelijken….
succes met je vec c2 en vele veilige km toegewenst…….
13 januari 2013 om 14:49 #18094881Mooie GTS :thumb
13 januari 2013 om 15:28 #18094882Strakke GTS, met ook nog eens erg mooie velgen!
Rij zelf met Toyo’s onder mijn GTS, opzich comfortabel en gaan toch al weer 25.000km mee.
Heb helaas wel last van het naar rechts trekken op zomerbanden….zal ook door de brede banden komen.13 januari 2013 om 18:00 #18094883@RuudGTS wrote:
Strakke GTS, met ook nog eens erg mooie velgen!
Rij zelf met Toyo’s onder mijn GTS, opzich comfortabel en gaan toch al weer 25.000km mee.
Heb helaas wel last van het naar rechts trekken op zomerbanden….zal ook door de brede banden komen.of je wagen een keer goed uitlijnen en balanceren werkt ook altijd….
wat een vectra c model erg doet is gaan cuppen banden slijten snel schuif af aan de binnen zijde…
controleer dit even en gooi dan je wielen om….. heb je er eens zo lang plezier van !!!!succes
13 januari 2013 om 20:53 #18094884Bedankt voor de antwoorden.:) Mischien nog meer antwoorden voor de vering en muziek, ben erg benieuwd.
En wat kosten 17inch banden incl monteren. Ben ik in totaal 400-500 euro kwijt daaraan?
Ik hoop ook op veel mooie kms.
Voor het cuppen heb ik vandaag veel gelezen/bestudeerd. Cuppen kan je goed in toom houden door je bandenspanning iets boven wat Opel opgeeft te houden. Ook banden monteren die geen blokprofiel in de rand hebben zoals Michelins helpt. Als laatste je achteras zo laten uitlijnen dat hij zoveel mogelijk recht staat (uiterste laten afstellen in de Opel marge). En als je dan ook nog eens 1x per jaar je banden van voor naar achter wisselt, dan ben je het cuppen zeker de baas.
14 januari 2013 om 07:00 #18094885@wagnas wrote:
Bedankt voor de antwoorden.:) Mischien nog meer antwoorden voor de vering en muziek, ben erg benieuwd.
En wat kosten 17inch banden incl monteren. Ben ik in totaal 400-500 euro kwijt daaraan?
Ik hoop ook op veel mooie kms.
Voor het cuppen heb ik vandaag veel gelezen/bestudeerd. Cuppen kan je goed in toom houden door je bandenspanning iets boven wat Opel opgeeft te houden. Ook banden monteren die geen blokprofiel in de rand hebben zoals Michelins helpt. Als laatste je achteras zo laten uitlijnen dat hij zoveel mogelijk recht staat (uiterste laten afstellen in de Opel marge). En als je dan ook nog eens 1x per jaar je banden van voor naar achter wisselt, dan ben je het cuppen zeker de baas.
idd dat zijn goeie dingen om het cuppen in toom te houden.
Maar ga aub naar een GOEIE uitlijner.
De vectra C is wat lastig uit te lijnen. Dus kwik shit links laten liggen.Verder kwa banden is heel erg persoonlijk.
Wat de een goed vind vind de ander waardeloos.
Maar wat ik wel weet, gooi geen goodyears op de vectra. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.