Mijn nieuwe Insignia!

Forumindex Forums Modellen Insignia Mijn nieuwe Insignia!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 194)
  • Auteur

Van de week een leuk setje zomerwielen gekocht Brock B24 in 8,5J 20 ET 35 met Dunlop Sportmaxx banden!

Nu nog voor even gemonteerd:

Hij moet voor het mooie nog iets omlaag, maar dat komt na de winter wel.

Deze komen er van de week op (winterwielen):

Erg dikke velgen! Ook geen goedkope bandjes :thumb :thumb

Klopt! :thumb Deze zaten er al op!

Nu staat hij er zo bij:

Hmm, zwarte wielen staat em niet helemaal goed vind ik.

Laat em te “simpel” ogen.

OK icm met de (naar mijn mening) te grote ruimte in de wielkast, 20mm lager zou em niet misstaan

***edit***

Ik had er overheen gelezen dat je em zelf ook lager wou

@sjoerdie wrote:

OK icm met de (naar mijn mening) te grote ruimte in de wielkast, 20mm lager zou em niet misstaan

***edit***

Klopt, na de winter wil ik hem inderdaad verlagen. Ik had ook mijn twijfels met zwarte velgen… Ik kon de set echter voor (relatief) weinig geld kopen.
    Nu ze er onder hebben gezeten ben ik toch wel om en vind het zelf super staan.

Zaterdag a.s. ga ik naar EDS om mijn auto te laten chippen!

Er was namelijk een klein probleem met het chippen. Mijn auto begon wat in te houden en te bokken bij gas geven in het toerengebied tussen 2500-3000 tpm.
    Dat was met EDS software die gewoon zou moeten werken. Eugene van GM-Tuningparts heeft een balletje voor me opgegooid bij EDS en ik kan zaterdag dus
    al terecht. Ik ben zelf wel benieuwd waar het eventueel aan ligt. Ze vermoeden de bougies, maar die zijn 4000 km geleden nog vervangen.

We gaan het meemaken!

nieuwe bougies wil niks zeggen, Heb er nu al een paar gehad die niet helemaal 100% waren van NGK
    terwijl ze splinter nieuw waren

@Vannos wrote:

nieuwe bougies wil niks zeggen, Heb er nu al een paar gehad die niet helemaal 100% waren van NGK
    terwijl ze splinter nieuw waren

Ja, klopt, je kunt het niet zien. Even kijken bij EDS wat het nu is.

@NelisZ20LER wrote:

@sjoerdie wrote:

***edit***

Klopt, na de winter wil ik hem inderdaad verlagen. Ik had ook mijn twijfels met zwarte velgen… Ik kon de set echter voor (relatief) weinig geld kopen.
    Nu ze er onder hebben gezeten ben ik toch wel om en vind het zelf super staan.

is de wagen nu al verlaagd? en welke veren heb je gestoken?

Nee, de auto is nog niet verlaagd, eerst wil ik hem wat sneller hebben. Verlagen komt in de zomer wel (waarschijnlijk in mei).
    Ik ga de Intrax veren (-30/25) er op zetten die bij GM-Tuningparts verkrijgbaar zijn.

@NelisZ20LER wrote:

Nee, de auto is nog niet verlaagd, eerst wil ik hem wat sneller hebben. Verlagen komt in de zomer wel (waarschijnlijk in mei).
    Ik ga de Intrax veren (-30/25) er op zetten die bij GM-Tuningparts verkrijgbaar zijn.

Ik heb hier anders nog een setje eibach pro kit liggen :-)

Die zijn -30/30 geloof ik en dan komt hij achter wat lager te staan op het oog, dat vind ik niet zo mooi.

Vandaag dus naar EDS geweest! Is een 180 km rijden en goed te doen (vanuit Tilburg dan)!

Helaas kan een 4×4 niet op de testbank. Dit deden ze eerst wel, ze schakelden de 4×4 gewoon uit, maar dit blijkt toch niet helemaal te werken.
    Laatst is er daar een achter diff. gesneuveld vertelden ze. Die zijn niet goedkoop!

Bij mij was er dus een klein probleem met bokken/inhouden op 2500-3000 tpm. Eugene van GM-Tuningparts had alles netjes aan EDS doorgegeven
    en ze waren dus goed op de hoogte. Ze hebben zelfs nog wat extra korting gegeven omdat ik dus niet op de bank kon.

Het probleem bleek te zitten in de bougies. De electrode afstand moet 0,8 mm zijn, is hij groter, dan bestaat de kans dus op inhouden.

Nu is het dus zalig rijden en heb in Duitsland ook nog even lekker kunnen gassen. Bij Marl (waar EDS zit) geld namelijk geen snelheidslimiet op de snelweg!
    Volgens de verbruiksmeter is hij ook nog eens zuiniger geworden, maar dat merken we natuurlijk pas echt aan de pomp…

Kijk. Mooi dat het opgelost is.
    scheelt het veel? Hoeveel vermogen heb je nu?
    Ik hoop binnen een paar maanden ook een bezoekje te mogen brengen aan eds.

@calibra-power wrote:

Kijk. Mooi dat het opgelost is.
    scheelt het veel? Hoeveel vermogen heb je nu?
    Ik hoop binnen een paar maanden ook een bezoekje te mogen brengen aan eds.

Vermogen moet moet rond de 300 pk liggen en koppel rond de 500 Nm. Dat verschil merk je wel!

@NelisZ20LER wrote:

Vermogen moet moet rond de 300 pk liggen en koppel rond de 500 Nm. Dat verschil merk je wel!

Damn, ik ben jaloers!
    Dat chippen staat nog steeds op mijn lijstje, er is echter nog maar een probleempje……
    Nog even de financiering erdoor drukken bij mijn vrouw…… :lol:

@P@rick wrote:

@NelisZ20LER wrote:

Damn, ik ben jaloers!
    Dat chippen staat nog steeds op mijn lijstje, er is echter nog maar een probleempje……
    Nog even de financiering erdoor drukken bij mijn vrouw…… :lol:

Bij GM-Tuningparts krijg je korting, dus dat scheelt weer…

@ NelisZ20LER

Fijn dat het is opgelost, jammer dat een 4×4 niet op de rollenbank kan.
    Wil mijn 4×4 ook laten tunen, maar dit voornamelijk voor wat meer koppel onderin dit i.v.m. het trekken van een caravan.
    Maar als EDS geen goede rollenbank test kan doen heeft het geen zin om daar naar toe te gaan.

@opelde wrote:

@ NelisZ20LER

Fijn dat het is opgelost, jammer dat een 4×4 niet op de rollenbank kan.
    Wil mijn 4×4 ook laten tunen, maar dit voornamelijk voor wat meer koppel onderin dit i.v.m. het trekken van een caravan.
    Maar als EDS geen goede rollenbank test kan doen heeft het geen zin om daar naar toe te gaan.

Ze hadden het er over dat de achterwielen er af konden of iets, maar dat duurde te lang geloof ik.
    Ik zou ze eens een mailtje suren met je wensen/vragen, wie weet…

Of naar een andere tuner gaan die wel een rollenbank heeft voor 4×4. Dvx heeft zo eentje, alle 4 de wielen op de rollen.

@Opeloco wrote:

Of naar een andere tuner gaan die wel een rollenbank heeft voor 4×4. Dvx heeft zo eentje, alle 4 de wielen op de rollen.

Dat klopt , heb de mijne laten chippen bij DVX 2 maand geleden. Heel goeie tuner.

DVX, nog nooit van gehoord, zal eens Googlen…

@NelisZ20LER wrote:

DVX, nog nooit van gehoord, zal eens Googlen…

DVXperformance.be ,

Werkt die DVX met EDS software, omdat ze dezelfde waardes behalen na tuning? (300 pk en 500 nm kom je niet zoveel tegen)

@hpp wrote:

Werkt die DVX met EDS software, omdat ze dezelfde waardes behalen na tuning? (300 pk en 500 nm kom je niet zoveel tegen)

Weet ik niet . Je kan het altijd eens vragen door een mail te sturen.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 194)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.