Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Mijn nieuwe C20XE’tje
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2011 om 18:46 #17237209
Beste medeweggebruikers,
Sinds een paar weken heb ik een andere Corsa B erbij, eentje met een C20XE… Helaas is de koppakking naar de maan, dus vond ik het wel tijd voor een paar vragen :P
1) Hoe kan ik precies achterhalen uit wat voor auto deze C20XE (150pk) komt? (verkoper zei; Opel Omega uit ’92, weet’t alleen niet zeker)
2) Zit er bij deze motor een lambda? En hoe kan ik dit zelf controleren?
3) De achterbanden (185/60/14) zijn opgepuft tot 0,9 bar… Dit kan toch nooit goed zijn?? Banden zakken niet door, maar vergeleken m’n vorige setje banden (2,2bar) vind ik het toch maar weinig…
4) De achterremmen werken niet gelijkmatig (85% verschil), waar kan dit aan liggen… Remcilinder of iets dergelijks toevallig? Dit zijn trouwens trommelremmen, en dus;
5) Is het misschien verstandiger om deze te vervangen door schijfremmen?
6) Garage beweert dat de radiator (van de originele 1.6, is een Corsa B GSi) niet voldoende kan koelen voor een 2.0L, terwijl hij bij normaal/sportief rijden toch netjes tussen de 88 a 91 graden blijft… Zit hier waarheid in?Alvast bedankt voor de antwoorden!
Speed is the new definition of fun :D
12 juni 2011 om 18:55 #17873986omega kan al niet
zal of een vectra 2000 ,calibra of astra gsi zijn
deze motor heeft normaal een lambda sonde ja
anders zou het een 20xe zijn12 juni 2011 om 19:05 #1787398720XE C20XE:
kadett-E: 20XE en C20XE
Vectra-A: 20XE en C20XE
Astra-F: C20XE
Calibra: C20XEde 20XE is de lambdaloze variant
brand je motorregellampje als je contact aan zet???
zo nee, dan zal deze niet aalgesloten zijn, dan zie je m ook niet branden als je zonder lambda rijdt met een C20XE..
zou het wel goed nakijken…
motorcode staat hier:


Willem
12 juni 2011 om 21:10 #17873988Bedankt voor de reacties :)
Zal, zodra ik m’n trouwe beestje weer zie, even kijken naar dat MM-lampje kijken. Maar aangezien het naar zegge een C20XE is, dan neem ik aan dat er een lambda op zit.
Ik denk dat ’t ook mooi tijd is voor een nieuw standaard pakketje distri+pomp, aangezien dat ding nu toch op de operatie-tafel ligt :P12 juni 2011 om 22:12 #17873989@opelpower89 wrote:
omega kan al niet
Waarom zou het geen c20xe uit een Omega kunnen zijn?
ik heb een c20ne uit een Omega in me corsa liggen, uiteraart met andere bak ;)
12 juni 2011 om 23:01 #17873990De 1ste omega met c20xe móet nog uit de fabriek rollen
13 juni 2011 om 00:51 #17873991@Klopper wrote:
Beste medeweggebruikers,
Sinds een paar weken heb ik een andere Corsa B erbij, eentje met een C20XE… Helaas is de koppakking naar de maan, dus vond ik het wel tijd voor een paar vragen :P
1) Hoe kan ik precies achterhalen uit wat voor auto deze C20XE (150pk) komt? (verkoper zei; Opel Omega uit ’92, weet’t alleen niet zeker)
Zoals al gezegd: Omega= onmogelijk… Tenzij dat de desbetreffende omega ook ’n motor ombouw heeft ondergaan2) Zit er bij deze motor een lambda? En hoe kan ik dit zelf controleren?
Kijk op uitlaatspruitstuk, net na het blok. Daar moet ‘ie zitten, als er een er op zit3) De achterbanden (185/60/14) zijn opgepuft tot 0,9 bar… Dit kan toch nooit goed zijn?? Banden zakken niet door, maar vergeleken m’n vorige setje banden (2,2bar) vind ik het toch maar weinig…
Veels te weinig, moet >1.9bar zijn4) De achterremmen werken niet gelijkmatig (85% verschil), waar kan dit aan liggen… Remcilinder of iets dergelijks toevallig? Dit zijn trouwens trommelremmen, en dus;
Kan vanalles zijn, je kunt het beste alles loshalen en nalopen.5) Is het misschien verstandiger om deze te vervangen door schijfremmen?
Is niet noodzakelijk (bij standaard vermogen), wel heel verstandig.6) Garage beweert dat de radiator (van de originele 1.6, is een Corsa B GSi) niet voldoende kan koelen voor een 2.0L, terwijl hij bij normaal/sportief rijden toch netjes tussen de 88 a 91 graden blijft… Zit hier waarheid in?
GSI radiator voldoet prima…Alvast bedankt voor de antwoorden!
Speed is the new definition of fun :D
13 juni 2011 om 05:31 #17873992Met je radiateur wil dat best, maar mischien wel even een ander thermostaatje er in die eerder open gaat.
13 juni 2011 om 08:34 #17873993idd, een C20LET thermostaat er in mikken. Was ik vergeten te melden.
13 juni 2011 om 11:16 #178739941: idd zoals wim zegt, tenzij die omega idd ook een ombouw gehad heeft
2: Lambda Sonde zit thv de rechter aandrijfas
3: bandjes oppompen tot 2 bar
4: lossen en alles controleren, denk dat je de kant die t minste remt alleen op hoeft te stellen ( hoe is de handrem? )
5: trommels voldoen prima, schijf ombouw is ook niet zo 1-2-3 gedaan
6: radiateur voldoet prima, ik rij een corsa a met een B gsi radiateur en dat met een c20let… koelt prima13 juni 2011 om 15:29 #17873995@otdh wrote:
1: idd zoals wim zegt, tenzij die omega idd ook een ombouw gehad heeft
2: Lambda Sonde zit thv de rechter aandrijfas
3: bandjes oppompen tot 2 bar
4: lossen en alles controleren, denk dat je de kant die t minste remt alleen op hoeft te stellen ( hoe is de handrem? )
5: trommels voldoen prima, schijf ombouw is ook niet zo 1-2-3 gedaan
6: radiateur voldoet prima, ik rij een corsa a met een B gsi radiateur en dat met een c20let… koelt primaNa-aper! Haha! :wink:
13 juni 2011 om 17:23 #178739964) Volgens degene die ‘m na heeft gekeken net voor de aankoop, zei dat ’t waarschijnlijk aan een remcilinder ligt? Heb hier verder geen verstand van, maar misschien dat ’t jullie iets zegt?
Ik moet de handrem veeel verder omhoog trekken (vergeleken m’n 1.4’tje) voordat hij echt vast staat. En ‘m geparkeerd laten staan op een heuveltje lijkt me al geen goed plan…13 juni 2011 om 18:17 #17873997Onder de auto bij de achteras/brug kun je de handrem stellen.
Kan je hem niet meer verstellen… Moet hij vervangen worden.15 juni 2011 om 19:21 #17873998Even nog een kort vraagje tussendoor… Heb gelezen op Corsa-NovaTuning dat ik ook een koppakking van een C20LET erop kan leggen, vanwege de sterkere brug tussen de cilinders. Maar hoe zit het precies met de dikte van deze pakking? Zijn deze exact gelijk? Want anders is achteraf de compressie natuurlijk anders.
15 juni 2011 om 20:17 #17873999@Klopper wrote:
Beste medeweggebruikers,
Sinds een paar weken heb ik een andere Corsa B erbij, eentje met een C20XE… Helaas is de koppakking naar de maan, dus vond ik het wel tijd voor een paar vragen :P
1) Hoe kan ik precies achterhalen uit wat voor auto deze C20XE (150pk) komt? (verkoper zei; Opel Omega uit ’92, weet’t alleen niet zeker)
2) Zit er bij deze motor een lambda? En hoe kan ik dit zelf controleren?
3) De achterbanden (185/60/14) zijn opgepuft tot 0,9 bar… Dit kan toch nooit goed zijn?? Banden zakken niet door, maar vergeleken m’n vorige setje banden (2,2bar) vind ik het toch maar weinig…
4) De achterremmen werken niet gelijkmatig (85% verschil), waar kan dit aan liggen… Remcilinder of iets dergelijks toevallig? Dit zijn trouwens trommelremmen, en dus;
5) Is het misschien verstandiger om deze te vervangen door schijfremmen?
6) Garage beweert dat de radiator (van de originele 1.6, is een Corsa B GSi) niet voldoende kan koelen voor een 2.0L, terwijl hij bij normaal/sportief rijden toch netjes tussen de 88 a 91 graden blijft… Zit hier waarheid in?Alvast bedankt voor de antwoorden!
Speed is the new definition of fun :D
1) No clue.
2) Ja. Moet om een motorcode beginnend met een letter te hebben. Anders was het een 20XE ipv een C20XE. (introductie van emissienorm => opel motor beginnend met een letter. Daar voor waren blok codes beginnend met een cijfer.)
3) Dat is wel dramatisch weinig ja. Ik gok dat de load index van je banden erg hoog is en dattie daardoor op de wangen blijft staan, maar ik zou er toch wel gauw 2bar in pompen. Zachte bandjes hebben veel grip, maar slijten ook veel harder en ongelijkmatiger.
4) Remdruk verdeler vervangen
5) Kan je doen. Niet per defintie nodig gezien de meeste remkracht op de voorkant zit (daar verplaatst ook het meeste gewicht heen wanneer je remt). Grote remmen op de voorkant is wel aan te raden. Wie hard wil gaan moet ook hard kunnen stoppen.
6) Als de praktijk anders uitwijst, heeft de garage ongelijk. Maar in theorie klopt het wel, gezien kleinere motoren vaak een radiator hebben die wat minder hitte weg kan pompen.@Klopper wrote:
Even nog een kort vraagje tussendoor… Heb gelezen op Corsa-NovaTuning dat ik ook een koppakking van een C20LET erop kan leggen, vanwege de sterkere brug tussen de cilinders. Maar hoe zit het precies met de dikte van deze pakking? Zijn deze exact gelijk? Want anders is achteraf de compressie natuurlijk anders.
Pakkingen wijken niet zo dramatisch af dat je compressie oppeens totaal anders is.
De LET heeft andere zuigers, waardoor de compressie lager ligt. Is verder ongeveer hetzelfde blok.
Ergo: Kan prima.@mayhem wrote:
De 1ste omega met c20xe móet nog uit de fabriek rollen
Ahh ofcourse. Die zijn er alleen met X20XEV, aka de 2.0 16v Ecotec 136PK, toch?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.