Mijn nieuwe B1, een van de eerste in Nederland?

Forumindex Forums Modellen Manta Mijn nieuwe B1, een van de eerste in Nederland?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 114)
  • Auteur

Nadat ik een paar jaar geleden mijn laatste B1 verkocht heb waarvan ik achteraf spijt had;), toch maar weer eens een manta gekocht.

Dom werk eigenlijk, dat internetten. Nadat je dan zo’n ding gezien hebt en een keer hebt geboden moet je ook nog heen kijken.

Dus afgelopen zondag maar eens wezen kijken in Zaanstad, bijna 2 uur rijden vanaf hier.

Maar het was de moeite waard, bijna roestvrije manta met alleen een kapotte motor:D

Datum eerste toelating is: 19-11-1975

Is origineel een 1.6N, waarschijnlijk de goedkoopste Jugend uitvoering.

Bij deze een beetje een slechte foto met veel sneeuw en een half wiel.

Moest even zijn nieuwe velgen passen.

Velgen en manta zijn nog niet klaar hahaha.

Ten eerste gefeliciteerd met je aanwinst, ziet er mooi uit altijd zo’n vroege B1.:kewlpics

Verder is het toch zo dat modeljaren bij Opel begonnen in September? Dat zou dan betekenen dat de B1 vanaf september ’75 is geleverd. Maargoed, ik weet het niet zeker.

Leuk detail trouwens, de eerste Manta die ik op het oog was, was van 18 november ’75

Gaaf zo’n oranje B1, in Middelharnis rijdt ook een oranje B1 en die is superstandaard zelf met stalen wielen en smalle bandjes.

ik ben jaloers op je harde manta EN je wielen :wub

super!

had mij ook wel gepast ,maar jij zag hem eerder sucses er mee ,weet je al waarom hij niet loopt ?/liep

Ziet er nog netjes uit je Manta. Mooie wielen trouwens ook.
    Vriend van mij heeft/had het oudste B-manta kenteken binnen de Manta club.
    Manta club heeft toen ook onderzoek gedaan naar de oudste B-manta in Nederland en die stond toen der tijd in Den Haag of Zoetermeer.
    Zal het clubblad eens opzoeken en dan post ik die kentekens hier wel ff.

ziet er mooi uit zo,n b1.
    je ziet ze steets minder.
    succes ermee.

hey super leuk karretje

veel plezier ermee

leuke manta
    :thumbup
    maar erg mooi wiel:wors

@ Kees jr Deze oranje B1 komt van oorsprong daar uit de buurt, is dat niet dezelfde?

Deze heeft ook in de autokampioen gestaan met een artikel, zal eens kijken of ik een scan kan maken van het artikel.

@ eddepet007 Heej Eddie die motor was dus wel goed kapot want er zit wel het een of ander deel los in het blok maar de ander gaat er vandaag in;).

Auto blijft trouwens niet helemaal standaard, gaat een 1.6S motor in, auto wordt verlaagd, BBS e30 velgen derop in 8 en 8,5Jx13 met 225-45-13 banden en der komt een 400 interieur in want de oude stoelen zijn kapot en dat past goed bij de zwarte deurkaarten en bekleding.

zet er later wel meer foto’s van op.

nouja blokje is ook zo gewisseld ,waarom geen 2.0s dan kan ie het wat beter doen

hij is het wel waard ja

mooi ding
    ik ben meer van de b2 maar dit vindt ik ook best mooi zo

dze stond volgens mij op speurders of niet? mooie auto(en prachtige velgen):thumbup

Mooi weer een manta in de buurt:thumbup

Mooie manta, en die wielen!:wub

Zeker geen verkeerde manta :jerry

origineel gepost door sniksnak
    @ Kees jr Deze oranje B1 komt van oorsprong daar uit de buurt, is dat niet dezelfde?

Deze heeft ook in de autokampioen gestaan met een artikel, zal eens kijken of ik een scan kan maken van het artikel.

geloof het niet, die B1 hiervandaan heeft volgens mij een vinyl dakje.

origineel gepost door eddepet007
    nouja blokje is ook zo gewisseld ,waarom geen 2.0s dan kan ie het wat beter doen

hij is het wel waard ja

mooi ding
    ik ben meer van de b2 maar dit vindt ik ook best mooi zo

mee eens, volgens mij kun je beter een 2.0 erin leggen. mijn 1.6s was ook nie echt rap, en volgens mij hou jij nog wel van snelle auto’s:jerry

@Tiedo: auto stond inderdaad op speurders met een flutfoto en een verhaal over dat de motor kapot was en degene geen geld had om de auto te repareren.

Niet echt verkoopargumenten;)!

@Eddepet
    en Christiantsx: Had de 1.6S al een jaar of 6 in de hoek staan en die komt toch nooit weer in een kadett. En anders had ik er wel direct een 2.4 ingezet met webers maar heb nog een dik jaar voorwaardelijk voor driften dus heb niet nog een snelle auto nodig. (staan nog 2 kadettjes met een 2.4 en nog een aero voor mooi weer dus:angel)

hahahaha een jaar voorwaardelijk voor driften!

nog geen belang bij een suzuki alto 0.8L??
    :jerry

ma als je toch al een blok hebt liggen kun je dat beter doen ja, hoef je ook nie te keuren etc.

Was 2 jaar voorwaardelijk en 750 euro boete voor artikel 5 en het rijden van meer dan 50 km te hard in de bebouwde kom, dus dan gaat de lol er wel even af;).

Maar bedankt voor het aanbod van je alto. hahaha

Keur trouwens nooit wat, en ze kijken wel eens onder de kap hoor nooit geen last mee gehad, misschien met zware ongelukken wel natuurlijk. Maar rij nooit hard!;)

mooie auto en ook zeer mooie velgen die zouden ook niet misstaan onder mijn TE2800

:thumbup

origineel gepost door sniksnak
    … en het rijden van meer dan 50 km te hard ..

…. Maar rij nooit hard!;)…

aha.:P

CIH blokken lijken natuurlijk erg veel op elkaar, dus dat valt nie op. ik denk dat zelfs met een best ongeluk de kans groot is dat ze niks merken.

ma mooie manta en mooie velgjes. :)

Je koopt er de laatste tijd van alles bij ofneet dan Barry.
    Kom wel een keertje kijken, ben wel erg benieuwd.

Gr. Rob

Tsja Rob, stilstand is achteruitgang hé!

En als je niks hebt kun je ook niet wat verkopen, probeer soms ook nog wat te verdienen met de hobby. Anders blijf ik altijd aan het werk!;)

Ie komt maar’s een keer kiek’n

mooie wielen!! en staat goed onder een oranje manta:thumbup

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 114)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.