Mijn Manta A ''Green Dream"

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Mijn Manta A ''Green Dream"

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 582)
  • Auteur
    Berichten
  • #17659605

    kwijl kwijl kwijl…….

    Wat een super mooie auto…..
    Kudo’s voor jou!

    #17659606

    da`s zeker een nette manta , mijn complimenten

    #17659607

    Hoe is het met vuile Jetje eigenlijk, al lang niets meer van gehoord..

    #17659608

    Hallo Hulky. heb je die automaat bak en andere onderdelen toevallig nog gr kevin

    #17659609

    Tsja, met vuile jetje is het goed.
    Schiet al heel erg op. Hij is al bijna klaar haha.

    maar goed.


    @kevin
    , daar heb ik helaas niks meer van. Dat is toen binnen 1 week allemaal verkocht
    aangezien wij geen automaten rijden en ik het geld nodig had.

    mvg

    #17659614

    Inmidels ben ik met mijn Groene droom al naar een meeting geweest zoals sommige weten
    (eerste olde opels meeting in lent) Hier ben ik 2e geworden. Toch leuk!.

    Maar nu staat mijn manta binnen om het een en ander te veranderen.
    Hopelijk is hij klaar voor de manta meeting in zennewijnen begin septemer.

    Allereerst zijn we bezig met de uitlaat. Deze ging voorheen onder de spoorstang door
    waardoor deze te laag hing. Als ik er dan in ga zitten met bijvoorbeeld mijn vriendin of vader oid
    en er ruim 200 kilo voorin zit raakte ik elke hobbel. Dat is geen rijden natuurlijk.

    Dus nu zijn we hem aan het aanpassen. Ik ga zometeen naar de besbo voor een nieuwe lambdasonde
    en hopelijk voor een lambdamoer Draad is m18x1.5 (bij biesheuvel kosten ze 5 euro), maar ik hoop
    dat ik er zo aan kan komen zodat we vandaag de uitlaat in orde kunnen maken.

    Het oude spul is er wel al onderuit. Nu zal het complete systeem rvs zijn dus ook de voorpijp en hoogglans poliert. Haha.

    Alleen zoek ik nog een goede set 1.6 remklauwen. Mocht iemand die hebben hoor ik het graag, want mijn rechterklauw remt niet.
    Dus hij trekt als een dolle naar links bij remmen. Levensgevaarlijk dus.

    En nog iets levensgevaarlijks tegengekomen!!.
    het viel me op dat bij sturen en inveren mijn claxon afging.
    Nu is het orgineel zo dat de naaf konisch vastzit op de stuurstang en met die karteltjes.
    Bij mij was het zo dat hij maar 1 a 2 mm van de karteltjes pakte.
    Met andere woorden als ik hem niet zo lomp had aangedraaid (wat ik gelukkig dus wel altijd doe)
    had ik nu al geen manta meer gehad. De karteltjes zijn helemaal afgesleten van de naaf omdat deze niet vergenoeg
    op de stuurstang ging!. Dus nu blijkt maar weer. als iemand adverteerd met daarin stuur met manta naaf CONTROLEREN!!!
    maar goed ook dom van me eigen natuurlijk.
    Dit is gelukkig nu wel opgelost!.

    Voor de rest heb ik aan de achterzijde de 8j velgen met 205/60 vervangen voor 7j met de 205 banden.
    hierdoor heb ik bij inveren geen last meer van aanlopen.
    De 7j velgen heb ik van mijn kadett gehaald. Heb nu zelfs een 7j ats als reservewiel.

    Ik heb dus wel een vervangende set voor mijn kadett moeten kopen. Nu heb ik daaronder
    mooie velgjes zitten vind ik zelf. Wel veel aan moeten schuren, want ze waren helemaal goud!.
    4 dagen aan gewerkt inclusief met de hand polijsten.

    (vind ze zelf mooier als ATSjes) Foto is van OPN.

    Daarnaast (en ja let op) heb ik chroom gekocht voor mijn manta!!! Eng he!!.
    Chrome wielmoeren! en chrome kleppendeksel schroeven!
    Heb besloten hem door de jaren heen toch wat meer op te blingen laten we maar zeggen. (word wel poetsen ZUCHT)

    Alleen nu wil ik dus ook mijn GT kleppendeksel monteren, maaaaarrr nu wil ik aan jullie vragen hoe jullie
    het grote gat hebben gedicht van deze deksel en wat voor nippel jullie hebben gepakt voor het kleine gat.

    Ook heb ik nu een toerenteller gemonteerd (orgineel natuurlijk) Toch wat mooier als een domme klok (die niet werkte :hmmz )

    En ik heb mijn middenconsole schakelgat wat ovaal gemaakt omdat ik mijn manta niet fatsoenlijk in zijn 2 en 4 kon krijgen
    omdat het console in de weg zat.

    Dus al met al een hoop werk, maarja ik heb het al vaker gezegd deze manta is nooit klaar.
    :jerry

    #17659615

    deze kadett heb ik nog gezien op opn ziet er goed uit :thumb

    #17659616

    deze velgjes staan de dett ook goed :thumbup

    #17659617

    @ bastiaan. Dankjewel.

    @popke, ja ze staan zeker goed. En steken niet uit. dus rijden is ook zonder problemen.

    De manta is nu ”klaar”.

    Uitlaat is aangepast. Rijdt nu stukken beter, want nu raak ik nergens meer iets!
    Heb een nieuwe lambdasonde gekocht en een passende moer (draad is M18 x1,5)
    De moer op de RVS voorpijp gelast alles gemonteerd en hij liep.
    Ik moet wel zeggen dat hij ook mooier loopt nu de ”orginele” voorpijp is gemonteerd.
    Ging eigenlijk heel vlot.

    De remmen zijn ook nagekeken. Beide klauwen lossen heel goed na het remmen
    en ze remmen beide, maaaaaarrrrr als ik gewoon rijdt over de weg en dan rem, trekt de
    auto nog steeds naar links :( dus dat is balen, maar goed.

    Daarnaast hebben we de naaf van het stuurtje aangepast en gemodificeerd. Nu past en werkt wel
    alles zoals het hoort en kan ik niet meer verongelukken omdat ik nu wel gewoon kan sturen.

    enige waar ik nu nog aandacht aan wil besteden is onder de kap. (GT kleppendeksel)
    moet iemand hebben die aluminium kan lassen, dan laat ik het grote gat gewoon dichtlassen
    en in het kleine gaatje een pijpje lassen. Dan is alles opgelost en netjes.

    Ook vind ik de achtervering veeeeeelste slap naar mijn zin. Ik heb destijds ”nieuwe” koni loadadjusters gekocht,
    maar die zijn dus niet nieuw en enkel mooi overgespoten (zucht)
    Dus nu moet ik opzoek naar iets stugs voor achter qua vering en dempers. (iemand iets liggen of een oplossing??)

    mvg Gerry

    #17659618

    dat naar links trekken kan nog twee oorzaken hebben of er zit nog een remslang verstopt of je je heb d,r verschillende zuigers in je remklauwen :wors

    #17659619

    Hey Popke,

    De remslangen zijn allemaal nieuw en vervangen (en gecontroleerd op doorlopen) dit is dan ook allemaal goed.
    De zuigers zijn ook allemaal hetzelfde (hebben we er al uit gehad en nagemeten en bekeken)

    (ben nu nog wel opzoek naar andere 1.6/gte klauwen zodat ik die kan monteren
    en kan kijken of het probleem dan voorbij is) DUS ALS IEMAND IETS HEEFT LIGGEN! hoor ik het graag!!!!
    Mocht dat niks worden en ht gaat me vervelen ga ik er voor alles onderuit halen en er 2.2 spul opbouwen
    enkel zit ik dan met remslang, maar wij zijn vernuftig genoeg om daar ook wel wat op te verzinnen.

    Maar goed.

    Update.
    De kleppendeksel zit erop. Kijkt toch een stuk mooier dan de compleet zwarte 2.4 deksel.
    How it was:

    Tsja wat zal ik zeggen? Je bent nooit klaar met zo’n auto hé!

    Mvg

    #17659620

    ziet er mooi uit dat groene op het hartje :thumb

    #17659621

    :thumb
    jammer dat ik hem niet in Sevenum zag zie ik hem zondag bij de Manta meeting?

    #17659622

    Zoals het er nu uitziet kom ik zondag zeker met de manta.
    Tenzij het vollebak onweert en knetterhard regent (zoals nu voorspelt word).

    #17659626

    UPDATE!!!!

    Vandaag mijn Manta weer naar huis gehaald.
    Gisteren avond na het werk de acculader eraan gelegd en hij startte meteen.

    Vandaag eigenlijk heel de dag bezig geweest met de Manta.
    – stationair regellaar vervangen.
    – schroeven grill zwart gemaakt.
    – koplampen in blanke ML gespoten aan de achterzijde
    – Oude stoel eruit gehaald en plaats gemaakt voor de Sparco Evo 3
    – Stoelframe gemaakt voor de Sparco (ook meteen gespoten) die hangt nu te drogen.

    TO DO:
    – bedrading bij radio fatsoenlijk maken (hangen nu onder het dashboard uit)
    – stoel monteren.
    – quick release monteren incl. Sparco stuur.
    – (nieuw stuur voor de Kadett aanschaffen dus)
    – vloermatten aanschaffen via de Mantaclub.

    Daar zal het dit jaar wel bij blijven denk ik zo.

    1 April streetpower in Assen.

    mvg Gerry

    #17659627

    Mis nog een rolkooi Gerry en we want :kewlpics

    #17659628

    Rolkooi gaat hem dit jaar niet worden helaas.
    Te druk geweest en aangezien ik hem de aankomende maanden wil gaan gebruiken is dat doorgeschoven naar
    het volgende jaar (oftewel de winter) Volgend seizoen waarschijnlijk beter en meer.

    (pics komen nog)

    #17659623

    Zo beste mensen. Omdat ik de uitlaat te laag vond hangen ook meteen de uitlaat aangepast.
    Nu de ”orginele” RVS groep A pijp passend gemaakt en daar de Lambdasonde ingemaakt.
    Nu heb ik geen problemen meer bij drempels o.i.d.

    Zo was het eerste stuk van de uitlaat voorheen:

    De oude lambdasonde kreeg ik in eerste instantie NIET maar dan ook echt NIET los uit het spruitstuk,
    dus uit voorzorg maar een andere gekocht. Maar aangezien ik eigenwijs ben toch nog een keer geprobeerd hem
    los te krijgen (uiteraard toen ik de andere net had gekocht) en jawel hoor hij kwam los. (nu een mooie reserve)
    Old vs New:

    uiteraard een passende moer voor de sonde:

    Gat in de pijp (doet toch altijd pijn om te doen!)

    Moer erop lassen:

    De stoel heb ik er inmiddels ook instaan:

    Zit LEKKUL!!!!! :wub

    En vandaag een leuke verrassing toen ik van stage thuis kwam mijn stuurtje incl quick release was binnengekomen
    dus maar meteen gemonteerd. Ik heb gekozen voor een Deep dish van 70 mm aangezien het Sparco stuur van 95 mm
    incl de quick release te ver naar me toe zou komen.

    Lekker dun zoals je kunt zien! Ideaaaaaal en met grove tanden!

    En het deel wat op de naaf blijft zitten (word nog aangepast zodat hij niet zo gemakkelijk erafgeschroefd kan worden

    En nu nog andere matten, want zo ziet mijn voormat er nu uit :( dat is het enige van de auto wat mij stoort!

    Of een compleet andere voormat of vloermatten van de mantaclub incl logo uiteraard!

    Nu hopen op mooi weer!!!!

    #17659625

    Zit er echt top uit zeer mooie manta :thumbup

    Schakelt hij soepel in de versnellingen? ik ben nu namelijk met mijn schakelstang bezig maar hij schakelt nu niet soepel omdat de schakelstang die ik heb ingekort scheef komt te staan ten opzichte van het schakelgewricht.

    Hoe heb jij dit opgelost?

    #17659613

    Ik heb hier geen enkele moeite mee.
    We hebben het hier thuis nu al bij 5 auto’s verandert en alles schakelt zeer soepel moet ik zeggen (net zo goed of beter dan een originele 5-bak)
    Heb je misschien een foto van het probleem? Ik kan mezelf namelijk niet herinneren dat wij dat probleem zijn tegengekomen.

    Wij hebben het mechanisme en de schakel stang beide evenveel ingekort zodat de verhoudingen blijven kloppen.
    En bij ons zit dan ook niets schuin tegen over elkaar.

    (een foto om je verhaal te verduidelijken?)

    ps. bedankt voor je reactie!

    #17659610

    Zal dit weekend even opnieuw proberen anders plaats ik wel even een foto ik denk dat ik de stang genoeg heb ingekort maar waar de kunstofbus in komt te ver dus even omlassen.

    #17659624

    Ik neem aan dat het is gelukt?

    even een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben.
    Mijn huidige kenteken is 82 ZR 00 wat in principe niet overeenkomt met het jaartal van de auto (1973)
    Nu wil ik dus eigenlijk mijn orginele kenteken achterhalen en die misschien weer gaan rijden als dat mogelijk is

    Nu is mijn vraag waar kan ik dat achterhalen of hoe? Bij welke instantie/bedrijf kan ik hiervoor terecht?

    mvg Gerry

    #17659612

    Het gewricht zat scheef ten opzichte van de stang ik heb hem los geflext en zal hem zaterdag weer recht ervoor lassen ik heb geen gas meer dus dan word het moeilijk…

    Over dat kenteken? zou de RDW eens bellen.

    #17659611

    aha. dus nu eerst wachten tot je weer gas hebt :p

    maar dat is inderdaad een optie ja, maar kan dat ook niet via de FEDAC of zoiets?

    #17659629

    RDW is de enige oplossing gewoon er een keer naartoe rijden :wors

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 582)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.