Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

Forumindex Forums Modellen Kadett Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 359)
  • Auteur
    Berichten
  • #17507151

    Zo, nog wat foto’s gemaakt…

    Ik had de boel even met remmenreiniger snel schoon gemaakt om de bron van de lekkage op te sporen en het ziet er inderdaad niet best uit. Inderdaad lijkt het ’t meest er op dat de krukas keerring en de oliepomp pakking de oorzaak zijn…:(

    Nu zitten er rollen op de distributie trein die nog nauwelijks kilometers gemaakt hebben, en omdat ik niet heel rijk meer ben zit ik te overwegen om die niet te vervangen. Uiteraard wel maar een nieuwe snaar er op gooien en de waterpomp misschien ook…. of is die te controleren?

    Dan een X20XEJ carterpan pakking van rubber, een nieuwe oliepomp pakking…

    Nog meer op het boodschappenlijstje te zetten? Bijvoorbeeld voor de oliepomp een nylon drukklepje? En stalen oliepomp tandwiel? Waar kun je dat soort onderdelen kopen?





    #17507152

    als je bezig bent gewoon vervangen dingen zijn niet zo duur volgens mij

    zal je net zien dat ze later gaan lekken

    maar wat zie ik bij de oliepomp vloeibare pakking ?

    #17507153

    Ok, maar gewoon bij de Opel garage vandaan halen of hebben jullie een beter adresje?

    Tja ziet er inderdaad uit als vloeibare pakking! Knoeiers… Begin steeds meer vervelende dingen tegen te komen!:thumbdown

    #17507154

    vloeibare pakking gaat niet werken dus denk dat je oorzaak aardig is gevonden

    ik haal t meestal bij auto materialen zaak zou even kijken op h-base.nl

    #17507155

    zou de pakking vervangen voor een aluminium heb ik ook gedaan!en verder de pomp evn controleren op speling!!ook lijkt de voorste nokkenaskeering ook niet echt af te sluiten he!!ik heb voor de carterpakking een originele gebruikt en mede afgedicht met …ja komt ie!!witte volkswagenkit!!zit al 5 jaar erop en lekt nog steeds niet hoor!!

    #17507156

    Controleren op speling? Hoe doe ik dat? Kan ik niet beter gelijk het tandwiel setje vervangen voor staal?

    En die carterpakking zou toch ook zonder kit al wel goed moeten afsluiten?

    #17507157

    zou wel moeten afsluiten maar meestal gaan ze op den duur weer lekken

    #17507158

    Ok, dan maar VW kit er op… balen, dacht toch nooit dat ik iets van VW op mijn Opel zou hoeven gebruiken!
    :jerry

    Zeker motorisch niet!!

    :jerry:jerry

    king:

    #17507159

    origineel gepost door kadett4x4
    ik heb nog een nieuwe motorsteun rubber van de distributiezijde liggen.
    is er een van een 16v, en is gevuld met ruitenkit(worden ze lekker stug van)
    voor €60,-euro is hij van jou.
    heb je interesse, meet dan even die twee tapeindjes van die steun op, dan weet ik of dat je de juiste hebt.
    u2u me maar bij interesse.

    groeten.

    Niet om het een of ander, ik waardeer natuurlijk dat je me iets aanbiedt… Maar ik kom net dit tegen:
    http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_ASTRA_ENGINE_MOUNT_-_Drivers_side._-_90217259N.html

    En een hele bus ruitenkit koop je voor minder dan een tientje…:vertag

    Ik kan het een en ander dan toch niet echt rijmen…

    :wtf

    Nou moet ik eerlijk toegeven dat die gasten belachelijk goedkoop zijn… daar kunnen veel aanbieders op Ebay nog een puntje aan zuigen!!

    #17507160

    is wel in pond he ;)

    #17507161

    origineel gepost door jblfreak
    is wel in pond he ;)

    Ja, maar dan nog!:vertag Dat scheelt niet super veel, euro naar pond is x1,3

    #17507162

    ok

    dus 1 pond x 1,3 = 1,30 €

    ?????

    #17507163

    Als je je euro’s inwisselt voor ponden betaal je idd grofweg €1,30 voor een pond…

    http://www.travelex.com/nl/personal/converter.asp

    Dan zijn die prijzen allemaal nog steeds een lachertje! als je op MP kijkt krijg je niet beter dan oude verroeste verrotte zooi voor nog meer geld dan dat!:vertag

    #17507164

    ey thanks

    heb wat dingen op die site gevonden vandaar de vragen :P:P

    k zal de site’s opslaan

    #17507165

    origineel gepost door jblfreak
    ey thanks

    heb wat dingen op die site gevonden vandaar de vragen :P:P

    k zal de site’s opslaan

    Geen dank man! Heb net zelf een verlanglijstje gemaakt, maar kom zomaar op 300 pond!! :hmmz Maar goed, da’s bijna voor een complete auto aan onderdelen…:P

    Heb trouwens een oogje op die X20XEV oliepomp daar voor 85 pond… Maar past die nou op een C20XE? Is hij beter/slechter?

    Heb er in het motoren forum hier ook al een onderwerpje voor geopend:
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=129918 Misschien het beste als we allemaal daar antwoorden op deze vraag…:wors

    #17507166

    alleen betalen via credit card zeker

    #17507167

    origineel gepost door jblfreak
    alleen betalen via credit card zeker

    Nou, weet zeker als ik ze bel dat ze ook wel via bank doen hoor…:vertag

    #17507168

    origineel gepost door Vinci
    Was dus het gasklephuis… Heb nu nummer drie er op zitten…:wtf

    Best vreemd, nummer 1 en 2 hebben een of ander probleem met de stand van de hevels… Degene die er nu op zit komt van een motor af die kort geleden nog liep, maar die door een lek in de koelleidingen is vastgelopen…. Voor dat dat gebeurde liep dat blok erg mooi….:agent

    Ik hoop niet dat mijn blok dat lot achterna gaat en dat het onderdeel ongeluk brengt, maar goed ik rijd al met het getal 13 in mijn kenteken, dus min en min is plus denk ik dan…:D

    Toerental is zo stabiel als een huis, hij trekt als een malloot door tot ver boven de 7000 toeren. Ik ben wederom erg blij!!king:

    Bedankt weer voor alle hulp en ideen! Wel eens jammer dat je niet digitaal een kratje kan neerzetten om een rondje uit te delen…
    :jerry

    ik heb met mijn c20xe ook een stationair toerental probleem..
    maar wat kan er dan aan het gasklephuis stuk gaan:wtf

    heb verder ook al alles geprobeert:
    de motor is uitgelezen.. geen fout code,s
    extra massa kabel gelegd
    het klepje dat tusssen de vacuumslang van de rembekrachtiger zit vernieuwd.
    nieuwe gaskabel.
    andere lambda.
    10andere stappenmotors.
    nieuwe thermostaat.
    alle pakkingen en slangen nieuw.
    andere gasklep positie sensor.
    andere lucht massa meter.
    andere computor.
    andere verdeler kap, rotor..

    probleem blijft.
    rest alleen nog een ander gasklep huis dan eens proberen..

    #17507169

    Wat voor probleem is het precies? Ook te hoge toeren?

    #17507170

    als ik onder het rijden de gas los laat blijft die zeg maar een beetje na ijlen voor die terug valt.

    als ik bijvoorbeeld in zijn 5 rij, en laat de gas los gebeurd er niets…
    en na een paar seconden valt die pas terug.

    en dan loopt die eerst zo,n 1500 toeren en dan valt die langzaam terug na zo,n 1200 toeren stationair..

    soms loopt die ook wel eens mooi 1000 toeren.. maar dat is soms wel en niet?

    #17507171

    Heb je al eens een andere gaskabel gemonteerd?:afro

    9 van de 10 keer is het lucht, maar goed, dan kan het nog aan 100 dingen liggen…. Wat ik wel heb gemerkt is dat die kleppendeksel ontluchting nog wel flink wat olie rommel uitspuugt in het gasklephuis. De kleine klep bij mijn beide gaklephuizen houdt altijd een beetje een kiertje. Wat ik me kan voorstellen is dat als er net een beetje olie in komt dat dat kiertje kleiner gemaakt wordt en eventjes het stationair wat daalt doordat er nét iets minder lucht doorheen gaat…

    Standaard iets te hoog is meestal gewoon een lekje ergens, dit kun je opsporen door hier en daar wat remmenreiniger te spuiten, als dan het toerental er op reageert is er ergens een lek…

    Verder is na het veranderen van dingen niet altijd gelijk te zeggen wat het doet, want de ECU past zich aan aan de waardes die hij het laatst gemeten heeft en slaat dit op. :vertag Dus na elke verandering is het aan te raden enige tijd de accu los te gooien. (een paar minuten zou genoeg moeten zijn, maar een half uur is zeker genoeg…)

    Wil je dus iets kunnen zeggen over aanpassingen moet je maximaal één ding tegelijk veranderen en steeds even de ECU ‘resetten’… Dit maakt het wel een erg tijdrovend klusje….

    Het handigst is het als je een vergelijk kan maken met een zelfde auto van een vriend of kennis ofzo. Gezellig avondje onderdelen wisselen…:P

    #17507172

    er zit ook een nieuwe gaskabel op..
    en die klepdeksel ontluchting heb ik op het gasklep huis afgedopt.
    er zit nu een oil catch filter op.

    heb de heelle zooi ook al met remmenreiniger gedaan.. merkte niets..

    en de eccu resetten doe ik altijd..
    als ik met de auto gereden heb trek ik er altijd de – af..
    omdat ik er maar weinig mee rijd..

    ik heb er nu dus een ander gasklep huis op gezet..
    ben benieuwd…

    alvast bedankt voor de tips:thumbup

    mvg frenk

    #17507173

    Ik had dus twee gasklephuizen, één waar Pierburgh op stond en de andere GM. Die Pierburgh was dus degene die problemen gaf…

    Misschien dat dit helpt….:angel

    #17507174

    Ok, pomp is dus binnen… Heb nog een sloot handel meer besteld een paar dagen later. En elders weer alu pakkingen voor de oliepomp, en keerringen, distririem, carterpakking etc.etc… Lekker klussen dus binnenkort…

    hier de ingewanden nog eens van de pomp:

    #17507175

    waar heb je die pomp besteld? moet er ook zo 1 hebben.

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 359)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.