Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

Forumindex Forums Modellen Kadett Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 359)
  • Auteur
    Berichten
  • #17507101

    onder je inlaat zit een klep, die regelt je stationair. als die vervuilt is, dan klemt die en blijft ie hoogtoerig lopen.

    #17507102

    origineel gepost door mayhem
    onder je inlaat zit een klep, die regelt je stationair. als die vervuilt is, dan klemt die en blijft ie hoogtoerig lopen.

    Ok, thanks man! :wors

    Het zou wel eens kunnen dat die na drie jaar stil liggen gewoon vast zit natuurlijk!:P

    Ik zal eens kijken….

    #17507103

    origineel gepost door Vinci

    De koelvloeistoftemperatuursensor (wat een woord eigenlijk!:o) zit ook keurig op pen 45 van de ecu, en krijgt massa, dus die zou dan toch het stationair toerental omlaag moeten gooien als hij merkt dat de motor warm loopt? Of hangt er nog meer aan wat het toerental beïnvloed?

    als deze sensor niet aangesloten zat zou hij uit eigen ervaring helemaal niet moeten starten.

    gaskabel ff beter afstellen? :cool:

    #17507104

    origineel gepost door Prikkie

    gaskabel ff beter afstellen? :cool:

    Nee, nee…. dat zou ook tè makkelijk zijn heh. Daar dacht ik natuurlijk als eerste aan, die is het niet helaas…:(

    #17507105

    of hijtrekt ergens valse lucht dat kan ook!!stappenmotor wil ook nog wel eens blijv
    en hangen als ie lang stil heeft gestaan! het probleem zou ook inderdaad in de gasklep kunnen zitten hoor!zou even met een bus remmen reiniger langs alle lucht slangen spuiten om er zeker van te zijn dat ie geen valse lucht trekt ergens(wel met beleid natuurlijk he)en dan even de gasklep reinigen ook zou de stappen motor uit voorzorg gereinigd kunnen worden!!

    #17507106

    Ben net even met de remmenreiniger aan de gang gegaan… lijkt niet op een lucht lekkage…

    Ging naar de automaterialen zaak hier in Hilversum (Vos) en vroeg om een bus, of doe er maar twee ook… Gast:” Waarom niet een hele doos?!”…

    Dus ik zeg:”Die is gek!”:D

    Een bus is €5,50, een doos met twaalf bussen €17,50!! :vertag Ik met een grote doos onder m’n arm naar buiten….:P

    Heb dus maar even een hele bus reiniger in de inlaat gespoten, vanavond eens checken wat het op heeft geleverd…

    #17507107

    das overal, dat rare gedoe met de remreiniger prijzen.

    maar je hebt een hele bus in de inlaat gespoten, en gaat vanavond kijken??

    dan doet ie niets or, dan is t allang verdampt:P

    #17507108

    Tja, dacht ik ook al… maar goed, het weekt misschien wat los en het spul kost toch geen drol…:P

    Spuiten we nog een bus leeg toch?:angel

    #17507109

    bij de action neemt me ma ze mee

    kost bij niets (tot nu toe ) 2 eurie de bus haha

    #17507110

    origineel gepost door Vinci
    Tja, dacht ik ook al… maar goed, het weekt misschien wat los en het spul kost toch geen drol…:P

    Spuiten we nog een bus leeg toch?:angel

    je moet gewoon de motor stationair laten lopen, en rond de inlaat spuiten. gaat ie dan hoger lopen, dan heb je een lek.

    maar reinig eerst ff je stappenmotor, die is het 9 v/d 10 keer.

    #17507111

    Ja, ik had al met lopende motor gecheckt, lijkt niet op een lek want het reageerde er totaal niet op…

    #17507112

    Ok, heb de stappenmotor maar even los gehad, die beweegt denk ik wel, ziet er goed gangbaar uit in elk geval.

    MAAR ik had de stekker van de klopsensor en stappenmotor gewisseld!!! Ik WIST al met aansluiten dat dit misschien verkeerd zat, want ze passen er zo op…:sleeping

    Dus hierna liep hij al lager stationair, effe boven de 1500… Maar goed, dat lijkt me nog steeds wel hoog. Hij begint bij rond de 2000 en zakt dan wel wat in, dus er gebeurt wel wat…:hmmz

    Misschien is de temperatuursensor gewoon stuk natuurlijk, heb ik al eens eerder gezeik mee gehad met een 1.4i blok…

    En de pakking onder de SFI bak ziet er niet geheel fris meer uit, dus die ook maar vernieuwen in elk geval. :agent

    #17507113

    origineel gepost door Willem (in een ander onderwerp)
    LHM:checken:

    > Massa controleren: (stekker los)

    – meet tussen pin-4 (bruine draad) en de accu – de weerstand

    – deze moet NUL zijn

    > voeding meten: (stekker los / contact aan)

    – meet tussen pin-3 en accu – de spanning

    – deze moet 5volt zijn

    > Werking controleren: (stekker aangesloten / contact aan)

    – meet tussen pin 2 en 4 de spanning

    – gesloten klep: 0,1 – 0,3volt
    – volledig geopende klep: 4.5 – 5volt

    Willem

    De weerstand die ik daar meet is 12 ohm, maar effe een nieuwe draad trekken denk ik. Ook op pen 2 en 4 meet ik geen verhoogde spanning bij een open gasklep….:thumbdown

    Maar dat heeft weer te maken denk ik met iets anders wat ik heb ontdekt. :o

    De gasklepschakelaar moet of afgesteld of vervangen worden… Volgend het schema wat ik heb namelijk hoort pen 53 van de ECU permanent massa te zijn als je geen gas geeft en dan hoort als je gas geeft pen 52 massa te worden.

    Nu is geen van beide pennen massa en als ik gas geef wordt pen 53 massa…:hmmz

    Dit morgen maar eens even uitzoeken, en nog wat meer dingen nameten… Kwam namelijk ook een mooi overzichtje tegen in de vraagbaak van temperaturen en weerstandwaarden voor de temp. sensor, en de ohmse waarde van de nullastdraaisteller (de stappenmotor dus…):cool:

    Ik denk dat ik na dit avontuur een hoop mensen kan helpen electrische problemen op te lossen met hun C20XE…:angel

    #17507114

    OK, de gasklepschakelaar doet het nu goed en het stationair is weer wat naar beneden, maar nog steeds meer dan 1000 toeren….:hmmz

    Als ik de LMM los trek gaan trouwens wel ineens de toeren flink omlaag…

    #17507115

    Ok, knippercode 12 en 31 komt er uit… niets aan de hand dus volgens de zelfdiagnose….:hmmz

    Ik moest maar eens alles gaan afwerken en ermee gaan rijden!:afro

    #17507116

    Met lopende motor is de knippercode alleen 12, en als ik hem van zelfdiagnose af haal is na het starten gelijk het motormanagement lampje uit…

    Dus het ziet er naar uit dat ik alleen spoken zie en dat alles gewoon goed is!!:afro

    Ook al lijkt me het stationair toerental wat hoog met 1000-1100, maar het zal mijn verbeelding wel zijn, hij scheurt ook als een malle!!:D

    #17507117

    Ik had me zo voorgenomen om wat foto’s te maken, maar de pech duivel sloeg weer eens toe. Ken je dat, je gaat naar je klus plek met allerlei ideeën in je hoofd van wat je gaat doen en dan gebeurt het…. ineens zie je een ander groter probleem…

    Goed, ik had net lekker getankt, godzijdank maar 25 liter (voorgevoel denk ik, normaal gooi ik hem vol) en ik ging dus een mooie in rubber opgehangen beugel maken voor mijn benzinepomp, want die bleek toch wel een irritante herrie te produceren… Ineens zag ik bij de flotter deksel dat er een druppel aan de leidingen hing. Eerst denk je dan aan een scheurtje in de slang, of een verrotte klem, maar nee, er zat kennelijk een klein gaatje in mijn laswerk op de retour leiding…:(

    Kut! Dus een grote bak eronder van 30 liter, half uur later was de tank pas leeg….:mad: Dus de flotter dop eruit en gaatje gelast, ding er weer in, LEKT INEENS DE HELE *&@!@#$%^& DOP!!! :swear Pakking ietwat verdroogd, geen nieuwe in de buurt, moest ook nog naar huis…:swear dus de flotter dop vergrendeling pallen ietsjes naar binnen gebogen om wat meer druk op de pakking te krijgen dan maar… Eindelijk droog!

    Eenmaal thuis zegt m’n meissie dat ik enorm stink….:puke Gek heh!!

    Maar goed, ik heb nu een prachtige beugel voor de pomp en het werkt ook nog verrekte goed!! Ding is nagenoeg muisstil nu! Althans, het komt niet boven de herrie van de 16 klepper uit! :jerry

    Ook eerder op de dag de bekabeling wat gefatsoeneerd, erg opgeknapt… Maar het zelfde liedje. Eerst hangen alle draden los door de motorruimte te bungelen, brandstofrelais aan een tiewrapje , kabels bijn mekaar gebonden zodat ze de V-snaar niet raken en alles werkte super. Na het ‘fatsoeneren startte hij ineens niet meer!! Geen foutcode… lekker dan!! Geen brandstofdruk…. Zat er dus gewoon een rotte soldering op het start relais!!:mad:

    Daarvoor de remmen…. dagen lang steeds opnieuw een rondje ontluchten, maar kon steeds nog zo het pedaal tot op de vloer intrappen. En ineens twee dagen geleden lukte het! Ik had écht goede remdruk! Betere volgorde aangehouden ook, langste leiding eerst… En bij rem 3, de voorrem dacht ik nog zat vloeistof in het tankje te zien, maar schijn bedriegt, er zit een randje in dat tankje en de vloeistof gaat onder druk er uit via het achterste gat… Ineens hoor ik een slurpend geluid… hele %^$&*(*(:swear systeem weer vol met lucht!! Nu inmiddels na drie keer ontluchten weer een beetje remdruk, maar nog steeds niet super…

    Het is zo lekker als alles goed gaat, erg leuke hobby, maar als het tegen zit kan ik er goed zat van zijn ook!!:fy1

    Morgen die remmen maar eens bij de garage laten ontluchten, en meteen uit laten lijnen…:agent

    Dan is het echt de hoogste tijd voor wat foto’s…:kewlpics

    #17507118

    origineel gepost door Vinci

    origineel gepost door Willem (in een ander onderwerp)
    LHM:checken:

    Willem

    De gasklepschakelaar moet of afgesteld of vervangen worden… Volgend het schema wat ik heb namelijk hoort pen 53 van de ECU permanent massa te zijn als je geen gas geeft en dan hoort als je gas geeft pen 52 massa te worden.

    Nu is geen van beide pennen massa en als ik gas geef wordt pen 53 massa…:hmmz

    Dat komt me ergens bekend van voor…….. :hmmz

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=122239&page=2

    Houd ‘m in de gaten, die gasklepschakelaar !

    #17507119

    origineel gepost door CommoCruiser

    origineel gepost door Vinci

    origineel gepost door Willem (in een ander onderwerp)
    LHM:checken:

    Willem

    De gasklepschakelaar moet of afgesteld of vervangen worden… Volgend het schema wat ik heb namelijk hoort pen 53 van de ECU permanent massa te zijn als je geen gas geeft en dan hoort als je gas geeft pen 52 massa te worden.

    Nu is geen van beide pennen massa en als ik gas geef wordt pen 53 massa…:hmmz

    Dat komt me ergens bekend van voor…….. :hmmz

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=122239&page=2

    Houd ‘m in de gaten, die gasklepschakelaar !

    Hee, das toevallig!

    Hij was trouwens bij mij niet stuk. Heb hem open gemaakt en kwam er toen achter dat het klikje voor de schakelaar die stationair maakt wat meer kracht nodig heeft. Maar hij kon zelfs in de uiterste stand geen klik maken… Heb via een kennis binnenkort een ander compleet gasklephuis, kan ik eens vergelijken en hopelijk er achter komen wat er nou aan de hand is…:hmmz

    Het ietsjes te hoge stationair toerental wat hij nu heeft is trouwens te wijten aan het luchtfilter. Er zit een semi open luchtfilter op nu, had hem er eens af gehaald en mijn hand op de slang gelegd en dan krijg ik met gemak een normaal toerental… Er is dus sprake van te veel ‘flow’….

    Iemand een idee of dit te modificeren is door de stappenmotor aansturing te wijzigen?:wors

    #17507120

    Ok, wat plaatjes!!:kewlpics

    De ophanging van de benzinepomp:

    Mooi in rubber:

    En hele dikke tiewraps:



    Dit zal allemaal vast veel mooier en beter nog kunnen, maar laat mij er nou trots op zijn…:jerry

    Dan onder de motorkap:


    En nog wat foto’s van de remmen:




    De ontluchtingsset::P

    De hoofremcylinder:


    22mm:

    #17507121

    Ok, het nèt iets te hoge stationair toerental is nu ook gefixt. Een of andere debiel had dus ooit aan de stelschroef van de gashevel gedraaid waardoor hij niet in z’n nul positie kon komen, verklaart ook gelijk waarom de gasklepschakelaar niet klikte in de stationair stand…

    #17507122

    hey vinny,ziet er goed uit….maar wat zie ik daar aan je olie filter hangen?is toch geen olie he !!!

    #17507123

    origineel gepost door wes155
    hey vinny,ziet er goed uit….maar wat zie ik daar aan je olie filter hangen?is toch geen olie he !!!

    Ja zeker wel…:( Daar moet ik dus even naar op zoek, maar als ik voel dan is het blok boven de carterpan helemaal droog, de oliedruk is ok, lijkt er op dat de carterpan op de pakking een beetje lekt. Er waren ook wat boutjes op de pan die er niet verder in wilden.:cry

    Lijkt me het handigst als ik hem een keer op de brug heb om die boutjes er even uit te halen en een M6 tapje er effe doorheen te halen….:agent

    Er zijn toch een hoop dingen wel slecht afgewerkt aan dit blok hoor, maar hij loopt echt super mooi, geen getik of wat dan ook…Niet eens als hij nog koud is…:wub

    #17507124

    kan ook de ring zijn in de pomp voor de oliekoelerleidingen
    maar een advies …neem altijd originele filters voor de olie.deze is van spidan?

    #17507125

    kan ook de keerring zijn of oliepomp pakking

    hebben deze motoren wel eens meer last van

    ik hoop voor je van harte dat dat niet het geval is

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 359)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.