mijn corsa gaat niet harder dan 100 km per uur!!

Forumindex Forums Modellen Corsa mijn corsa gaat niet harder dan 100 km per uur!!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263488

    Hallo
    ik heb een corsa B uit 95.
    het is een 1200tje 8 klepper en dan weet ik dat die maar 45 pk hebben.
    maar hij gaat niet harder dan 100 km en lijkt me dat hij harder zou kunnen.
    wat kan dat zijn?
    Mvg,

    sandro

    #18209539

    De handrem bij wegrijden er af halen!

    #18209540

    Geen rare bijgeluiden of storingen of verbruik?
    Vastgelopen rem?

    #18209541

    over schakelen wil nog wel eens helpen :jerry :jerry

    #18209542

    katalisator verstopt ?

    #18209543

    nou rem lijkt me onwaarschijnlijk hij is 2 dagen geleden gekeurd. geen geluiden enz
    de kat was ik ook aan het denken.
    hoe krijg ik de kat open?
    zijn 1200 8 klepper ook de kleppen van te stellen?

    #18209544

    als jij net 2 dagen apk er op heb hoef je je ook niet druk te maken om je kat.
    anders hadden die waardes al niet geklopt bij de apk.

    #18209545

    @sandrovb wrote:

    Hallo
    ik heb een corsa B uit 95.
    het is een 1200tje 8 klepper en dan weet ik dat die maar 45 pk hebben.
    maar hij gaat niet harder dan 100 km en lijkt me dat hij harder zou kunnen.
    wat kan dat zijn?
    Mvg,

    sandro

    Kan verschillende oorzaken hebben:

    – noodloop (brandt het motormanagementlampje?)
    – slechte bougies
    – slechte bougiekabels
    – benzinefilter verstopt
    – onvoldoende benzinedruk / -toevoer door defect aan inspuitregeling

    #18209546

    motormanagementlampje brandt niet
    bougies zijn nieuw
    inspuitregeling zijn die duur?

    want het voelt als die 100km rijd dat er niks meer is dan staat het pedaal op de grond.
    alsof zoals jij zei BlackDevel of hij te weinig druk heeft.
    ik ga vanmiddag wat proberen.

    #18209547

    Menig ouder zou blij zijn als de auto van hun kind niet harder ging als 100 km per uur :P.

    Even zonder gekkigheid….

    Weet niet wat je budget is en wat je verwachtingen zijn maar kan je niet beter kijken naar een 1.4 16v?
    Je hebt je 1200 net laten keuren (wat altijd net iets beter verkoopt), en de 1.4 staan er ook al voor een paar 100 euro op.
    Ik denk elke euro die je in dit blok investeert nog steeds niet het gewenste resultaat zal halen.

    #18209548

    hij heeft een storing
    en 3 van de 4 onderdelen geeft hij antwoord op de staat van onderhoud

    #18209549

    heb ook een 1.2. en had het zelfde 2 dagen na aankoop Perfect dealer onderhouden e.d. Terug na de garage gaf die de Cat aan. Garage zo kan nooit. Bleek het inderdaad zo klein inspuit ding te zijn. Doordat die te weinig benzine gaf. Hield die in 100-110 was de max maar hij reed wel zuinig. Maar ik ergde me kapot aan die oranje lampje. Nu kan ik gewoon 140-150 zonder moeite. Haha Alleen met veel binnen door rijden rijdt hij met vol gas rijden het niet zuiniger dan 1 op 12- 12.5 ( Corsa B 1999-9

    #18209550

    stottert die als je volgas geeft/rijdt
    trekt die wil goed door in de 1e 2e 3e versnelling?
    of is het dat die bij een bepaald toerental stopt?

    anders zou ik kijken voor brandstof filter en anders misschien toch kijken of die storing heeft!
    misschien is het storingslampje kapot of er uit of brand die wel even als je contact op zet???

    #18209551

    Stotteren doet die niet maar in de 1 en 2 en 5 trekt die niet
    Terwijl hij makelijk 140 zou moeten halen
    Toerental geen idee heb geen toerenteller helaas
    De motor managementlampje brandt gewoon als k hem op contact zet heb ook al gekeken of het blok op tijd staat.
    Staat allemaal goed k heb een dis ontsteking dus er valt niet veel te stellen.
    Ik zal eens idd kijken of de brandstoffilter verstopt is
    Ik vind het vreemd.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

    #18209552

    Brandstoffilter denk ik niet want dan zou hij raar gaan lopen ook stationair en dat doet die niet en gaan stotteren zoals jij zegt ted-jan.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

    #18209553

    Een toerenteller heb je niet nodig om te merken dat, hij ergens in het toerental niet presteert. Dat hoor en voel je. Ook raad ik aan om niet teveel te speculeren en de vragen te controleren, anders wordt het allemaal wel heel moeilijk.

    #18209554

    stationair heeft een motor wat minder benzine nodig

    #18209555

    Kat dicht??

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

    #18209556

    Eve n voelen of de uitlaat lekker blaast als motor loopt.
    desnoods even de demper goed heen en weer schudden.
    zo kun je horen of je een sambabal effect hoort bijvoorbeeld.
    blaast de demper netjes, dan is je uitlaat wel in orde.
    Je kan het ook wel een beetje horen.

    je kan tevens even je luchtfiltwr bak op en trekken.
    Dit zijn dingen die zouden kunnen en makkelink zelf te bekijkem.

    anders zou ik een garage opzoeken. Harder dan 100 moet hin zeker gaan.

    aanlopende rem kun je makkelijk checken.

    ga 50 rijden, koppeling los en in zijn vrij uit laten rollen.
    als je vlak voordat je stil staat het gevoel krijgt dat hij dat hij toch afremt merk je dat aan de manier van stil komen te staan.

    rolt hij stil zonder er zelf iets van te merken is net goed.
    stopt de auto met een schok dan remt hij dus ergens.

    dit zijn natuurlijk low budget adviezen. Misschien niets zeggend. Misschien ook wel.

    #18209557

    Slippende koppeling?

    #18209558

    Opgelost! Een nieuwe distributieriem en thermostaat doet wonderen! Hij bleef open staan nu gaat hij easy naar de 120/130

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

    #18209559

    Dan zou de riem van tijd hebben gestaan >?

    Je bedoelt dat de thermostaat open bleef staan ? dan zou die zelfs in theorie eerder op de 100 moeten zijn. Als de sensor ziet dat de motor koud is betekent meer inspuiten !

    #18209560

    @Vannos wrote:

    Dan zou de riem van tijd hebben gestaan >?

    Je bedoelt dat de thermostaat open bleef staan ? dan zou die zelfs in theorie eerder op de 100 moeten zijn. Als de sensor ziet dat de motor koud is betekent meer inspuiten !

    Maar je spuit meer in tegen wallwetting, niet om harder te gaan met koude motor ;)

    #18209561

    Maar mis dat de riem wat uitgerekt is geweest hoef maar een beetje te zijn.
    In ieder geval bedankt voor de tips!!!

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

    #18209562

    Dan heeft ie wel echt beroerd gelopen als het daaraan lag hoor.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.