MIJN CALIBRA V6

Forumindex Forums Modellen Calibra MIJN CALIBRA V6

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 89)
  • Auteur
    Berichten
  • #17778592

    petje af. Zeer mooie Calibra.

    Mooie kleur, smetteloze staat. Zo zie je ze niet vaak meer.

    Wees er zuinig op.

    #17778593

    [rquote=1825831&tid=138907&author=Deactivated]@nedo

    Wat betreft de friedrich spruitstukken

    Hier heb je gelijk in, ikzelf heb ook de friedrich spruitstukken erop. Maar aangezien ik de vectra B inlaat erop heb met vectra b spruitstukken moest ik mijn voorpijp zo en zo aanpassen. dus heb hem netjes vanaf de bocht 58 binnemaat gemaakt met een racekat eraan. Dit viel me ook tegen, zoals je kunt zien is ook de totale bocht veranderd van het spruitstuk, en eigenlijk voor die 999 euro mag je wel verwachten dat het goed is.
    Maarja zo blijken vaker dingen niet goed te zijn…..:argue:swear
    Mijn motor moet er alweer uit zijn aardig wat dingen niet goed gedaan door de inbouwer, helaas….
    Hieronder de foto´s van de friedrich spruitstukken.






    [/rquote]

    Waar heb je de racekat vandaan? Zelf gemaakt???

    Ik hoor het graag.

    #17778594

    Erg nette Calibra heb je daar joh!

    #17778595

    U2U Terug

    #17778596

    Kwanta kosta die BBS velgen eigenlijk?

    #17778597

    Ze kosten 325 euro zonder banden (per velg :D)

    #17778598

    [rquote=1827330&tid=138907&author=NEDO]Ze kosten 325 euro zonder banden (per velg :D)[/rquote]

    Dit valt mij nog best mee, koop eens mad in velgen.
    700 ex btw inkoop per stuk. :angel

    #17778599

    Dat ben dan replica’s neem ik aan?

    #17778601

    Nee deze zijn orgineel heb ze via via en dan weer via Engeland laten komen. (goed connectie).
    Normaal gesproken kosten ze 460 per stuk.
    Waren 2 setjes over toen dus gelijk gebruik gemaakt van de situatie.

    #17778602

    @ CarloAstra zou je dit soort problemen willen oplossen buiten de forum om aangezien Cabriobully niemand op naam heeft beledigd/aangespoken vind ik jou opmerkingen misplaatst en best zielig. -offtopic

    Alvast bedankt en een Gelukkig 2011 :D

    #17778603

    Reactie verwijderd door Monzavrouw

    #17778604

    [rquote=1823058&tid=138907&author=NEDO]
    En ja ik gebruik nu al vol syntheet Castrol olie en dat zo ook blijven en nee ik ben niet iemaand die (spint,scheurt en auto niet warmrijdt). :D:D:D:P:P:P
    [/rquote]Welke motorolie van Castrol gebruik je precies?
    Lees eigenlijk steeds vaker dat men Castrol olie gebruikt.

    #17778605

    Ik gebruik Cartol Racing olie 10w 60 aangezien ik met mijn auto niet in de winter rij alleen in de zomer is dit de beste olie die er is.

    #17778606

    Bij mij op het werk staat een dikke tig liter tank volsyntheet Texaco 10W50, hoef de slang van de bar maar uit te rollen en ik kan tappen tegen een gunstige prijs :P

    #17778607

    Hmnnnn die Castrol motor olie .. 10w60 lijkt me zeer OK .. altans voor de ZOMER alleen .. gebruik het ook voor in mijn kawasaki ( de motorolie versie dan ) …. met die olie heb je minder wrijving in je blok .. voor sneller optrekken … wel enig olie verbruik ..

    Alleen .. overstappen van half syntheet .. moet je blok van binnen wel schoon zijn .. de kleine gaatjes in de cylinderkop/nokkenaslagerkappen .. moeten niet verstopt raken …

    #17778608

    Ja dat is helemaal ideaal :thumbup ik betaal me eigen scheel voor de Castrol maar ik heb ook over mijn Schatje :wub lol

    #17778609

    Ik moet eens kijken wat voor mij het beste is. Mijn auto is mijn daily en ik rij er dus ook met lage temperaturen mee.

    #17778610

    @The Undertaker .. half syntheet is ruim voldoende voor de Calibra .. maare dan wel… 5w40 half syntheet ..
    mocht je b.v met vakantie gaan naar Italie .. is 10w/40 een beter keus
    natuurlijk … een nieuw oliefilter gebruiken …
    Vol syntheet … heeft een sterk reinigend effekt .. zodat alle hard geworden olie .. word opgelost .. de keeringen kunnen gaan lekken … kan gaan olie verbruiken .. de klepsteelrubbers kunnen gaan lekken .. blauwe oliedampen uit je uitlaat ..

    #17778611

    Anjo, dat is alleen als je minerale olie vervangt voor volsyntheet.
    Halfsyntheet/Semisyntheet is al deels synthetisch en de minerale delen er van zijn er al op voorbereid om samen in 1 plens olie te zitten met synthetisch. Het is half-om-half olie.
    Daarom mag je Semisynth ook mixen met volsynth en minerale olie. En dat is dan weer de reden dat sommige tankstations alleen semisyntheet verkopen, omdat het dus het minst problemen oplevert.

    Maargoed, als je er toch in gelooft dat het is zoals jij zegt, kan je het beste olie gaan aanvullen met volsyntheet tot je zo’n 5 tot 10 liter hebt gebruikt. Daarna spoel je de mix er uit en vul je met volsyntheet.
    Ondertussen kan dan de rommel oplossen en de motor langzaam inwerken op de nieuwe situatie, waarbij zuigerveren en dergelijke bewegende delen daarop gaan inslijten.

    Trouwens, niet om lullig te doen, maar je posts zijn vaak wat lastig te lezen ;)
    Je gebruikt nogal veel puntjes namelijk.
    Er wordt wel eens afgegeven op mensen die het te weinig doen, maar jij lijkt de andere kant op door te slaan ;)

    #17778612

    [rquote=1829357&tid=138907&author=ANJO TOL]@The Undertaker .. half syntheet is ruim voldoende voor de Calibra .. maare dan wel… 5w40 half syntheet ..
    mocht je b.v met vakantie gaan naar Italie .. is 10w/40 een beter keus
    natuurlijk … een nieuw oliefilter gebruiken …
    Vol syntheet … heeft een sterk reinigend effekt .. zodat alle hard geworden olie .. word opgelost .. de keeringen kunnen gaan lekken … kan gaan olie verbruiken .. de klepsteelrubbers kunnen gaan lekken .. blauwe oliedampen uit je uitlaat .. [/rquote]Ik heb een Astra F GSI X20XEV met 10W40 erin, bevalt me beter dan de 5W30 die er eerst in zat.
    Bedankt voor de uitleg.

    #17778613

    AAAAHHHH………..mijn oude cali :(

    Ik vond hem al bruut, maar hij is nog dikker geworden!! :D
    Zoals ik al aan de telefoon zei: ik koop hem terug!
    Gelukkig heb je hem in zijn waarde gelaten en netjes origineel gehouden. Dat komt hem alleen maar ten goede. Die quadconversions………..weg laten man! Gewoon nette achterlichten er in knallen.

    Binnenkort eens meeten he.
    We houden contact.

    #17778614

    @Maus En zoals ik aan de telefoon ook zei HELLLLLLL NOOOOOO Haar krijg je echt niet meer terug :jerry:jerry:jerry
    Ik laat haar zeker in haar waarde.
    Ik ga de quadconversions niet meer erop zetten.

    We gaan zeker iets afspreken kijk maar of SwamV6 ook meekomt ik wil zijn kop wel zien als ie de auto weer ziet.hahaha

    PS:

    Verandeer jouw Sigunture want je bent niet meer een eigenaar van een Cali V6:P:P

    #17778615

    Hallo NEDO .. het is bijna feb, ben je al zo ver dat de 3.0 motor er in gaat ? (foto’s?)
    Heb nog een vraag over de Velgen, wat is de E.T waarde ?
    Heb hier de 3,0 in de Calibra, het toegenomen vermogen rijd fantasties ….
    Magnacor KV 85 bougiekabels zijn een aanrader voor de V6
    gr

    #17778616

    ANJO TOL JE HEBT U2U!!!

    #17778617

    [rquote=1854673&tid=138907&author=NEDO]@Maus En zoals ik aan de telefoon ook zei HELLLLLLL NOOOOOO Haar krijg je echt niet meer terug :jerry:jerry:jerry
    Ik laat haar zeker in haar waarde.
    Ik ga de quadconversions niet meer erop zetten.

    [/rquote]Top!!! Blijf dit echt een dikke Calibra vinden :wub Straks met de 3.0 erin is hij gewoon af.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 89)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.