Mijn Astra GSI project

Forumindex Forums Modellen Astra Mijn Astra GSI project

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 55)
  • Auteur

@robert_corsa wrote:

komt alleen maar door het materliaal.
    astra f heeft een zink bad gehad, of iets wat er op lijkt.
    popnagel is gewoon staan in de meeste gevallen. dus de het beschermlaagje op je auto (bijv zink) offert zich op voor de polnagel, zodat deze niet gaat roesten. hierdoor krijgt je dorpel te weinig bescherming,

als je buurman een zinken goot heb, en je gooit er een echte dikke stalen spijker in, dan heeft je buurman na een jaar een lekke goot:)

let bij kit wel goed op, er zijn kitten die te zuur zijn, en tasten je lak aan.
    polymax gaat eigenlijk altijd goed.
    vooral soudal kan problemen geven.

De meeste popnagels zijn van aluminium, behalve de stift, het klopt wel dat er een potentiaalverschil is tussen verschillende metalen waardoor er galvanische corrosie kan ontstaan, maar aluminium popnagels in staal vormen niet zo’n groot gevaar.

@robert_corsa wrote:

komt alleen maar door het materliaal.
    astra f heeft een zink bad gehad, of iets wat er op lijkt.
    popnagel is gewoon staan in de meeste gevallen. dus de het beschermlaagje op je auto (bijv zink) offert zich op voor de polnagel, zodat deze niet gaat roesten. hierdoor krijgt je dorpel te weinig bescherming,

als je buurman een zinken goot heb, en je gooit er een echte dikke stalen spijker in, dan heeft je buurman na een jaar een lekke goot:)

let bij kit wel goed op, er zijn kitten die te zuur zijn, en tasten je lak aan.
    polymax gaat eigenlijk altijd goed.
    vooral soudal kan problemen geven.

Idd soudal is vrij zuur.
    Persoonlijk zou ik voor sikaflex 221 gaan.Is wel wat duurder,maar perfecte kwaliteit.Heb in mn werk wel met beide gewerkt.
    Polymax is wat vorstgevoeliger.Dat wil zeggen,word taaier naarmate het kouder word.Is sikaflex wat minder gevoelig voor.
    Ook goed ontvetten van te voren is geen overbodige luxe.

Als je popnagels gebruik eerst het gat voldouwen met een primer, zonder primer gaat het natuurlijk hard. Popnagels smeer ik vaak nog af met een kit. Heb er op de sloop zat zien staat die liepen te rotten rond de popnagels.

Ik gebruik voor spoilers altijd soudal fix all of een soort van bitumen kit. De fix All variant bevat sowieso geen zuren oid.

Sikaflex 221 is volgens mij alleen voor binnen gebruik.

Sikaflex 221 is zeker niet alleen voor binnen gebruik.Dan zouden er nu heel wat dakpannen van de daken liggen. :jerry
    Is zeker een exterieur kwaliteit.Alleen moet je voor een goede hechting,zoals bij alles wat je plakt,de boel wel goed ontvetten.
    Ik zou juist geen bitumenkit gebruiken.Een bitumen kit zoals tixophalte of wet seal en fix van shell bevat een hoeveelheid teer.en als je iets niet op je auto wil dan is het teer.

Hertalan ks96 is het, structuur en verwerking lijkt op die bitumen maar is het niet.

Teer vreet je lak niet weg hoor, en onder een spoiler zie je er nooit meer wat van ;)

Inmiddels weer wat verder, middendempervervanger eronder, en een sebring einddemper, (heb een originele lexmaul liggen geloof 2 x 80 einddemper die mag voor een prikkie weg, dus belangstellenden stuur me ff een berichtje) (de luchthappers gespoten en zitten ook op de motorkap,

van de week even een fotoshoot gehouden samen met Arthur (maat van me met zijn astra f cabrio) :D

helaas zaten de luchthappers er toen niet op omdat ik deze net had gespoten!

op deze foto lijkt zijn astra misschien iets lager maar die van mij is lager! :jerry (rode)

onderweg naar de onderdelen beurs in tolbert!

zo even een mooie fotoshoot! met Harms f cabrio

de cabrio van arthur was overigens de cabrio van Corsaforever (ook aktief op het forum)

Groet Arne! :D

om nog even op het pompnagelonderwerp te komen
    de astra f1 heeft namelijk geen zinkbadje gehad, de f2 wel
    vandaar dat de astra f1 (gsi) vanonder je kont wegrot ;)

Unnuhh :kewlpics

overigens heb ik een droom: mijn astra in gsi blauw, mooie strakke velgen, verder zo laten zoals hij nu is met een c20let erin! en geblindeerde ruiten. :agent

eerst maar even sparen en genieten van deze goede auto! misschien met een aantal jaartjes! :thumbup

@trashmetal wrote:

klopt! gelukkig heb ik een fase 2 gsi als het om de roest gaat, mijn auto heeft geen enkel stipje roest op het chassis alles ziet er tip top uit! alleen dus een klein plekje op 1 van de schermen maar dat kwam vanwege een kleine aanrijding en dus niet van het kwaaltje! :D

Die cabrio komt me bekend voor :hmmz

Ex cabrio van een forumlid van hier?

Voor de rest mooie pics :thumb

Aaa gevonden..

Halve wegen de pagina zie je de astra staan 2 jaar terug.

viewtopic.php?f=5&t=196&p=1645965#p1645965

En nog een topic

viewtopic.php?f=5&t=120122

@trashmetal wrote:

dat is onzin wat je hier zegt
    het probleem zat hem in de kit die ze gebruikt hebben in de eerste serie
    deze werd poreus waar door er water tussen het plaatwerk kan komen
    dan nog wat
    de popnagel op een f1 astra gsi zijn geen popnagels
    deze zitten niet een door het plaat werk heen
    die pinnnetjes voor de bevestiging van de clips voor de skirts zitten er op gelast

@Arnegsi wrote:

overigens heb ik een droom: mijn astra in gsi blauw, mooie strakke velgen, verder zo laten zoals hij nu is met een c20let erin! en geblindeerde ruiten. :agent

eerst maar even sparen en genieten van deze goede auto! misschien met een aantal jaartjes! :thumbup

zo iets dus hahahah

@syl-astra wrote:

@Arnegsi wrote:

zo iets dus hahahah

oow jaa! precies zo! :wors

wat mooi!

is geloof ik te koop met een v6 toch ?? of vergis ik me nou

of deze:

slijm slijm. dit is de kleur die ik bedoel (heel donkerblauw), strak, origineel,vette velgen en niet te veel poespas!

@petrolhead wrote:

is geloof ik te koop met een v6 toch ?? of vergis ik me nou

ja klopt
    ik heb hem verkocht en aan bass hier op het forum maar die heeft hem ook weer verkocht
    staat nu in Groningen volgens mij weer te koop

maar als je echt wat wilt moet je deze kopen
    deze is echt zo goed als nieuw en echt roest vrij
    betere astra als deze vind je niet

http://link.marktplaats.nl/608726107″ onclick=”window.open(this.href);return false;

die zwarte op de foto is ook echt gaaf, zo wil ik de mijne ook wel hebben :wub :wub :wub

idd die v6 is echt een nette en harde gsi

Die zwarte ja, bijna compleet origineel inclusief zeldzame accessoires (koplampsproeiers) :wub

@midnight black wrote:

Die zwarte ja, bijna compleet origineel inclusief zeldzame accessoires (koplampsproeiers) :wub

inderdaad, het heeft wel wat!

@midnight black wrote:

heb ik ook op mijn gsi ( werkend )

@Nick-GSI wrote:

@midnight black wrote:

heb ik ook op mijn gsi ( werkend )

tof! heb je een foto ervan? of heb je een topic waar ik dat kan zien? :D

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 55)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.