Mijn Astra G en plannen

Forumindex Forums Modellen Astra Mijn Astra G en plannen

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 69)
  • Auteur
    Berichten
  • #18231565

    hey goed bezig nette wagen! rain-x is trouwens goed spul heb het ook en werkt echt goed 3 4 maanden

    #18231566

    @Silver wrote:

    goed bezig.
    ben wel benieuwd naar je rain-X ervaringen straks, heb ook zón fles hier staan maar nog niet geprobeerd..

    Vandaag van werk naar huis gereden (20km) door de regen en mijn ruitenwisser nauwelijks hoeven te gebruiken. Vanaf een kilometertje of 60 blaast het water gewoon je ruit af. Top spul!

    Over mijn sleutelbos, ik heb even gegoogeld en vond het volgende stuk:
    http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/19/is-jouw-autosleutelbos-te-zwaar” onclick=”window.open(this.href);return false;
     
    Max 1,3kg aan sleutels of andere dingen mag er aan het contact slot hangen. Toch ga ik even kijken voor een leuke sleutelhanger voor alleen mijn autosleutel.

    Vraagje voor de kenners: Op winparts zie ik voor nieuwe koplampen/mist lampen twee merken: Hella (rete duur) en Wezel (goedkoop). Ik neig naar Wezel, is dit terecht of moet er echt geïnvesteerd worden?

    #18231567

    Zal er idd maar mee uit kijken de contact sloten van de Astra G zijn ook al niet de besten.

    En wat betreft de koplampen waarom kijk je niet voor een depo xenon projector koplamp, kosten op ebay rond de €134,-

    Dan nog een xenon setje ben je voor ongeveer €200,- klaar is ook wel geld maar dan heb je wel gelijk een chique uitstraling en pasvorm is perfect hier hoe ze staan in mijn auto:

    #18231568

    Ik ben zelf ook van plan om de reflectorranden van de koplampen zwart te maken. Je kunt wel zeggen dat nieuwe donkere koplampen “geen drol” kosten, maar een spuitbusje zwarte verf kost nog minder. Als je daarmee hetzelfde effect hebt, is het toch leuk om een beetje te knutselen?

    #18231569

    Ik hen net contact gehad met http://www.gm-tunnigparts.nl deze hebben motorkap lifters en de vergroomde aluminium kachel knop ringen ringen in hun pakket deze zijn van Marktplaats af ??? maar via Google kom je wel bij hun uit . verder veel leuks voor de G Astra

    #18231570

    @Famempeters wrote:

    Ik hen net contact gehad met http://www.gm-tunnigparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; deze hebben motorkap lifters en de vergroomde aluminium kachel knop ringen ringen in hun pakket deze zijn van Marktplaats af ??? maar via Google kom je wel bij hun uit . verder veel leuks voor de G Astra

    Zit even op hun site te kijken en ze hebben inderdaad een hoop spullen die ik op het oog heb tegen goede prijzen.

    Voor volgende week dinsdag een afspraak gemaakt voor een grote beurt en een airco service!

    #18231571

    Weer een kleine update vanuit mijn kant.

    Op marktplaats heb ik een Tacho met witte tellerplaat, rode naalden en chromen tellerringen op de kop weten te tikken voor slechts 30 euro. :agent
    Er lijkt rechts een kleine scheur in het plastic te zitten, mocht dat zo zijn dan gebruik ik die van mijn huidige Tacho. :hmmz


    Foto van marktplaats

    Mocht iemand in de buurt van Schiedam zich geroepen voelen om me te helpen met het installeren van deze Tacho en het omzetten naar de juiste KM stand dan hoor ik dat graag. :thumb

    Op ebay een mooie Opel sleutelhanger op de kop getikt. Autosleutel gaat nu los van de bos om mijn contactslot te ontzien. king:

    #18231572

    Nette teller :-)

    Km stand kan ik evt wel veranderen voor je met de op-com, maar dan moet je wel weer naar zeeland haha king:

    #18231573

    @Mr.F wrote:

    Nette teller :-)

    Km stand kan ik evt wel veranderen voor je met de op-com, maar dan moet je wel weer naar zeeland haha king:

    Dat zijn me net iets te veel kilometertjes. :shock:
    Maar thanks for the offer! :thumb

    Vandaag in de brandende zon mijn tankklep vervangen.


    Mijn huidige rubber was geknapt waardoor er roest zit bij mijn tankdop zit. :swear


    Iemand enig idee wat ik dien te doen hieraan?


    Nieuwe tankklep sluit niet aan: van de regen in de drup gevalletje dus.


    Met een stukje rubber mijn oude tankklep gefixed. Een hoop passen en voorzichtig knippen maar het resultaat mag er wezen voor iemand met twee linkerhanden. king:


    Oude tankklep terug geplaatst. Ook deze sluit niet 100% aan maar stukken beter dan de andere klep.

    Er zijn weer een aantal nieuwe dingentjes binnen gekomen:

    – lifehammer zwart
    – Spiegel linksvoor (huidige hangt nog aan een laatste stukje lijm)
    – Insignia ruitensproeiers
    – Opel decals voor buitenspiegels (niet op de foto)

    Ik kan dus weer even door met mijn project. :agent

    #18231574

    Nice! :agent

    #18231575

    Weer een update vanuit mijn kant.

    Gisteren aan de slag gegaan met mijn nieuwe tellerplaat en naalden. Wat een avontuur….. :shock:

    Met veel gehannes mijn tacho uitgebouwd. Hier werd ik geconfronteerd met het feit dat mijn auto uit 1998 komt en dus de plastic onderdelen ook. Het plastic onderdeel waarin je de Tacho zekert door middel van de hendel die je naar links/rechts kan overhalen viel zowat uit elkaar bij het geringste contact. Deze hangt nu los en zie je daardoor niet in mijn dashboard maar nu naast het stuur hangen op de eerste foto.

    Tacho eruit, uit elkaar gehaald. Nieuwe wijzerplaat en naalden erop. Chromen tellerringen met secondelijm vastgezet. Deze even kort laten drogen en toen de tacho weer in elkaar gezet. Toen begon de horror…… niets vermoedend was ik aan een cursus “CSI vingerafdrukken opsporen” begonnen. Binnen enkele minuten verschenen er onder de plastic kap overal witte vingerafdrukken en vegen.

    Lijmdampen + vettige sporen = witte uitslag. :shock:

    Als een malle de tacho uit elkaar gehaald en geprobeerd de schade te beperken. Een uur en twee niet verwijderbare witte plekken later begonnen aan het inbouwen van mijn tacho.

    Tacho aangesloten, auto gestart…… NIETS. Geen lampjes geen beweging van de naalden. Alleen af en toe het oplichten van lampjes bij het handmatig aandrukken van de stekker.

    Na een hoop gehannes bij toeval bij het uitstappen een onderdeel gevonden die er toch vrij belangrijk uitzag. Dit bleek dus een onderdeel van de stekker te zijn die ervoor zorgt dat de stekker goed contact maakt. Echter ging dit ook niet van het lijen dakje.
    Al met al 2 uur bezig ermee geweest.


    Je ziet in het vakje waar de kilometerstand staat onder duidelijk nog witte lijmresten.

    Naalden werken weer en de meeste lampjes doen het ook. De kilometerstand ook na een paar keer kloppen op de tacho.

    Helaas doet het lampje die het meest linker deel van de tacho moet verlichten het niet. Binnen kort maar eens het hele proces weer eens over doen en kijken of ik het linker lampje kan vervangen en nieuwe tellerringen kan bevestigen. :(


    Meest linker verlichting lampje doet het niet.

    Naast bovenstaand avontuur ook nog even een lifehammer geplaatst en met mijn interieur filter aan de slag gegaan.
    Wat een hoop zooi kwam daar uit zeg!


    Genoeg “natuur” te zien na open maken filterhuis.


    Voor….


    Na het verwijderen van de interieurfilter en het aanzetten van de ventilatie…..

    Van het moment gebruik gemaakt en gekeken naar mijn recirculatieklep. Ik hoorde namelijk nu al twee weken niets meer gebeuren als ik op de knop drukte.
    Het feit dat de ramen besloegen als de airco niet aan stond waren voor mij indicatoren dat er iets mis was. Volgens mij heeft het motortje het begeven. :hmmz


    Zo stond hij toen ik mijn dashboardkastje eruit had gehaald. Volgens mij stond hij zo op “binnen”, kan iemand dat bevestigen?
    Ik heb hem iig handmatig dicht gezet zodat hij, als het goed is, nu lucht van buiten pakt.

    Ik hoop komend weekend mijn Insignia sproeiers te installeren, hopelijk gaat dit wel zonder problemen.
    Vorige week vrijdag ook maar weer een nieuwe grill besteld. Ik was niet helemaal tevreden over de look van mijn huidige. Een update zal spoedig volgen.

    #18231576

    Leuk project !!
    Wel een tip voor jou behandel je roest bij je tank zo spoedig mogelijk voor je het weef zit er gaten in…
    Hier mijn pagina misschien leuk als inspiratiebron ;)

    viewtopic.php?f=5&t=179747

    #18231577

    @michield wrote:

    Weer een kleine update vanuit mijn kant.

    Op marktplaats heb ik een Tacho met witte tellerplaat, rode naalden en chromen tellerringen op de kop weten te tikken voor slechts 30 euro. :agent
    Er lijkt rechts een kleine scheur in het plastic te zitten, mocht dat zo zijn dan gebruik ik die van mijn huidige Tacho. :hmmz


    Foto van marktplaats

    Mocht iemand in de buurt van Schiedam zich geroepen voelen om me te helpen met het installeren van deze Tacho en het omzetten naar de juiste KM stand dan hoor ik dat graag. :thumb

    Op ebay een mooie Opel sleutelhanger op de kop getikt. Autosleutel gaat nu los van de bos om mijn contactslot te ontzien. king:

    Die tellerklok loopt wel heel stationair rond de 1000 toeren :P
    Ik denk dat je sowieso de naald terug moet zetten

    #18231578

    @FKsport wrote:

    @michield wrote:

    Weer een kleine update vanuit mijn kant.

    Op marktplaats heb ik een Tacho met witte tellerplaat, rode naalden en chromen tellerringen op de kop weten te tikken voor slechts 30 euro. :agent
    Er lijkt rechts een kleine scheur in het plastic te zitten, mocht dat zo zijn dan gebruik ik die van mijn huidige Tacho. :hmmz


    Foto van marktplaats

    Mocht iemand in de buurt van Schiedam zich geroepen voelen om me te helpen met het installeren van deze Tacho en het omzetten naar de juiste KM stand dan hoor ik dat graag. :thumb

    Op ebay een mooie Opel sleutelhanger op de kop getikt. Autosleutel gaat nu los van de bos om mijn contactslot te ontzien. king:

    Die tellerklok loopt wel heel stationair rond de 1000 toeren :P
    Ik denk dat je sowieso de naald terug moet zetten

    Ik heb alleen de wijzerplaat en de naalden gebruikt. :mrgreen:

    #18231579

    @marijnl1988 wrote:

    Leuk project !!
    Wel een tip voor jou behandel je roest bij je tank zo spoedig mogelijk voor je het weef zit er gaten in…
    Hier mijn pagina misschien leuk als inspiratiebron ;)

    viewtopic.php?f=5&t=179747

    Thanks! Zal ook gelijk even kijken!

    Hoe dient roest behandeld te worden? Is dat eenvoudig zelf te doen?

    #18231580

    Beter roest door een schadehersteller laten doen. Roest is vaak erger dan het eruit ziet. Met beetje pech moet het verrotte stuk eruit worden geslepen en een nieuw stuk erin worden gelast.

    Laat gewoon en expert het beoordelen scheelt je hoop geld en gedoe. En wat marijn zegt behandel het snel, want het rot als een malle!

    #18231581

    Klapmechanisme bijrijdersstoel repareren.

    Aan de onderkant vd achterkant van de stoel even voelen en met beleid trekken/dwingen…
    Zijkanten haal je dan ook zo los… Met een soort splitpennen zit het weer aan de binnenkant vast.
    Ook zo los te halen.

    Je zult snel een gebroken kabel zien. Zelf heb ik deze dmw een kabelmof doorgekoppeld aan de nog hele kabel.
    Werkt hier al 1,5/2 jaar goed.

    #18231582

    Je Airbag lampje blijft branden. Heb je het kunnen resetten of blijft de airbag lampje nog steeds branden?

    Leuke updates heb je daar. :thumb

    #18231583

    @Dolby wrote:

    Je Airbag lampje blijft branden. Heb je het kunnen resetten of blijft de airbag lampje nog steeds branden?

    Leuke updates heb je daar. :thumb

    Deze heb ik al eens laten resetten door de Opel dealer, 2 weken daarna ging hij weer branden. sindsdien genegeerd. Kan dit kwaad?
    Belangrijker: werken mijn airbags op dit moment?

    Thanks! Hopelijk kan ik met mijn topic een aantal mensen dat laatste zetje geven om ook met hun Astra aan de slag te gaan. Alles wat ik kan, kan iedereen namelijk daar ik echt twee onwijs linker handen heb. :D

    @Rob-Epe wrote:

    Klapmechanisme bijrijdersstoel repareren.

    Aan de onderkant vd achterkant van de stoel even voelen en met beleid trekken/dwingen…
    Zijkanten haal je dan ook zo los… Met een soort splitpennen zit het weer aan de binnenkant vast.
    Ook zo los te halen.

    Je zult snel een gebroken kabel zien. Zelf heb ik deze dmw een kabelmof doorgekoppeld aan de nog hele kabel.
    Werkt hier al 1,5/2 jaar goed.

    Het probleem is iets groter helaas. Heel het hendel mechanisme ligt er namelijk uit. Zal er vandaag of morgen een foto van maken.

    Gisteren op eBay even nieuwe tellerringen besteld die je vast klikt ipv lijmt. Ook een Carbon Fibre plate gekocht voor mijn Tacho. Dit gecombineerd komt er zo ongeveer uit te zien:


    Plaatje geleend van Ebay.
    Dit zou bijna alle lijmresten moeten afdekken. 8-)
    Iemand een idee hoe ik dat stukje onder de kilometerstand zwart zou kunnen krijgen?

    Zou iemand mij ook nog kunnen bevestigen of ik het juist had over de stand van mijn recirculatie klep? Mijn auto beslaat nog steeds namelijk als ik de airco uitzet.

    #18231584

    Zo vandaag weer even aan de slag gegaan met mijn Astra.

    Als eerste mijn tacho uitgebouwd en het lampje die het niet deed vervangen.
    Daarna de carbon fiber afdekplaat geplaatst samen met de nieuwe chromen tellerringen. Deze druk je eenvoudig erin en dan zitten ze muurvast. Veel beter dan zelf met secondenlijm aan de slag te moeten.


    Het eindresultaat! 8-)

    Hierna aan de slag gegaan met het plaatsen van een nieuw spiegelglas aan de linker kant. Zit nog niet 100% zoals die zou moeten zitten. Binnenkort dus maar even door een garage laten fixen.

    Mijn OPC style grill vervangen door eentje met Opel Logo en een chromen rand. Staat toch net wat beter vind ik.

    Vervolgens mijn Insignia sproeiers geïnstalleerd. Dit ging verrassend makkelijk. Helaas geen foto gemaakt van het mooie eindresultaat.

    Daarna de resterende teksten op de kont van mijn Astra verwijderd. Föhn van mijn vriendin erop, flosdraad er achter en ze kwamen er van af. Vervolgens een hoop gepriegel met mijn nagels, spiritus en een doek maar het eindresultaat mag er wezen.

    Tenslotte mijn auto van binnen en van buiten volledig schoon gemaakt.

    – Gestofzuigd
    – Ramen met Poorboys Glass Cleaner gedaan
    – Gewassen
    – Behandeld met een Clay-kit
    – In de wax gezet
    – Voorruit opnieuw met Rain-X behandeld

    Van 11:30 tot 18:30 continue bezig geweest. Ben kapot! :lol:

    Ik heb geleerd dat het volledig detailen van een auto niet echt mijn ding is. Is gewoon ontzettend veel werk om te doen. Zeker als je bedenkt dat ik eigenlijk ook nog had moeten glazen, mijn trimms nog had moeten doen en mijn velgen met een waxsealant had moeten behandelen.

    Volgende keer breng ik hem weg naar een detailer voor een volledige beurt. Wassen blijf ik uiteraard wel gewoon zelf doen. Hierdoor staat een foamlans nog hoog op mijn verlanglijst. 8-)

    Zo…. heel verhaal! :lol:

    #18231585

    Goed bezig! Wel aardig zijn voor de velgjes he, en netjes in de wax houden zoals ik altijd braaf deed ! :jerry

    #18231586


    Job well done! :agent

    Toch maar besloten om wat extra detail spullen te kopen via carclean. :mrgreen:

    #18231587

    ziet er goed uit :thumbup

    #18231588

    Pas op met het aanschaffen van carclean spullen, want voor je het weet zit je hele kofferbak vol met die dingen. :jerry (spreek uit ervaring)

    Gr.

    #18231589

    klopt :jerry :jerry

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 69)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.