mijn ascona 400 project updateje

Forumindex Forums Modellen Ascona mijn ascona 400 project updateje

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 241)
  • Auteur
    Berichten
  • #17370303

    :Ptjah t gaat niet zo snel als bij jou

    en ook qua afwerking wordt deze niet zoo netjes denk ik
    maar ok dit is ook n ander zoort auto

    en ja de tijd ontbreekt me gewoon
    maar t gaat goed komen;)

    je snapt nu denk ik wel waar m,n opmerking in jou topic over die geventileerd schijven achter wegkomt;):P

    #17370304

    wat ga je doen met je deuren enz?dicht poppen met platen alu?
    heb dit vandaag en gister ook gedaan met de binnen kant,mis nu nog een rolkooi,dashbaord en kuipstoelen.

    #17370305

    origineel gepost door manta19sr
    wat ga je doen met je deuren enz?dicht poppen met platen alu?
    heb dit vandaag en gister ook gedaan met de binnen kant,mis nu nog een rolkooi,dashbaord en kuipstoelen.

    denk dat de originele deurplaten er in komen
    zo was het toendertijd ook
    pas de manta,s kregen die lege deuren
    waar de kaartbakken inzaten;)

    #17370306

    tja ik persoonlijk vind dat als je een work versie neemt,het iets realistiser er uit ziet als er geen deurpanelen er in zitten,maar als het er origineel in zat,dan zal het wel zo wezen.dashbaord ook origineel of?

    #17370307

    Ascona 400 werks had deurpanelen, evenals de 1e manta 400 werks, kort daarna werd dat anders dmv de kunststof deuren.

    Engelmann spiegels hadden ze ook niet.

    #17370308

    ok,zo leer je steeds meer,wat voor spiegels werden origineel gebruikt?manta 400 wel engelsman?

    en hoe zit het met de ruimte bij de achterpanelen,waar je bij een std manta bij de gordel komt zeg maar. is dit origineel dicht bij een 400 casco of wat?kan nergens duidelijk fotos vinden van een manta 400 binnen in

    #17370309

    Ascona had de normale spiegels welke op meer ascona’s te vinden zijn.

    En het zijn geen “Engelsman” spiegels, niet van een Engelsman, maar van een duitse firma genaamd “Engelmann”. De manta 400 rally had die spiegels wel weer.

    Wat die ruimte achter de zittingen betreft, zowel ascona als manta had dat gewoon open, dus geen aluminium plaat.
    Safari uitvoeringen vlgs. mij ook niet, maar dat is moelijk traceerbaar hoe dat origineel allemaal was.

    De afmetingen van dat gat was bij de manta iets anders, er werd wel meer origineel blik verwijderd bij zo’n auto dan je in eerste instantie zou zeggen. ;)

    #17370310

    ok,ja engelmann,maar kzeg altijd engelsman:P,
    heb nu de ruinte naar de tank gedicht dmv 2 hoeken alu,en de deuren zoals raymond,en die andere 2 nog open.kan je mooi weer wat tussen proppen zodat het nietd door de hele auto ligt.

    #17370311

    Op zich maakt het niet zoveel uit, de meeste 400’s zien er al niet meer geheel origineel uit als indertijd, vaak zie je dat die delen nu afgedicht zijn met aluminium platen.

    #17370312

    net wat de 1 er van vind,ok was er pas al achter bij raymond dat het allemaal niet zo strak hoeft ,ipv zo’n concours manta :) dit is veel leuker:P komt allemaal niet zo nauw,als het maar netjes is voor het oog,inmiddels 5 gaats as en naven voor elkaar,binnen kort even ophalen.

    #17370313

    origineel gepost door manta19sr
    tja ik persoonlijk vind dat als je een work versie neemt,het iets realistiser er uit ziet als er geen deurpanelen er in zitten,maar als het er origineel in zat,dan zal het wel zo wezen.dashbaord ook origineel of?

    dash blijft niet origineel dacht dat er hiero wel ergens foto,s van stonden:hmmz

    #17370314

    Beide 400 types, ascona en manta hadden min of meer hetzelfde dashboard, dus zo’n vlakke lange plaat met (veel) meters erin.

    Verschil is er pas per land en opbouwer, sommige versies hadden in het midden nog een extra plaat zitten, de Duitse versies (bijv.) hadden dit niet.

    De tunnel is wel anders bij een ascona 400 tov die bij een manta 400, maar ook weer anders dan het bekende 5-bak tunneltje wat je wel eens ziet.

    #17370315

    dashboard staat niet los op foto wel in auto maar niet duidelijk.
    kan deze eigenlijk pas bouwen als de kooi er in zit,zit toch aan de kooi bevestigd?

    hoe zit eht met die toerenteller van 80 doorsnee deze loopt tot 8000?die tot 7000 kan je zo aan komen,maar meot ik kijker naar een bepaald type of niet?of werkt het er gewoon op?

    #17370316

    toerenteller tot 8000 toeren is van een porsche 911
    die is voor 6 cilinder , en moet dus omgebouwd worden
    kan in hazeldonk bij het volgende bedrijf : http://www.info-instruments.nl/

    koste toen zo,n 65 euro

    of je moet zelf een hele handige electronica kennis hebben ???

    ps toerenteller is trouwens diameter 120mm

    #17370317

    ok dacht 80mm maar ok dan gaan we maar eens zoeken,ombouwen is het probleem niet denk ik.

    teller anders wel,

    maar ga gewoon zoeken of douw er gewoon tijdelelijk een andere in tot ijk de juiste heb gevonden

    #17370318

    teller van 100 mm is zo aan te komen namelijk,kost 130 euro,

    #17370319

    Dacht toerenteller rond 100mm en de km-teller 80mm in doorsnede en de rest rond 52mm.

    :hmmz

    #17370320

    origineel gepost door manta19sr
    dashboard staat niet los op foto wel in auto maar niet duidelijk.
    kan deze eigenlijk pas bouwen als de kooi er in zit,zit toch aan de kooi bevestigd?

    hoe zit eht met die toerenteller van 80 doorsnee deze loopt tot 8000?die tot 7000 kan je zo aan komen,maar meot ik kijker naar een bepaald type of niet?of werkt het er gewoon op?

    hiero n idee van de klokken winkel
    toerenteller was ooit van n 6 pitter
    nu voor n 4 pitter

    1 puntje dit topic neigt een beetje n discussie topic te worden
    dat was eigenlijk niet m,n bedoeling;)
    hoop niet dat ik mensen nu op hun ….. trap:P

    #17370321

    juist GEEN DISCUSSIES MAAR FOTO”S:D:D

    #17370322

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door manta19sr
    dashboard staat niet los op foto wel in auto maar niet duidelijk.
    kan deze eigenlijk pas bouwen als de kooi er in zit,zit toch aan de kooi bevestigd?

    hoe zit eht met die toerenteller van 80 doorsnee deze loopt tot 8000?die tot 7000 kan je zo aan komen,maar meot ik kijker naar een bepaald type of niet?of werkt het er gewoon op?

    hiero n idee van de klokken winkel
    toerenteller was ooit van n 6 pitter
    nu voor n 4 pitter

    1 puntje dit topic neigt een beetje n discussie topic te worden
    dat was eigenlijk niet m,n bedoeling;)
    hoop niet dat ik mensen nu op hun ….. trap:P

    ik dacht er vanmiddag nog aan , misschien dat we gewoon in mike zijn eigen topic verder kunnen kleppen ( monaco blauwe 400) ??

    #17370323

    of dat 400 topic.

    Maar je hebt gelijk.

    #17370324

    jep overstappen:)

    #17370325

    thanks mate,s

    tis ook niet zo dat ik die discussie niet leuk vind
    enkel liever niet in dit topic maar ok is al; begrepen
    goed volk:jerry:jerry:thumbup

    #17370326

    toch even -offtopic

    Gefeliciteerd hé :thumbup

    :P :D

    #17370327

    ok dit mag:P
    bedankt hoor:thumbup:thumbup
    je bent op 1 na de eerste:thumbup

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 241)
  • Het onderwerp ‘mijn ascona 400 project updateje’ is gesloten voor nieuwe reacties.