Middenconsole Astra Sport '98

Forumindex Forums Modellen Astra Middenconsole Astra Sport '98

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Hoi,

Ik ben Laurens en ik heb sinds een jaar of twee een Opel Astra G Sport uitvoering uit ’98.

Nu heb ik een aantal vraagjes over de middenconsole:

1) Standaard zit er een soort coating over de middenconsole om het mooi zwart te laten zijn. Nu is het bij mij zo dat die coating lost lijkt te raken waardoor het lijkt of er heel veel krassen op zitten terwijl dit niet zo is.

Is deze coating te herstellen? Of is er zo’n middenconsole (in goede staat) ergens te kopen/bestellen om het in één keer te vervangen?

2) Achter de display in de middenconsole zitten een aantal lampjes waarvan één lampje een draadbreuk lijkt te hebben. De rechterkant van de display is namelijk zichtbaar donkerder dan de linker.
    Kan ik die ‘eenvoudig’ vervangen door bijv. de voorkant van de middenconsole eraf te halen om zo de ‘breuk’ danwel het lampje te vervangen?

Alvast bedankt!

Groet,
    Laurens

Je kunt zowel nieuwe kopen als em restaureren. Er zijn mensen die em helemaal opnieuw spuiten. Je kunt hem bij http://www.originalcarparts.nl geloof ik ook gewoon nieuw bestellen. Als je het middenconsole netjes verwijderd, haal je ook het schermpje ervanaf en hier kun je de lampjes vervangen met een klein punttangetje.

Geweldig, ik denk dat ik er dan voor ga om een nieuwe middenconsole te bestellen. Heb hem inmiddels ook gevonden:

http://www.originalcarparts.nl/component/option,com_virtuemart/Itemid,1/category_id,14/flypage,shop.flypage/manufacturer_id,0/page,shop.product_details/product_id,625/

De prijs valt gelukkig ook nog mee, het enige waar ik nog een beetje over in zit is of ik de huidige middenconsole er wel netjes af krijg ;) (zonder aansluitingen kapot te trekken of iets dergelijks ;))

Bedankt voor de link :)

Is niet zo heel moeilijk te demonteren hoor. Moet je even bij How To kijken, daar staat de uitleg. Zijn een 6 tal torx boutjes en wat licht geweld.

Thanks,

Op zich lukt het aardig met die middenconsole behalve dat er in die HowTo niet staat beschreven hoe je die klemmen los krijgt want mij lukt het namelijk niet, en ook staat er niet in vermeld hoe je moet omgaan met de luchtinlaat van de ventilatie die links en rechts van het waarschuwingslicht zit, want die zit namelijk ook vast aan de middenconsole.

Zijn daar nog tips & tricks voor hoe je dat het beste kunt doen?

Wederom alvast bedankt :)

Heb inmiddels de middenconsole eruit dus het is gelukt :)

Nu nog even wachten tot de nieuwe geleverd wordt, deze heb ik besteld bij originalcarparts.nl. Prima service :)

is niet moeilijk te dementeren. nieuwe kopen is idd de beste oplossing

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.