MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6

Forumindex Forums Modellen Corsa MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 449)
  • Auteur
    Berichten
  • #18204427

    Nou hij loopt op vanaf de 50 naar de 70 graden,als ik veel gas geef blijft hij ook rond de 70 graden schommelen

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204428

    Maar wat hoort ongeveer de oliedruk te zijn? Dat t veilig is om gas te geven

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204429

    Vanaf 70graden stampen.

    Olidruk koud ronde de 4 &6 bar

    Warm stationair rond de 1bar

    Op toeren max 4bar, min 2,5bar

    Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

    #18204430

    Zodra dat ik gas instamp komt hij voorbij de 7 bar dus ik denk dat ie dan niet klopt,stationair rond de 4-6 bar

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204431

    Edit:stationair is de oliedruk tussen de 4-5 bar,tijdens t rijden rond de 6 bar en als ik m op zen staart trap 7 en hoger

    Olietemperatuur net gestart stijgt ie na 70 graden ongeveer,vanmiddag lang stationair laten draaien een halfuurtje ongeveer steegt hij naar 80-90 graden dus zou t dan kloppen?

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204432

    Olietemperatuur. zou niet heel snel mogen stijgen, maar kan heel goed juiste Temp zijn.
    Mooiste meting is in het oliecarter zelf.

    Oliedruk bij stationair warme motor zou tussen de 0,5 en 2 bar moeten zijn.
    Bij Stationair koude motor is normaal redelijk gelijk aan max druk warm.

    Willem

    #18204433

    Zou t ook kunnen dat de oliedruk waarde anders zijn omdat hij achter me oliefilter zit dan??

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204434

    Zou niet mogen, Oliedruk kan niet zomaar hoger zijn dan de Pomp pompt.
    het kan wat afwijken, maar warm stationair tussen 4 en 5bar is erg hoog.

    Bij Onze Fabrieks Tourwagen was het alsvolgt:

    Auto: BMW 320i 12V 1989 4-deurs
    Motor: 2.0 6-lijn 2 klepper per cilinder,
    stationair toerental: koud 2700tpm +/-, warm 1450tpm +/-
    max toerental 11.500
    Olie: 15w60 Semi Synthetische High Performance olie van Castrol

    Druk koud op stationair: 6-8bar (Heel rustig op temperatuur laten komen / Spiraalverwarmer in Carter gebruiken (Winter))
    Druk op Warm stationair: 1,5-3,5bar (ivm hoge stationair)
    Druk op Vollast bij olietemp van tussen de 90 en 140graden +/- 5bar (oliekoeling dmv Wisselaar)
    Koelwatertemp op Vollast in Race: 95 – 105graden

    Calibra V6 oliedrukken Op Originele Opel Oliedrukmeter (DTM uitvoering

    Koud stationair: 4-5bar
    Warm Stationair: 0,5 – 1,5bar
    Gemiddelde druk met rijden: 3,5 – 4,5bar
    Geen tempmeter aanwezig

    Willem

    #18204435

    Nieuwe oliedrukmeter en olietemperatuurmeter zijn onderweg,wel mooi klote want nu kan ik weer me sensoren omwisselen…word vervolgd…

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204436

    @ivartje wrote:

    Zou t ook kunnen dat de oliedruk waarde anders zijn omdat hij achter me oliefilter zit dan??

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    Als je sensor achter je oliefilter zit is de oliedruk daar sowieso lager dan direct na de pomp. Dat is in ieder hydrolisch systeem. Direct na de pomp is de druk het hoogste, naarmate er meer weerstanden in de kringloop zitten, hoe lager de druk daarachter is.
    Filter geeft waarschijnlijk de hoogste drukval, het blok zelf uiteraard en daarnaast ook iedere bocht/splitsing die in de leiding zit.

    [DISCLAIMER]*niet op basis van kennis van autotechniek, maar ik doe regelmatig leidingdrukberekeningen ;) *[/DISCLAIMER]

    #18204437

    We zullen zien wat ze straks doen met de nieuwe meters en sensoren…

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204438

    Zou t ook niet kunnen dat deze waardes komen door teveel olie in het blok? Lijkt me sterk als hij voorbij de 7 bar schiet met gas geven toch??….

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204439

    Stationair warm zit hij nu aan de +-3 bar en als ik gas geef rond de 7

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204440

    meter zal wel afwijken, vaak met die aftermarket zooi.

    Willem

    #18204441

    Olie druk kan wel kloppen, die zakt zal warm lager zijn als koud.
    Olie temperatuur klopt niks van die hoort na een tijdje rijden ongeveer rond de 100 graden te liggen. Als die kouder is dan je koelwater is er iets mis. Letwel het duur langer voordat je olie warm is dan je koelwater.

    #18204442

    @wimv6: dat hij iets afwijkt oke maar hij hoort dan zoiezo niet boven de 7 bar te gaan (oliedruk),mja nu zijn er 2 nieuwe meters onderweg dus dat zal wel veel verschillen straks,alleen kloten dat ik straks weer me oliefilter eraf kan halen omdat ik de sensoren moet vervangen….


    @haasje17
    : alweer bewijs dat deze meters geen zak waard zijn dan….

    word vervolgd… :thumb

    #18204443

    Heb je wel de juiste sensoren bij de juiste meters?

    Aangezien je ook foute waardes gaat meten als deze niet op elkaar zijn afgestemd.

    Had ooit een VDO meter met een autostyle sensor, wat kompleet foute waardes gaf.

    Daarnaast ben ik het niet met Willem eens over dat je de olietemp in het carter moet meten, aangezien je daar rijdwind koeling hebt.
    Zat een graad of 10 verschil in tussen meten in het carter en tussen blok en filter.
    Ook gaan die carter sensoren vaak stuk.

    Olietemp bij normaal gebruik met goede olie (etc etc) zal rond de 90 tot 100 graden moeten zijn.
    Oplopend tijdens een rondje Nordschleife tot zo’n 140 graden.
    Oliedruk had ik niet op een small block.

    #18204444

    Inderdaad oliefilter zit juist dicht bij de pomp dus als je daar meet meet je prima, de tempmeter in het carter geeft nooit goede waardes en dan gaat die zeker schommelen. Olie hoort rustig op te lopen en daarna rond de 100 te blijven.

    Inderdaad, meters en sensoren van hetzelfde merk type paken anders kan het zijn dat er verschil in zit omdat deze op andere weerstand zijn afgesteld. Geld ook voor druksensor, koud kan oliedruk soms echt wel hoog uitkomen, als je gas geeft en je geeft veel gas, zie je dan ook dat de meter abrubt stopt en niet verder gaat? Of rustig. Want hij hoort abrupt te stoppen.

    #18204445

    De oliedruk meter gaat wel mee met t gas geven en zakt daarna gewoon weer terug ! Maar maakt nu niks meer uit heb autostyle meters besteld inclusief sensoren die zullen vd week binnen zijn,heb in ieder geval de kabels al liggen dus is t nu alleen een kwestie van sensore en meters omwisselen

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204446

    Ah jah, Autostyle metertjes… Naja, probeer ze eens uit. Durf zo niet te zeggen of ze geweldig zijn of niet, maar ik vermoed dat het dezelfde pruttel als FK is.
    Ze gebruiken dezelfde sensoren met dezelfde weerstand-range, dus het zou me niet verbazen als de techniek exact gelijk is.
    RaidHP gebruikt ook dezelfde sensoren trouwens.

    Als je meters zoekt die gewoon goed en betrouwbaar zijn, zou ik zelf eens gaan kijken naar VDO.
    VDO maakt z’n eigen sensoren met een andere weerstand-range, dus dat zou ik meer vertrouwen.
    Kost ook wat, maar dan heb je ook iets.

    #18204447

    Ze zijn nu al besteld dus tja eerst had ik ze 2dehands,nu nieuw dus dat zou al veel doen denk ik

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204448

    Bij de nieuwe meters van auto-style die ik vandaag in ontvangst heb mogen nemen moeten de sensoren ook aan de massa,moest dit bij de oude meters van fk automotive dan ook?? Anders zou dat heel goed kunnen verklaren waarom ik dan de verkeerde waardes kreeg….

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204449

    Die hoef je niet persé aan te sluiten. Alleen als je monteert in kunststof/rubber leidingen.
    Normaliter krijgt de sensor gewoon massa via het motorblok.

    #18204450

    Dat zou miss kunnem verklaren waarom deze nou niet de goede waardes afgeven….in ieder geval is t niet weggegooid geld want heb ipv 1 autostyle meter en 2 FK meters,nu drek 3 autostyle meters dus staat ook netter we zien t morgen wel….geven deze meters dezelfde waardes af als de fk meters gaan deze de verkoop in….

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204451

    Meting met de nieuwe autostyle meters:

    Koude start:
    Olietemp: niks natuurlijk

    Oliedruk 5 bar

    Warm:
    Olietemp: 115 graden

    Oliedruk 0.8 bar/1 bar stationair
    Volle gas rond de 4,5 bar

    Normale belasting rond de 4 bar

    Dus kortom nooit tweedehands-meters kopen :jerry maar de meting zou toch aardig moeten kloppen denk ik zo? Maar nou vroeg ik me eigen af wat zijn veilige waardes om t gas te vloeren dan?

    Plaatje bij het praatje:

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 449)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.