MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6

Forumindex Forums Modellen Corsa MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 449)
  • Auteur
    Berichten
  • #18204402

    Zal even een Distance Foto plaatsen van de mooie net gespoten kleppendeksel (had ik zo gekregen van iemand voor een bewezen dienst trouwens, daar was ik wel super blij mee:

    Let niet op de Voor mijn doen Achterlijk Schone motorruimte, had een rare bui die dag:

    #18204403

    Wel erg schoon ja haha ma netjes hoor

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204404

    Dan te bedenken dat ik m zo kocht:

    Willem

    #18204405

    das een groot verschil ja ! en ook nog van 8 klepper naar 16 kleppert :thumb ,kleppendeksel staat overigens in de primer morgen even in de lak zetten,maar vanavond eerst is carnvallen :vertag

    #18204406

    Ben benieuwd..

    Willem

    #18204407

    Zal wel wat langer duren hoor spuit ook gelijk t cruise control kapje en me meter houder voor op de a style en tellerkapje maar alst klaar is post ik wat foto’s

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204408

    nou hierbij de beloofde foto’s :jerry heeft wat moeite gekost maar dan heb je ook wat :thumb

    van zo:

    naar zo is nogal een verschil king:

    cruise control kapje :

    overall look onder de kap (tot nu toe):

    en de tellerachtergrond :ass

    vd week weer hobbyen heb een ander uitlaatje gehaald bij: da bok omdat deze die r nu onder ligt te veel takkeherrie maakte en een binnenverlichting vertraging monteren….daarna zien we wel weer

    grtz

    #18204409

    nou ga ik volgende week (begin vd week) pas beginnen met de meters omdat ik zaterdag me uitlaat ga vervangen en een binnenlicht vertraging ga monteren,maar het leek me alvast handig om wat info te verzamelen zodat ik niet voor verassingen kom te staan straks! heb wat vragen omtrent de meters en de aansluiting daarvan omdat ik geen boekjes erbij heb,hieronder wat foto’s!

    Volt meter:

    achterkant:

    die rode en zwarte kabel zijn dat de + en de – vd teller verlichting?? maar wat moet er met S,G en I gebeuren dan??

    olie druk meter:

    achterkant:

    die rode en zwarte kabel zijn dat de + en de – vd teller verlichting?? maar wat moet ik dan met de S en de + doen??

    olie temperatuur meter:

    achterkant:

    die rode en zwarte kabel zijn dat de + en de – vd teller verlichting?? en wat moet ik met de S en de + doen??

    Wat ik denk:

    Voltmeter:
    S naar sensor–> (accu rechtstreeks?)
    G=massa
    I= 12 v??
    en dan ze 2 losse kabeltjes zwart (massa) en rood (spanning) is vd tellerverlichting?

    olietemperatuur en oliedruk:
    2 losse kabeltjes zwart (massa) en rood (spanning) tellerverlichting??
    + ook naar 12 v
    S naar sensor??

    maar kan ik achterop de meters naar de sensor toe,gewoon een kabel pakken en daaraan oogjes solderen en die dan achterop aansluiten en op de sensor ?? en daarop gewoon vastzetten met moeren op de draad?? of moet ik dit met iets speciaals maken??

    Mvg Ivar

    #18204410

    De rode en zwarte kabels van de meters zijn inderdaad voor de verlichting van de meters. Het mooiste is als de verlichting van de meters met de lichtschakelaar wordt geregeld en ook gedimd wordt met het instelwieltje. Zo heb ik het toen aangesloten.

    De voltmeter zou ik via de geschakelde plus aansluiten, anders wijst je meter constant de volts van de accu aan, ook bij contact uit. De I is volgens mij voor de geschakelde plus (Ignition). G is inderdaad massa (Ground). Een voltmeter heeft geen sensor.

    Voor de overige meters geldt dat je de sensor aansluit op de S die volgens mij tevens als min voor de meter zelf dient. Op de plus zet je dan geschakelde plus.Je kunt inderdaad met kabeloogjes en moertjes werken.

    #18204411

    Oke thnx voor de reactie! Dan weet ik hoe of wat!

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204412

    Btw wat is de beste manier om het draad mee te verpakken?? Heb nu teflon tape ertusse gedaan is dit oke??

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204413

    Vandaag weer een eind opgeschoten! dempertje vervangen door een dubbelpijps sebring uitlaat (hijs een heel stuk stiller,gelukkig):

    let niet op de schade van de achterbumper want die gaat er binnekort toch vanaf want wil er weer een orginele GSI van maken, origneel bumpertje zal er waarschijnlijk volgende week opliggen maar dat moek nog ff bekijken

    en zovast de sensoren aangesloten voor de A-style meters zodat ik volgende week de meters kan aansluiten,sluit trouwens mijn oliesensor van het MID systeem niet aan omdat dit weer extra werk is en kan alles straks precies aflezen dus is toch niet nodig,dus die gaat aan de massa hierbij foto’tje van de sensoren:

    nu alleen nog even uitvogelen hoe dat zit met dat weerstandje icm binnenverlichtingsvertrager in het andere topic :shock:

    grtz

    #18204414

    weerstand moet parralel over de led ofwel een pootje aan de – en de andere aan de + kant bij de led.

    #18204415

    gisteren een orgineel achterbumpertje in ontvangst mogen nemen,type bumper met sleepoogkapje!

    heb besloten dat ik de auto geheel orgineel wil maken maar ik wil wel een persoonlijk tintje geven aan de orginele bumpers dus een pot plamuur gepakt en daar is dit uitgekomen:

    bedoeling is dus dat heel die rand straks weg is zodat hij netjes strak is! maar dat doen we op het gemakje dus kan nog wel even duren voordat hij eronder ligt! :thumb

    tevens me meter houder gespoten:

    zaterdag even de meters aansluiten :vertag

    Grtz

    #18204416

    Dat kun je beter kunstof lassen, dit gaat gegarandeerd scheuren hoor.

    #18204417

    Helaas is t nu al te laat de plamuur zit r al op :(

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204418

    En je had nog een mooi setjes bumpers liggen laatst :afro king: Wij zijn er blij mee hoor :wors

    #18204419

    Ja helaas,dat was eigk ook niet de planning maar t is niet anders

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204420

    Nou vandaag de meters geinstalleert! (olietemperatuur,oliedruk en volt) duurde wat langer dan verwacht omdat de oude meterhouder een universele was en dit voor geen meter pasten en dit viel ook niet aan te passen (netjes te maken)…. dus nu eentje bij hottuning besteld en deze past WEL netjes en is uit 1 stuk !

    zie het resultaat:

    [youtube:31u4ewx5]http://www.youtube.com/watch?v=6AKabqKW-eY[/youtube:31u4ewx5]

    verlichting van de meters aangesloten op het welbekende wieltje king: en de rest op de geschakelde + ofcourse,alles werkt alleen blijft me olietemperatuur schommelen rond de 65-70 graden klopt dit?? want kon niks vinden op google over de gemiddelde olietemperatuur

    Mvg Ivar

    #18204421

    Is de eerste keer dat ik hier kijk maar wow wat netjes gedaan. En netjes onder de motor. Al is dat denk ik vaak maar voor een paar 100 Km. Maak de mijne ook wel is schoon. Maar niet zo erg haha. Gewoon net zo als een gemiddelde vrij zuinige consument. Maar als je dit ziet. Valt er te zien dat je er net als meer andere mensen op het forum echt veel tijd in steekt. Maar niet voor niks ga zo door :)

    #18204422

    Thnx man! Hoop nog een antwoord te krijgen over de gemiddelde olietemperatuur want dan weet ik of ie kapot is of dat ie werkt…..

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204423

    Geen idee haha. Gemiddelde tempratuur van motor aantal toeren e.d weet ik maar olie niet gezien dat nooit standaart in een auto zit. Maar denk dat 75 graden aardig klopt. Als ik beetje kijk naar de motor trempraturen. Maar ben geen monteur haha. Maar hou me sinds ik hier mee kijk wel meer bezig dan de gemiddelde collega,s Maat met men auto,

    #18204424

    Redelijk lage waarden, netjes bij gewoon rijden, Bij laagvliegen mag deze best over de 100 (tot zo’n 130graden is veilig). graden komen.

    Ik denk wel dat deze kloppen.

    Willem

    #18204425

    Olietemperatuur lijkt mij echt TE laag. Gemiddeld moet je toch ergens tussen de 90 en 100 graden uitkomen. Zeker als je kijkt dat je KVS ook tussende 80 en 90 graden is normaal gesproken. Ik zeg niet dat het niet klopt, maar het is wel heel erg laag. Ik weet niet wat de olietemp is als je flink het gas erop houdt??

    #18204426

    Jij hebt geen Warmte wisselaar erop zitten, en met Goede olie, en voldoende rijwind, zal deze echt niet heel hoog oplopen.
    Deze motor is uitgevoerd met Aluminium Carterpan met Koelribben.

    Dit is een motor met weinig bijzonderheden, en die de auto soepel kan trekken met vermogen te over, dan word de olie niet heel warm.

    als je Echt Los gaat, zou deze toch echt wel riching 100 a 120graden moeten gaan.
    op de autobahn loopt de temperatuur van de olie bij Continu Volgas zo hoog op, dat de Plunjer van de oliepomp vervormd in ieder geval, dat hebben we al geprobeerd haha..
    Daagg Oliedruk.

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 449)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.