MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6

Forumindex Forums Modellen Corsa MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 449)
  • Auteur
    Berichten
  • #18204253

    bij de remlichten heb je maar 1 in en 2 uit.

    #18204254

    Maar ik heb toch me remlicht links en ik heb me remlicht rechts?? Dus moet ik toch eigk 2 in en 2 uit hebben??

    Kan je misschien een lijstje maken van pin 1 t/m 16 en wat de bedoeling ervan is dan?? Dan begrijp ik t beter
    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204255

    je hebt maar 1 signaal vanaf je remlichtschakelaar.

    #18204256

    correct me if im wrong :thumb :

    pin 01: de zwart/groene kabel vd MID
    pin 02 : Zwart/geel vd MID
    pin 03 : Niks
    pin 04 : Niks
    pin 05 : Massa
    pin 06 : Koplamp Links (INGANG)
    pin 07 : Koplamp Rechts(INGANG)
    pin 08 : Remlicht links (UITGANG)
    pin 09 : Achterlicht links (UITGANG)
    pin 10 : Achterlicht rechts (UITGANG)
    pin 11 : Achterlicht links (INGANG)
    pin 12 : Remlicht (INGANG)
    pin 13 : Achterlicht rechts (INGANG)
    pin 14 : koplamp links(UITGANG)
    pin 15 : koplamp rechts(UITGANG)
    pin 16 : remlicht rechts(UITGANG)

    DUS:

    Koplampen:
    pin 6 IN en pin 14 UIT (vd koplamp links)
    pin 7 IN en pin 15 UIT (vd koplamp rechts)

    Remlicht:
    remlichtschakelaar (boven het rempedaal) op pin 12 IN en dan vanaf pin 8 naar remlicht links UIT en vanaf pin 16 naar remlicht rechts UIT

    Achterlicht:
    net na de zekering op de desbetreffende kabel naar pin 11 IN en dan pin 9 UIT (achterlicht links)
    net na de zekering op de desbetreffende kabel naar pin 13 IN en dan pin 10 UIT (achterlicht rechts)

    Zoals ik de filosofie nu begrijp werkt het drek zo?? (aansluiten is 1 maar vind het ook handig als ik weet HOE het werkt) :jerry

    dus als ik het goed begrijp word dit mijn nieuwe circuit zoals aangegeven hierboven?? ik sluit het aan net achter de zekering op de kabel waar (orgineel de stroom door heeft gelopen) en soldeer daar een nieuwe kabel op (oude kabel word loos) en dan leg ik hem naar mijn unit(vanaf de zekering),dan loopt het door de unit heen en dan gaat het naar me lampen toe en zo worden ze zo voorzien van stroom?? dus dit betekent dat hoe het eerst zat aangesloten (de kabels in de boom) compleet vervallen?? :hmmz

    als dat zo is wat ik hierboven heb verteld en het schema ook goed heb getypt dan snap ik het nu en kan ik het zo aan gaan sluiten neem ik aan??

    BTW iemand die misschien weet hoe dat ik de zekeringkast moet demonteren?? kan er ook zelf achter komen natuurlijk door er gewoon aan te beginnen maar als iemand het me zo al kan vertellen is dat alleen maar handiger :thumb

    Mvg Ivar

    #18204257

    Nee je moet gewoon de kabel die je afknipt aan bijde einde gebruiken!!!

    Mischien een domme vraag he maar heb je ooit electronica gehad? Anders zou ik me daar toch eens in verdiepen.
    Want wat ik kan halen uit je kennis dan vraag ik me af of het verstandig is dat je dit doet omdat je ook sluiting kunt veroorzaken.

    Is trouwens niet vervelend bedoeld, maar voor je eigen veiligheid.

    Laat iemand met kennis van electronica het anders achteraf zeker controleren.

    #18204258

    De module komt als het waren tussen de afgeknipte kabel.

    #18204259

    @Haasje17 wrote:

    De module komt als het waren tussen de afgeknipte kabel.

    snap dat je het niet lullig bedoeld :thumb heb niet ERG veel verstand van elektronica dat klopt maar ik weet toch echt wel wat ik doe hoor ;) anders had die MID aansluiten mij namelijk ook niet gelukt he ;) maar ik wil gewoon weten hoe dat het zit en aldoende leert men…

    #18204260

    Zoals het nu dus word:

    Remlichtschakelaar > Lampcontrole unit > Remlicht (L en R Apart)

    Dimlichten:
    Lichtchakelaar > zekering L> Lampcontroleunit > dimlamp L
    Lichtschakelaar > zekerin R > Lampcontrole unit > Dimlamp R.

    Zo ook voor de achterlichten

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

    #18204261

    @Haasje17 wrote:

    De module komt als het waren tussen de afgeknipte kabel.

    Koplampen:
    net na de zekering op pin 6 IN en pin 14 UIT <— dit aansluiten op de oude kabel die dus richting de koplamp gaat (koplamp links)

    net na de zekering op pin 7 IN en pin 15 UIT <— dit aansluiten op de oude kabel die dus richting de koplamp gaat (koplamp rechts)

    Remlicht:
    remlichtschakelaar (boven het rempedaal) op pin 12 IN en dan vanaf pin 8 naar remlicht links UIT en vanaf pin 16 naar remlicht rechts UIT (dus ik moet de orginele kabel die naar de remlichten gaat onderbreken en die aansluiten op de unit op pin 8 en 16??)

    Achterlicht:
    net na de zekering op pin 11 IN en dan pin 9 UIT en dan weer verder op de oude kabel(achterlicht links)

    net na de zekering op de desbetreffende kabel naar pin 13 IN en dan pin 10 UIT weer verder op de oude kabel (achterlicht rechts)

    dus eigenlijk als ik het goed begrijp nu komt het zo:

    en ik vind het alleen maar goed dat je het zegt! dat houd me alert! maar ik weet echt wel hoe en wat maar ik snap het principe niet….als het goed is moet ik het nu wel begrijpen zoals getekent??

    #18204262

    Inderdaad dit klopt beter

    #18204263

    OJa als het goed is kun je beetje zien aan de dikte van de kabels of het klopt (die al aan de stekker zitten)

    #18204264

    je liet me zo schrikken dat ik ervan schrok :argue haha nou snap ik hem king:

    btw de quote van wimv6:

    Achterlicht, kans dat je kentekenlicht erbij zit geknoopt achterin de auto, deze zou je het beste vanaf de unit naar achter apart kunnen bedraden

    dus ik zal vanaf mijn unit naar het achterlicht (waar de kentekenverlichting bij op zit,links of rechts neem aan niet allebei?) wel opnieuw van voor tot achter moeten leggen dan

    en ik moet voor dimlichten ( hiermee word bedoeld de koplamp neem ik aan?)en achterlichten en me remlicht als ik het begrijp de zekering L en R pakken?? dit zijn dus 2 zekeringen waar meerdere draden op aangesloten zitten?? zoals de draden voor de koplamp links en remlicht links en achterlicht links

    en dan op de andere zekering dan alles aan de rechtse kant?? neem ik aan??

    #18204265

    Die lamp controle module werkt als een multimeter die ampere meet (sterkte van een stroom)
    Dus als je je lamp aan zet, gaat stroom door de controle module naar de lamp. De module meet dus hoeveel stroom naar de lamp gaat.
    Wanneer je lamp stuk is en je zet de schakelaar aan, vloeit er geen stroom door de module (omdat je lamp stuk is) en meet hij 0, dus dan geeft hij door aan je MID dat je lamp stuk is.
    Lamp goed :

    Lamp stuk :

    #18204266

    zitten er meerdere draden aan moet je uitzoeken welke van de koplamp is en enkel deze doorknippen en als ingang en uitgang gebruiken.
    Lichten achter zou ik zo laten zitten omdat ik denk dat de module het ook merkt als deze kapot gaan omdat deze volgensmij bij de astra ook hieraan zit.

    #18204267

    oke dan is in principe alles duidelijk! EDIT: heb toch even gauw gekeken en wat foto’s gemaakt:

    ik denk dat ik zekering 10 (linkse kant) en 25 (rechtse kant) moet hebben?? dat hier alles bij zit?? (koplampen,remlicht en achterlicht) Iemand die dit kan bevestigen??

    grtz

    #18204268

    12 en 27 dimlichten

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

    #18204269

    Remlichten zitten op een klem15 zekering

    Achterlichten zitten samen met stadslichten, kenteken lampje, en tellerverlichting.

    Willem

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

    #18204270

    12 is dus koplamp linksvoor en 27 is koplamp rechtsvoor ? (Want je zegt dimlicht maar t is de koplamp die ik moet aansluiten toch??)

    Remlichten zitten op 15 maar daar hoef ik nix vanaf te pakken want ik pak de IN van de remschakelaar

    Achterlichten moet ik dus even kijken welke zekering da t is maar das simpel te zien door de zekering eruit te trekken en te kijken of dat me achterlichten uitgaan

    Dan weet ik alles voor zover denk ik?? ,bedankt voor de moeite

    Gr

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204271

    F08 : Parking lamp – Left, Tail lamp – Left
    F10 : Highbeam left (grootlicht)
    F12 : Lowbeam left (dimlicht)
    F21 : Stop lamps (remlicht ?)
    F23 : Parking lamp – Right, Tail lamp – Right, Lamp – Licence plate, Alleen voor combo : License plate lamp – Left en License plate lamp – Right
    F25 : Highbeam right (grootlicht)
    F27 : Lowbeam Right (dimlicht)

    Ik denk dat ze met “highbeam” grootlicht bedoelen en met “lowbeam” dimlicht licht. (Edit : Ja dus, Thanks voor de opheldering Wim-v6!)
    “Parking lamp” zou dan je normaal licht zijn. (weet niet of dit de goede benoeming is, als ik mijn verlichting op stand 1 zet dan is het heel erg dim, lijkt mij dat dit dus dimlicht is)
    Tail lamp lijkt mij je achterlicht.

    #18204272

    Godverdomme ! Nou snapte ik t eindelijk! maar nu weer niet….haha,ik kan hiervan niet opmaken welke zekeringen ik nou nodig heb dus:koplamp links & rechts en achterlicht links & rechts….

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204273

    Wat je het beste kan doen is dingen gaan meten en misschien even kijken bij je zekeringen kap of ze overeen komen. De bovenstaande zekeringen zouden de goede moeten zijn, maar ik weet hoe grote hekel technici aan documenteren hebben (I’m one of them maar dan in een anders technisch veld :p )

    En anders weet iemand het hier wel

    #18204274

    Heb t even gecheckt linker koplamp is zekering 12 en de rechtse koplamp is zekering 27

    Achterlicht links is zekering 8 en achterlicht rechts is zekering 23

    Remlicht achter is zekering 21

    Dus hierachter moet ik me draden dan vanaf pakken

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18204275

    Even tip als er meerdere draden aan de zekering zitten zorgen dat je enkel degene hebt waar dus de lamp aan zit.

    #18204276

    aan de Dimlichten (Low Beam) zekering 12 en 27 zitten alleen de Dimlichten, en de Dimlichten zijn de lampen IN de koplampen die je normaal aan hebt in het donker.
    de kleintjes zijn de Stadslichten, en die met het blauwe lampje zijn de GROOTlichten.

    De Controle unit moet tussen de Dimlichten, Zekering 12 en 27

    de zekeringen 8 en 23 zijn voor zowel stadslicht voor als achterlicht achter, ook kunnen hier de kenteken en teller nachtverlichting op gekoppeld zitten.

    Remlichten pakken bij de Remlichtschakelaar.

    Willem

    #18204277

    @Haasje17 wrote:

    Even tip als er meerdere draden aan de zekering zitten zorgen dat je enkel degene hebt waar dus de lamp aan zit.

    dat snap ik ! :thumb ben niet zo A-Elektronisch als je denkt…. alleen de schema’s heb ik vaak moeite mee

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 449)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.