Met een schroefset onder je auto door belgie rijden

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Met een schroefset onder je auto door belgie rijden

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 75)
  • Auteur
    Berichten
  • #18243882

    Pfff, gezellig hier, een beetje ontopic zonder diverse “aanvallen” zou erg fijn zijn

    Maar goed, ik rij zelf ook aardig verlaagd en de buurt waarin ik woon is een soort van drempel walhalla. Nu zie je een drempel aankomen dus dat zijn waarneembare obstakels. Maar zonder ingebouwde “gatenradar” kan ik gewoon niet rijden. Het hoort er gewoon bij. Nu rij ik meestal alleen in de buurt en de problemen van het plaatselijke wegdek zijn mij bekent. Maar het blijft scannen, scannen, en nog is scannen. En ja, ook ik duik wel is in een gat die ik of niet zie, of ik kan er niets mee omdat er geen uitwijkmogelijkheid is.
    In België kan ik me voorstellen dat je dit soort dingen eerder en veel vaker op loopt dan dat je lief is.

    #18243883

    Als je auto moeite heeft met het wegdek met bijvoorbeeld 120km/u.
    Zou het dan niet verstandig zijn dan 90 a 100km/u te gaan rijden.

    Scheelt al een heel stuk waarneembaarheid op dr gatanradar.

    Willem

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18243884

    Maar weer irritatie bij overige weggebruikers. Zeker met 90.

    #18243885

    Oja stugger worden door lager zetten komtbomdat de demper dan gewoonweg al verder in de veerpoot It. Dit stugger worden is overigens niet echt een functie die ergens voor bedoeld is. Er zijn dempers waarbij je de hardheid ook kunt instellen.

    #18243886

    Ik rijdt nu ook vaak zat 90km/u.
    Puur om een beetje aan dat gejaag en gedouw te ontkomen.
    Lekker tussen de Trucks.

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18243831

    @wim-v6 wrote:

    Als je auto moeite heeft met het wegdek met bijvoorbeeld 120km/u.
    Zou het dan niet verstandig zijn dan 90 a 100km/u te gaan rijden.

    Scheelt al een heel stuk waarneembaarheid op dr gatanradar.

    Willem

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    Zeker weten Wim, De rit naar belgie was dan ook onder de maximale snelheid, maar niet zo langzaam dat het andere weggebruikers hindert.

    #18243887

    @2000 wrote:

    Pfff, gezellig hier, een beetje ontopic zonder diverse “aanvallen” zou erg fijn zijn

    Maar goed, ik rij zelf ook aardig verlaagd en de buurt waarin ik woon is een soort van drempel walhalla. Nu zie je een drempel aankomen dus dat zijn waarneembare obstakels. Maar zonder ingebouwde “gatenradar” kan ik gewoon niet rijden. Het hoort er gewoon bij. Nu rij ik meestal alleen in de buurt en de problemen van het plaatselijke wegdek zijn mij bekent. Maar het blijft scannen, scannen, en nog is scannen. En ja, ook ik duik wel is in een gat die ik of niet zie, of ik kan er niets mee omdat er geen uitwijkmogelijkheid is.
    In België kan ik me voorstellen dat je dit soort dingen eerder en veel vaker op loopt dan dat je lief is.

    Ja precies, zo zie ik het ook. Ik kan helaas niet alles ontwijken. Vooral als je met een gatenkaas en hobbels e.d. te maken hebt op de snelweg. Nu gaf ik aan dat er klappen e.d. vielen, helaas is dit hoogstwaarschijnlijk te wijten aan de kwaliteit van Ta technics, die gewoon super stug is. En ja misschien had ik die dag gewoon pech en werd ik gedwongen alle kuilen e.d. in te rijden, omdat die situatie niet anders toeliet.

    Als een gehele standaard auto er dan al last van ondervind, laat staan een stug geveerde auto :jerry

    In rotterdam weet ik precies waar de kuilen e.d. zijn. Misschien maar is vaker door belgie rijden! Dan wordt ik een pro in uitwijken van gaten e.d. :afro

    #18243888

    @Haasje17 wrote:

    …. lager zetten komtbomdat de demper dan gewoonweg al verder in de veerpoot ….

    En hier gaat het dus al fout infeite want….indien men kortere veren plaatst, zou men ook per direct ook aangepaste schokdemper moeten plaatsen!!! De meeste laten hun standaard schokdempers zitten en deze worden dan veel te zwaar belast (kunnen immers niet meer hun volledige slag gebruiken en gaan dan “lekken” etc…, met fietspompwerking tot gevolg!!!)

    Betreffende regelbare dempers…..hier regel je alleen de hardheid van de demping(in & uitgaande) en NIET de lengte van de slag.

    Schroefset verander NIETS aan de demperwerking, want je spant alleen de veer op….

    Trouwens laag….neen dank u, ik wil OMHOOG met mijn B’tje, iemand een idee hoe??? (en neen ik wil ook al geen grotere velgmaat of tractorbanden .Verder moet het natuurlijk ook nog wat “legaal” blijven… :jerry

    #18243889

    @Thaitanium27 wrote:

    @Haasje17 wrote:

    …. lager zetten komtbomdat de demper dan gewoonweg al verder in de veerpoot ….

    En hier gaat het dus al fout infeite want….indien men kortere veren plaatst, zou men ook per direct ook aangepaste schokdemper moeten plaatsen!!! De meeste laten hun standaard schokdempers zitten en deze worden dan veel te zwaar belast (kunnen immers niet meer hun volledige slag gebruiken en gaan dan “lekken” etc…, met fietspompwerking tot gevolg!!!)

    Betreffende regelbare dempers…..hier regel je alleen de hardheid van de demping(in & uitgaande) en NIET de lengte van de slag.

    Schroefset verander NIETS aan de demperwerking, want je spant alleen de veer op….

    Trouwens laag….neen dank u, ik wil OMHOOG met mijn B’tje, iemand een idee hoe??? (en neen ik wil ook al geen grotere velgmaat of tractorbanden .Verder moet het natuurlijk ook nog wat “legaal” blijven… :jerry

    Klopt! Toen ik met ap veren reed 40/30 had ik standaard schokdempers op den duur zakte ze teveel door bij drempels e.d.

    Snap nog steeds niet wat een schroefset dan comfortabeler kan maken. ta technics vs kw variant 1. Met in gedachten houden dat men niet wilt dat iets aanloopt of gelanceerd word tegen het dak bij hoge snelheid.

    Is een schroefset op hoogste stand al lager dan orgineel?? Anders schroefsetje kopen en helemaal omhoog schroeven :jerry

    #18243890

    Gas en olie demping in de schokbreker is bijvoorbeeld al een heeel groot verschil. De lengte van de zuiger in de veerpoot maakt ook een groot verschil.

    #18243891

    Wil je comfort en laag kijk hier maar eens ze maken ze naar wens. http://reigersuspension.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Enkel ongeveer drie keer de waarde van de auto. Maar verder maken ze super spul.

    #18243845

    @Thaitanium27 wrote:

    @Haasje17 wrote:

    …. lager zetten komtbomdat de demper dan gewoonweg al verder in de veerpoot ….

    En hier gaat het dus al fout infeite want….indien men kortere veren plaatst, zou men ook per direct ook aangepaste schokdemper moeten plaatsen!!! De meeste laten hun standaard schokdempers zitten en deze worden dan veel te zwaar belast (kunnen immers niet meer hun volledige slag gebruiken en gaan dan “lekken” etc…, met fietspompwerking tot gevolg!!!)

    Betreffende regelbare dempers…..hier regel je alleen de hardheid van de demping(in & uitgaande) en NIET de lengte van de slag.

    Schroefset verander NIETS aan de demperwerking, want je spant alleen de veer op….

    Trouwens laag….neen dank u, ik wil OMHOOG met mijn B’tje, iemand een idee hoe??? (en neen ik wil ook al geen grotere velgmaat of tractorbanden .Verder moet het natuurlijk ook nog wat “legaal” blijven… :jerry

    Bij mijn golfje 1 werd er niks opgespannen, alleen de onderste draagring werd verplaatst en hierdoor de auto dus lager. Weet niet waar je dat opspannen vandaan haalt?

    #18243892

    ……niet waar je dat opspannen vandaan haalt…..

    Simpel, sommige “goedkope” set hebben deze nare eigenschap en dat leidt wel eens tot erg dure gevolgen. Laatst nog een “jongeling” over de vloer gehad….goedkoop bleek verdomd duurkoop te. Vorkpoot compleet uit de “kas” gescheurd bij een frisse 90km/hr (dus niet echt snel gereden op de autobaan)….resultaat was gewoon, huilen met de pet op.

    #18243893

    @Thaitanium27 wrote:

    ……niet waar je dat opspannen vandaan haalt…..

    Simpel, sommige “goedkope” set hebben deze nare eigenschap en dat leidt wel eens tot erg dure gevolgen. Laatst nog een “jongeling” over de vloer gehad….goedkoop bleek verdomd duurkoop te. Vorkpoot compleet uit de “kas” gescheurd bij een frisse 90km/hr (dus niet echt snel gereden op de autobaan)….resultaat was gewoon, huilen met de pet op.

    Natuurlijk zal een dure set véél beter zijn, de wegligging en de constructie zal je ongetwijfeld terug vinden in de prijs daar ben ik van overtuigd.
    Kan ook haast niet anders als je kijkt dat een schroefsetje voor bijv. mijn golfje rond de 200 euro zit. Kan bijna niet voor dat geld. Dit houd in ijn beleving in: vaak kijken naar scheuren en of scheurende verstelringen. Mijn keuze was toendertijd: Of een vaste verlaging voor hetzelfde bedrag (en dus eigenlijk altijd net niet de gewenste verlaging) óf een schroefset die goedkoper is, en traploos verstelbaar.

    #18243894

    Wel humor dit.

    Sorry hoor. Jammer dat ik bepaalde berichten moet lezen, waarvan ik denk waar gaat het over.

    Je hebt het over anticiperen. Ik rij in een land waar ik hoogstens 1x per jaar door heen rij. De lokale inwoners zelf lukken het niet altijd om te anticiperen. Over anticiperen gesproken, ik kan niet elke hobbel of elke gat gaan ontwijken of goed inschatten, er rijden nou eenmaal andere weggebruikers. Als ik de gehele rit moest gaan letten op het wegdek dan had ik allang al ongelukken veroorzaakt.

    Ik vertel enkel mijn ervaringen. als je dan zo een kansloze figuurtje krijgt zoals mayhem die zegt dat ik niet kan rijden, dan vraag ik me wel is af of jij mij kent laat staan samen met mij in de auto gereden hebt. Rotterdam kun je niet vergelijken met België. Ik snap zowizo die achterlijke vergelijking niet. Blijkt maar weer met wat voor achterlijke figuur ik te maken heb. Ik woon in Rotterdam dus op een gegeven moment ken ik zowat alle kuilen en hobbels en noem het maar op.

    ps. Reageer de volgende keer gewoon niet als je niet iets nuttigs te zeggen heb.

    alvast bedankt.

    Mvg.

    Het ging mij om het feit dat meneertje aangaf dat ik niet kan rijden. En dat ik moet anticiperen in het verkeer. Terwijl hij mij niet kent of in de auto heeft gezeten bij mij. Nogmaals je kan niet constant je ogen op de wegdek houden en alle gaten omzeilen, er zijn ook andere weggebruikers waar er rekening mee gehouden dient te worden

    Je kwaliteit van je schroefset is klote (ja, dat is TA techniks) en je rijgedrag is niet volledig aangepast op je onderstel.
    Zo beter? Ik zeg hetzelfde enkel nu doet het wat minder zeer.
    Lees nog even terug wat je zelf zegt (dikgedrukte) en denk dan nog even na over anticiperen en je rijgedrag daarop aanpassen ..

    Maar investeer in een degelijk set, dat scheelt de helft. Ik heb jarenlang op goedkope sets gereden, en nu ruim een ton op KW variant II en dat is een wereld van verschil.
    Dit meneertje rijd ietwat meer kilometers als jou, ietwat lager, en al ietwat langer..

    #18243895

    Als je even de moeite doet mijn andere teksten te lezen, dan snap je ook wel dat ik nergens over hoef na te denken. Waarom reageer je eigenlijk? Jij bent wel de laatste die ik nog serieus neem. Het gaat mij niet om het feit of het hard aan komt of niet. Je had gerust je mening kunnen geven(op een normale manier) ik vraag ook naar ervaringen, niet of iemand mij kan vertellen of ik niet kan rijden.

    Dus meneertje doe mij een plezier en ga jij lekker in je auto de geweldige rijder uithangen!

    Fijna avond.

    #18243896

    @wim-v6 wrote:

    Als je auto moeite heeft met het wegdek met bijvoorbeeld 120km/u.
    Zou het dan niet verstandig zijn dan 90 a 100km/u te gaan rijden.

    Scheelt al een heel stuk waarneembaarheid op dr gatanradar.

    Willem

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    Ik ben het hier mee eens. Als je ergens rijdt waar je niet bekend bent en je voelt je onzeker door de hobbels in het wegdek, wat is er dan mis met snelheid minderen? Oke, het is natuurlijk niet cool om toe te geven dat je onzeker bent, maar als het voor je eigen veiligheid is? (Of nog beter: de veiligheid van je bijrijders).

    Als de maximum snelheid 120 is, betekent dat niet perse dat dat daar ook moet of uberhaubt kán. In Nederland is dat misschien vaak zo, maar in het buitenland niet altijd.

    In Frankrijk bijvoorbeeld mag je over iedere weg buiten de bebouwde kom 90. Ook op wegen waarbij je met je rechterwielen door de berm moet om de tegenliggers te laten passeren. Denk maar niet dat ik daar 90 ga rijden! Iemand die de weg kent zal dat misschien doen, maar ik niet. En dan kan het mij eerlijk gezegd niks schelen hoeveel boze Fransozen er achter mij zitten.

    In België is dat hetzelfde. Als je iedere dag op dezelfde snelweg rijdt, dan zul je alle hobbels en gaten wel kennen, dus dan kun je daar wel 120 rijden, maar als je daar maar 1x per jaar komt, dan hoef je je heus niet te schamen als je daar gewoon lekker 100 rijdt. Dan rij je veel ontspannender, minder opgefokt en hoef je je minder zorgen te maken dat je je auto (of jezelf) aan gort rijdt.

    #18243897

    @TedMechanic wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Als je auto moeite heeft met het wegdek met bijvoorbeeld 120km/u.
    Zou het dan niet verstandig zijn dan 90 a 100km/u te gaan rijden.

    Scheelt al een heel stuk waarneembaarheid op dr gatanradar.

    Willem

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    Ik ben het hier mee eens. Als je ergens rijdt waar je niet bekend bent en je voelt je onzeker door de hobbels in het wegdek, wat is er dan mis met snelheid minderen? Oke, het is natuurlijk niet cool om toe te geven dat je onzeker bent, maar als het voor je eigen veiligheid is? (Of nog beter: de veiligheid van je bijrijders).

    Als de maximum snelheid 120 is, betekent dat niet perse dat dat daar ook moet of uberhaubt kán. In Nederland is dat misschien vaak zo, maar in het buitenland niet altijd.

    In Frankrijk bijvoorbeeld mag je over iedere weg buiten de bebouwde kom 90. Ook op wegen waarbij je met je rechterwielen door de berm moet om de tegenliggers te laten passeren. Denk maar niet dat ik daar 90 ga rijden! Iemand die de weg kent zal dat misschien doen, maar ik niet. En dan kan het mij eerlijk gezegd niks schelen hoeveel boze Fransozen er achter mij zitten.

    In België is dat hetzelfde. Als je iedere dag op dezelfde snelweg rijdt, dan zul je alle hobbels en gaten wel kennen, dus dan kun je daar wel 120 rijden, maar als je daar maar 1x per jaar komt, dan hoef je je heus niet te schamen als je daar gewoon lekker 100 rijdt. Dan rij je veel ontspannender, minder opgefokt en hoef je je minder zorgen te maken dat je je auto (of jezelf) aan gort rijdt.

    Zeker weten ted, Ik weet niet of je mijn reacties hebt gelezen. Ik reed in belgie ook onder de maximale snelheid, maar niet vervelend langzaam. In 1 van mijn reacties zei ik ook al dat als je vaker in een bepaald gebied rijd je de gaten onderhand wel weet. Helaas ken ik belgie nog niet goed genoeg om grotendeels van de gaten te kunnen ontwijken.

    gr.

    #18243898

    @Shane_Astra_g wrote:

    Als je even de moeite doet mijn andere teksten te lezen, dan snap je ook wel dat ik nergens over hoef na te denken. Waarom reageer je eigenlijk? Jij bent wel de laatste die ik nog serieus neem. Het gaat mij niet om het feit of het hard aan komt of niet. Je had gerust je mening kunnen geven(op een normale manier) ik vraag ook naar ervaringen, niet of iemand mij kan vertellen of ik niet kan rijden.

    Dus meneertje doe mij een plezier en ga jij lekker in je auto de geweldige rijder uithangen!

    Fijna avond.

    :wub :wub :wub

    #18243899

    Nou ik rij ook wel eens door Antwerpen en vind het daar ook bepaald geen pretjes. Wegdek daar is idd slecht voor daar bij de waterkant en vlak bij de bios. Rij daar dan ook altijd rustig rechts op de weg want anders is het niet te doen daaro

    #18243900

    :P Zo dat was weer snel geescaleerd ;) king:

    Ik ben de laatste paar jaren 3 keer door Belgie naar de alpen in Frankrijk op ski vakantie gereden en heb vroeger ook veel door België gereden, dus ik ken die gatenkazen van wegen best goed.
    Plus dat ik 3 maanden per jaar in Hongarije ben waar de wegen tussen de dorpen ook ronduit kut zijn.
    En dan waren daar dan vroeger de betonplaten in Duitsland nog tussen.
    Altijd met goedkoop verlaagde Golfjes, corsa, kadett, passat of volgepakte stations… Heb dus zeker mijn share van veren klappen dat je denkt dat je wiel af breekt wel gehad.
    Maar als de auto daardoor helemaal naar de tyfus klappert, dan rij ik iig gewoon een flink stukkie langzamer ;) flikker op. Normale veren hebben daar net zoveel last van. Die hebben alleen wat meer veerweg en merk je minder van. Kapot kunnen ze ook.
    Laat ze maar toeteren, inhalen of zich irriteren hoor.. Ik haal ze wel weer in waar de weg weer goed is. :D :angel

    #18243901

    Ik ben met van alles en nog wat door diverse landen gereden, op allemaal lage standjes. Anticiperen is het sleutelwoord.

    Niet zo tof doen, jij ziet die kuil achter je voorganger ook echt niet altijd op tijd aankomen. Ook als je voldoende afstand houd zijn kuilen soms flink gecamoufleerd.

    #18243902

    Zondag weer door Antwerpen gereden, en ze waren aan de weg bezig dus er komt verbetering! :wors

    #18243903

    Neem het van mij aan. Het is niet omdat ze hier in België aan de weg bezig zijn dat het een verbetering gaat zijn… :jerry

    #18243904

    @Seth wrote:

    Neem het van mij aan. Het is niet omdat ze hier in België aan de weg bezig zijn dat het een verbetering gaat zijn… :jerry

    :wors :wors

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 75)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.