mening over welk type motor gts

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum mening over welk type motor gts

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264088

    Hallo allemaal,
    Ik mijn zoektocht naar een geschikte GTS heb ik nog twijfels over welke motor :hmmz
    Zo kijk ik momenteel meerendeel naar een 2.2….maar ik heb ook al een paar mooie 1.8 uitvoeringen gezien…
    Nu twijfel ik alleen aan een 1.8 omdat die “maar” 122 pk heeft en een 2.2 145pk (of de 155pk).

    Maar ik zat zo ook nog eens eraan te denken of het wel degelijk zoveel verschil maakt?
    Ook omdat het verschil maar ongeveen 25pk is….en een 1.8 is wel 60kg lichter…
    Graag jullie mening/bevindingen…
    Mijn voorkeur gaat trouwens naar een 2.2 omdat ik toch 3x per jaar een lange rit maak van 3000km(1500 heen en 1500 terug, dus voor de langeafstanden zeg maar.

    Wat me wel opvalt is dat ik de z2.2se motor type véél vaker tegenkom dan de z2.2yh(met 155pk).

    Graag jullie mening/ervaring :D :D

    Mvgr Arjan

    #18217839

    2.2 met 155pk.

    Gewoon omdat het kan (en lekkerder rijd denk ik)

    #18217840

    @Avdberg79 wrote:

    Mijn voorkeur gaat trouwens naar een 2.2 omdat ik toch 3x per jaar een lange rit maak van 3000km(1500 heen en 1500 terug, dus voor de langeafstanden zeg maar.

    Hoi Arjan,

    Als je alleen al 9000km per jaar over de grens rijdt zou ik voor een diesel gaan.
    Omslagpunt voor een 2de hands auto die ouder is dan 4 jaar ligt al snel rond de 10.000 KM op jaarbasis als je de brandstofprijs en kilometers per liter af zet tegen de hogere belastingkosten van een diesel. En dan zou ik de 1.9 DT of 1.9 DTH nemen.

    Groet jraaf

    #18217841

    Een 2.2 mag je wel kijken of de ketting recentelijk vervangen is, waarom zo laag gemotoriseerd?

    een 1.8 is veel te klein voor een auto als een vectra. ik zou gelijk voor de v6 gaan, heb je in het buitenland ook nog wat aan en is niet veel duurder te rijden dan een 2.2

    #18217842

    @jraaf wrote:

    @Avdberg79 wrote:

    Mijn voorkeur gaat trouwens naar een 2.2 omdat ik toch 3x per jaar een lange rit maak van 3000km(1500 heen en 1500 terug, dus voor de langeafstanden zeg maar.

    Hoi Arjan,

    Als je alleen al 9000km per jaar over de grens rijdt zou ik voor een diesel gaan.
    Omslagpunt voor een 2de hands auto die ouder is dan 4 jaar ligt al snel rond de 10.000 KM op jaarbasis als je de brandstofprijs en kilometers per liter af zet tegen de hogere belastingkosten van een diesel. En dan zou ik de 1.9 DT of 1.9 DTH nemen.

    Groet jraaf

    Ik moet eerslijk zeggen dat ik niet weet hoe dat tegenwoordig zit….
    Maar voor een aantal jaren terug was het zo dat je tegen de 20.000 km per jaar moest
    Zitten om diesel rendabel te krijgen…
    Ik was dus ook nu niet van plan om diesel te nemen want ik vindt de
    wegenbelasting gewoonweg te duur :wtf
    En denk dat ik buiten de lange ritten om hier in nl net een paar duizend km rij.
    Daar komt ook nog eens bij dat volgens mij de diesels duurder zijn in aanschaf??? :hmmz

    Elk geval bedankt voor je input jraaf
    En ik zal toch ook nog eens naar diesels kijken :thumbup

    #18217843

    nou een v6 is toch wel een stukje duurder rijden dan een 4cyl hoor.

    maar een diesel zou voor de TS wel voordeliger zijn denk ik.

    ligt eraan hoeveel km ie nog dagelijks rijdt, buiten zijn 3x vakantie om.

    #18217844

    @remutr wrote:

    Een 2.2 mag je wel kijken of de ketting recentelijk vervangen is, waarom zo laag gemotoriseerd?

    een 1.8 is veel te klein voor een auto als een vectra. ik zou gelijk voor de v6 gaan, heb je in het buitenland ook nog wat aan en is niet veel duurder te rijden dan een 2.2

    De v6 gebruikt neem ik aan meer en de wegenbelasting is meer… Ik vindt 1350 al wel genoeg gewicht eerlijk gezegt(en ja het klinkt knieperig maar kan me geld maar 1x uitgeven en ik heb nog een zware auto).

    #18217845

    Hoeveel is een v6 duurder dan?

    Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

    #18217846

    Ik heb de 148 pk 2.2, en dat is helemaal niet verkeerd. Maar als ik naar het verbruik kijk had ik achteraf liever de v6 gekocht. Kom wel nauwelijks op de snelweg, vandaar het hoge verbruik.

    #18217847

    @sjoerdie wrote:

    nou een v6 is toch wel een stukje duurder rijden dan een 4cyl hoor.

    maar een diesel zou voor de TS wel voordeliger zijn denk ik.

    ligt eraan hoeveel km ie nog dagelijks rijdt, buiten zijn 3x vakantie om.

    Ik rij maar een paar 1000 km buiten de lange ritten om…
    En volgens mij is een v6 ook duurder in alles…
    En daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar een 2.2 omdat die toch bijna 150pk heeft.
    En ik mijn twijfels of de 1.8 niet te licht is zoals remutr ook zei…
    Daarom ook de vraag zodat ik ook 1.8 rijders hun mening kan zien :thumb

    Mvgr Arjan

    #18217848

    als je met een v6 niet op de snelweg komt….dan heb je een aardige verbruiker erbij.

    dan rij je gemiddeld denk ik 1op7/8

    #18217849

    @Avdberg79 wrote:

    @sjoerdie wrote:

    nou een v6 is toch wel een stukje duurder rijden dan een 4cyl hoor.

    maar een diesel zou voor de TS wel voordeliger zijn denk ik.

    ligt eraan hoeveel km ie nog dagelijks rijdt, buiten zijn 3x vakantie om.

    Ik rij maar een paar 1000 km buiten de lange ritten om…
    En volgens mij is een v6 ook duurder in alles…
    En daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar een 2.2 omdat die toch bijna 150pk heeft.
    En ik mijn twijfels of de 1.8 niet te licht is zoals remutr ook zei…
    Daarom ook de vraag zodat ik ook 1.8 rijders hun mening kan zien :thumb

    Mvgr Arjan

    Een 1.8 kan een vectra prima trekken, maar je moet geen stoplichtsprint willen winnen. Een kleine motor wordt op dit forum vaak snel afgeraden, want “te licht”. Kan je alleen bepalen door een proefrit te maken en bepalen of het snel genoeg is voor je.

    Ik weet niet hoe het bij een 2.2 zit qua versnellingsbakken, maar een Z1.8xe met een vijfsportbak is geen stille cruiser!

    #18217850

    In een Omega 1575 kg zit een v6 2.6 en deze loopt gemiddeld 1 op 10.

    rij je lange afstanden is 1 op 12 goed mogelijk.

    Onderhoud db ketting is € 1200 en db riem v6 € 800,00

    2 bougies en een liter olie zijn ook de kosten niet, en een v6 is in aanschaf goedkoper en zit vaak bom vol opties

    #18217851

    Hoi,

    Ik heb nu een GTS 1.8 met 122 pk. Is inderdaad geen accelaratiemonster maar verder een prima blok. Ik heb verder dan ook geen zware caravan erachter liggen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de volgende wel eentje wordt met minstens 147 pk. Voordeel van het huidige blok is het zeer zuinige verbruik.

    gr Johan

    #18217852

    :thumb De laatste tijd rij ik wat meer snelweg met de 18 xer 140 pk . Gemiddelde verbruik snelweg als je aan de normaale gemiddelde snelheden houd = +/- 7,5 a 8 ltr op de 100 km dus alleen snelweg , als ík nu mn bc totaal kijk , staat die op 9,1 ltr op 100 km door elkaar , daar zitten ook best wel veel kleine stukjes in de stad bij , dat is gemiddelde over de laatste 40000 km.
    Misschien heb je hier wat aan ????
    De rest bepaal je zelf en je knip want daar moet het allemaal uitkomen .
    Gr Leo .. :wors

    #18217853

    9 liter op 100 km dat is een fors verbruik.

    mijn oude 1.6 je doet 7 liter op de 100 km

    De omega v6 ook stad en snelweg 11 liter op de 100 km

    #18217854

    :hmmz Ik vind dat wel gaan een STW , veel beladen ook nog regelmatig met een tandem asser er achter , het is geen autootje van een paar 100 kilo en ik rij ook niet met een ei onder mijn gas pedaal … :vertag :vertag :vertag :vertag :vertag

    #18217855

    C vind ik ten opzichte van b toch iets dorstiger
    Mijn B gemiddeld 1:17,4
    Mijn C gemiddeld 1:15,8

    Deze waarden zijn gemeten over bijna 13.000km

    #18217856

    Heb zelf een z2.2se (147pk) zolang de ketting geen gekke geluiden maakt bij een koude start en verder alles ok is maakt het eigenlijk niet uit welke je neemt.

    #18217857

    Tot zover bedankt voor de reacties… :thumb
    Ik kijk ook meerendeel naar de 2.2 omdat die gewoon wat meer vermogen heeft en ook iets lager
    in toeren draait dan de 1.8… En dat heb ik liever aangezien ik veel stukken in duitsland rij met 160 op
    De teller en dan graag iets lager in toeren zit en zodoende ook minder motor lawaai heb.
    Ik zit nu ook al ongeveer met 5000 rpm bij bijna 160km/h (is wel een astra :angel )
    Dus daarom wil ik het nu beter doen….en liever in 1x goed…

    Hmzzzz….keuzes ;)

    #18217858

    Gewoon een Omega nemen 160 op de teller is 4200 rpm en zo stil dat je de bose als je gelijk een cd of sport uitvoering kiest nog perfect klinkt.

    In aanschaf de helft goedkoper dan een Vectra welke je ook kiest.

    in nederland is een een 1.8 even duur als een v6 omdat dat zo lekker goedkoop rijd.

    Omega koop je voor € 2000,00 kost per jaar iets meer wegenbelasting maar doordat de aanschaf zo lag is kan je 4 jaar Omega rijden om het verschil in wegenbelasting en benzine verbruik eruit te hebben.

    En echt er zijn nog Omega’s te vinden met een compleet ingevuld onderhoudsboekje!

    #18217859

    Het is soms ook een kwestie van hoeveel wil je uitgeven.
    Grotere motoren zijn meestal geleverd in auto’s met een duurder uitrustingsniveau (dus meer leuke assecoires).

    En gezien het feit dat je al minimaal 9000 km gaat rijden is LPG G3 ook zeker interressant.
    Reken het gewoon is goed uit hoeveel km je jaarlijks denkt te gaan rijden en ja dan ook de kleine stukjes voor de boodschappen erbij schatten.

    Bereken het gewoon is even goed!
    (je verbruik is bij LPG zo’n 20% hoger dan je benzine verbruik, maar om te rekenen kan je ook 25% nemen dan zit je altijd goed)
    [url]http://www.omslagpuntberekening.nl/berekening.html/url]
    of google op omslagpunt berekenen.

    Heb net een benzine auto gekocht voor me vriendin en daar komt ook LPG in (installatie krijg ik bijna voor niets dat is mijn voordeel hier), terwijl daar max 7500km in gereden gaat worden per jaar. En dat scheelt tov benzine rijden zo’n 300 euro per jaar.

    Persoonlijk zou ik ook voor de 2.2 gaan, want dan heb je net wat meer reserve.
    Maar goed die is dan duurder in verbruik, wegenbelasting en in verzekering.

    Ook moet je natuurlijk net tegen de auto aan lopen die je mooi vindt en de juiste opties heeft!
    Waar je ook over kan denken is de station, zeker als je kinder hebt of vaak grotere spullen vervoert is dat reuze handig ;)

    #18217860

    @kadettgte@freeler.nl wrote:

    :hmmz Ik vind dat wel gaan een STW , veel beladen ook nog regelmatig met een tandem asser er achter , het is geen autootje van een paar 100 kilo en ik rij ook niet met een ei onder mijn gas pedaal … :vertag :vertag :vertag :vertag :vertag

    Dit rijdt ik ook gemiddeld met een Vectra-B 3.0 V6 handbak Stationwagen

    de 7,5 op de snelweg weet ik ook wel te halen..

    Willem

    #18217861

    Denk qua verbruik de 3.2 V6 en 2.2 elkaar niet heel veel ontlopen, zijn bijde dorstige zussen, daarbij wil bij de 2.2 inderdaad de ketting nog wel eens de hoop opgeven.
    Ook zal de 1.8 niet heel zuinig zijn als je veel korte ritten maakt, door de wat lichtere motor moet deze harder werken bij stadsritten.

    Mooi alternatief is een 2.0T die loopt niks duurder dan een 2.2, maar heeft wel een veel mooier vermogensverloop.

    Willem

    #18217862

    Willem is de 2.0 turbo niet onderhouds gevoeliger dan een motor zonder turbo.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.