Mechanische kleppen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Mechanische kleppen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247013

    Goedemiddag Opel broeders,

    Ik had een ascona crossauto 1.8 8v
    Heb nu een kadett 2.0 16v

    Er zitten mechanische kleppen en die hoor
    ik nogal tikken rammelen .
    Hoe kan ik deze afstellen??

    90 281-700 staat erop

    De auto maakt zon 8000
    Mvg
    Insane D

    #17998481

    Volgens mij kan dat alleen met shims. Als het zowiezo kan.

    #17998480

    Shims???? :hmmz

    #17998467

    jupz, vulplaatjes..

    #17998466

    Ja had dat gelezen, ook dat ze sterke veren gebruiken
    vond dit wel erg aannemelijk. De motor maakt meer
    dan 8000 toeren en is nou 5 crossen oud
    Zal eens ff kijken waar ik die veren kan ritselen

    #17998482

    bij 8000 toeren heb je volgens mij wel sterkere klepveren nodig omdat je kleppen anders gaan zweven

    #17998478

    Ja dat klopt,

    daarom heb ik ook mechanische.
    Want rond 7000-7200 is de kans heel
    Groot bij hydro. dat ze gaan zweven

    #17998479

    Onder je stoters zitten nog veren om de kleppen heen…
    Daar sterkere in en de stoters checken met de voelermaat. En met shims uitshimmen.

    #17998477

    Ah oke,

    Ik heb de crossauto namelijk
    gekocht met al deze veranderingen

    Mechanische klepstoters
    Licht vliegwiel
    Lichte krukaspoelie
    Sfi vervanger
    M-Tech chip
    Kn open luchtfilter

    Alleen vind ik de kleppen nogal tikken

    Ook moet ik de kop loshalen dit omdat ik olie in
    De koelvloeistof heb zitten.
    Ook lekt hij olie achter de distributiekap
    en bij de verdelerkap.
    Had gelezen op forum dat ik dan twee rubberen ringen
    moet vervangen.

    #17998476

    Klopt die lekte bij mij ook eens. Nieuwe rubber o-ring er om en het was weer fris.

    Die olie koelvloeistof wordt nog een ander verhaal.
    Die kanalen scheuren iets en daardoor krijg je die drap in het koelsysteem.

    Dus die kop moet eens goed afgeperst worden (onder temp).

    Is het tikken van kleppen niet normaal bij een motor met vaste stoters? Het enige wat je kan doen is die dingen uitshimmen waardoor de klepspeling verminderd wordt, maar iets tikken hou je dan toch wel lijkt me?

    #17998475

    Fijne info

    Ja ook ik heb gehoord dat hij nooit
    tik vrij is met mechanische
    En mischien is het ook iets wat tussen mijn
    Oren zit hahaha

    Zijn er waardes met mbt spelling???

    #17998474

    waardes zou ik zo niet weten, omdat een XE normaal hydraulische stoters heeft.
    hier zou je de tuners eens voor moeten mailen.

    denk dat Miruni hier op het forum dat ook wel weet :thumb

    #17998473

    Zal dat eens doen.
    en wie weet lezen ze wel
    mee.

    Bedankt @
    -GSI-RACER-

    #17998471

    Inlaat op 0,2 en uitlaat op 0,25

    Daar staan mijn mechanische op en die hoor je vrijwel niet

    #17998472

    Zal ook wel iets verschillen per nokkenas ivm kleplift

    #17998470

    Ok,
    zo heb ik tenminste wat waardes
    waar ik naar toekan werken.
    Weet iemand toevallig waar ik shims
    kan krijgen?

    #17998469

    Laat maar ik heb al een bedrijf gevonden.

    Voor de lief hebbers

    http://Www.fabory.nl ;)

    #17998468

    Ik rij met catcams 300 graden en 12,5mm lift

    #17998465

    Als de klepspeling goed is afgesteld hoor je bijna niet het verschil met orginele hydro stoters.

    Ik heb laatst een c20xe omgebouwd naar mechanische stoters.
    Zaten orginele nokkenassn in. Heb voor de inlaat 0.15 en voor de uitlaat 0.20mm aangehouden.

    Ik kon het verschil bijna niet horen met orginele stoters.
    Misschien dat 0,2 en 0,25mm een nog iets betere afstelling is maar als je in de buurt van deze
    waarde’s zit dan zit het goed.

    Het is ook afhankelijk van welke nokkenassen erin zitten.
    Bij mechanische nokkenassen krijg je van de leverancier een papier met de juiste afstelwaarde’s.
    Dat heeft te maken met het profiel van de nokkenas. Een nokkenas heeft een “aanloopprofiel” en daar
    moet de stoter tegen aanlopen op het moment dat de nok lift gaat genereren.
    Als je teveel speling geeft is hij dit stukje op de nok voorbij.
    Wanneer je te weinig speling geeft kun je het probleem krijgen dat de klep niet meer goed gaat
    sluiten naarmate de motor warm word. Dit geeft weer verbrande kleppen.
    Vandaar dat de uitlaatkleppen ook meestal meer speling moeten hebben omdat deze warmer worden.

    #17998464

    Kijk eens aan nu word het steeds duidelijker voor mij.
    Super uitleg!!!!

    Nou vraag ik mij nog een ding af
    Ik heb zo’n 700 kop en waarschijnlijk met scheurtjes
    Weet iemand een adres om die oliekanaal om teleggen?
    En wat gaat zoiets kosten?

    Ik kan namelijk een andere kop kopen
    voor 150€
    Moet dan wel ff de kleppen omzetten maar dats geen probleem

    #17998462

    Hallo,

    Passen mechanische kleppen van een Opelkop 700 serie
    In elke andere 2.0 16v kop??

    #17998463

    Normaal gesproken wel hoor,.maar heb ook wel eens gezien dat ze het uitkotterden omdat de vaste stoter wat ruimer van diameter was en dus niet over de klepsteel paste omdat de kop te krap was… Waren dus gewoon de stoters die niet van goeie diameter waren

    #17998483

    Je hebt ook stoters waar het hydraulische gedeelte er wordt uitgehaald en er een stalen of aluminium busje wordt terug geplaatst. Kijk bij bijv. maar QED motorsport…

    #17998484

    Ik heb de busjes zelf gedraaid uit stubstaal en op maat gebracht voor de klepspeling, heel wat werk, gelukkig
    loopt die motor weing kilometers dat ik niet steeds moet bijstellen.

    #17998485

    Oke heb een handige vriend maar het moet ook een beetje snel…

    Nou ik heb net een goede tweede handse ks700
    Kop besteld.
    Breng hem dan eerst ff weg om hem te vlakken.
    wat is het max wat ik ervan af kan laten halen?
    Dit voor maximale compressie zal ook ff een stalen koppakking bestellen
    iemand tips waar?
    Als ik de kop dan terug heb zal ik de inlaat en uitlaat poorten ff
    mooi glad maken elke beetje winst is er weer 1.
    Daarna de mechanische kleppen erin en hopen
    Dat mijn koelvloeistof mooi helder blijft.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.