McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat

Forumindex Forums Techniek Cih McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 176)
  • Auteur
    Berichten
  • #17948636

    oei oei, nu begint het me een beetje te duizelen….

    bedoel je dan een C20XE motor? Moet ik dan ook het vliegwiel hebben van deze motor? Past dat op een CIH? of moet ik dan zo’n 4-punts vliegwiel gewoon omboren naar 6-punts?

    sorry voor alle vragen, maar dit is nieuw terrein voor me :roll:

    #17948627

    ja bv van een c20xe je kunt je bestaande cih vliegwiel vrij eenvoudig laten aanpassen

    je moet dus geen drukgroep nemen voor een kom vliegwiel van een c20xe

    #17948772

    Want daar zijn verschillende types voor? (16v wereldje ben ik onbekend in)

    #17948773

    Vraagje: Stel dat ik mijn blok laat opboren naar 96mm, moet ik hier dan ook een speciale 96mm koppakking voor kopen?

    Vraag 2: Zoals eerder aangegeven is het de bedoeling dat er een aardig wilde nokkenas in gaat komen. Als ik nu een stel gesmede zuigers met verhoogde compressie aanschaf, past dit dan altijd? Of moet ik opletten wat betreft kleplift?

    #17948774

    @McLambo wrote:

    Vraagje: Stel dat ik mijn blok laat opboren naar 96mm, moet ik hier dan ook een speciale 96mm koppakking voor kopen?

    Vraag 2: Zoals eerder aangegeven is het de bedoeling dat er een aardig wilde nokkenas in gaat komen. Als ik nu een stel gesmede zuigers met verhoogde compressie aanschaf, past dit dan altijd? Of moet ik opletten wat betreft kleplift?

    als je je blok laat opboren, ga dan gelijk voor 97mm, boren en zuigers kosten net zoveel en heb je meteen weer wat exta cc’s

    originele koppakking van 2.0-2.4 gaan tot 97mm boring
    Als je een setje “over de plank” gesmede zuigers koopt dan zal dat over het algemeen geen problemen geven met kleplift
    Woessners geven daar soms wel eens problemen mee, dus wel ff opletten als je die koopt, omega’s heb ik nog nooit problemen met kleplift in bdp gehad..

    wat wel kan is dat de zuiger “dome” niet lekker in je verbrandingsruimte past, zeker als je met een originele niet bewerkte verbrandingsruimte rijdt

    #17948775

    Sja.. ik heb namelijk een setje zuigers met korting kunnen kopen voor boring 96mm…. van daar en.. het zijn wiseco’s (zonder zo’n bult erop)

    Verdichtung / comp.ratio: 11.2:1

    Pleuellänge / rod lenght: 134mm

    Kompressionshöhe / comp.height: 31.50mm

    Hub / stroke: 85mm

    Bolzen / pin: 22mm

    de nokkenas is een catcams

    CatCams 4600202

    312 / 312°

    251 / 251°

    11.65 / 11.65mm

    2.80 / 2.60mm

    O.E.M.

    HYDR: sport

    Is er met deze informatie achter te komen of dit mekaar gaat bijten? Dit is echt algebra voor mij, dus als iemand de berekening kan maken, dan zou ik daar zeer erkentelijk voor zijn :thumbup

    #17948776

    lijkt me geen probleem, wel apart dat het hydro stoters moeten zijn ?
    weet je wel hoeveel speling de zuigers moeten hebben ?
    daar zit nog wel wat variatie in tussen de fabrikanten onderling

    #17948777

    Hai,

    Nou, het staat erbij vermeld, omdat dit uit hun assortiment voor CIH blokken de ‘wildste’ nokkenas is waarbij nog hydrostoters gebruikt kunnen worden. De nog snellere nokkenassen zijn met name voor race/rally gebruik bedoeld, en daar moeten vaste stoters bij. Ik ga overigens ook vaste stoters monteren.

    Zuigerspeling moet ik even opzoeken op de website van de fabrikant. Dit moet wel te vinden zijn lijkt me.

    #17948778

    Wie kan mij vertellen bij welke motor de onderstaande vliegwiel en koppelingsplaat horen, en of deze tussen een C24NE en Getrag 240 passen?


    #17948779

    Welke diameter heeft de koppeling

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17948780

    230mm,

    het vliegwiel ziet er iets anders uit dan dat nu op mijn 2.4 zit, die heeft de 4 gaatjes voor de drukgroep dichter naar het midden zitten.

    #17948781

    Heb al wat meer informatie over de koppelingsplaat, die overigens van Sachs is:


    SACHS Kupplungsscheibe (Kupplung)
    Art.Nr: 1861 562 231 [ Ersetzt : 1861 562 201 ] EAN Nr. : 40 13872 02503 9
    [ OE-Nummern: 03 455 381 ] [ Vergleichsnr: 18 1861 562 231 ]
    [ Verwendet in Autos ]
    Verpackungseinheit : 1
    Nabenprofil 22x25-14N, Zähnezahl 14, Kenngröße 228RB, Durchmesser [mm] 228
    je 220,15 EURO
    Porto 5.99 EURO

    toepasbaar op de volgende auto’s:


    OPEL ADMIRAL A 2.6 S 04.64 - 09.65 74 101 2586
    OPEL ADMIRAL B 2.8 03.69 - 02.75 107 146 2784
    OPEL ADMIRAL B 2.8 03.75 - 07.76 103 140 2784
    OPEL ADMIRAL B 2.8 E 03.69 - 02.75 121 165 2784
    OPEL ADMIRAL B 2.8 E 03.75 - 01.78 118 160 2784
    OPEL ADMIRAL B 2.8 S 03.69 - 07.75 97 132 2784
    OPEL ADMIRAL B 2.8 S 03.75 - 01.78 95 129 2784
    OPEL ASCONA A (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.6 N 03.75 - 08.75 44 60 1584
    OPEL ASCONA A (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.6 N 10.70 - 02.75 50 68 1584
    OPEL ASCONA A (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.6 S 03.75 - 08.75 55 75 1584
    OPEL ASCONA A (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.6 S 10.70 - 02.75 59 80 1584
    OPEL ASCONA A (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.9 SR 03.71 - 02.75 66 90 1897
    OPEL ASCONA A (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.9 SR 03.75 - 08.75 65 88 1897
    OPEL ASCONA A Voyage (84 , 89 ) 1.6 N 10.70 - 02.75 50 68 1584
    OPEL ASCONA A Voyage (84 , 89 ) 1.6 N 03.75 - 08.75 44 60 1584
    OPEL ASCONA A Voyage (84 , 89 ) 1.6 S 10.70 - 02.75 59 80 1584
    OPEL ASCONA A Voyage (84 , 89 ) 1.6 S 03.75 - 08.75 55 75 1584
    OPEL ASCONA A Voyage (84 , 89 ) 1.9 SR 10.70 - 02.75 66 90 1897
    OPEL ASCONA A Voyage (84 , 89 ) 1.9 SR 03.75 - 08.75 65 88 1897
    OPEL ASCONA B (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.6 N 09.75 - 08.81 44 60 1584
    OPEL ASCONA B (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.6 S 09.75 - 08.81 55 75 1584
    OPEL ASCONA B (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.9 N 08.76 - 08.81 55 75 1897
    OPEL ASCONA B (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.9 S 09.75 - 08.81 66 90 1897
    OPEL ASCONA B (81 , 86 , 87 , 88 ) 2.0 D 08.78 - 08.81 43 58 1998
    OPEL ASCONA B (81 , 86 , 87 , 88 ) 2.0 N 08.77 - 08.81 66 90 1979
    OPEL ASCONA B (81 , 86 , 87 , 88 ) 2.0 S 08.77 - 08.81 74 100 1979
    OPEL COMMODORE B 2.5 01.72 - 07.78 85 115 2490
    OPEL COMMODORE B 2.5 GS 01.72 - 08.75 96 130 2490
    OPEL COMMODORE B 2.8 GS 01.72 - 07.78 104 141 2784
    OPEL COMMODORE B 2.8 GS 03.75 - 07.78 103 140 2784
    OPEL COMMODORE B 2.8 GS/E 07.72 - 02.75 118 160 2784
    OPEL COMMODORE B 2.8 GS/E 03.75 - 07.78 114 155 2784
    OPEL COMMODORE B Coupe 2.5 01.72 - 07.78 85 115 2490
    OPEL COMMODORE B Coupe 2.5 GS 01.72 - 08.75 96 130 2490
    OPEL COMMODORE B Coupe 2.8 GS 03.75 - 07.78 103 140 2784
    OPEL COMMODORE B Coupe 2.8 GS 12.72 - 07.78 104 141 2784
    OPEL COMMODORE B Coupe 2.8 GS/E 07.72 - 02.75 118 160 2784
    OPEL COMMODORE B Coupe 2.8 GS/E 03.75 - 07.78 114 155 2784
    OPEL COMMODORE C (14 , 19 ) 2.5 E 05.81 - 12.82 96 130 2490
    OPEL COMMODORE C (14 , 19 ) 2.5 S 08.78 - 12.82 85 115 2490
    OPEL COMMODORE C Caravan (61) 2.5 E 12.80 - 12.82 96 130 2490
    OPEL COMMODORE C Caravan (61) 2.5 S 12.80 - 12.82 85 115 2490
    OPEL MANTA A (58 , 59 ) 1.6 02.75 - 08.75 55 75 1584
    OPEL MANTA A (58 , 59 ) 1.6 09.70 - 08.75 50 68 1584
    OPEL MANTA A (58 , 59 ) 1.6 02.75 - 08.75 44 60 1584
    OPEL MANTA A (58 , 59 ) 1.6 S 09.70 - 08.75 59 80 1584
    OPEL MANTA A (58 , 59 ) 1.9 GT/E 02.74 - 08.75 77 105 1897
    OPEL MANTA A (58 , 59 ) 1.9 S 09.70 - 08.75 66 90 1897
    OPEL MANTA A (58 , 59 ) 1.9 S 09.70 - 08.75 65 88 1897
    OPEL MANTA B (58 , 59 ) 1.6 N 09.75 - 12.80 44 60 1584
    OPEL MANTA B (58 , 59 ) 1.6 S 09.75 - 12.81 55 75 1584
    OPEL MANTA B (58 , 59 ) 1.9 E 09.75 - 08.77 77 105 1897
    OPEL MANTA B (58 , 59 ) 1.9 N 08.76 - 12.81 55 75 1897
    OPEL MANTA B (58 , 59 ) 1.9 S 09.75 - 12.80 66 90 1897
    OPEL MANTA B (58 , 59 ) 2.0 08.77 - 12.80 66 90 1979
    OPEL MANTA B (58 , 59 ) 2.0 S 08.77 - 08.84 74 100 1979
    OPEL MANTA B CC (53 , 55 ) 1.6 N 09.75 - 12.80 44 60 1584
    OPEL MANTA B CC (53 , 55 ) 1.9 N 08.76 - 12.81 55 75 1897
    OPEL MANTA B CC (53 , 55 ) 2.0 08.77 - 12.80 66 90 1979
    OPEL MANTA B CC (53 , 55 ) 2.0 S 08.77 - 08.84 74 100 1979
    OPEL MONZA A (22 ) 2.0 E 03.83 - 10.84 85 115 1979
    OPEL MONZA A (22 ) 2.2 E 11.84 - 08.86 85 115 2197
    OPEL MONZA A (22 ) 2.5 E 05.81 - 08.86 100 136 2490
    OPEL MONZA A (22 ) 2.5 E 06.84 - 08.86 103 140 2490
    OPEL MONZA A (22 ) 2.8 02.78 - 04.81 103 140 2784
    OPEL REKORD D 1.7 01.72 - 02.75 49 66 1698
    OPEL REKORD D 1.7 03.75 - 08.77 44 60 1698
    OPEL REKORD D 1.7 S 01.72 - 02.75 61 83 1698
    OPEL REKORD D 1.9 03.75 - 08.77 55 75 1897
    OPEL REKORD D 1.9 03.75 - 08.77 66 90 1897
    OPEL REKORD D 1.9 S 01.72 - 02.75 71 97 1897
    OPEL REKORD D 2.0 09.75 - 08.77 74 100 1979
    OPEL REKORD D 2.0 D 08.74 - 08.77 40 54 1998
    OPEL REKORD D 2.1 D 09.72 - 08.77 44 60 2068
    OPEL REKORD D Caravan 1.7 01.72 - 02.75 49 67 1698
    OPEL REKORD D Caravan 1.7 03.75 - 08.77 44 60 1698
    OPEL REKORD D Caravan 1.7 S 01.72 - 02.75 61 83 1698
    OPEL REKORD D Caravan 1.9 03.75 - 08.77 66 90 1897
    OPEL REKORD D Caravan 1.9 03.75 - 08.77 55 75 1897
    OPEL REKORD D Caravan 1.9 S 01.72 - 02.75 71 97 1897
    OPEL REKORD D Caravan 2.0 S 09.75 - 08.77 74 100 1979
    OPEL REKORD D Caravan 2.1 D 09.72 - 08.77 44 60 2068
    OPEL REKORD D Coupe 1.7 S 01.72 - 02.75 61 83 1698
    OPEL REKORD D Coupe 1.9 03.75 - 08.77 55 75 1897
    OPEL REKORD D Coupe 1.9 03.75 - 08.77 66 90 1897
    OPEL REKORD D Coupe 1.9 S 01.72 - 02.75 71 97 1897
    OPEL REKORD D Coupe 2.0 09.75 - 08.77 74 100 1979
    OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 1.7 09.77 - 10.82 44 60 1698
    OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 1.9 09.77 - 10.82 55 75 1897
    OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 2.0 09.77 - 10.82 66 90 1979
    OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 2.0 D 09.77 - 10.82 43 58 1998
    OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 2.0 E 09.77 - 10.84 81 110 1979
    OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 2.0 S 08.77 - 08.86 74 100 1979
    OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 2.2 D 11.82 - 08.86 52 71 2260
    OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 2.2 D 08.78 - 08.83 48 65 2260
    OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 1.7 09.77 - 10.82 44 60 1698
    OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 1.9 09.77 - 10.82 55 75 1897
    OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 2.0 09.77 - 10.82 66 90 1979
    OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 2.0 D 09.77 - 10.82 43 58 1998
    OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 2.0 E 09.77 - 10.84 81 110 1979
    OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 2.0 S 08.77 - 08.86 74 100 1979
    OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 2.2 D 08.78 - 08.83 48 65 2260
    OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 2.3 D 11.82 - 08.86 52 71 2260
    OPEL SENATOR A (29 ) 2.0 E 03.83 - 10.84 85 115 1979
    OPEL SENATOR A (29 ) 2.2 E 11.84 - 08.87 85 115 2197
    OPEL SENATOR A (29 ) 2.5 05.78 - 12.80 85 115 2490
    OPEL SENATOR A (29 ) 2.5 E 09.84 - 08.87 103 140 2490
    OPEL SENATOR A (29 ) 2.5 E 01.83 - 08.84 100 136 2490
    OPEL SENATOR A (29 ) 2.8 02.78 - 04.81 103 140 2784
    VAUXH CARLTON Mk II 2.0 i 01.83 - 12.84 81 110 1979
    VAUXH CARLTON Mk II 2.0 S 10.78 - 08.86 74 100 1998
    VAUXH CARLTON Mk II 2.3 D 05.83 - 08.86 52 71 2260
    VAUXH CARLTON Mk II Estate 2.0 S 01.82 - 08.86 74 100 1998
    VAUXH CARLTON Mk II Estate 2.3 D 05.83 - 08.86 52 71 2260
    VAUXH CAVALIER 1.6 N 08.75 - 08.81 44 60 1584
    VAUXH CAVALIER 1.6 S 08.75 - 08.81 55 75 1584
    VAUXH CAVALIER 1900 10.75 - 03.78 66 90 1897
    VAUXH CAVALIER 2.0 S 01.78 - 08.81 74 100 1979
    VAUXH CAVALIER Coupe 1.9 S 10.75 - 03.78 66 90 1897
    VAUXH CAVALIER Coupe 2.0 S 03.78 - 08.81 74 100 1979
    VAUXH ROYALE 2.0 E 03.83 - 10.84 85 115 1979
    VAUXH ROYALE 2.2 E 11.84 - 08.87 85 115 2197
    VAUXH ROYALE 2.5 E 09.84 - 08.87 103 140 2490
    VAUXH ROYALE 2.5 E 01.83 - 08.84 100 136 2490
    VAUXH ROYALE 2.8 02.78 - 04.81 103 140 2784

    Uitwisselbaar met de volgende andere merken/types:

    Händler Vergleichsnr

     A.P.	 HB 1053
    A.P. HB 2200
    A.P. HB 1054
    A.P. HB 8782
    A.P. HB 3932
    HAVAM AA6617
    LuK 323 0004 16
    LuK 323 0004 21
    LuK 323 0004 20
    LuK 323 0004 10
    QUINTON HAZELL C865AF
    SACHS 18 1861 562 231
    SACHS 86 1861 562 231
    STAHLGRUBER 4527280
    VALEO 357 219
    VALEO 357 518
    WESSELS & MÜLLER 4294732

    Lijkt erop dat dit een ‘gewone’ 9″ 14 tands koppelingsplaat is.. ?

    Nu nog wat meer info over het vliegwiel zien te vinden.

    #17948782

    Zo aan de slijtage op het vliegwiel te zien, hoort de plaat niet bij het vliegwiel….
    Ik vermoed dat het een 30E vliegwiel is waarmee met een 228mm plaat is gereden

    #17948783

    zijn de gaten in het vliegwiel allemaal zeker even groot ??? de 2.0 had immers een pasbout..

    #17948784

    Ik heb alleen de foto van iemand gekregen die dit setje had liggen.

    Mr-turbo, is er ruinte oP het vliegwiel voor een grotere plaat?

    #17948785

    8,5 inch wil prima met een 2.4 hoor

    is de normale van een 2.0 geesie

    #17948786

    Weet ik :thumbup

    Maar aangezien mijn 2.4 hopelijk ietsie meer pk’tjes en vooral koppel gaat opbrengen dan standaard, en de plannen om toch ook eens het circuit op te gaan, koop ik liever meteen een maatje (of 2) groter.

    #17948788

    ik draai met een 8.5 inch vliegwiel en koppeling dacht ik ,
    het vliegwiel is aangepast voor een 6 punts drukgroep van een m3

    draai dr 207pk en 240 nm mee gaat super :wors

    #17948787

    @fredericki200 wrote:

    ik draai met een 8.5 inch vliegwiel en koppeling dacht ik ,
    het vliegwiel is aangepast voor een 6 punts drukgroep van een m3

    draai dr 207pk en 240 nm mee gaat super :wors

    Kun je daar eens wat meer over vertellen? Waarom een M3 drukgroep? en heb je nooit problemen met slippen bij optrekken enzo?

    #17948789

    de m3 drukgroep kan meer vermogen aan waardoor hij ook niet slipt.
    moet erbij zeggen dat de koppeling intrappen een heel stuk zwaarder gaat maar dat is normaal bij zo’n koppeling.

    het vliegwiel is met de drukgroep weggebracht om pas op elkaar te maken. (gaten boren, draad tappen en balanceren)
    je hebt ook een ander druklager nodig, ik heb een grote van een getrag 265, maar een van een chevrolet kan ook.

    #17948790

    Duidelijk verhaal, maar ik ga eerst rijden met opel onderdelen die zo op elkaar passen :-)

    Nog even een vraagje: Ik heb nu een 2.0E krukaspoelie op de kop getikt, en hier zitten inderdaad 2 merktekens op (5 en 10 graden?)

    Nu viel mij op dat deze poelie lompzwaar is ten opzichte van de poelie van mijn 1.9N motor.

    Ik vroeg me dus af: is het mogelijk en nuttig om de merktekens van de 2.0E poelie over te nemen op de 1.9N poelie en die te gebruiken?
    Met 2 streepjes verf, of een puntje oplassen? het scheelt volgens mij echt 1.5 kilo…?

    #17948791

    iemand nog een reactie op bovenstaande vraag?

    De postbode bracht zojuist nog een leuk pakketje uit duitsland:

    dit zat er ook bij… iemand enig idee waar het voor is?

    #17948792

    Die onderste zal je afdek plaatje zijn voor de orginele brandstof druk regelaar op de rail.

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17948793

    als je dr belang bij hebt heb ik hier nog een groot vliegwiel liggen, komt van een 3.0 af heeft een druk vlak van bijna 25cm.
    hiermee moet het zeker lukken

    #17948794

    Thanks, maar toevallig heb ik net een complete koppelings set inc 9″ vliegwiel besteld bij John :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 176)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.