McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat

Forumindex Forums Techniek Cih McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 176)
  • Auteur
    Berichten
  • #17948755

    afgelopen week druk geweest met andere dingen, en het was ook veels te koud in de schuur.

    Paar kleine dingetjes binnenshuis gedaan:

    Uitlaatspruitstuk laten stralen, 3 afgebroken tapeinden eruit laten boren, en 6 nieuwe erin, met koperen moeren. Daarna ff in de kleur gezet tegen het roesten.


    Afgelopen week bij conrad.nl een dremel-kloon gekocht voor…..16.99 euro! :-). Zat ook wat pollijst spul bij, en daar kun je toch leuke dingen mee doen ;-)

    Komend weekend weg, dus voorlopig staat het even op een laag pitje.

    #17948756

    Niet heel veel gedaan afgelopen weken, druk geweest, en veel van huis.

    Wel is het inlaatspruitstuk gelast, en ook maar gelijk even gestraald door die persoon :wors





    Nu nog een aantal dingetjes schoonmaken en wat slang+klemmen halen, dan kan ik het injectie gedeelte alvast op gaan bouwen :thumbup

    #17948757

    Ziet er weer puik uit

    #17948758

    Glasparelen geeft altijd zo`n mooie matglans effect op aluminium en RVS, je hebt me zojuist op een idee gebracht voor wat spulletjes aan mijn auto :)

    Wat Ed al zei: `t ziet er puik uit! :thumb

    #17948759

    Idd met glas parel gaat het mooi ook al div dingen mee gedaan

    #17948760

    zo kun je er niet een koudrstartverstuiver in kwijt
    las er meestal de originele achterkant weer aan

    #17948761

    dan gebruik je het andere injectie systeem, zonder dat koudstart ventiel.

    l-jetronic ipv le jetronic ;)

    #17948762

    @fluks wrote:

    zo kun je er niet een koudrstartverstuiver in kwijt
    las er meestal de originele achterkant weer aan

    Die komt er ook niet meer op, wil dat hele systeem eraf laten…

    #17948763

    Wat komt er op dan ?

    #17948764

    2.0e LE-jetronic

    #17948765

    L-jetronic denk ik dat jij bedoeld, de LE heeft een 5e injector (koudstartinjector)
    en de L-jetronic heeft dat niet, maar wel weer de 6v gestuurde injectoren.

    #17948632

    @fluks wrote:

    zo kun je er niet een koudrstartverstuiver in kwijt
    las er meestal de originele achterkant weer aan

    3 gaten boren, 2x tappen, klaar?

    Maar maakt in dit geval niet uit ;)

    #17948766

    http://www.opel4ever.nl

    klik op monza

    klik op monza a1

    klik op distributie delen

    onderaan, complete set

    mooie prijs?

    #17948767

    ff snel globaal rekensommetje… de beide tandwielen kosten dus zo`n 50 euro..
    (als je de losse onderdelen bijelkaar opteld) kun je ze zelf maken voor die 50 euro ?? nee vast niet.

    dus naar mijn idee geen gekke prijs !

    #17948768

    ai, kut! Doordat de nokkenas nu al een tijdje droog ligt, is er op 1 van de nokken vliegroest met wat pitting ontstaan….

    Ik hem hem snel in een geoliede doek gewikkeld en opgeborgen.

    Wat moet ik hier nu mee doen? Met hele fijne korrel iets afschuren voor montage? of niks?

    #17948769

    met een beetje geluk kun je de roest misschien nog net wegpoetsen met commandant ofzo?

    #17948770

    Ja dat kan ik wel eens proberen ja, of heel lichtjes met de polijstmachine…..

    Kan iemand mij die kettingspanner begrenzer eens uit de doeken doen? Liefst met een fototje :wors

    Vandaag oom weer wat spulletjes terug gekregen van de straler :thumbup




    #17948771

    Effe met brillo

    #17948635

    @McLambo wrote:

    Kan iemand mij die kettingspanner begrenzer eens uit de doeken doen? Liefst met een fototje :wors

    Zie: http://nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=6186&st=0&sk=t&sd=a&start=100″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Uitleg en een foto; en ook best een mooi topic mocht je deze nog niet ontdekt hebben :thumb

    #17948624

    Thanks,

    Ik had hem al eens gezien, en ik moet zeggen dat ik het project erg inspirerend vind voor wat ik zelf van plan ben.!

    Als ik het goed begrijp moet er dus een aardig eind draad naar binnen bij die kettingspanner.

    Vraag: Wat weegt een standaard 4-punts vliegwiel van een 2.0E? 9 kilo? 12 kilo?
    Ik kan er eentje kopen die tot 7.1 kilo is afgedraaid (helaas wel 4-punts). Wat mag zoiets kosten? Ik heb geen flauw idee namelijk. :???:

    Kan tot dusver maar niet echt 6-punts setjes vinden van 8.5″… dus misschien ga ik wel voor 4-punts…. is dat wellicht al voldoende wat ik er mee van plan ben? (+/- 140pk 2.4)

    #17948630

    Sterk zat, heb jaren met een 2400 gereden die 140 aan de wielen trok met een 2.0S koppeling, je moet alleen niet volgas in z’n twee van start willen gaan, dán trekt ie ‘m door de koppeling heen……………

    #17948629

    Bedankt Kees, dat is bruikbare infromatie…

    Dat was dan een 4-punts 8″(203mm) koppeling, klopt?

    Wanneer wordt het een vereiste om een 6-punts koppeling te monteren? Die kan ik bijna niet vinden namelijk voor montage in een Getrag 240.

    Ik heb wel een interessant koppeling setje gevonden bij splendid parts, en de prijs is erg netjes dacht ik zo:
    http://www.splendidparts.de/kaufhaus_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=179537&refertype=16&languageid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    228mm platen, dus dat komt dan neer op 9″ -> kan dit met een 2.0E (8.5″) vliegwiel gemonteerd worden?

    Als iemand me nog wat informatie kan geven over dat afgedraaide vliegwiel, dan zou ik dat ook zeer op prijs stellen :thumbup

    #17948626

    nadat ik een paar keer heb gezien wat een afgedraaid origineel (gietijzer) vliegwiel doet als ie uit elkaar klapt, waag ik me er niet meer aan …
    en de 4 punts kunnen het koppel wel prima overbrengen , maar ze gaan gewoon erg snel stuk, ik heb er 4 stuk gehad in korte tijd – moest zelfs met 1 nog ca 1000km naar huis rijden-
    toen ben ik op 6 punts overgegaan, en ik ken zeker nog 10 voorbeelden van mensen die hetzelfde hadden
    De strips die de druktafel vasthouden van de drukgroep staan haaks op de krachtoverbrenging in tegenstelling tot een 6 punts, ze kunnen ook een beetje inscheuren, of 1 strip kapot van de 4, en dan krijg je onbalans wat je niet direct hoeft te voelen maar wat wel je achterste krukaslager kapot maakt

    #17948625

    Hmm….. toch maar voor een 6-punts rondkijken dan…..

    Dan komt ik volgens mij automatisch uit bij de 9″ modellen van de 2.5 en 3.0E..

    Als iemand nog een adresje heeft waar je niet de hoofdprijs hoeft te betalen….. dan houdt ik mij daar wederom voor aanbeloven :-) (hoeft niet persee nu, 2.4 zal nog wel een tijdje in beslag nemen om op te bouwen.)

    #17948622

    6 cilinders zijn ook 4 punts meen ik me te herinneren (behalve de 24v), je zou bv een drukgroep kunnen nemen van een 16v

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 176)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.