McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat

Forumindex Forums Techniek Cih McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 176)
  • Auteur
    Berichten
  • #17948628

    2,4 blok weet je da zeker?? heeft hij voor de 24 ook uit het blok geslepen de gegoten letters?? niet dat je dadelijk gewoon een 2,0 onderblok hebt met 2,4 kop.zo zijn er al veel gefopt :fy1
    volgensmij is het verder ook moeilijk te herkennen de 2,4 heeft iig andere krukasbouten als een 2,0 en ook de boutjes van je carterpan zijn dacht ik anders dacht dat die bij een 2,4 dikker waren.
    verder weet ik de specifike kenmerken niet :hmmz

    #17948623

    klopt rij met een 265
    de reden van de m3 drukgroep is dat hij meer koppel en pkaaaas aan kan.
    dit ook mede omdat het een 6 punts is.

    #17948660

    @pipo wrote:

    2,4 blok weet je da zeker?? heeft hij voor de 24 ook uit het blok geslepen de gegoten letters?? niet dat je dadelijk gewoon een 2,0 onderblok hebt met 2,4 kop.zo zijn er al veel gefopt :fy1
    volgensmij is het verder ook moeilijk te herkennen de 2,4 heeft iig andere krukasbouten als een 2,0 en ook de boutjes van je carterpan zijn dacht ik anders dacht dat die bij een 2,4 dikker waren.
    verder weet ik de specifike kenmerken niet :hmmz

    Binnenkort halen we het blok eens van onderen open, dus dan kunnen we de slag meten, maar ik ga er van uit dat het een 2400 is. Ik weet waar de beste man woont :-)

    #17948689

    nou hoeft alleen maar te kijken of de vliegwielboutjes het zelfde zijn 2,0 en 2,4 zijn verschillend

    #17948690

    2.4 onderblok is 8mm boutje in het carter tegen over 6mm bij de 2.0

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17948691

    of het giet nummer op’t blok.
    bij een 2.0 en 2.2 staat er 2.0 ingegoten.
    bij een 2.4 staat er 2.4 ingegoten

    #17948692

    hehe, ja dat is er dus afgeslepen :-o
    Motorcode is C20NE… hmm, beetje vreemd op een CIH



    kon niet echt een p-bout ontdekken. vliegwiel lijkt 221mm op het contactvlak

    #17948693

    hehe, ja dat is er dus afgeslepen :-o
    Motorcode is C20NE… hmm, beetje vreemd op een CIH



    kon niet echt een p-bout ontdekken. vliegwiel lijkt 221mm op het contactvlak

    #17948694

    de vliegwielbouten zijn wel 2.4 deze heeft geen p bout

    #17948695

    is dat vliegwiel ook van een 2.4? of van een 2.0?

    Ik wil er een vliegwiel van een 2.0 op, omdat er een getrag 240 achtermoet, dan zou er toch 1 pasbout gemaakt moeten worden?
    Dit is wat ik begrepen heb uit het ombouw topic

    dit zou dan een 2.0 pasbout moeten zijn met de draad opgesneden voor de 2.4 krukas

    #17948696

    Zou het zinvol zijn om de 3bars drukregelaar van de 2.4 brandstof rail te gebruiken bij een 2.0 LE-Jetronic injectie? (voor de hogere toeren)

    #17948697

    Kunnen deze injectoren gebruikt worden met een 2.0 LE-Jetronic systeem?
    Dat werkt volgens mij met slangetjes naar de injectoren, en deze komen uit een rail

    #17948698

    deze injectoren werken wel prima als je de rail ook kwijt kan
    op een l jetronik doen ze het ook wel

    #17948699

    hmm, dus wat je wil zeggen is dat de gele injectoren uit een 2.0E dus van de bovenkant anders zijn, zodat hier wel een slang oppast…

    Zal misschien wel lukken om die rail over te zetten met wat kunst en vliegwerk…. maar zo ver ben ik nog niet ;-) Eerst maar eens een 3.0E injectiebuis op snorren

    #17948700

    ik heb nog wel een paar van een c30ne liggen maar die zijn iets dunner dan een 30e
    diameter van de gasklep weet ik niet of daar verschil in zit zal ik moeten opmeten
    als je er een van een 3.0 aanpast moet je wel opletten dat je de achterste cilinders eraf zaagt anders past het nog niet

    #17948701

    Wat zou een complete pakkingset voor een 2.4 mogen opleveren via marktplaats?
    dus een set waar echt ALLE pakkingen inzitten?

    #17948702

    Ik heb nog geen electrische brandstofpomp op de Ascona… Kan hier elk willekeurige cilindervormige brandstofpomp op gemonteerd worden die minimaal 3 bar levert?

    Origneel onderdeel kost 180 euro, maar b-merk pompjes zijn al voor minder te krijgen (tussen de 3.5 en 5 bar)

    Is het noodzakelijk dat de overige filters etc die standaard onder een injectie model zitten ook geplaatst worden?

    #17948703

    Anders haal je er 1 bij de sloop en dan druk regelaar

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17948679

    een goodkopere doet het zelfde werk als een dure maar hoe lang is altijd de vraag
    een filter zou ik er zeker tussen zetten de rest wat er origineel aan zit kan hij wel zonder
    pakkingset ligt naturlijk aan het merk maar volgens mij kost een losse koppakking al rond de 100 euro

    #17948661

    OK, ik kan een complete set opkopen van iemand. En aangezien we de 2.4 toch wel rustig en volledig opnieuw willen opbouwen, is het wellicht een goeie investering om er verse pakkingen tussen te zetten.

    Vorige eigenaar meldde dat enkel de kop er in het verleden af is geweest, daarna is het blok gebruikt om op het circuit te rijden… dus misschien helemaal geen slecht idee inderdaad ;-)

    Heeft een 2.4 altijd een stalen koppakking? of kan kurk ook nog?

    Als ik met 3 bar brandstofdruk wil gaan rijden, wat is dan een goeie overmarge voor de pomp? 3.5? of toch hoger?

    Hoop vragen weer…. Soms lijkt het meer op een studie dan een hobby :-) :thumbup

    #17948704

    de brandstof pomp kan je nieuw krijgen bij sloperij pieper in putten.
    koste dacht ik tussen de 60 en de 80 euro

    #17948705

    Een koppakking is nooit van kurk . Denk dat je de klepdeksel pakking bedoelt die is van kurk maar kan ook rubber zijn.

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17948706

    Die pakkingen die onder de zwarte kapjes zitten, waarmee de injectoren op het spruitstuk vast zitten, zijn die nog te krijgen?
    Zijn bij mij helemaal vergaan…

    En de verdere losse delen van de injectoren? (o-ringen, etc)

    #17948707

    @fredericki200 wrote:

    de brandstof pomp kan je nieuw krijgen bij sloperij pieper in putten.
    koste dacht ik tussen de 60 en de 80 euro

    Pieper ken ik wel, nog geen 20km. bij mij vandaan.

    Veel Astra G onderdelen daarzo? In goede staat?

    #17948708

    @McLambo wrote:

    Die pakkingen die onder de zwarte kapjes zitten, waarmee de injectoren op het spruitstuk vast zitten, zijn die nog te krijgen?
    Zijn bij mij helemaal vergaan…

    En de verdere losse delen van de injectoren? (o-ringen, etc)

    kun je makkelijk zelf maken uit een stukje pakkingpapier

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 176)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.