McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat

Forumindex Forums Techniek Cih McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 176)
  • Auteur
    Berichten
  • #17948662

    Ben een beetje de nummers aan het opsnorren van onderdelen van een LE-Jetronic injectie systeem. Meeste heb ik al, maar ik vroeg me af:

    Hoe kun je het beste het verschil herkennen van een losse bedradingsboom tussen een L-Jetronic en een LE-Jetronic systeem? (stel; iemand heeft een krat vol kabelbomen?)
    Kon dit tot dusver niet vinden op het forum..

    #17948663

    l jetronic heeft 7 pinnetjes aan de lmm zitten en geen blauwe stekker voor een koudestart injector
    lejetronic heeft 5 pinnetjes aan de lmm zitten en dus een bluawe stekker

    #17948664

    check! las wel iets ergens dat de ene ergens een 3-polige stekker heeft, en dat hier bij het andere systeem een 4-polige zat. Is dit relevante info?

    #17948665

    l jetronic heeft ook zo’n dubbel relais toch? zal zo ff in de schuur kijken

    #17948666

    foto’tje van het blok:

    Werk aan de winkel dus! :hmmz

    #17948667

    is het wel een 20e de kop is het iig niet dit is een van een 2.2 of 2.4

    #17948668

    @Tiedo wrote:

    l jetronic heeft ook zo’n dubbel relais toch? zal zo ff in de schuur kijken

    Klopt.
    Heeft een dubbele relais, en grijze injectoren, voorschakelweerstanden, 7 pins LMM.

    #17948669

    @McLambo wrote:

    foto’tje van het blok:

    Werk aan de winkel dus! :hmmz

    Wat voor vliegwielbouten zit hier in, en wat is de bout maat van de carterpan?
    Komt uit een Kadett-c GTE, gezien de alu motorsteunen.

    #17948670

    @fluks wrote:

    is het wel een 20e de kop is het iig niet dit is een van een 2.2 of 2.4

    Klopt, het is een 2.4. Staat wel C2.0NE op het blok, maar dat was om de RDW te misleiden egreep ik van de verkoper :-). Ik zal het nog wel nameten als het blok uit elkaar ligt.

    Blok is stilgezet toen oliedruk begon terug te lopen, dus het zal mij benieuwen wat ik aantref!

    #17948671

    Zou graag met een 2.2 9″ koppeling gaan rijden, moet ik dan ook een bijpassend vliegwiel zoeken? Volgens mij zit er nu een 8.5″ vliegwiel op (kan dat, van een 2.0)?

    Heb ergens een 2.2 koppelingset gevonden die 35.000 km gebruikt is, en nog in nieuwstaat zou moeten zijn, voor 125 EURO

    Is dat een goeie deal? Of kan ik beter die 100 euro extra lappen voor een nieuwe, of op zoek gaan naar een bak + koppeling in 1 deal?

    Jullie raden het al: Dit is nieuw gebied voor me king: :thumb

    #17948672

    Ik dacht dat een 6 cilinder grotere koppeling had en het vliegwiel lichter was dan van 4 cilinder.
    Ik had een 2.0e koppeling bestelt voor me mijn kadett. Dus ik bak er af. Zat er een koppeling op die 2.5cm groter was.

    Correct me if i’m wrong

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17948673

    Dat zou dus betekenen dat dit een 9.5″ koppeling was (standaard 2.0e heeft 8.5″)

    Als iemand meer informatie heeft van welke motor dit een koppeling moet zijn…. kom maar op :-)

    #17948674

    @jethro wrote:

    @McLambo wrote:

    foto’tje van het blok:

    Werk aan de winkel dus! :hmmz

    Wat voor vliegwielbouten zit hier in, en wat is de bout maat van de carterpan?
    Komt uit een Kadett-c GTE, gezien de alu motorsteunen.

    Mijn (standaard) kadett 1.6s had ook aluminium steunen, dat zegt niks.

    #17948675

    ik ben van plan het blok in een Ascona te bouwen. Dan kan ik toch gewoon de motorsteunen pakken die nu aan mij 1.9 zitten gebruiken? (met de rubbers?)

    #17948676

    Ja klopt. Alles is het zelfde van de 1.9

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17948677

    Voor die koppeling kan je ff op de risse/krause site kijken.

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17948678

    Ik heb al even zitten rondneuzen op die sites, maar die prijzen zijn mij toch wel erg gortig (heb maar een beperkt budget).
    Houd’t nu ebay en marktplaats e.d. in de gaten, dus vandaar dat dit setje hierboven me wel interessant leek, 125 euro voor de koppeling, drukgroep en lager. Weliswaar 2e hands..

    Op ebay vind ik bij verschillende aanbieders ook 9″ koppeling sets voor 125 euro nieuw van een of ander onbekend merk…. links laten liggen? of is een koppeling een koppeling?

    #17948680

    ja een koppeling is geen fiets maar kwalitatief zou er nog wel het een en ander verschil in zitten
    heb er zelf geen ervaring mee ga zelf altijd wel meer voor merk spul maar ook dat kan kapot :thumbup

    #17948681

    @McLambo wrote:

    Dat zou dus betekenen dat dit een 9.5″ koppeling was (standaard 2.0e heeft 8.5″)

    Als iemand meer informatie heeft van welke motor dit een koppeling moet zijn…. kom maar op :-)

    koppeling zitten in 2.2 4cilinder 2.5 6cilinder 30 6cilinder hier hoort ook een ander vliegwiel bij

    #17948682

    Dat dacht ik al, dat is ook de combinatie die ik ga proberen bij elkaar te krijgen..

    thanks

    #17948683

    http://www.ebay.de/itm/Kupplung-Satz-Opel-Ascona-Manta-Monza-Rekord-/360408998656?pt=DE_Autoteile&hash=item53ea0ce300#ht_1460wt_1156″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dit is toch ook een 9″ set? (9×2.53″ = 230mm)

    ze staan er al vanaf 110 euro op van deze aanbieder….

    De betere merken koppeling sets zijn: Sachs, Luk, GM…. nog meer?

    #17948684

    Als ik het blok ga kietelen, maar wel gewoon de standaard zuigers en drijfstangen blijf gebruiken, is het dan toch nodig om van die ‘ARP drijstangbouten en vliegwiel bouten te monteren?

    #17948685

    Nee, standaard spul is sterk genoeg.

    #17948686

    die 8.5 inch koppeling is ook sterk zat voor jou.
    ik draai 207 pk met m’n cih met een 8.5 inch koppeling en een m3 drukgroep.
    dit gaat perfect.

    #17948687

    Kijk, dat is op zich wel goed nieuws… Waarom een M3-drukgroep? 6 punts? Getrag 265?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 176)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.